FINAN€NIAL FIVE Είμαστε οι Financial five και ασχολούμαστε με το κομμάτι της περιγραφής του σύγχρονου καταναλωτικού προτύπου. Το οποίο αποτελεί το δεύτερο υπόθεμα της γενικής εργασίας με θέμα την κατανάλωση στα νοικοκυριά. Είμαστε μία πεντάδα μαθητών της Ά Λυκείου, του Γενικού Λυκείου Αυλωναρίου: Κωνστάντιου Γιαννούλα, Μαρία Κρόκου, Αλέξανδρος Λάμπρου, Γιώργος Ρέτσας, Χριστίνα Μπενάκη.
Εισαγωγή: Προβληματιζόμενοι για την οικονομική κατάσταση που επικρατεί στην χώρα μας, αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με την περιγραφή του καταναλωτικού προτύπου στα νοικοκυριά, πως αυτό επηρεάζει την κατανάλωση αγαθών, την καταναλωτική μας συμπεριφορά και το εισόδημα. Στόχοι μας ήταν να διερευνήσουμε: Ποίο είναι το καταναλωτικό πρότυπο του σημερινού ανθρώπου. Πως αυτό επηρεάζει την παραγωγή αγαθών. Πως επηρεάζει το εισόδημα και την καταναλωτική μας συμπεριφορά. Τεχνικές-Πηγές Τεχνικές που χρησιμοποιήσαμε ήταν: Έρευνα πεδίου ( ημερολόγιο, πίτα ) Γραπτές πηγές ( διαδύκτιο, βιβλιογραφία, σχολικά βιβλία )
Η ΕΡΕΥΝΑ. Κατά την έρευνα που κάναμε στα σπίτια μας από 10/11 έως 19/12 σχετικά με τα έξοδα και τα αγαθά που αγοράζονται παρατηρήσαμε και βγάλαμε τα παρακάτω αποτελέσματα: Το μεγαλύτερο χρηματικό ποσό ξοδεύετε για την εκπαίδευση. Δεύτερη στη σειρά είναι η κατηγορία Ρούχα- Παπούτσια. Τρίτη η κατηγορία Καύσιμα. Τέταρτη η κατηγορία Διασκέδαση. Πέμπτη η κατηγορία Φάρμακα. Έκτη η κατηγορία Είδη super market. Έβδομη η κατηγορία Είδη μαναβικής.
Η ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΚΑΙ Η ΕΠΙΡΡΟΗ ΠΟΥ ΑΣΚΕΙ ΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΑΓΑΘΩΝ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΠΕΡΑΣΜΑ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ. Στις μέρες μας όλοι οι άνθρωποι δεν κοιτούν τα ποιοτικά αγαθά, αλλά κοιτούν τις μάρκες είτε αυτές είναι καλές είτε όχι. Μέχρι και στα τρόφιμα, κοιτούν τα επώνυμα και δεν τους ενδιαφέρει εάν είναι κακής ποιότητας, μόνο και μόνο επειδή αναγράφεται πάνω μια επωνυμία. Αυτό το καταναλωτικό μοντέλο αποδείχθηκε αποτυχία, γιατί δημιούργησε πολλά προβλήματα στους καταναλωτές και προφανώς η αποτυχία αυτή είναι ένας παράγοντας της τρέχουσας οικονομικής κρίσης που βιώνουμε. Για αυτό δεν πρέπει να αγοράζουμε πλέον ότι μας προωθούν.
Η ΥΠΕΡΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΖΩΗ. Ο καταναλωτισμός είναι ένας όρος που χρησιμοποιείται για να περιγράψει την τάση της απόκτησης αγαθών, όπως επιβεβαιώνεται και σε άρθρα η υπερκατανάλωση έχει γίνει συνήθεια. Τα περιοδικά και τα Μ.Μ.Ε. μέσω της διαφήμισης επηρεάζουν τους καταναλωτές και τους οδηγούν στην υπερκατανάλωση. Η υπερκατανάλωση έχει γίνει πλέον τρόπος ζωής. Είναι η αρρώστια της εποχής μας.
ΤΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΠΩΣ ΑΥΤΟ ΕΠΗΡΕΑΖΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ. Το καταναλωτικό πρότυπο του μέσου ελληνικού νοικοκυριού δεν διαμορφώνεται μόνο από το εισόδημα και τις τιμές, αλλά και από μία σειρά άλλων κοινωνικών και οικονομικών παραγόντων. Το καταναλωτικό πρότυπο, αλλάζει σύμφωνα με την οικονομική κατάσταση. Έτσι ο άνθρωπος προσαρμόζει τις καταναλωτικές του ανάγκες σε φυσιολογικά πλαίσια. Το καταναλωτικό πρότυπο, θα πρέπει να έχει ως αρχή του την οικονομική δυσχέρεια στην οποία βρίσκεται η χώρα μας.
ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ Μέσα σε τρεις μήνες ολοκληρώσαμε την εργασία μας στο project με θέμα την κατανάλωση στα νοικοκυριά. Η ομάδα μας FINANCIAL 5 επέλεξε να ασχοληθεί με το υπόθεμα των οικονομικών. Μέσα σε αυτό το διάστημα των τριών μηνών συνεργαστήκαμε, αλλά υπήρξαν και κάποιες διαφορές μεταξύ μας. Αν και δεν λειτουργούσαμε πάντα ομαδικά στο τέλος καταφέραμε με την καθοδήγηση των καθηγητών να υλοποιήσουμε την εργασία. Συναντήσαμε αρκετά προβλήματα… Π.χ. δεν υπήρχε η δυνατότητα χρήσης ηλεκτρονικού υπολογιστή από όλα τα μέλη της ομάδας και αυτό μας δυσκόλεψε αρκετά. Τελικά τα καταφέραμε και έχουμε την εργασία στα χεριά μας τόσο καλή όσο την είχαμε φανταστεί…!!!
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ Άρθρα από την εφημερίδα Καθημερινή Άρθρο από λόγο του Δ.Σ. της ΒΙΟΖΩ Πανελλήνιας Ένωσης Καταναλωτών, «ΒΙΟΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ ΓΙΑ ΠΟΙΟΤΙΚΗ ΖΩΗ» Άρθρα και δημοσιεύσεις από τον Σύνδεσμο επιχειρήσεων και βιομηχανικών Ελλάδος. Άρθρο από την ιστοσελίδα Posterus. gr Άρθρο από την εφημερίδα Έθνος Άρθρο από την ιστοσελίδα gr Άρθρο της Τασούλας Καραϊσκάκη που δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Καθημερινή.