«H Ιστορία των υπολογιστών»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Lambda-Sat Διαστημικές αποστολές 12 Γυμνάσιο Αχαρνών Γραπτή εργασία:
Advertisements

Λογισμικο συστηματοσ Κεφάλαιο 4ο
Εισαγωγή στις Τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών
Παλαιότερες εκδόσεις των Windows Τα Microsoft Windows είναι μια σειρά από λειτουργικά συστήματα για προσωπικούς υπολογιστές και διακομιστές.λειτουργικά.
Ανάπτυξη Μοντέλου Ρομποτικού Οχήματος Σταθερής Τροχιάς, για Αποθήκη Κέντρου Διανομής Λιανεμπορίου ή Υπηρεσιών Logistics Γκρέμος Αναστάσιος ΠΛΣ Διπλωματική.
Λίγα πράγματα που πρέπει να θυμόμαστε για τους υπολογιστές!
1 Α. Βαφειάδης Αναβάθμισης Προγράμματος Σπουδών Τμήματος Πληροφορικής Τ.Ε.Ι Θεσσαλονίκης Μάθημα Προηγμένες Αρχιτεκτονικές Υπολογιστών Κεφαλαίο Πρώτο Αρχιτεκτονική.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
ΤΑΞΗ Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Βασικές Έννοιες Επανάληψη (1).
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
Κεφάλαιο 1ο: ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ
Η Ιστορία των υπολογιστών
Είδη των Υπολογιστών Χρήστος Μουρατίδης.
Μια παρουσίαση από τον Άνθη Ιωάννη
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ
Εισαγωγή στην επιστήμη των υπολογιστών
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΟΡΟΣΗΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΤΟΥ ΧΗΜΙΚΟΥ Καινοτομίες στη χημεία, τη μηχανική, καθώς και στα ηλεκτρονικά από το τέλος του δέκατου ένατου αιώνα έως σήμερα,
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ
Τι είναι η εικονική πραγματικότητα;  Η Εικονική Πραγματικότητα είναι η προσομοίωση ενός περιβάλλοντος από έναν υπολογιστή.
Γνωριμία με το Λογισμικό του Η/Υ
Πώς φθάσαμε στους σημερινούς υπολογιστές
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Η ιστορια των υπολογιστων
Δεδομένα, Πληροφορίες και Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές
ΕΝΟΤΗΤΑ 2 – Κεφάλαιο 6: Το Γραφικό Περιβάλλον Επικοινωνίας (Γ.Π.Ε.)
Μάθημα 1.2 Πώς φτάσαμε στους σημερινούς υπολογιστές;
ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΛΟΓΙΕΣ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΣΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΧΩΡΟ ΑΠΌ ΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ ΑΙΩΝΑ ΕΩΣ ΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ.
Εισαγωγή Με τον βιομηχανικό τρόπο παραγωγής παράγονται προϊόντα σε μεγάλες ποσότητες, ικανοποιητική ποιότητα και χαμηλό κόστος, βελτιώνοντας το βιοτικό.
ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΤΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ
Κεφάλαιο 2 Το Εσωτερικό του υπολογιστή
Κεφάλαιο 4 Πώς φτάσαμε στους σημερινούς υπολογιστές;
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ
Ο προσωπικός υπολογιστής εσωτερικά
ΛΑΔΑΚΑΚΟΣ ΘΑΛΗΣ Α.Μ ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ
Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΣΤΟΝ 20ο - 21ο ΑΙΩΝΑ
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Πλωτάρχης(Μ) Α. Ρημικής ΠΝ 9 ο ΣΕΕΠΝ 2 η ΜΙΚΡΟΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ 1 Δίκτυα Ηλεκτρονικών Υπολογιστών 2 η ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ.
Μικροεπεξεργαστές Λειτουργία - Εξέλιξη
Οι επεξεργαστές δεν σχετίζονται πλέον μόνο με τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές καθώς ενσωματώνονται σε κάθε είδους συσκευής στην οποία απαιτείται ύπαρξη.
