ΕΡΓΑΣΙΑ Δ΄ ΕΞΑΜΗΝΟΥ ΓΕΝΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΤΩΝ ΜΕΤΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΩΝ ΔΑΣΚΑΛΩΝ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Κοινωνικά – Δημογραφικά Χαρακτηριστικά των χρόνιων ψυχικά ασθενών τους οποίους οι Επισκέπτριες Υγείας του Κέντρου Ψυχικής Υγείας Σερρών επισκέφθηκαν κατ΄οίκον.
Advertisements

Νοέμβριος-Δεκέμβριος 2013
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Οι μεγάλες Δυνάμεις απέναντι στον Ελληνικό Αγώνα - Φιλελληνισμός
Μάρκος Μπότσαρης Από Φώτια Ελευθερίου.
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ
ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ ΚΟΡΑΗΣ ΚΩΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΤ΄2 ΤΑΞΗ.
Η Τρίτη Εθνική Συνέλευση Μπαλάσης Γιάννης Παπαγεωργίου Άλκης Γ1 γυμνασίου.
ΓΙΩΡΓΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ, «ΝΑ ‘ΣΑΙ ΚΑΛΑ ΔΑΣΚΑΛΕ!»
ΤΑ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Άτυπη ομάδα νέων Καισαριανής
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών.
ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟΝ «ΔΙΑΛΟΓΟ»
ΑΛΕΞΙΑ ΚΑΡΑΤΣΙΩΛΗ ΣΤ2 1 Ο ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΣ/ΚΗΣ.
ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη
Η ΕΥΡΩΠΗ ΣΤΑ ΝΕΟΤΕΡΑ ΧΡΟΝΙΑ
Η Ελληνική επανάσταση του 1821 υπήρξε ο αγώνας για απελευθέρωση των Ελλήνων από την οθωμανική καταπίεση. Ήταν η τελευταία από μια σειρά εξεγέρσεων που.
ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ.
Κορκοβέλου Ρεγγίνα Κυπριανού Νεφέλη Εργασία για το μάθημα Νέα Ελληνικά και Λογοτεχνία Υπεύθυνη καθηγήτρια: Σπυροπούλου Ελένη Β’3 3 ου Γυμνασίου Βύρωνα.
Κορκοβέλου Ρεγγίνα Κυπριανού Νεφέλη Εργασία για το μάθημα Νέα Ελληνικά και Λογοτεχνία Υπεύθυνη καθηγήτρια: Σπυροπούλου Ελένη Β’3 3 ου Γυμνασίου Βύρωνα.
Η ΥΓΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΖΩΗ ΚΑΙ ΧΑΡΑ
Οι Ολυμπιακοί Αγώνες στην αρχαιότητα –Οι Ολυμπιακοί Αγώνες σήμερα
25η Μαρτίου.
Επιμορφωτική Ημερίδα Καθηγητών κλάδου ΠΕ04 Τρίτη 18 Ιανουαρίου 2011 Εισηγητής Σωκράτης Τουμπεκτσής Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών.
Γ. Ρίτσος Βασίλης Αθανασιάδης Τάξη Ε 2 ΠΤΔΕ - ΑΠΘ.
Ο Φιλελληνισμός Κατάλογος Φιλελλήνων
Εργασίες Διδακτική των κοινωνικών επιστημών Μαρία Ρεπούση.
Η εργογραφία του Ναπολέοντα Μήτση
ΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΤΟΥ ΓΕΝΟΥΣ.
 Φιλελληνισμός είναι ένας όρος που μαρτυρείται ήδη από το  Από τα τέλη του 18 ου αιώνα δήλωνε την ιδεολογία και πολιτική κίνηση που αναπτύχθηκε.
ΛΙΘΟΞΟΪΔΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ Α.Ε.Μ  Ένα βασικό κι αναγνωρισμένο πεδίο εισαγωγής της στα προγράμματα σπουδών και της γενικής εκπαίδευσης.  Ένα συχνό θέμα.
ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 37. ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΓΥΜΝΟΠΟΥΛΟΥ 3122 ΣΤ’ ΕΞΑΜΗΝΟ 2014 ΚΑΡΑΚΑΤΣΑΝΗ Δ. (2004). ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ.
 Την ίδια εποχή με τις Ανακαλύψεις αλλά σε μεγαλύτερη χρονική έκταση, το 15 ο και 16 ο αι., εκδηλώνεται στον ευρωπαϊκό χώρο ένα καλλιτεχνικό και πνευματικό.
Χρησιμοποιώντας τις ΤΠΕ στα φιλολογικά μαθήματα: ένα σχέδιο διδασκαλίας στη Νεοελληνική Γλώσσα της Γ‘ Γυμνασίου Άννα Αγγελοπούλου.
ΓΕΛ ΦΙΛΟΘΕΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ.
4o Δ. Σ. ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ – Ε 1 ΄ ΤΑΞΗ ΤΣΟΥΜΑΡΟΠΟΥΛΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ Το θέατρο στην Ευρώπη.
Εργασία στο μάθημα της Γλώσσας Μαρία Φώτη Νίκος Μυλωνάς Φανταστικό ταξίδι στην Γαλλία την περίοδο του Διαφωτισμού.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΗ
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΕΝΝΟΙΑ ΚΑΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ. Η διδασκαλία: έννοια και χαρακτηριστικά ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΗ ΑΠΟΣΑΦΗΣΗ ΤΟΥ ΟΡΟΥ «ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ»  Η έννοια της διδασκαλίας.
Θεσμοί προσχολικής αγωγής στην Ευρώπη Ενότητα 1 η : Αντικείμενο και εννοιολογικοί προσδιορισμοί Παντελής Κυπριανός Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών.
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Θεσμοί προσχολικής αγωγής στην Ευρώπη
Παιδαγωγική: Ειδική Διδακτική των Αρχαιογνωστικών Μαθημάτων
“Τα παιδιά μαθαίνουν όλη την ώρα σαν τρελά, μέχρι να πάνε σχολείο” – Jean Liedloff
501. Εξέλιξη των ιδεών στις φυσικές επιστήμες
Επίκ. Καθηγήτρια Ελένη Λεοντσίνη, Τομέας Φιλοσοφίας,
Γενική Οικονομική Ιστορία
Εθνικιστική Ιδεολογία, εθνικά κινήματα και δημιουργία εθνικών κρατών
Ομάδα Εργασίας για τους Σπάνιους Καρκίνους
5o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΟΣΜΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΘΕΜΑ: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ Βασίλης Κ. Λευτέρης Μ . Γκόρικ Χ.
Μαθημα 2ο Τα επαναστατικα κινηματα στην ευρωπη 19ος αιωνασ
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΙΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ (Κ.Α) Ετήσιο Πρόγραμμα Τάξης Γ΄2
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΙΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ (Κ.Α) Ετήσιο Πρόγραμμα Τάξης A΄1
2ο Γυμνάσιο Ξυλοκάστρου
Διδακτική της Πληροφορικής
Πνευματική ζωή, Γράμματα και Τέχνες στην Ελλάδα τον 19 ο αιώνα 5 ο Γυμνάσιο Γαλατσίου, Προκοπίου Ελένη, ΠΕ2 Γ΄ Γυμνασίου, διάρκεια:2-3 διδ. ώρες.
Project ΘΕΜΑ: Η ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΑΠΟ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥΣ, ΤΡΑΓΙΚΟΥΣ ΠΟΙΗΤΕΣ, ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΑΛΛΩΝ ΘΡΗΣΚΕΙΩΝ Ιωάννα Κομνηνού.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Φιλελληνισμός «Φιλελληνισμός», είναι ένας όρος που μαρτυρείται ήδη από το Από τα τέλη του 18ου αιώνα δήλωνε την ιδεολογική και πολιτική κίνηση.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΙΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ (Κ.Α) Ετήσιο Πρόγραμμα Τάξης Β΄1
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΗ
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
Οι Εθνοσυνελεύσεις και η πολιτική οργάνωση του Αγώνα
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Project.
ΔΡΑΣΗ ΤΟΥ 8ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ-ΛΥΚΕΙΑΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ
Επιμέλεια-παρουσίαση
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΗ
3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΙΛΙΟΥ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΕΤΟΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΡΓΑΣΙΑ Δ΄ ΕΞΑΜΗΝΟΥ ΓΕΝΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΤΩΝ ΜΕΤΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΩΝ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΟ ΄΄ΔΗΜ. ΓΛΗΝΟΣ΄΄ ΜΑΘΗΜΑ : ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ : ΡΕΠΟΥΣΗ ΜΑΡΙΑ ------------------ ΕΡΓΑΣΙΑ Δ΄ ΕΞΑΜΗΝΟΥ ΓΕΝΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΤΩΝ ΜΕΤΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΩΝ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΒΡΥΖΑ ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΙΑΤΡΙΔΟΥ ΕΛΕΝΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΜΑΪΟΣ 2009

Χρόνος διδασκαλίας : 2 διδακτικές ώρες. ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΕΡΩΤΗΜΑ «Για ποιους λόγους αναπτύχθηκε και με ποιους τρόπους συνέβαλε το Ευρωπαϊκό Φιλελληνικό κίνημα στον Αγώνα της Ανεξαρτησίας (1820-1825)» Χρόνος διδασκαλίας : 2 διδακτικές ώρες. Διδακτική μέθοδος : Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία. Η τάξη χωρίζεται σε ομάδες 3-4 ατόμων. Πιθανόν χωρίζονται σε υποομάδες, ανταλλάσσουν απόψεις, συζητούν χαμηλόφωνα μεταξύ τους, κρατούν σημειώσεις, ορίζεται επικεφαλής της ομάδας εκ περιτροπής ο οποίος ανακοινώνει τις από κοινού απαντήσεις και σχόλια. Ο δάσκαλος είναι διακριτικά παρόν, διευκρινίζει, καθοδηγεί, παρεμβαίνει όπου του ζητηθεί και συντονίζει τυχόν συζητήσεις μεταξύ των ομάδων. Διασφαλίζει το καλό κλίμα και εγγυάται την δημιουργική απασχόληση.

ΣΤΟΧΟΙ Α. ΔΗΛΩΤΙΚΟΙ Κατανόηση των λόγων εκδήλωσης του Φιλελληνικού κινήματος κατά την διάρκεια της Ελληνικής Επανάστασης. Κατανόηση του πλουραλισμού όσο αναφορά τον τρόπο βοήθειας στον Αγώνα Γνωριμία με κάποια από τα πιο σημαντικά πρόσωπα της Ευρώπης που ανέπτυξαν Φιλελληνική δράση. Β. ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΚΟΙ Εκτίμηση και ορθή επεξεργασία ιστορικών πηγών Γ. ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΟΙ Αναγνώριση και κατανόηση ανάλογων προς το θέμα ιστορικών εννοιών Δ. Ανάπτυξη κριτικής σκέψης και αξιολόγησης ως προς το Φιλελληνικό κίνημα. Ε. Συνειδητοποίηση, εκτίμηση και ευαισθητοποίηση σε ζητήματα αλληλοβοήθειας

Φιλλεληνισμός : Η αγάπη προς την Ελλάδα και τους Έλληνες. Π1 Πηγή : Ιστορία Ελληνικού Έθνους, (1975), τ. ΙΒ, σελ. 314, Αθήνα, Εκδοτική Αθηνών Α.Ε. Γλωσσάρι : Φιλέλληνας : Ο ξένος που υποστηρίζει τα ελληνικά συμφέροντα από ανιδιοτελή αγάπη Φιλλεληνισμός : Η αγάπη προς την Ελλάδα και τους Έλληνες. Αρχαιολατρεία : Το να αγαπά κανείς την κλασική αρχαιότητα.

Π2 «…..βλέπον ἓν ἔθνος εἰς τό ὁποῖον ἡμεῖς χρεωστοῦμεν τόν φωτισμόν μας, τούς νόμους μας, τήν ἡμερότητά μας, τήν ἀνδρεία μας, τά ἤθη μας, τά θέατρά μας, τήν ἀρετήν μας και ἔτι όλον τόν πολιτισμό μας [….] τό ὁποῖον ἔχει τήν αὐτήν θρησκείαν, τά αὐτά ἤθη, την καταγωγήν μετά τῶν ἡμετέρων ἀδελφῶν [….] ἡμεῖς θέλωμεν νά τιμήσωμεν τούς διδασκάλους μας Ἕλληνας, εἰς τέχνας, ἐπιστήμας, καί νομοθεσίαν, ἡ Ρωσσία πρέπει να τιμήσει αὐτούς ἀκόμη περισσότερον διά τήν θρησκείαν, τήν ὁποίαν ἔλαβεν ἐξ αὐτῶν, ἣτις ἡμέρωσε καί τά νήπια καί τά ἔθνη αὐτῆς ἀπό την ἀμάθειαν και βαρβαρότητα.» . Πηγή : N. Camariano, ᾊσματα καί πονημάτια διαφόρων, Chansons et opuscules de l’Hétairie publiés à Jassy en 1821, Bucarest 1966, σ. 69-71, στο ΑΠΟΣΤ. Ε. ΒΑΚΑΛΟΠΟΥΛΟΥ, Επίλεκτες βασικές ιστορικές πηγές της Ελληνικής Επαναστάσεως, σ. 524-526, Εκδόσεις ΒΑΝΙΑΣ, Θεσσαλονίκη 2000. Π3 «……Ἐπίσης, σημαντικό ρόλο γιά τήν ἰδεολογική προετοιμασία τῆς Ἐπανάστασης ἔπαιξε ἡ διάδοση τῶν ἰδεῶν τοῦ γαλλικοῦ Διαφωτισμού, τῆς Γαλλικῆς Ἐπανάστασης καί ἡ διακήρυξη τῶν δικαιωμάτων τοῦ ἀνθρώπου καί τοῦ πολίτη…..» Πηγή : Βασίλης Κρεμμυδάς, Νεότερη ιστορία ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ, (τέταρτη έκδοση συμπληρωμένη), σ. 175, Εκδόσεις «γνώση», 1987.

Π4 Πηγή : Γ. ΤΣΟΥΛΙΟΥ-ΤΑΣΟΥ ΧΑΤΖΗ, ΙΣΤΟΡΙΚΟΝ ΛΕΥΚΩΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΕΩΣ, σ. 664, ΕΚΔΟΤΙΚΟΣ ΟΙΚΟΣ «ΜΕΛΙΣΣΑ», ΑΘΗΝΑ 1970

Π5 Πηγή : ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΣΙΜΟΠΟΥΛΟΥ, ΠΩΣ ΕΙΔΑΝ ΟΙ ΞΕΝΟΙ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟΥ ΄21, σ. 51, 57, 58, εκδόσεις ΣΤΑΧΥ, ΑΘΗΝΑ 1999.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 1 Μελετώντας προσεκτικά τις πηγές Π1 - Π5 ποιοι φαίνεται να είναι οι κυριότεροι λόγοι της ανάπτυξης του Φιλελληνισμού στον αγώνα των Ελλήνων;

Π6 «…..Ἐκ μέρους μου δέν ἔπαψα ποτέ να τήν ὑποστηρίζω μέ ὅλες μου τίς δυνάμεις καί μέ μεγάλες θυσίες τόσο σέ χρῆμα ὅσο καί σέ πολύτιμο χρόνο [….] Εἲθε οἱ ἐλπίδες πού δημιουργοῦν οἱ γερμανικοί σύλλογοι σχετικά μέ τίς γενναῖες συνδρομές [….] τότε δέν θά μᾶς λείψουν γιά πολύν καιρό οἱ χρηματικές συνδρομές….» Πηγή : Λαΐου, Ἀνέκδοτες ἐπιστολές, σ. 266-270, στο ΑΠΟΣΤ. Ε. ΒΑΚΑΛΟΠΟΥΛΟΥ, Επίλεκτες βασικές ιστορικές πηγές της Ελληνικής Επαναστάσεως, σ. 529, 532, Εκδόσεις ΒΑΝΙΑΣ, Θεσσαλονίκη 2000

Π7 Πηγή : ΑΠΟΣΤ. Ε. ΒΑΚΑΛΟΠΟΥΛΟΥ, Επίλεκτες βασικές ιστορικές πηγές της Ελληνικής Επαναστάσεως, σ. 548, Εκδόσεις ΒΑΝΙΑΣ, Θεσσαλονίκη 2000. «…..οἱ Ἅγγλοι ἐπεδόθησαν εἰς τόν ἐφοδιασμόν τῆς Ἐπαμαστάσεως μέ οἰκονομικά μέσα καί μέ μέσα μηχανικά διά τήν παραγωγήν πολεμοφοδίων. Τό ρεῦμα τό ὁποῖον ἐδημιούργησαν ἀπετέλεσε τό ὑπόβαθρον ἐπί τοῦ ὁποίου ἐστηρίχθη ἡ νέα πολιτική τοῦ Κάννιγκ…..» Πηγή : Γ. ΤΣΟΥΛΙΟΥ-ΤΑΣΟΥ ΧΑΤΖΗ, ΙΣΤΟΡΙΚΟΝ ΛΕΥΚΩΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΕΩΣ, σ. 664, ΕΚΔΟΤΙΚΟΣ ΟΙΚΟΣ «ΜΕΛΙΣΣΑ», ΑΘΗΝΑ 1970

Π8 Πηγή : Ambroise Firmin-Didot (1790-1876) στο ΑΠΟΣΤ. Ε. ΒΑΚΑΛΟΠΟΥΛΟΥ, Επίλεκτες βασικές ιστορικές πηγές της Ελληνικής Επαναστάσεως, σ. 535, Εκδόσεις ΒΑΝΙΑΣ, Θεσσαλονίκη 2000

