Ο Α.Β. Μουμτζάκης ως πρόσωπο της εκπαιδευτικής ιστορίας Βασίλης Συμεωνίδης.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ο ρόλος των Μαθηματικών στο Νέο Γενικό Λύκειο και ΕΠΑ.Λ.
Advertisements

Προτεινόμενες αλλαγές στο Λύκειο
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
ΝΕΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ (Σύμφωνα με το νόμο 4186/ ) ΚΕ.ΣΥ.Π. Ηρακλείου Δρ. Αντωνίου Θεόδωρος.
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΩΣ ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ - ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: ΠΑΣΧΑΛΗΣ ΚΑΒΑΛΙΩΤΗΣ (π. Απόστολος)
Γυμνάσιο Παραλίας Καλαμάτας
ΤΠΕ και γραμματισμός Επιμέλεια παρουσίασης: Νότα Σεφερλή.
2ο Γυμνάσιο Ξυλοκάστρου Εργασία στο Σχολικό Επαγγελματικό Προσανατολισμό.
Αρχαίες Νέες Τεχνολογίες
Ο Ρόλος των ΣΔΕ στην Εκπαίδευση Ενηλίκων
ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ  Αποτελεί ένα από τα τέσσερα τμήματα της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών και Επιστημών Αγωγής.  Υπήρξε το πολυπληθέστερο.
Παραγωγή με αχώριστα μόρια 1η Ενότητα Θεωρία – Ασκήσεις
Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Τμήμα
Καλώς ήρθατε στο Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής.
Στάση λεωφορείου Πατησίων: Λυσσιατρείο, τρόλεϊ 313,11, 5, 14
Έργο: Ψηφιακό Σχολείο. Πράξη «Προδιαγραφές Ψηφιακής Εκπαιδευτικής Πλατφόρμας, Ανάπτυξη και Λειτουργία Ψηφιακής βάσης Γνώσης, Ψηφιακή Διαμόρφωση και Τεχνικός.
Ανδρέου Μπέττυ Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006 ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006.
Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ. Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΑΠΟ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν.Πέλλας.
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) 2 Επίπεδα 1.Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (Μ.Δ.Ε.) 2.Διδακτορικό Δίπλωμα (Δ.Δ.) Αναφέρεται σε ίδιες ή συναφείς.
Νεοελληνική λογοτεχνία
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ Γυμνασίων Οκτώβριος 2007.
Cultural awareness and expression Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει.
Για το πρόγραμμα Διαχείρισης Εκκλησιαστικών Κειμηλίων.
Επιμορφωτική Ημερίδα Καθηγητών κλάδου ΠΕ04 Τρίτη 18 Ιανουαρίου 2011 Εισηγητής Σωκράτης Τουμπεκτσής Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών.
Επιμόρφωση Εκπ/κών στη χρήση και την αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική και διδακτική διαδικασία.
ΡΑΛΛΕΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ: 155 ΧΡΟΝΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ.
«ΗΓΕΤΕΣ ΤΟΥ ΧΘΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ»
«Χρονοδιάγραμμα Ενεργειών» ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΙΑΛΥΣΟΥ Ανιχνεύω, Γνωρίζω, Αγαπώ.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ Α ΛΥΚΕΙΟΥ
Παρουσίαση της νέας Γραμματικής της Νέας Ελληνικής Γλώσσας
Α.Β. Μουμτζάκης, η δράση και το έργο του κατά την πρώτη δεκαετία της μεταρρύθμισης Δίον, 4-6 Νοεμβρίου : 35 χρόνια από τη γλωσσοεκπαιδευτική.
Κοσμάς Τουλούμης Διδασκαλία Αρχαίων Ελληνικών με ΤΠΕ: Δημιουργώντας σενάρια Δημοτικό Ωδείο Δράμας Σύνδεσμος Φιλολόγων 13 Δεκεμβρίου Δεκεμβρίου.
Η εργογραφία του Ναπολέοντα Μήτση
Πρόταση για την αξιοποίηση της πολυγλωσσίας στη διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών Βασίλης Συμεωνίδης
ΛΙΘΟΞΟΪΔΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ Α.Ε.Μ  Ένα βασικό κι αναγνωρισμένο πεδίο εισαγωγής της στα προγράμματα σπουδών και της γενικής εκπαίδευσης.  Ένα συχνό θέμα.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών Μάθημα 6 Το εκπαιδευτικό έργο και οι γενικές όψεις και συνθήκες της εκπαίδευσης.
ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 37. ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΓΥΜΝΟΠΟΥΛΟΥ 3122 ΣΤ’ ΕΞΑΜΗΝΟ 2014 ΚΑΡΑΚΑΤΣΑΝΗ Δ. (2004). ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ « Η Γλωσσική εκπαιδευτική πολιτική και το ζήτημα των εγχειριδίων την περίοδο »
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΓΕΛ ΦΙΛΟΘΕΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
4 Μαίου 2012 Ομάδα 7 Βολιανίτη Γεωργία-Βαλεντίνα Καμπόλη Μαρίνα Κοντογιώργη Ιωάννα Τρίκολα Μαρίνα.
1 ο Γυμνάσιο Ρέντη Πρόγραμμα μαθημάτων της Γ! Τάξης.
ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ (Κοινό πρόγραμμα)
Δούκα Ανθίππη Υπ. Δρ. Γλωσσολογίας Πανεπιστημίου Πατρών
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ
Παιδαγωγική: Ειδική Διδακτική των Αρχαιογνωστικών Μαθημάτων
Κοινωνικό Ζήτημα
Ιστορική εξέλιξη Παιδαγωγικής Επιστήμης Διεθνής παιδαγωγική σκέψη και πράξη Πρώτες παιδαγωγικές αντιλήψεις: φιλόσοφοι, θεολόγοι Διαμόρφωση καθαρά παιδαγωγικής.
Διδακτική αρχαίων ελληνικών Α΄ λυκείου από πρωτότυπο κείμενο
Τα παιδαγωγικά-εκπαιδευτικά αιτήματα στην Ελλάδα
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ Σχολ. Έτος
Αρχαια ελληνικα απο πρωτοτυπο στο γυμνασιο
Εκπαιδευτική διοίκηση και καινοτομία
2ο Γυμνάσιο Καλυβίων Ενημέρωση για το Γυμνάσιο
Το γλωΣΣικο ζητημα και η Κοινη Νεα Ελληνικη
Εναλλακτικές μορφές εκπαιδευτικής αξιολόγησης
ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΑΣΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΙΚΟΥ ΔΙΑΤΑΓΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ (Aρ. πρωτ /Δ2/ εγκύκλιος του ΥΠ.Π.Ε.Θ Αρ. Πρωτ /Δ2/
Μετάβαση από το Δημοτικό
2ο Γυμνάσιο Ξυλοκάστρου
Παναγιώτης Νταβαρίνος Σχολικός Σύμβουλος Φιλολόγων
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Επιμέλεια-παρουσίαση
Αλλαγεσ στο γυμνασιο
Η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση
3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΙΛΙΟΥ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΕΤΟΣ
Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ο Α.Β. Μουμτζάκης ως πρόσωπο της εκπαιδευτικής ιστορίας Βασίλης Συμεωνίδης

