12/ Θ 1 Ο ΟΛΟΗΜΕΡΟ Δ. Σ. Ν. ΠΕΡΑΜΟΥ Παλάζογλου Μαρία Ντελή Βασιλική Υψηλού Ελισάβετ
Προσπαθήστε νa σκεφτείτε όπως σκέφτεται ένα παιδί με δυσλεξία. Καλλιεργήστε την ενσυναίσθηση
Δυσκολίες στην επεξεργασία της γλώσσας Π ώ ς νοιώθουμε όταν είμαστε αναγκασμένοι να σκεφτόμαστε κάθε λέξη που λέμε; Πόσο χρόνο θα χρειαζόμασταν για να εντοπίσουμε και να επιβεβαιώσουμε την σωστή γραφή ενός ονόματος; Πόσο στρες θα νοιώθαμε αν μας ζητούσαν να διαβάσουμε απροετοίμαστοι μπροστά σε κοινό ένα δύσκολο κείμενο; Πόση προσπάθεια χρειάζεται να καταβάλλουμε για να παρακολουθήσουμε μια συζήτηση σε γλώσσα που δεν γνωρίζουμε καλά; Προσπαθήσαμε ποτέ να γράψουμε για μια ημέρα με το χέρι που δεν μας βολεύει;
Πρόκληση των αριθμών Συνέπειες από μια απλή αντιμετάθεση αριθμών Να βρούμε μια διεύθυνση Σε μια κλήση αριθμού τηλεφώνου Να συμπληρώσουμε μια επιταγή Να στείλουμε μια ταχυδρομική επιστολή Να συμπληρώσουμε ένα έντυπο με το ιατρικό μας ιστορικό
Οι δυσκολίες στην επεξεργασία πληροφοριών Έχουμε δοκιμάσει να παρακολουθήσουμε για 10’ συγχρόνως ραδιόφωνο και τηλεόραση; Μπορούμε να καταλάβουμε την υπόθεση μιας ιστορίας αν διαβάσουμε ένα κεφάλαιο από την μέση του μυθιστορήματος; Π ώ ς θα αντιδρούσαν οι συνάδελφοι μας και πως θα νοιώθαμε εμείς, αν βγαίνοντας από εδώ διαπιστώνανε πάνω στην συζήτηση ότι έχουμε καταλάβει «άλλα ’ντι άλλων»; Αν διαβάζοντας δυνατά κάναμε συνεχώς λάθη και μας χλεύαζαν, θα επιλέγαμε την φωνακτή ανάγνωση; Αν μας ζητούσαν να γράψουμε πως συναρμολογείται ένα ποδήλατο χωρίς να έχουμε διαβάσει ποτέ οδηγίες, θα ήταν εύκολο; Πόσο σαφές και δομημένο θα ήταν το κείμενο μας;
Δυσκολίες προσανατολισμού στον χώρο και στην αντίληψη της χρονολογικής σειράς των γεγονότων Ας υποθέσουμε ότι επιστρέφοντας από ένα περίπατο κάνουμε λάθος σε μερικές διασταυρώσεις, πόσο θα ταλαιπωρηθούμε για να φτάσουμε σπίτι μας; Αν αρχειοθετήσουμε στην τύχη πόσο εύκολα θα βρούμε αργότερα κάτι που ψάχνουμε; Αν μας επέβαλλαν να αλλάξουμε την καθημερινή μας ρουτίνα, πόσο γρήγοροι και αποτελεσματικοί θα ήμασταν;
Δυσκολίες από τις αντιδράσεις των άλλων Π ώ ς αντιδρούν οι άλλοι όταν νοιώθουν ότι σπαταλάμε τον χρόνο τους; Πόσο δίκαιο θα ήταν αν μας χαρακτήριζαν «χαζούς», αν δεν μπορούσαμε να ανταπεξέλθουμε σε κάτι για το οποίο δεν έχουμε εκπαιδευτεί; Ζητάμε βοήθεια για κάτι που μας δυσκολεύει και δηλώνουμε ότι είμαστε δυσλεκτικοί. Τι είδους αντιδράσεις θα αντιμετωπίσουμε; Π ώ ς θα μας κοιτούσαν αν βρισκόμασταν σε λάθος τόπο και χρόνο;