ΜΗ ΦΟΒΑΣΑΙ-ΣΥΖΗΤΗΣΕ ΤΟ-ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΕ ΤΟ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Advertisements

Όλοι μπορούμε να λύσουμε τα προβλήματά μας συζητώντας !
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ Ντία Γερμανού, Δασκάλα ΙΒ΄Δημοτικό Σχολείο Πάφου.
ΛΕΜΕ ΌΧΙ Στο σχολικο εκφοβισμο
6η ΜαρΤΙΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ
ΟΡΙΣΜΌΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΘΥΤΕΣ ΘΥΜΑΤΑ ΘΕΑΤΕΣ
Η ΒΙΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ!!! 54ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ ΑΡΤΕΜΙΣ ΔΑΜΙΓΟΥ
Σχολικός Εκφοβισμός (Bullying)
Η ενδοσχολική βία Bullying
Όνομα:Ελευθερία+Γιώτα
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
Ημέρα κατά της Ενδοσχολικής Βίας
O σχολικός εκφοβισμός Ανοιχτοί Ορίζοντες.
7ο Δημοτικό Σχολείο Τρίπολης
Εργασία της μαθήτριας Γ’ τάξης
ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
BULLYING Τελευταία γίνεται μεγάλη αναφορά στην ενδοσχολική βία μεταξύ των μαθητών και η πολιτεία με διαφημιστικά της μηνύματα, ξεκίνησε την ενημέρωση του.
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
«Λέμε ΟΧΙ στο σχολικό εκφοβισμό»
Ενδοσχολική Βία Η ενδοσχολική βία είναι μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη , απρόκλητη, συστηματική και επιθετική συμπεριφορά που έχει ως.
Γονείς Εκπαιδευτικοί Μηχανισμοί ομάδας
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
Ορισμός εκφοβισμού Πότε εμφανίστηκε;
ΛΕΜΕ ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ
Επιμελήθηκαν οι: Αλέξανδρος Π. Βλαδίμηρος Ε. Νίκος Π.
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΤ’ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΠΑΝΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ
Σχολικός Εκφοβισμός Τι είναι σχολικός εκφοβισμός;
Ο ρόλος του θύτη στην ενδοσχολική βία Το προφίλ και τα χαρακτηριστικά του, τα αίτια που τον ωθούν και οι συνέπειες των πράξεών του.
Παρεμβάσεις ενάντια στο σχολικό εκφοβισμό Εντοπίζονται σε τρία επίπεδα: Στοχευμένες παρεμβάσεις Ολιστικές παρεμβάσεις ή παρεμβάσεις βασισμένες στο σχολείο.
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ Ενδοσχολική βία στο ελληνικό σχολείο
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΑΞΗ: Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2014.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ. ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ;  Αντικείμενο προσοχής  Εσκεμμένη η απρόκλητη  Κοινωνικό πρόβλημα  Ομαδικό φαινόμενο  Συχνό φαινόμενο.
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
Ο σχολικός εκφοβισμός (αγγλ. bullying) είναι ένα φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας,
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
 Τα περιστατικά σχολικού εκφοβισμού έχουν γίνει μέρος της καθημερινότητας μας.  Οι επιθέσεις τις περισσότερες φορές αναίτιες πληθαίνουν.  Οι υποστηριχτές.
ΜΑΘΑΙΝΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ
“ Ένας 15χρονος έστειλε μήνυμα μέσω e- mail και γνωστοποιούσε ότι τον κορόιδευαν για μια συμπεριφορά που είχε και που δεν ταίριαζε με το στερεότυπο συμπεριφοράς.
Bullying Τρόποι Πρόληψης και Αντιμετώπισης
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ
School factors related to bullying: a qualitative study of early adolescent students Σχολικοί παράγοντες που σχετίζονται με τον σχολικό εκφοβισμό: μια.
BULLYING Μάριος Κρασσάς Ειρήνη Τσατσαλμά Νίκη Κατιδενιού Σπύρος Τούμπας Αντωνία Βασιλείου Β’ τάξη Γυμνασίου.
ΜΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ: RAINBOW TEAM ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟΝ: ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ (BULLYING)
ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΑΝΝΑ ΓΑΛΟΥΠΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΤΑΠΑΝΑ ΣΤΑΜΑΤΙΑ.
Θέμα : « Ενδοσχολική Βία ».  A βραάμκια Ελεονώρα  Καραλή Σοφία  Σπυριδώνου Ειρήνη  Σωτηρίου Μαρία.
Όλοι ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ, όλοι ΙΣΟΙ.
“ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ” ΜΕΤΑΞΙΑ ΜΕΡΙΑΝΟΥ ΓΙΟΒΑΝΑ ΠΑΝΟΥΣΟΠΟΥΛΟΥ.
Ενδοσχολική Βία (Bullying). Διαστάσεις του φαινομένου Η ενδοσχολική βία και ο εκφοβισμός μεταξύ των μαθητών έχει αρχίσει να γίνεται αντικείμενο προσοχής,
Βία στα σχολεία. Τι είναι ο εκφοβισμός; O σχολικός εκφοβισμός συμβαίνει όταν κάποιος μαθητής ή μαθήτρια χρησιμοποιεί επανειλημμένα τη δύναμη του/της,
ΣΕΒΟΜΑΙ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΠΑΙΔΕΙΑ, ΟΧΙ ΒΙΑ. Εκφοβισμός: επιθετική, σκόπιμη πράξη ή συμπεριφορά που εκδηλώνεται από ένα άτομο ή ομάδα ατόμων επαναλαμβανόμενα,
Σχολικός Εκφοβισμός.
ΒΙΑ, ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ, BULLYING (εκφοβισμός).
Το ερωτηματολόγιο για το σχολικό εκφοβισμό ως μέσο ευαισθητοποίησης και κινητοποίησης όλου του σχολείου 1ο Γυμνάσιο Πεύκης Υπεύθυνη καθηγήτρια: Μαρία.
Μαρία Μπατσίλη Εκπαιδευτικός, Μ.Α Ιστορίας
Εκφοβισμός στα σχολεία
6 Μαρτίου 2016 Παγκόσμια ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού!
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
Έρευνα για την ενδοσχολική βία και καλές πρακτικές
Ερευνα για την σχολικη βια
ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ PROJECT
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ « Η ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΜΕ ΑΦΟΡΑ»
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΜΗ ΦΟΒΑΣΑΙ-ΣΥΖΗΤΗΣΕ ΤΟ-ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΕ ΤΟ