Global Posistioning Sytems (GPS) Στρατής Αβαγιάννης Στρατής Αντωνέλλης Παντελλής Σπάρταλης.
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
Διδακτική Πληροφορικής
Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
ΕΝΟΤΗΤΑ 2 – Κεφάλαιο 5: Γνωριμία με το Λογισμικό
ΓΕΝΙΕΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ Από τα αρχαία χρόνια οι άνθρωποι κατασκεύαζαν μηχανές για να επεξεργάζονται πληροφορίες. Άβακας (2000π.Χ, Μηχανισμός Αντικυθήρων 80μ.Χ.)Μετά.
Μάθημα 1.2 Πώς φτάσαμε στους σημερινούς υπολογιστές; ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ α’ γυμνασίου.
ΕΙΣΑΓΩΓΉ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΉ ΝΊΚΟΣ ΠΑΠΑΔΆΚΗΣ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ.
LOGO Προγραμματισμός Η/Υ β’ εξάμηνο – εργαστήριο ΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Ηλεκτρολόγος Μηχανικός και Μηχανικός Υπολογιστών Α.Π.Θ. Msc Τηλεπικοινωνίες Πολυτεχνική.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ Η / Υ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ Β. Χριστοφιλάκης ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΦΥΣΙΚΗΣ.
1 Ιστορία των Υπολογιστών. 2 ΙΣΤΟΡΙΑ: Πολύ-πολύ Παλιά... Άβακας (5000π.Χ.) Κίνα, Μεσοποταμία Η ελληνική συμβολή: ο μηχανισμός των Αντικυθήρων (87π.Χ.)
Εισαγωγή στου Η/Υ Ενότητα 3: Η εξέλιξη των υπολογιστικών μηχανών του Η/Υ Ιωάννης Σταματίου Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων.
ΠΡΩΤΗ ΓΕΝΙΑ(μέχρι το 1956). ΔΕΥΤΕΡΗ ΓΕΝΙΑ ( ) Εφευρέθηκε η κρυσταλλοτρίοδος (γνωστή ως τρανζίστορ) που αντικατέστησε την λυχνία. Αποτέλεσμα:
ΕΝΟΤΗΤΑ 1. ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1.1 ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ 1.
Υπολογιστές Ιστορική Αναδρομή
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Κατηγορίες και Προδιαγραφές Λογισμικού Η/Υ (Software)
ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΕΙΡΑΙΑ <<ΑΓΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ>>
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ VON NEUMANN
2η Γενιά Υπολογιστών  1)Εικόνες απο 2η Γενιά Υπολογιστών  2)Πληροφορίες απο 2η Γενιά Υπολογιστών  Μανώλης Σκορδαράς.
Εικόνα 4.2: Από το ρόπαλο στο ποντίκι: χρόνια διαφορά
Μάθημα 1.2 Πώς φτάσαμε στους σημερινούς υπολογιστές;
Ο πρώτος υπολογιστής ENIAC.
Η Τεχνολογία από την αρχαία εποχή έως σήμερα
1η Γενιά Υπολογιστών  1)Εικόνες απο1η Γενιά Υπολογιστών  2)Πληροφορίες απο 1η Γενιά Υπολογιστών  Μανώλης Σκορδαράς.
3η Γενιά Υπολογιστών 1)Εικόνες απο 3η Γενιά Υπολογιστών  2)Πληροφορίες απο 3η Γενιά Υπολογιστών  Μανώλης Σκορδαράς.
5η Γενιά Υπολογιστών  1)Εικόνες απο 5η Γενιά Υπολογιστών  2)Πληροφορίες απο 5η Γενιά Υπολογιστών  Μανώλης Σκορδαράς.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΑ ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΑ  Προγραμματιστικό Υπόδειγμα: Είναι ένα πρότυπο ανάπτυξης προγραμμάτων, δηλ. μια καθορισμένη μεθοδολογία με βάση την οποία.
Ιστορική Αναδρομή Λειτουργικών Συστημάτων (ΛΣ) Εισαγωγή : ο πυρήνας (kernel) / ο φλοιός (shell) Β ΕΠΑΛ
Κατηγορίες Ηλεκτρονικών Υπολογιστών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«H Ιστορία των υπολογιστών» ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ «H Ιστορία των υπολογιστών» ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ   ΘΩΜΑΣ ΔΙΟΝΥΣΗΣ 2ο ΓΕΛ ΣΠΑΡΤΗΣ