Ο Α.Β. Μουμτζάκης ως πρόσωπο της εκπαιδευτικής ιστορίας Ανασκόπηση του γλωσσικού ζητήματος Θα δούμε Ένταξη της βιογραφίας στο ιστορικό πλαίσιο 1.Ανασκόπηση του γλωσσικού ζητήματος ως τη μεταρρύθμιση του Η μεταρρύθμιση και η συμμετοχή του Μουμτζάκη

Ο Α.Β. Μουμτζάκης ως πρόσωπο της εκπαιδευτικής ιστορίας Ανασκόπηση του γλωσσικού ζητήματος 19 ος : η συνάρθρωση γλώσσας και κοινωνίας είναι ιδιαίτερα πολυσύνθετη Η κοινωνία δεν έχει ομοιόμορφο χαρακτήρα (πχ Βαβυλωνία) Όμως, η διαμόρφωση της συνείδησης του πληθυσμού βασίστηκε στην αντίληψη που θεωρούσε τη γλώσσα συστατικό στοιχείο του έθνους

Ο Α.Β. Μουμτζάκης ως πρόσωπο της εκπαιδευτικής ιστορίας Ανασκόπηση του γλωσσικού ζητήματος Προσπάθεια για τον εξαρχαϊσμό της γλώσσας Η επικράτηση της καθαρεύουσας είναι βασική συνισταμένη για την ελληνική εθνική ιδεολογία Αντίθετα, ο δημοτικισμός έθεσε το γλωσσικό ζήτημα μαζί με μία διαφορετική αξιολόγηση για την ιστορία της γλώσσας

Ο Α.Β. Μουμτζάκης ως πρόσωπο της εκπαιδευτικής ιστορίας Ανασκόπηση του γλωσσικού ζητήματος Ψυχάρης: ο δημοτικισμός διεκδικεί έναν εθνικό ρόλο Γενιά του ’30: η δημοτική κερδίζει το παιχνίδι στη λογοτεχνία και η καθαρεύουσα υποβιβάζεται από «εθνική» σε «κρατική» γλώσσα Τέλος της δικτατορίας : το γεγονός που αφαιρεί κάθε πολιτικό έρεισμα από την καθαρεύουσα