ΕΝΑΣ ΦΟΒΟΣ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΕΝΗΜΕΡΩΝΟΜΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗ ΦΟΒΙΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ

Ο ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Ο εκφοβισμός στο σχολείο αποτελεί αναμφισβήτητα μια πραγματικότητα με περαιτέρω ψυχοσυναισθηματικές και κοινωνικές διαστάσεις επηρεάζοντας καθοριστικά τον έφηβο, είτε ως θύτη, θύμα ή θεατή στην ανάπτυξη της προσωπικότητάς του αλλά και στην μετάβασή του από το σχολείο στην κοινωνία. Θεωρείται, λοιπόν, απαραίτητο, οι μαθητές να μπορούν να εντοπίζουν και να διακρίνουν τέτοιου είδους φαινόμενα αφού κατανοήσουν ποιες είναι οι μορφές εκδήλωσής του, ποια πρέπει να είναι η αντίδραση της ομάδας των συνομηλίκων και πώς η δυναμική της μπορεί να αποτρέψει και να αποθαρρύνει τέτοιου είδους περιστατικά. Τα κριτήρια, τα οποία πρυτάνευσαν στην επιλογή του θέματος, άπτονται με τα ενδιαφέροντα μας, την επικαιρότητα αλλά κυρίως την ενίσχυση της ομαλούς συναισθηματικής μας μετάβασης από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο.

ΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΠΟΥ ΘΕΣΑΜΕ ΚΑΙ ΤΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΜΑΣ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ • Να συνειδητοποιήσουμε τι είναι εκφοβισμός και τις παραμέτρους του • Να διερευνήσουμε τα συναισθήματα των θυτών, των θυμάτων και των θεατών • Να προτείνουμε τρόπους αντιμετώπισης και πρόληψης του θέματος.

CONFLICT vs. BULLYING ANTIΠΑΡΑΘΕΣΗ-ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ Ίση δύναμη Αντιπαράθεση για ένα ζήτημα-πρόβλημα Μεμονωμένο περιστατικό Η αντιπαράθεση δεν προκαλεί φόβο ή άγχος Άνιση δύναμη Δεν υπάρχει εμφανής λόγος-πρόβλημα Επαναλαμβανόμενη συμπεριφορά Τα θύματα αισθάνονται φόβο και άγχος

AΝΤΙΣΤΑΘΕΙΤΕ ΣΤΟΝ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ

2. Case Study-Henry-MEΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ Ο Henry είναι 11 ετών και παρακολουθεί ένα δημοτικό σχολείο το οποίο απέχει λίγα τετράγωνα από το σπίτι του. Είναι στην έκτη τάξη και είναι ένας μέσος μαθητής. Ο Henry ήταν πάντα λίγο ντροπαλός και κάπως ανήσυχος γύρω από άλλους μαθητές. Μετακόμισε στην πόλη τρεις μήνες πριν και ακόμη δεν έχει κάνει φίλους στο καινούριο του σχολείο, παρόλο που έχει ένα ‘’καλό φίλο’’ στο παλιό του σχολείο. Ο Henry είναι αρκετά ψηλός και λεπτός για την ηλικία του και πολύ αμήχανος για την εμφάνιση του. Μέχρι τον περασμένο μήνα, ο Henry είχε γίνει αυξανόμενα απόμακρος. Πριν μερικές εβδομάδες γύρισε σπίτι με ένα σκίσιμο πάνω στην αγαπημένη του ζακέτα. Όταν η μητέρα του τον ρώτησε τι συνέβη, είπε βιαστικά ότι ήταν ένα ατύχημα. Πήγε κατευθείαν στο δωμάτιό του μετά το σχολείο και έκλεισε την πόρτα χτυπώντας τη δυνατά. Η μητέρα του παρατηρεί πως έχει γίνει πιο οξύθυμος και είναι συχνά δακρυσμένος, αλλά όταν δοκιμάζει να του μιλήσει γι αυτό, της ζητάει να φύγει. Ανησυχούσε γι αυτόν αλλά, σκέφτηκε πως είναι μία φάση που περνούσε διότι μόλις είχαν μετακομίσει σε μια καινούρια πόλη, κτλ. Μαθαίνουμε διαμέσου άλλων πως ο Henry πειραζόταν και παρενοχλούνταν από τους συμμαθητές του αρκετές φορές την εβδομάδα. Ειδικότερα, δύο παιδιά, ένα κορίτσι και ένα αγόρι, τον κοροϊδεύουν για την εμφάνισή του και έχουν πείσει τους περισσότερους συμμαθητές του να τον αποφεύγουν στο μεσημεριανό.

Μελετώντας τη συγκεκριμένη περίπτωση, προέκυψαν από τη συζήτηση τα ακόλουθα συμπεράσματα…

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΘΥΤΗ- ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΟΥ ΘΥΜΑΤΟΣ Ανασφαλής Ανήσυχος Χαμηλή σχολική επίδοση Απολαμβάνει την επίδειξη δύναμης προς τα θύματα Έχει δεχτεί πόνο σωματικά ή ψυχικά

ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ Έλλειμμα σε κοινωνικές δεξιότητες Αυξημένη συχνότητα ψυχολογικών διαταραχών Αυξημένα επίπεδα σχολικού στρες Αγχος Κατάθλιψη Κατανάλωση αλκοόλ Μελλοντική παραβατική συμπεριφορά