Αρχαίες Υπολογιστικές Μηχανές

Μηχανισμός των Αντικυθήρων Είναι ο αρχαιότερος, πολυσύνθετος αστρονομικός φορητός υπολογιστής, με τον οποίον προσδιορίζονταν οι θέσεις του Ήλιου και της Σελήνης. Επίσης, χρησιμοποιούταν για την πρόβλεψη των εκλείψεων του Ήλιου και της Σελήνης, για την τήρηση ενός πολυετούς ημερολογίου με μεγάλη ακρίβεια, καθώς και για τον προσδιορισμό του χρόνου τέλεσης των Πανελλήνιων Αγώνων που πραγματοποιούνταν στην Ολυμπία, στους Δελφούς, στη Νεμέα, στα Ίσθμια και στη Δωδώνη. Χρονολογείται μεταξύ του 150 π.Χ. και του 100 π.Χ.

Ο μηχανισμός των Αντικυθήρων είναι η αρχαιότερη σωζόμενη διάταξη με γρανάζια. Είναι φτιαγμένος από μπρούντζο σε ένα ξύλινο πλαίσιο. Ο Πράις μετά από μεγάλη έρευνα κατέληξε στα εξής μέρη: α) Πλάκα (ή πλάκες) μπροστινής θυρίδας. β) Μπροστινός ωρολογιακός δίσκος και πλάκες παραπήγματος. γ) Πλάκες-δείκτες Ήλιου και Σελήνης, ίσως επίσης σύστημα οδοντωτών.

Άβακας Ο άβακας είναι ένα απλό αριθμοόργανο που το χρησιμοποιούμε για την εκτέλεση των βασικών πράξεων (πρόσθεση, αφαίρεση και πολλαπλασιασμό). Υπάρχουν:  Ελληνικός Άβακας  Ρωμαϊκός Άβακας  Κινεζικός Άβακας  Ιαπωνικός Άβακας  Ρωσικός Άβακας  Σχολικός Άβακας  Χρήση από τυφλούς Δικτυακοί τόποι αβάκων.

Αποτελεί ένα ορθογώνιο πλαίσιο που είναι κατασκευασμένο από ξύλο και χωρισμένο σε παράλληλες γραμμές. Κάθε γραμμή περιέχει ένα σύνολο από χάντρες που κινούνται πάνω σε στερεωμένα λεπτά ξυλαράκια ή σύρματα. Η λέξη άβακας προέρχεται από την ελληνική λέξη άβαξ που σημαίνει "τραπέζι υπολογισμών". Επίσης άβαξ σήμαινε και "τραπέζι με άμμο ή σκόνη" που χρησιμοποιείτο για την σχεδίαση γεωμετρικών σχημάτων.

1η Γενιά υπολογιστών (1940-1956) Το 1946, μετά το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, οι Ηνωμένες Πολιτείες χρειάζονταν μια συσκευή η οποία να βοηθά τους στρατιωτικούς στους υπολογισμούς για να βρίσκουν τα όπλα τους το στόχο με μεγαλύτερη ακρίβεια. Για πρώτη φορά δημιουργήθηκε ένα τεράστιο μηχάνημα που αντί για μηχανικά μέρη χρησιμοποιούσε ηλεκτρονικέςλυχνίες , κατασκευασμένες από τον Λι Ντε Φορέ (Lee DeForest).

