Γιάννης Παπαδόπουλος Φιλόλογος

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Παιδιού
Advertisements

Και τι είναι τελικά είναι τελικά αυτά τα Μ.Μ.Ε;
ΓΛΩΣΣΑ Ορισμός Χαρακτηριστικά Παράγοντες γλωσσικής ποικιλίας
Ανθρώπινα δικαιώματα στο σχολείο και κάτι ξε-στραβώνει Διεθνής Αμνηστία Φιλικό Σχολείο Ένα διεθνές σχέδιο δράσης.
του τρίτου βιβλίου ανατέμνει και αναπτύσσει την παθολογία
ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ … ΩΡΑ ΜΗΔΕΝ! Ευθύνες Σχολείου και Οικογένειας στην πρόληψη Παραβατικής Συμπεριφοράς των παιδιών μας … Δ. Μικελλίδης.
Η ευρεία έννοια της μόδας στην ενδυμασία
Θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης
Ρατσισμός.
Τα προβλήματα της ελληνικής τηλεόρασης
ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ και η επίδρασή τους στη ζωή μας
ΑΝΑΛΦΑΒΗΤΙΣΜΟΣ Ορισμός: O αναλφαβητισμός ορίζεται ως η ανικανότητα γραφής και ανάγνωσης ενός απλού κειμένου σε μία έστω γλώσσα.
ΠΡΟΚΑΤΑΛΗΨΗ Ορισμός: Σταθερές αντιλήψεις που υιοθετούμε άκριτα, ασυναίσθητα σχετικά με χαρακτηριστικά ορισμένων ομάδων.
21 Μαρτίου Παγκόσμια ημέρα κατά του ρατσισμού.
ΓΛΩΣΣΟΜΑΘΕΙΑ ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΑΛΟΓΕΡΑΚΗΣ.
Δεν είναι μαγκιά. Δεν είναι αστείο. Σταματήστε το!
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ.
Πόλεμος και Ειρήνη: Πόλεμος:.
ΘΕΜΑ: ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ.
1. Σκοπός του ΜΘ στη Δημόσια Εκπαίδευση είναι οι μαθητές/τριες να γνωρίσουν: α) την αντίληψη της Ορθόδοξης Εκκλησίας για τη σχέση του ανθρώπου με τον.
TEXNH Γιάννης Παπαδόπουλος – Ζωή Ζαφειροπούλου Φιλόλογοι.
Ορισμός Μορφές Σημασία Αίτια κρίσης Προγονοπληξία Προοδοπληξία Στάση απέναντι στην παράδοση.
Σύγχρονες μορφές αθεΐας. Η αθεΐα εκδηλώνεται: Η αθεΐα εκδηλώνεται: - ως θεωρία - ως πράξη. Ξεκινά από την άρνηση του θελήματος του Θεού. Φτάνει μέχρι.
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ Γ’ Λυκείου
O η στέρηση της προσωπικότητας από την δυνατότητα να κρίνει ορθολογικά και να εφαρμόζει τις δημιουργικές της δυνάμεις o η γενικευμένη χρήση της τεχνολογίας.
Ρατσισμός Ορισμός, Αίτια, Συνέπειες, Λύσεις. Ορισμός  Απόψεις και πράξεις που ανακλούν την πεποίθηση ότι η ανθρωπότητα διαιρείται σε διακριτές βιολογικές.
ΔΗΣ 110 Δημόσιες Σχέσεις ΣΤΕΛΛΑ ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ 09/02/2015 2
Μεσσιανισμός Η πίστη στο μελλοντικό ερχομό ενός Μεσσία, γενικότερα ενός σωτήρα στο πολιτικό / εθνικό επίπεδο, δηλ. σ’ ένα πρόσωπο με εξαιρετικές ικανότητες,
Διαγραμματική θεώρηση της έννοιας
ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ
ΜΑΘΗΜΑ 4ο (Κοινωνικές ομάδες)
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
Ο ρατσισμός επιστρέφει Από τις αρχές της δεκαετίας του ’90 και από το 2000 όλο και εντονότερα η Ευρώπη ξαναβλέπει μπροστά της εφιάλτες ενός παρελθόντος,
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ. ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Πρόλογος Παρά την ανάπτυξη της επιστήμης, παρά τη διάδοση της γνώσης και τη ορθολογική οργάνωση των λαών. Παρά τις διακηρύξεις.
ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗ ΜΑΡΙΑ ΠΕ 18,02 ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗ ΜΑΡΙΑ ΠΕ 18,02 ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΣΧ. ΕΤΟΣ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΘΕΜΑ : ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΣΧΟΛ
«Η εικόνα της ‘Ευρώπης’ και του ‘Άλλου’ στο σχολείο και στα σχολικά εγχειρίδια» « Ευρωπαϊκή Διάσταση στην εκπαίδευση. Όψεις, θεωρήσεις, προβληματισμοί,
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΝ ΟΙ ΣΗΜΕΡΙΝΟΙ ΝΕΟΙ
ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ. Ποιοι κίνδυνοι απειλούν την ελευθερία του σύγχρονου ανθρώπου ; Η εθνική μας ανεξαρτησία απειλείται από τις ποικίλες εξαρτήσεις Η πνευματική.
Η σύγχρονη παιδαγωγική σκέψη βρίσκεται ανάμεσα σε δύο ρεύματα, της κοινωνικής ανανέωσης και της κοινωνικής συντήρησης. Τα νέα άτομα στη διαδικασία της.
Ρατσισμός u Φυλετικός u Κοινωνικός u Αίτια u Συνέπειες u Λύσεις.
ΠΟΛΕΜΟΣ ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ.
Β’ Τάξη Γενικού Λυκείου
Φιλοσοφία-Ηθική Ευάγγελος Αλμπανίδης.
ΗΘΙΚΟΣ ΣΧΕΤΙΚΙΣΜΟΣ.
Ρατσισμός Πολυπολιτισμικότητα και Ελληνικό Σχολείο:
ΠΟΛΕΜΟΣ Ή ΕΙΡΗΝΗ; ΜΑΘΗΜΑ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΟΜΑΔΑ: ΟΙ ΠΡΟΦΗΤΕΣ
Ο εθελοντισμός άλλοτε και σήμερα
ΟΜΑΔΑ1 - ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΜΑΡΙΑ ΣΟΥΡΤΖΙΝΟΥ ΤΖΕΝΗ ΣΤΑΜΟ ΕΛΕΝΗ ΦΩΤΙΑΔΗ
Γιώργος Κοντογιάννης Τάξη: Γ΄ Τμήμα: 1 Υπεύθυνη καθηγήτρια: Ζάχου Μ.
της έννοιας ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ μια διαγραμματική παρουσίαση
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Ο όρος ρατσισμός στην κυριολεκτικά σημαίνει το μίσος ή τον φόβο για άτομα που ανήκουν σε φυλές διαφορετικές από τη δική μας, καθώς και την εχθρική.
Ημερομηνία: 21/11/2013 Τάξη: Γ΄3
2ο Γυμνάσιο Ξυλοκάστρου
Ο σκοπός της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής στην εκπαίδευση είναι:
Φιλοσοφία Αθλητισμού Ευάγγελος Αλμπανίδης.
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΒΙΑ.
Η Πειθαρχία στον Αθλητισμό
ΤΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΤΩΝ ΜΕΔΙΟΛΑΝΩΝ
ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΒΙΑ Project:βία και παραβατικότητα (LA VITA E BELLA)
Αξιοβίωτη Ολοκληρωμένη Ανάπτυξη
ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ Έννοια και Σκοποί του Νέου Λυκείου
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ-ΞΕΝΟΦΟΒΙΑ Α.ΓΟΥΛΟΣΠΥΡΟΥ.
Η προστασία των θεμελιωδών δικαιωμάτων στην ΕΕ
Εφηβεία Επιμέλεια: Πετράκου Ελένη.
ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ
ΕΚΦΡΑΣΗ-ΕΚΘΕΣΗ ΓΙΑ ΟΜΟΓΕΝΕΙΣ- ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Γιάννης Παπαδόπουλος Φιλόλογος ΜΑΖΟΠΟΙΗΣΗ Γιάννης Παπαδόπουλος Φιλόλογος