Ο Α.Β. Μουμτζάκης ως πρόσωπο της εκπαιδευτικής ιστορίας Ανασκόπηση του γλωσσικού ζητήματος νόμος 309/76 Καθιέρωση της δημοτικής Στο γυμνάσιο: διδασκαλία της αρχαίας γραμματείας από μεταφράσεις «γερασμένο νεογέννητο»

Ο Α.Β. Μουμτζάκης ως πρόσωπο της εκπαιδευτικής ιστορίας Ανασκόπηση του γλωσσικού ζητήματος Γραμματική Τριανταφυλλίδη: βιβλίο αναφοράς που επέτρεψε στη δημοτική να εξελιχτεί σε «υψηλή» γλώσσα Χριστόφορος Χρηστίδης, Νομικοί Κώδικες στη δημοτική Εμμανουήλ Κριαράς, μεταγλώττιση των νομικών κειμένων στη δημοτική

Ο Α.Β. Μουμτζάκης ως πρόσωπο της εκπαιδευτικής ιστορίας Η μεταρρύθμιση και η συμμετοχή του Μουμτζάκη Χρίστος Τσολάκης, εκπαιδευτικός δημοτικισμός Ομάδα εργασίας για τη συγγραφή του Συντακτικού της νεοελληνικής και των βιβλίων για τη Γλωσσική Διδασκαλία στο Γυμνάσιο

Ο Α.Β. Μουμτζάκης ως πρόσωπο της εκπαιδευτικής ιστορίας Η μεταρρύθμιση και η συμμετοχή του Μουμτζάκη Βασικό γνώρισμα της διδακτικής πράξης είναι η συνυπευθυνότητα όλων, από το συντάκτη του αναλυτικού προγράμματος ως τον καθηγητή της σχολικής έδρας Α.Β. Μουμτζάκης, «Η γλωσσική διδασκαλία στο Γυμνάσιο». Φιλόλογος, τ.44, σ

Ο Α.Β. Μουμτζάκης ως πρόσωπο της εκπαιδευτικής ιστορίας Η μεταρρύθμιση και η συμμετοχή του Μουμτζάκη το καλύτερο και το περισσότερο δεν ήταν ποτέ συνώνυμα Α.Β. Μουμτζάκης, «Τα αρχαία ελληνικά στην Α΄ Λυκείου». Φιλόλογος, τ.22, σ

Από το 1981 μέχρι και σήμερα

το χαρακτηριστικότερο της μεταρρύθμισης Από το 1979 ως το

Ο Α.Β. Μουμτζάκης ως πρόσωπο της εκπαιδευτικής ιστορίας Η μεταρρύθμιση και η συμμετοχή του Μουμτζάκη Γλωσσαμύντορες και αφελείς μιλούν για «κατάργηση των αρχαίων στο Γυμνάσιο» Καταλογίζουν ευθύνες στις επιλογές του 1976 και του 1981 Επιχείρηση «επαναφορά» από το 1986, Αντώνης Τρίτσης

Ο Α.Β. Μουμτζάκης ως πρόσωπο της εκπαιδευτικής ιστορίας Η μεταρρύθμιση και η συμμετοχή του Μουμτζάκη παρεμβάσεις 1.εκδήλωση του περιοδικού «Φιλόλογος», Ιανουάριος 1987 να ολοκληρωθεί η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση

Ο Α.Β. Μουμτζάκης ως πρόσωπο της εκπαιδευτικής ιστορίας Η μεταρρύθμιση και η συμμετοχή του Μουμτζάκη 2.υπόμνημα που υπέγραψε μαζί με άλλους είκοσι σχολικούς συμβούλους του βορειοελλαδικού χώρου διαφωνία με τις προθέσεις του Τρίτση

Ο Α.Β. Μουμτζάκης ως πρόσωπο της εκπαιδευτικής ιστορίας Η μεταρρύθμιση και η συμμετοχή του Μουμτζάκη 3.κείμενο στο «Φιλόλογο», φθινόπωρο του 1987 Υπερασπίζεται το βιβλίο και την διδασκαλία του Θέτει ζήτημα για τους στόχους του μαθήματος, για το περιεχόμενο της αρχαιογνωσίας, για τον τρόπο εξέτασης του μαθήματος

Ο Α.Β. Μουμτζάκης είναι σημαντικό πρόσωπο της εκπαιδευτικής ιστορίας ενταγμένος στην παράδοση του εκπαιδευτικού δημοτικισμού

Ευχαριστώ