ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Κλασικού τμήματος 1ου Νηπιαγωγείου Ρεθύμνου Υπεύθυνη Νηπιαγωγός Μάρτιο 2014 Μουρτζανού Αθηνά ‘
ΝΗΠΙΑ ΓΑΣΠΑΡΑΚΗΣ ΝΙΚΟΣ ΚΑΛΛΕΡΓΗ ΜΑΡΙΑ ΛΙΟΔΑΚΗΣ ΜΑΡΚΟΣ ΚΑΛΟΓΕΡΑΚΗ ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΕΔΙΩΤΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΠΑΝΤΙΔΑΚΗ ΕΛΕΝΗ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΤΖΑΝΟΥΔΑΚΗ ΕΙΡΗΝΗ ΧΑΙΡΕΤΗΣ ΝΙΚΟΣ ΤΡΑΝΤΑΛΛΙΔΗ ΕΛΕΝΑ ΣΕΡΓΙΝΗΣ ΦΟΙΒΟΣ ΤΣΑΝΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ ΓΩΓΩ ΧΑΛΚΕΥΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΨΥΧΟΥΝΤΑΚΗ ΕΥΑ ΑΚΟΥΜΙΑΝΑΚΗ ΑΝΝΑ-ΜΑΡΙΑ ΑΝΑΣΤΑΣΑΚΗ ΜΑΡΙΣΑΝΘΗ ΔΕΛΗΜΠΑΛΤΙΔΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ
Α΄ΦΑΣΗ Αφόρμηση- Προβληματισμός Η παρουσία και η χρήση των μέσων μεταφορών στη καθημερινή ζωή των παιδιών. Η συχνότητα ατυχημάτων από την μη σωστή χρήση τους και την παραβίαση του Κ.Ο.Κ. Το ενδιαφέρον των παιδιών λόγω των εμπειριών τους.
Στόχοι Να γνωρίσουν τα παιδιά τα μέσα μεταφοράς και τη χρησιμότητα τους. Να συνειδητοποιήσουν τη σπουδαιότητα και την αξία του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.). Να μάθουν να κυκλοφορούν σωστά στο δρόμο σαν πεζοί ,σαν οδηγοί ποδηλάτου, σαν επιβάτες. Να γνωρίσουν τα βασικά σήματα και τους φωτεινούς σηματοδότες. Να μάθουν να αναγνωρίζουν τους οδικούς κινδύνους και πώς να τους αποφεύγουν. Να αλλάξουν στάση και συμπεριφορά. Ανάπτυξη διαθεματικών δραστηριοτήτων (παιδί και μαθηματικά, παιδί και γλώσσα, παιδί και φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον, παιδί δημιουργίας και έκφρασης, παιδί και πληροφορική.)
Αφόρμηση-Υλικό στη γωνιά μεταφορικών μέσων και κυκλοφοριακής αγωγής Αφόρμηση-Υλικό στη γωνιά μεταφορικών μέσων και κυκλοφοριακής αγωγής
Tα βιβλία μας
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ Ιστόγραμμα με τα παιδιά:
Β΄ΦΑΣΗ Διεξαγωγή Δραστηριοτήτων Μιλήσαμε για το μύθο του «Δαίδαλου και του Ίκαρου»
Φτιάξαμε και εμείς τα φτερά μας και προσπαθήσαμε να πετάξουμε… Φτιάξαμε και εμείς τα φτερά μας και προσπαθήσαμε να πετάξουμε…
Η εξέλιξη όμως ……έφερε το αεροπλάνο
Φέραμε από το σπίτι μεταφορικά μέσα και… παίξαμε.
Φτιάξαμε και αυτοκίνητα…
Συζήτηση για σήματα, φανάρια, τροχονόμο.
Ομαδοποιήσαμε τα σήματα με βάση το σχήμα τους.
Γράψαμε, όλοι μαζί, μία ιστορία για το Γρηγόρη και το Σταμάτη Γράψαμε, όλοι μαζί, μία ιστορία για το Γρηγόρη και το Σταμάτη. Την έφτιαξα βιβλίο και τα παιδιά την εικονογράφησαν.
«Η ιστορία του Σταμάτη και του Γρηγόρη» Με τίτλο: «Η ιστορία του Σταμάτη και του Γρηγόρη»
Γράψαμε τα μηνύματα μας για τους γονείς - οδηγούς
Τους τα ανακοινώσαμε
Καλέσαμε το Ερυθρό Σταυρό και μας μίλησε για τα ατυχήματα και τι πρέπει να προσέχουμε.
Φτιάξαμε στην αυλή μας κυκλοφοριακό πάρκο και ….. κυκλοφορήσαμε Φτιάξαμε στην αυλή μας κυκλοφοριακό πάρκο και ….. κυκλοφορήσαμε
Και βέβαια… οι παραβάτες του Κ.Ο.Κ τιμωρούνται !!!
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα του Βιβλίου, αποφασίσαμε να κυκλοφορήσουμε στη πόλη πηγαίνοντας στο βιβλιοπωλείο. Κάναμε σχέδιο της διαδρομής, το πήραμε και φύγαμε…
Στο δρόμο είδαμε το Τροχονόμο, τα σήματα, τη διάβαση, τα φανάρια…
Καλέσαμε τη τροχαία στο σχολείο μας. Γράψαμε τις ερωτήσεις μας και … Καλέσαμε τη τροχαία στο σχολείο μας. Γράψαμε τις ερωτήσεις μας και …. τους ρωτήσαμε.
Τους ευχαριστούμε !!!
Φύλλα εργασίας
Γ΄ΦΑΣΗ Αξιολόγηση Αφομοιώθηκαν οι καινούριες γνώσεις και επιτεύχθηκαν οι αρχικοί στόχοι που είχαν τεθεί. Ασχολήθηκαν με πίνακες διπλής εισόδου, έκαναν αντιστοιχίες, συγκρίσεις, ταξινομήσεις, χειρίστηκαν αριθμούς, δραματοποίησαν, εμπλούτισαν το λεξιλόγιο τους και βελτίωσαν τον προφορικό τους λόγο. Έμαθαν και κατανόησαν τους βασικούς κανόνες κυκλοφοριακής αγωγής. Τα παιδιά συνεργάστηκαν, έμαθαν να μοιράζονται ευθύνες και προτάσεις. Κατανόησαν ότι η σημασία της κυκλοφοριακής αγωγής αποτελεί πρώτα ατομική ευθύνη και έπειτα συλλογική.