Ορισμός Κοινωνικός κομφορμισμός: είναι η τάση του ανθρώπου να συμμορφώνεται με τις αντιλήψεις, επιλογές, πρότυπα ζωής και συμπεριφοράς της κοινωνικής ομάδας στην οποία ανήκει και αναπτύσσει συλλογική δράση. Μαζοποίηση/αρνητικός κομφορμισμός: καλείται το φαινόμενο κατά το οποίο το άτομο χάνει την ατομικότητά του, την ξεχωριστή προσωπικότητα που το διαφοροποιεί από τους άλλους και εξομοιώνεται με τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας. Δέχεται δηλαδή άκριτα τις ιδέες, αντιλήψεις και συμπεριφορές. Με αυτόν τον τρόπο δεν ενεργεί αυτόβουλα, αλλά προσαρμόζεται και ακολουθεί πάντα τις επιταγές της ομάδας στην οποία συμμετέχει. Γιάννης Παπαδόπουλος Φιλόλογος

Μορφές Θρησκευτική (φανατισμός, φονταμενταλισμός, μισαλλοδοξία) Πολιτική (κομματικοποίηση) Πολιτιστική Αποξένωση από την παράδοση Μαζική διασκέδαση Μαζική κουλτούρα Μόδα Παθιασμένη λατρεία σε είδωλα (αθλητές, καλλιτέχνες, πολιτικούς) Αθλητική (χουλιγκανισμός) Μαζικός τουρισμός Μαζική συμπεριφορά καταναλωτισμός υλισμός ευδαιμονισμός ατομικισμός επαγγελματικές επιλογές) Αντιοικολογική συμπεριφορά Γιάννης Παπαδόπουλος Φιλόλογος