Οι πρώτοι υπολογιστές Ο πρώτος ηλεκτρονικός υπολογιστής επονομάστηκε ENIAC. Ο ΕΝΙΑC ήταν τεράστιος σε μέγεθος (καταλάμβανε έναν ολόκληρο όροφο), και έπρεπε να τον ελέγχουν συνεχώς ειδικοί επιστήμονες. Συχνά, επίσης, καίγονταν οι λυχνίες του και έπρεπε να τις αντικαθιστούν. Aκόμα και ο πιο ταπεινός σημερινός υπολογιστής είναι χιλιάδες φορές καλύτερος από τον ENIAC ως προς τις δυνατότητες. Ήταν, όμως, η πρώτη σοβαρή προσπάθεια δημιουργίας υπολογιστικής μηχανής.

Την ίδια χρονιά από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στο Harvard, γεννιόταν ο Mark I. Ο Mark I ήταν προϊόν συνεργασίας του φυσικού Howard Aiken και της IBM. Ο υπολογιστής αυτός αν και ήταν μια τερατώδης μηχανή, που έκανε φοβερό θόρυβο και χαλούσε πολύ συχνά, λειτούργησε μέχρι το 1959, ενώ σήμερα εκτίθεται στο πανεπιστήμιο του Harvard.

- Στο Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ κατασκευάστηκε ο "Μάντσεστερ MARK-1" - Στο Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ κατασκευάστηκε ο "Μάντσεστερ MARK-1". - Στην Αμερική, οι Μότσλι και 'Εκερτ μετά τις προηγούμενες επιτυχίες τους ίδρυσαν δική τους εταιρεία στη Φιλαδέλφεια, την UNIVAC. -Το Δεκέμβριο του 1950 άρχισε να λειτουργεί στο ΜΙΤ ο Χουίρλγουιντ, ο οποίος αργότερα μπήκε σε μαζική παραγωγή και αποτέλεσε τη βάση του δικτύου SAGE. -Το φθινόπωρο του 1951, η ΙΒΜ προχώρησε στην κατασκευή των μεγάλων επιστημονικών υπολογιστών της σειράς 701 για στρατιωτικές χρήσεις. Λίγο αργότερα παρουσίασε τη σειρά 702, προορισμένη για πολιτικές εφαρμογές διοίκησης. Ταυτόχρονα παρουσιάζεται και ο ΙΒΜ 650, το πρώτο εμπορικό μοντέλο της ΙΒΜ που πούλησε 1500 κομμάτια σε 15 χρόνια. Αξιοσημείωτη είναι η εγκατάσταση του πρώτου υπολογιστή στην Ελλάδα. Η Εθνική Τράπεζα της Ελλάδας εγκαθιστά το 1959 έναν ΙΒΜ 650 ενώ μέχρι το τέλος του 1963 είχαν εγκατασταθεί συνολικά 6 υπολογιστές.

2η Γενιά Υπολογιστών (1956- 1963)

Τρανζίστορ Καθοριστικό χαρακτηριστικό των υπολογιστών της γενιάς αυτής είναι η ανακάλυψη του τρανζίστορ στα εργαστήρια της Bell από την ομάδα του Σόκλι.

Τρανζίστορ Τα πρώτα τρανζίστορ ήταν σημειακής επαφής: δύο σύρματα και μια σύνδεση της βάσης προσαρμόζονταν σε ένα κρύσταλλο γερμανίου, ο οποίος σφραγιζόταν με ειδικό περίβλημα. Το επόμενο βήμα, τα τρανζίστορ ζεύξης είχαν τρία στρώματα γερμανίου ,κλεισμένα σε μια μεταλλική θήκη ύψους 12,5 χιλιοστών. Τα τρία στρώματα καλούνται εκπομπός , βάση και συλλέκτης αντίστοιχα. Η λειτουργία του βασίζονταν στην κίνηση φορτίων μεταξύ των στρωμάτων του . Μετά από χρόνια αδιάκοπων βελτιώσεων παρουσιάστηκε το επίπεδο τρανζίστορ, ένα μικροσκοπικό εξάρτημα που χαράσσεται πάνω σε μια φέτα πυριτίου με μήκος μόλις 0,125 χιλιοστά, οι διαστάσεις του οποίου συνεχώς μικραίνουν από τότε.

Οι πρώτοι υπολογιστές Οι πιο φημισμένοι της εποχής:  O SEAC κατασκευάστηκε από το Υπουργείο Εμπορίου των ΗΠΑ και χρησιμοποιήθηκε για την επίλυση μετεωρολογικών προβλημάτων. - Ο Atlas - ο πρώτος υπολογιστής για διαστημική έρευνα - κατασκευάστηκε κατά τη διετία 1956-'57 και καθοδήγησε από το 1958 έως το 1961 την εκτόξευση από το ακρωτήριο Κανάβεραλ των πρώτων επικοινωνιακών δορυφόρων, καθώς και των πρώτων αμερικανικών διηπειρωτικών πυραύλων. - Ο IBM 7090 ο πρώτος που κατασκευάστηκε αποκλειστικά με τρανζίστορ.

Οι πρώτοι υπολογιστές

Οι πρώτοι υπολογιστές Οι υπολογιστές της 2η γενιάς είχαν την ευελιξία λόγο του αποθηκευμένου προγράμματος και τη γλώσσα προγραμματισμού να είναι οικονομικά αποτελεσματική και παραγωγικοί για επαγγελματική χρήση . Η αποθηκευμένη έννοια του προγράμματος σημαίνει ότι οι εντολές για να κάνει ο υπολογιστής μια συγκεκριμένη λειτουργία διεξήχθησαν στο εσωτερικό μνήμης του υπολογιστή , και θα μπορούσε γρήγορα να αποκατασταθεί από ένα διαφορετικό σύνολο οδηγιών για μια διαφορετική λειτουργία.

Τρίτη γενιά υπολογιστών 1964-1971

Μια ακόμη επανάσταση στο χώρο της ηλεκτρονικής σηματοδοτεί την τρίτη γενεά υπολογιστών η οποία χαρακτηρίζεται από τη μερική αντικατάσταση του τρανζίστορ και των άλλων ηλεκτρονικών στοιχείων από τα ολοκληρωμένα κυκλώματα γνωστά και με το όνομα μικροτσίπ ή τσιπ, μια επινόηση του Τζακ Κίλμπι. Η είσοδος των ολοκληρωμένων κυκλωμάτων έδωσε νέες δυνατότητες στους κατασκευαστές, τέτοιες ώστε να χαρακτηριστεί σαν η επανάσταση στην τεχνολογία των ηλεκτρονικών υπολογιστών.

ΕΙΣΧΩΡΗΣΗ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ Mε την εμφάνιση του ΙΒΜ 360 τον Απρίλιο του 1964, οι υπολογιστές εισβάλλουν στις περισσότερες επιχειρήσεις και αυτοματοποιούν πολλές λογιστικές και διοικητικές εργασίες. Πολλά χαρακτηριστικά του έγιναν αργότερα πρότυπα στη βιομηχανία. Οι υπολογιστές ταυτίζονται αυτή την εποχή με το όνομα ΙΒΜ. Στους μεγάλους υπολογιστές (mainframe) κυριαρχούν οι εταιρείες CDC και Burroughs.  