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΘΥΜΑΤΟΣ Αγχώδης Ανασφαλής Μοναχικός Μη δημοφιλής Με χαμηλή αυτοεκτίμηση Έλλειψη δυναμισμού

ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ Φτωχές φιλικές σχέσεις Χαμηλή επίδοση Χαμηλή αυτοεκτίμηση Ψυχοσωματικά συμπτώματα Τάση αποφυγής του σχολείου Αυξημένος αριθμός απουσιών Έλλειμμα σε κοινωνικές δεξιότητες Πιθανή σχολική διαρροή

ΟΙ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΕΣ Όταν έχουν ρόλο παθητικό δίνουν το στίγμα της σιωπηλής έγκρισης Διαμορφώνουν με τη στάση τους την κατάσταση

Σύμφωνα με τις στατιστικές… Το bullying ενάντια στα αγόρια είναι πιο συχνά από ό,τι στα κορίτσια Περίπου 10% των παιδιών δεν παρακολουθούν συστηματικά το σχολείο εξαιτίας του bullying Πάνω από το 40% των μαθητών θεωρούν πως οι δάσκαλοί τους δεν αντιλαμβάνονται πως συμβαίνει bullying Σχεδόν το 1/3 των μαθητών Γυμνασίου έχουν αναφέρει πως υπήρξαν θύματα σεξουαλικού χλευασμού, αρνητικών χειρονομιών και ρατσιστικών σχολίων Τα περισσότερα παιδιά που καλούν γραμμή βοήθειας σχετικά με το bullying είναι 12 ετών Σχεδόν το 60% των αγοριών που έχουν χαρακτηριστεί ως bullies όταν ήταν νεότεροι καταδικάστηκαν για τουλάχιστον ένα έγκλημα μέχρι την ηλικία των 23.

ΑΝΤΙΣΤΑΘΕΙΤΕ ΣΤΟΝ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ

Κάποιες αποτελεσματικές πρακτικές, σε επίπεδο σχολείου και τάξης, για εφαρμογή μιας στρατηγικής ενάντια στη βία, είναι: Σε επίπεδο σχολείου: • σύνταξη Σχολικής Επιτροπής ενάντια στον εκφοβισμό & την ενδοσχολική βία • σύνταξη Διακήρυξης του σχολείου ενάντια στη βία: δικαιώματα-υποχρεώσεις-καθήκοντα για όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας • αύξηση της επίβλεψης του σχολικού χώρου • ευαισθητοποίηση και συνεργασία με τους γονείς, προκειμένου να σταματήσει ο κύκλος αναπαραγωγής και ενθάρρυνσης της ενδοσχολικής βίας

Σε επίπεδο τάξης • συζήτηση στην τάξη για τον ορισμό & τις μορφές της • συζήτηση στην τάξη για τον ορισμό & τις μορφές της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού • συζήτηση για τις επιπτώσεις του εκφοβισμού • ενημέρωση σχετικά με το γιατί η ενδοσχολική βία και ο εκφοβισμός δεν είναι αποδεκτά από το σχολείο • τρόποι & προτάσεις για πρόληψη και αντιμετώπιση από τους μαθητές: σύνταξη των κανόνων της τάξης ενάντια στη βία • παροχή βοήθειας από μαθητές σε άλλους, για την επίλυση των συγκρούσεων που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε εκφοβισμό • προαγωγή των συνεργατικών αλληλεπιδράσεων • παροχή ευκαιριών για θετική έκφραση της επιθετικότητας (π.χ. μέσω των αθλημάτων)

ΜΗΝ ΑΦΗΝΕΙΣ ΤΟ ΧΡΩΜΑ ΝΑ ΧΑΘΕΙ

ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΑΜΥΓΔΑΛΕΩΝΑ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΑΜΥΓΔΑΛΕΩΝΑ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΛΑΖΟΥ ΧΡΥΣΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ!