FINAN€NIAL FIVE Είμαστε οι Financial five και ασχολούμαστε με το κομμάτι της περιγραφής του σύγχρονου καταναλωτικού προτύπου. Το οποίο αποτελεί το δεύτερο.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Γιώργος Μπάλτας Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Advertisements

Ας διοργανώσουμε ένα πάρτι...
 Η ομάδα μας (ΚΟΚΚΙΝΗ) αποτελείται από τους : Αλεξάνδρα Ψ. Όλγα Σ. Κωνσταντίνο Γ. Γιώργο Β.  Οι επιβλέποντες καθηγητές : Ελισάβετ Καραΐσκου Βασίλης Πιτσιλαδής.
Επιστημονική ομάδα Πόσο έχουν επηρεάσει οι οικονομικές συνθήκες τη διατροφή και τον τρόπο ζωής των Ελλήνων; Μια πρώτη ματιά.
Οικονομική κρίση και καταναλωτική συμπεριφορά
Ο ΝΑΒΙΝΤ ΔΕΝ ΕΙΡΘΕ ΓΙΑ ΔΙΑΚΟΠΕΣ
ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ ΣΤΗ ΜΟΔΑ
Η ευρεία έννοια της μόδας στην ενδυμασία
ΑΘΛΗΤΙΚΑ ΕΙΔΗ ΤΑ ΦΟΡΑΣ ΚΑΙ ΝΙΚΑΣ ……
Οικιακή οικονομία Γιατί? Καθηγήτρια: Αποστολοπούλου Μαρία- Βενετία.
Ποδόσφαιρο: Από το άθλημα στο πρωτάθλημα
Πόσο βλέπουμε διαφημίσεις;
ΕΠΑΛ ΑΓΙΑΣ Σχολικό Έτος:
Project Β’ Τετραμήνου Ομάδας Αθλητισμού και Εφήβων
Ομάδα εργασίας ( ΚΙΤΡΙΝΗ ) : Δημήτρης Γ. Βασίλης Κ. Μαρία Γ. Νεκταρία Λ. Συντονιστές καθηγητές : Καραΐσκου Ελισάβετ, Πιτσιλαδής Βασίλης.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ «Τροφή για σκέψη…» ΘΕΜΑ: Διατροφή στην εφηβεία
ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΙ.
ΕΛΙΑ-ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ-ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ
ΘΕΜΑ:ΑΘΛΗΜΑΤΑ, ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ, ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ & ΥΓΙΕΙΝΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΖΩΗΣ
Η ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ. Μέλη ομάδας : Οικονόμου Γιώργος Σαμαρά Νατάσα Φίτσιου Χριστίνα Χρήστου Γιάννης Χρυσοστομίδου Έλσα ΟΜΑΔΑ Α΄: ΟΙ ΚΑΤΑΧΡΕΩΜΕΝΟΙ.
Quatuor Squilla Θέμα: "Πώς επηρέασε η χρήση της κινητής τηλεφωνίας τις διαπροσωπικές σχέσεις και ποια νέα ήθη και γλώσσα εισήγαγε στη σύγχρονη καθημερινότητα;"
ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΗΣ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ Έρευνες Οικονομικής Συγκυρίας ΙΟΒΕ - DG ECFIN Απρίλιος 2010.
ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΗΣ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ Έρευνες Οικονομικής Συγκυρίας ΙΟΒΕ - DG ECFIN ΙΔΡΥΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ & ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ Ιούνιος 2009.
ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΗΣ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ για την υγεία
Ερευνα 2011 Θέμα : Μικρή Λιανική.
ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΗΣ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ Έρευνες Οικονομικής Συγκυρίας ΙΟΒΕ - DG ECFIN Ιανουάριος 2011.
ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΗΣ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ Έρευνες Οικονομικής Συγκυρίας ΙΟΒΕ - DG ECFIN Μάιος 2011.
ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΗΣ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ Έρευνες Οικονομικής Συγκυρίας ΙΟΒΕ - DG ECFIN Οκτώβριος 2011.
Αυτό είναι το σχολείο μας!. Πριν ξεκινήσουμε την εκπαιδευτική δραστηριότητα θέσαμε 4 ερωτήματα. Ποιοι είμαστε και τι δυνατότητες έχουμε; Τι να κάνουμε.
ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΗΣ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ Έρευνες Οικονομικής Συγκυρίας ΙΟΒΕ - DG ECFIN Σεπτέμβριος 2009.
ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΗΣ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ Έρευνες Οικονομικής Συγκυρίας ΙΟΒΕ - DG ECFIN Μάιος 2012.
ΓΕΝΙΚΟ ΘΕΜΑ:ΕΞΑΡΤΗΣΗ ΑΠΟ ΚΙΝΕΖΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΘΕΜΑ ΟΜΑΔΑΣ:ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΗΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΚΙΝΕΖΙΚΑ.
ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΗΣ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ Έρευνες Οικονομικής Συγκυρίας ΙΟΒΕ - DG ECFIN Φεβρουάριος 2010.
Project Β’ Λυκείου Καταναλώνω Έξυπνα στο σπίτι.
2η ΠΑΔ ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ 1η τάξη ΕΠΑγγελματικού Λυκείου
ΙΩΑΝΝΑ ΓΙΟΥΒΑΝΑΚΗ ΟΡΕΣΤΗΣ ΚΑΔΟΓΛΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΟΚΑΛΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΠΟΥΛΟΥΚΤΣΗ
1o ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ
ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΗΣ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ Έρευνες Οικονομικής Συγκυρίας ΙΟΒΕ - DG ECFIN Οκτώβριος 2010.
ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΗΣ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ Έρευνες Οικονομικής Συγκυρίας ΙΟΒΕ - DG ECFIN Νοέμβριος 2010.
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΣΤΑ ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΑ
ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΗΣ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ Έρευνες Οικονομικής Συγκυρίας ΙΟΒΕ - DG ECFIN Σεπτέμβριος 2011.
 Το project με το οποίο ασχοληθήκαμε ονομάζεται «παιχνίδι της γνώσης». Χωριστήκαμε σε ομάδες όπου η κάθε μία ασχολήθηκε με ένα ξεχωριστό διδασκόμενο μάθημα.
Το οικολογικό αποτύπωμα του σχολείου μας
Επηρεάζοντας έμμεσα το πρόβλημα
ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΠΕΛΑΤΩΝ
ΑΤΕΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ Τμήμα Τυποποίησης & Διακίνησης Προϊόντων ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΣΤΑΣΕΩΝ ΜΙΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΝΩΠΩΝ ΟΠΩΡΟΚΗΠΕΥΤΙΚΩΝ: «ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ.
ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: ΧΑΛΙΚΙΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ.
Πολιτική Παιδεία Β’ Τάξη Γενικού Λυκείου Γεωργία Καζάκου, ΠΕ09 Οικονομολόγος 1.
OIKOΓΕΝΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ – ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ 14 ο μαθητικό συνέδριο με θέμα περιβαλλοντικές, κοινωνικές και οικονομικές πτυχές της αειφορίας «Αυτός ο κόσμος.
Εκμετάλλευση υπηρεσιών Web 2.0 σε σχολικούς ιστοτόπους Παλάζης Βασίλης 3o Γυμνάσιο Μυτιλήνης.
Εργασία στο μάθημα «Επιχειρηματικός σχεδιασμός»
ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ
Συνθήκες Διαβίωσης Στη Ζίτσα
Ομφάκινον Ομφάκινον.
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΤΜΗΜΑ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ.
ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΚΑΙ ΤΑΣΕΙΣ ΑΓΟΡΩΝ «Ας Ανταποκριθούμε Αποτελεσματικά στις Προκλήσεις των Καιρών» ΜΑΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΥ Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος,
D. ACEMOGLU, D. LAIBSON, J. A. LIST
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ.
Πειραματικό Γυμνάσιο Πανεπιστημίου Μακεδονίας
1ο ΓΕΛ ΑΜΑΛΙΑΔΑΣ Τμήμα: Α4 Σχ. Έτος: Β΄τετράμηνο
Πειραματικό Γυμνάσιο Πανεπιστημίου Μακεδονίας
Πολιτική Παιδεία Α’ Λυκείου Διδάσκων: Κοψιδάς Οδυσσέας
BA (Hons) Economics for Business Year 2 B2099 APPLIED MICROECONOMICS Lecture 2 Ελαστικότητα - Elasticity Panagiotis Koutsouvelis (Module leader) Maria.
2. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ 2.2 Ο οικονομικός ρόλος της οικογένειας
1Η ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΝΙΓΡΙΤΑΣ
ΗΜΕΡΙΔΑ ΤΟΜΕΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ
2. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ 2.3 Οικογενειακός προϋπολογισμός
Ανάλυση των πελατών Δρ. Μάλαμα Ελεονώρα Ιουλία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

FINAN€NIAL FIVE Είμαστε οι Financial five και ασχολούμαστε με το κομμάτι της περιγραφής του σύγχρονου καταναλωτικού προτύπου. Το οποίο αποτελεί το δεύτερο υπόθεμα της γενικής εργασίας με θέμα την κατανάλωση στα νοικοκυριά. Είμαστε μία πεντάδα μαθητών της Ά Λυκείου, του Γενικού Λυκείου Αυλωναρίου: Κωνστάντιου Γιαννούλα, Μαρία Κρόκου, Αλέξανδρος Λάμπρου, Γιώργος Ρέτσας, Χριστίνα Μπενάκη.

Εισαγωγή: Προβληματιζόμενοι για την οικονομική κατάσταση που επικρατεί στην χώρα μας, αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με την περιγραφή του καταναλωτικού προτύπου στα νοικοκυριά, πως αυτό επηρεάζει την κατανάλωση αγαθών, την καταναλωτική μας συμπεριφορά και το εισόδημα. Στόχοι μας ήταν να διερευνήσουμε: Ποίο είναι το καταναλωτικό πρότυπο του σημερινού ανθρώπου. Πως αυτό επηρεάζει την παραγωγή αγαθών. Πως επηρεάζει το εισόδημα και την καταναλωτική μας συμπεριφορά. Τεχνικές-Πηγές Τεχνικές που χρησιμοποιήσαμε ήταν: Έρευνα πεδίου ( ημερολόγιο, πίτα ) Γραπτές πηγές ( διαδύκτιο, βιβλιογραφία, σχολικά βιβλία )

Η ΕΡΕΥΝΑ. Κατά την έρευνα που κάναμε στα σπίτια μας από 10/11 έως 19/12 σχετικά με τα έξοδα και τα αγαθά που αγοράζονται παρατηρήσαμε και βγάλαμε τα παρακάτω αποτελέσματα:  Το μεγαλύτερο χρηματικό ποσό ξοδεύετε για την εκπαίδευση.  Δεύτερη στη σειρά είναι η κατηγορία Ρούχα- Παπούτσια.  Τρίτη η κατηγορία Καύσιμα.  Τέταρτη η κατηγορία Διασκέδαση.  Πέμπτη η κατηγορία Φάρμακα.  Έκτη η κατηγορία Είδη super market.  Έβδομη η κατηγορία Είδη μαναβικής.