Η UNIVAC κατασκευάζει επιστημονικούς υπολογιστές Το 1970 παρουσιάζεται το πρώτο ολοκληρωμένο κύκλωμα μνήμης. Το 1970 παρουσιάζεται και η οπτική ίνα, η οποία δίνει νέα ώθηση στον τομέα των επικοινωνιών. Παρουσιάζονται κατασκευαστές (Data General, Hewlett-Packard και DEC) υπολογιστών μεσαίου μεγέθους (minicomputers). Η DEC παρουσιάζει τη σειρά PDP με πετυχημένο εμπορικά μοντέλο τον PDP-8 το 1968.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Το ξεκίνημα μιας κούρσας μεταξύ των ανταγωνιστών για κάτι ανάλογο. Τη συνειδητοποίηση του πραγματικού προβλήματος των υπολογιστών, του λογισμικού.

ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟ ΚΥΚΛΩΜΑ Ένα μονολιθικό ολοκληρωμένο κύκλωμα (Integrated Circuit ή IC, γνωστό και ως ψηφίδα πυριτίου, μικροτσίπ, τσιπ πυριτίου , τσιπ υπολογιστή ή τσιπ, είναι ένα ηλεκτρικό κύκλωμα σε σμίκρυνση αποτελούμενο κυρίως από ημιαγώγιμα στοιχεία και παθητικά στοιχεία τα οποία έχουν κατασκευαστεί στην επιφάνεια ενός ημιαγώγιμου υλικού. Τα ολοκληρωμένα κυκλώματα έγινε δυνατό να κατασκευαστούν μετά από πειραματικές ανακαλύψεις που έδειχναν ότι ημιαγώγιμα στοιχεία μπορούσαν να εκτελέσουν τις λειτουργίες των λυχνιών κενού και από την τεχνολογική πρόοδο στον τομέα της κατασκευής ημιαγώγιμων στοιχείων που συντελέστηκε τα μέσα του εικοστού αιώνα. Η ολοκλήρωση (ενσωμάτωση) ενός μεγάλου αριθμού από μικροσκοπικά τρανζίστορ πάνω σε μια λεπτή ψηφίδα πυριτίου αποτέλεσε πολύ σημαντική βελτίωση σε σχέση με την χειρωνακτική συναρμολόγηση λυχνιών κενού και διακριτών ηλεκτρικών στοιχείων.

Τσιπ πυριτίου

Η δυνατότητα που παρείχαν τα ολοκληρωμένα κυκλώματα για μαζική παραγωγή, προσθήκη παραπέρα πολυπλοκότητας, η αξιοπιστία τους και η σημαντική μείωση του κόστους συνέβαλε στην ταχεία διάδοσή τους εκτοπίζοντας τις λυχνίες κενού και τα διακριτά κυκλώματα. Η σημαντική μείωση στο κόστος έγινε δυνατή γιατί όλα τα στοιχεία τυπώνονται ενιαία με χρήση φωτολιθογραφίας αντί να τυπώνεται το κάθε τρανζίστορ ξεχωριστά. Το 2006, το εμβαδόν ενός τσιπ κυμαίνεται από μερικά τετραγωνικά χιλιοστά μέχρι 250 mm2, με ένα εκατομμύριο τρανζίστορ ανά mm2

Μονολιθικό ολοκληρωμένο σύστημα

4η γενια υπολογιστών Οι υπολογιστές που έχουμε σήμερα ανήκουν στην 4η Γενιά. Ο κάθε ένας από αυτούς είναι εφοδιασμένος με Επεξεργαστή (CPU), έχει τη δική του Μνήμη, μονάδα αποθήκευσης πληροφοριών, οθόνη, και κάποιο είδος μέσου για να δίνουμε πληροφορίες στον υπολογιστή (πληκτρολόγιο, πενάκι, ποντίκι κλπ). Σύμφωνα με το νόμο του Moore, κάθε 18 περίπου μήνες, η ισχύς των παραγόμενων υπολογιστών διπλασιάζεται. Έτσι, γίνεται αντιληπτό γιατί ένας υπολογιστής που αγοράζεται σήμερα είναι (περίπου) δύο φορές ταχύτερος από έναν υπολογιστή της ίδιας "κατηγορίας" που αγοράστηκε πριν ενάμιση χρόνο.