Π9 Πηγή : Γ. ΤΣΟΥΛΙΟΥ-ΤΑΣΟΥ ΧΑΤΖΗ, ΙΣΤΟΡΙΚΟΝ ΛΕΥΚΩΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΕΩΣ, σ. 669, ΕΚΔΟΤΙΚΟΣ ΟΙΚΟΣ «ΜΕΛΙΣΣΑ», ΑΘΗΝΑ 1970

Π10 Πηγή : Γ. ΤΣΟΥΛΙΟΥ-ΤΑΣΟΥ ΧΑΤΖΗ, ΙΣΤΟΡΙΚΟΝ ΛΕΥΚΩΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΕΩΣ, σ. 671, ΕΚΔΟΤΙΚΟΣ ΟΙΚΟΣ «ΜΕΛΙΣΣΑ», ΑΘΗΝΑ 1970

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 2 Ποιους διαφορετικούς τρόπους συμβολής των Φιλελλήνων στον Αγώνα συναντούμε μέσα από τις πηγές Π6, Π7, Π8, Π9 Π10;

ΟΙ ΓΝΩΣΤΟΤΕΡΟΙ ΦΙΛΛΕΛΗΝΕΣ Π11 ΟΙ ΓΝΩΣΤΟΤΕΡΟΙ ΦΙΛΛΕΛΗΝΕΣ Λόρδος Βύρωνας, Άγγλος ποιητής που συμμετείχε στην πολιορκία του Μεσολογγίου και πέθανε κατά τη διάρκειά της. Τζορτζ Κάνινγκ, υπουργός εξωτερικών της Μεγάλης Βρετανίας που στήριξε την ελληνική επανάσταση. Ιάκωβος Μάγερ, Ελβετός τυπογράφος που έδρασε στο Μεσολόγγι. Μπρούνο, ιταλός που ήρθε μαζί με το Βύρωνα στην Ελλάδα και πέθανε στο Ναύπλιο το 1827. Φρανσουά ντε Σατωμπριάν, (François-René de Chateaubriand), γνωστός και σαν Σατωβριάνδος, περιηγητής, συγγραφέας Οδοιπορικού και υπομνημάτων που έκαναν γνωστή την κατάσταση της Ελλάδας στην Ευρώπη. Βίκτωρ Ουγκό, ο γνωστός Γάλλος συγγραφέας, που έγραψε ποιήματα εμπνευσμένα από την ελληνική επανάσταση. Τόμας Γκόρντον, Σκώτος αξιωματικός που προσέφερε όπλα και χρήματα, και συμμετείχε στην πολιορκία της Τρίπολης. Τζορτζ Φίνλεϊ, Σκώτος που συμμετείχε στις πολεμικές επιχειρήσεις. Κάρολος Νόρμαν, Γερμανός στρατιωτικός που το 1822 τέθηκε επικεφαλής του ελληνικού στρατού, και πέθανε στο Μεσολόγγι. Σαντόρε ντι Σανταρόζα (Santorre Di Santa Rosa), Ιταλός επαναστάτης που πέθανε στη Σφακτηρία. Φρανκ Χέιστινγκς (Frank Hastings), Βρετανός αξιωματικός του ναυτικού που πρόσφερε χρήματα και συμμετείχε στις επιχειρήσεις. Ιωάννης-Γαβριήλ Εϋνάρδος, τραπεζίτης που οργάνωσε το φιλελληνικό κίνημα στη Γαλλία και την Ελβετία. Κάρολος Φαβιέρος (Charles Fabvier), Γάλλος διοικητής του τακτικού ελληνικού στρατού Ανακτήθηκε από http://el.wikipedia.org/wiki/Φιλέλληνας

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 3 Γιατί λέτε να υπάρχει πλουραλισμός ως προς την εθνικότητα των Φιλελλήνων;

Π12 Πηγή : Ιστορία Ελληνικού Έθνους, (1975), τ. ΙΒ, σελ. 323, Αθήνα, Εκδοτική Αθηνών Α.Ε.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 4 Μελετώ τον παραπάνω πίνακα και : Υπολογίζω τον αριθμό των επιζησάντων Ιταλών Φιλελλήνων. - Αφαιρώ τον αριθμό των Σκανδιναβών, Αμερικανών, Ελβετών και άγνωστης εθνικότητας Φιλελλήνων και υπολογίζω το εναπομείναν σύνολο.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 5 Φτιάχνω σύνθετες λέξεις με πρώτο συνθετικό τη λέξη φίλος