Η ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΚΑΙ Η ΕΠΙΡΡΟΗ ΠΟΥ ΑΣΚΕΙ ΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΑΓΑΘΩΝ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΠΕΡΑΣΜΑ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ. Στις μέρες μας όλοι οι άνθρωποι δεν κοιτούν τα ποιοτικά αγαθά, αλλά κοιτούν τις μάρκες είτε αυτές είναι καλές είτε όχι. Μέχρι και στα τρόφιμα, κοιτούν τα επώνυμα και δεν τους ενδιαφέρει εάν είναι κακής ποιότητας, μόνο και μόνο επειδή αναγράφεται πάνω μια επωνυμία. Αυτό το καταναλωτικό μοντέλο αποδείχθηκε αποτυχία, γιατί δημιούργησε πολλά προβλήματα στους καταναλωτές και προφανώς η αποτυχία αυτή είναι ένας παράγοντας της τρέχουσας οικονομικής κρίσης που βιώνουμε. Για αυτό δεν πρέπει να αγοράζουμε πλέον ότι μας προωθούν.

Η ΥΠΕΡΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΖΩΗ. Ο καταναλωτισμός είναι ένας όρος που χρησιμοποιείται για να περιγράψει την τάση της απόκτησης αγαθών, όπως επιβεβαιώνεται και σε άρθρα η υπερκατανάλωση έχει γίνει συνήθεια. Τα περιοδικά και τα Μ.Μ.Ε. μέσω της διαφήμισης επηρεάζουν τους καταναλωτές και τους οδηγούν στην υπερκατανάλωση. Η υπερκατανάλωση έχει γίνει πλέον τρόπος ζωής. Είναι η αρρώστια της εποχής μας.

ΤΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΠΩΣ ΑΥΤΟ ΕΠΗΡΕΑΖΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ. Το καταναλωτικό πρότυπο του μέσου ελληνικού νοικοκυριού δεν διαμορφώνεται μόνο από το εισόδημα και τις τιμές, αλλά και από μία σειρά άλλων κοινωνικών και οικονομικών παραγόντων. Το καταναλωτικό πρότυπο, αλλάζει σύμφωνα με την οικονομική κατάσταση. Έτσι ο άνθρωπος προσαρμόζει τις καταναλωτικές του ανάγκες σε φυσιολογικά πλαίσια. Το καταναλωτικό πρότυπο, θα πρέπει να έχει ως αρχή του την οικονομική δυσχέρεια στην οποία βρίσκεται η χώρα μας.

ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ Μέσα σε τρεις μήνες ολοκληρώσαμε την εργασία μας στο project με θέμα την κατανάλωση στα νοικοκυριά. Η ομάδα μας FINANCIAL 5 επέλεξε να ασχοληθεί με το υπόθεμα των οικονομικών. Μέσα σε αυτό το διάστημα των τριών μηνών συνεργαστήκαμε, αλλά υπήρξαν και κάποιες διαφορές μεταξύ μας. Αν και δεν λειτουργούσαμε πάντα ομαδικά στο τέλος καταφέραμε με την καθοδήγηση των καθηγητών να υλοποιήσουμε την εργασία. Συναντήσαμε αρκετά προβλήματα… Π.χ. δεν υπήρχε η δυνατότητα χρήσης ηλεκτρονικού υπολογιστή από όλα τα μέλη της ομάδας και αυτό μας δυσκόλεψε αρκετά. Τελικά τα καταφέραμε και έχουμε την εργασία στα χεριά μας τόσο καλή όσο την είχαμε φανταστεί…!!!

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ Άρθρα από την εφημερίδα Καθημερινή Άρθρο από λόγο του Δ.Σ. της ΒΙΟΖΩ Πανελλήνιας Ένωσης Καταναλωτών, «ΒΙΟΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ ΓΙΑ ΠΟΙΟΤΙΚΗ ΖΩΗ» Άρθρα και δημοσιεύσεις από τον Σύνδεσμο επιχειρήσεων και βιομηχανικών Ελλάδος. Άρθρο από την ιστοσελίδα Posterus. gr Άρθρο από την εφημερίδα Έθνος Άρθρο από την ιστοσελίδα gr Άρθρο της Τασούλας Καραϊσκάκη που δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Καθημερινή.