Αίτια - παράγοντες πνευματική ένδεια, η απουσία παιδείας που υποχρεώνει το άτομο να δεχθεί αρχές και αντιλήψεις αβασάνιστα, στερώντας τη δύναμη της κρίσης και της δημιουργικής αμφιβολίας. Έλλειψη αυτοπεποίθησης, φόβος απόρριψης από την κοινωνία. Ασφάλεια που του προσφέρει η δύναμη της μάζας. Πολιτικά, θρησκευτικά, οικονομικά συμφέροντα  χειραγωγώντας τις άβουλες αγέλες των οπαδών ικανοποιούν τις σκοπιμότητές τους. διαρκείς στερήσεις ενός λαού, δυστυχία και αβεβαιότητα για την ύπαρξή του, καταπίεση των δικαιωμάτων, στέρηση της στοιχειώδους ελευθερίας Αστικοποίηση  πόλεις-μαμούθ όπου μέσα στην ανωνυμία του πλήθους και την αδιαφορία χάνεται η προσωπική ζωή Τα Μέσα μαζικής Ενημέρωσης με την υποβολή και τα μέσα που διαθέτουν ασκούν καταλυτική επίδραση και έχουν τη δύναμη να αιχμαλωτίζουν το υποσυνείδητο, να παθητικοποιούν το άτομο διαφήμιση  προωθεί το βιομηχανικό πνεύμα της μαζικής παραγωγής και της μαζικής κατανάλωσης Μόδα  η νεολαία που ακολουθεί έναν ομοιόμορφο τρόπο, όχι μόνο στη εμφάνιση αλλά και στον τρόπο ομιλίας και συμπεριφοράς. Ο αυτοματισμός, η μηχανοποίηση της ανθρώπινης σκέψης, η στέρηση της δημιουργικότητας, ο ακρωτηριασμός της πρωτοβουλίας απογοήτευση από την κατάρρευση των αξιών και των ιδανικών  μηδενιστική θεώρηση της ζωής όπου τα πάντα ισοπεδώνονται.

Συνέπειες μαζοποίησης - άτομο Πνευματικά Πνευματική υποδούλωση – όχι λογική και κριτική σκέψη. Νέκρωση πρωτοβουλίας, όχι φαντασία, το άτομο οδηγείται σε μια ισοπεδωτική ομοιομορφία Ηθικά Αδιαφορεί/παραγκωνίζει τις πνευματικές, ηθικές, αισθητικές και ψυχικές ανάγκες. Χάνει το αυτεξούσιο, δεν πειθαρχεί σε ηθικούς κανόνες, έχει ελαστική συνείδηση Ψυχικά Απογυμνώνεται ψυχικά, καθώς καταβάλλεται από το άγχος και τα ψυχολογικά αδιέξοδα. Χάνει το νόημα της ζωής, βρίσκεται σε πλήρη σύγχυση. Κοινωνικά Στην ψυχολογία της μάζας βρίσκουν πρόσφορο έδαφος για να αναπτυχθούν αντικοινωνικά φαινόμενα όπως ο φανατισμός και η μισαλλοδοξία που προκαλούν ακραίες συμπεριφορές (βία, ρατσισμός, εγκληματικότητα, χουλιγκανισμός κ.λπ.), αφού τα άτομα που διαπράττουν αυτά τα «εγκλήματα» δρουν ανώνυμα υπό την κάλυψη ομάδων και έτσι δεν αναλαμβάνουν την ευθύνη των πράξεών τους. Πολιτικά Ο άνθρωπος καθίσταται ετεροκίνητος, χειραγωγείται από δημαγωγούς και έτσι υπονομεύεται η δημοκρατία αδιαφορεί για τα κοινωνικά δρώμενα.

Συνέπειες μαζοποίησης - κοινωνία Κοινωνικός τομέας Επέρχεται κοινωνική αποσύνθεση: έλλειψη συνεργασίας και αλληλεγγύης, έξαρση παρανομίας και φαινομένων βίας, ενίσχυση περιθωριακών φαινομένων, ψυχρές ανθρώπινες σχέσεις. Πολιτικός τομέας Κρίση της δημοκρατίας: φθορά της πολιτικής και κίνδυνος ολοκληρωτισμού. Φαινόμενα λαϊκισμού και μεσσιανισμού. Κατάλυση της πολυφωνίας και του πλουραλισμού. Πολιτιστικός τομέας Επιβάλλει την ομοιομορφία και την τυποποίηση στην πολιτιστική ζωή (την τέχνη, τον τρόπο ζωής, την ψυχαγωγία) Αλλοίωση της τέχνης και του αθλητισμού, κυριαρχία της μαζικής κουλτούρας . Εθνικός τομέας Αλλοιώνει την πολιτιστική ιδιαιτερότητα των λαών και τους απομακρύνει από την πολιτισμική τους κληρονομιά. Κίνδυνος εθνικού αποχαρακτηρισμού και νόθευση της εθνικής ταυτότητας λόγω ξενομανίας και απομάκρυνσης από την παράδοση. Άμβλυνση εθνικής συνείδησης. Διεθνιστικός τομέας Απειλή ειρήνης και υγιών διεθνών σχέσεων λόγω φαινομένων εθνικισμού.