4η γενία υπολογιστών Σε αυτή την εποχή συναντάμε για πρώτη φορά την παράλληλη επεξεργασία η οποία εκτοξεύει την υπολογιστική ισχύ στα ύψοι, πραγματοποιεί δηλαδή δισεκατομύρια πράξεις το δευτερόλεπτο.Παλιότερα η επεξεργασία αυτή ήταν μονοπώλειο των υπολογιστών, στην εποχή μας ομώς αυτό έχει πάψει πια να ισχύει τα μικρά και γρήγορα συστήματα έχουν μεγάλη απύχηση ανεβάζοντας στα υψοι την υπολογιστική ισχύ.Στις αρχές της περιόδου γινεται γνωστή η ιδέα των γραφικών περιβαλλόντων χρήστη.Με αυτο τον τρόπο ο ανθρώπος αναπτύσει φιλική σχέση με τον υπολογιστή,οι εντολές γίνονται πια μέσω εικονιδίων.Το βασικό χαρακτηριστικό όμως της τέταρτης γενίας είναι η ανάπτυξη μικρουπολογιστών και συγκεκριμένα μικρών προσωπικών υπολογιστών. Ένας πλήρη υπολογιστής μπορεί να δημιουργηθεί απο έναν μικροεπεξεργαστή, μια μνήμη και μερικά κυκλώματα υποστήριξης.Το πρώτο μοντέλο δημιουργήθηκε το 1969.Η ανάπτυξη αυτή του μοντέλου επινοήθηκε σαν λύση στην κατασκεύη υπολογιστών ειδικής χρήσης.Για πρώτη συναντάμε τον πρώτο μικροεπεξεργαστή ο ιστορικός 4004 της intel

Χαρακτηριστηκά της 4ης γενίας υπολογιστών Βασίζονται σε συστήματα μικροεπεξεργαστών. Είναι πολύ μικροί. Είναι φθηνότερη μεταξύ των άλλων γενεών. Είναι φοριτή και αξιόπιστη. Δέν χρειάζονται κλιματισμό,παράγουν θερμότητα απο μόνοι τους. Χειάζονται ελάχιστη συντήρηση. Το κόστος τους είναι πολύ χαμηλό. GUI και συσκευές κατάδειξης επιτρέπει τους χρήστες να μάθουν να χρησιμοποιούν τον υπολογιστή γρήγορα. Οι διαδυνδέσεις των υπολογιστών οδηγούν στην καλύτερη εποικηνωνία και στην κοινή χρήση πόρων. Είναι πολύ ισχυρή γενιά γιατί μπορεί να εκτελέσει περισσότερα προγράμματα ταυτόχρονα και για περισσότερες ώρες.

Ιστορική αναδρομή 4ης γενιάς υπολογιστών 1971. Ο Kenbak-1, ένας μικροϋπολογιστής, πωλείται για $750. 1976. Ο Στηβ Βόζνιακ σχεδιάζει τον υπολογιστή Apple I. Ο υπολογιστής είναι κατασκευασμένος εξ ολοκλήρου πάνω σε μία μοναδική πλακέτα κυκλωμάτων. 1981. Η Xerox παρουσιάζει τον "Τhe Star", τον πρώτο προσωπικό υπολογιστή με Γραφικό Περιβάλλον Χρήστη (Graphical user interface, GUI). 1986. Εμφανίζεται ο πρώτος Amstrad PC, o PC1512, ακολουθούμενος από τον PC1640. Είναι οι φθηνότεροι προσωπικοί υπολογιστές στην Ευρώπη με δυνατότητες ίδιες με τους πολύ ακριβότερους της ΙΒΜ και άλλων κατασκευαστών. Η εμφάνισή τους δίνει μεγάλη ώθηση στην αγορά προσωπικών υπολογιστών. 1991. Αρχίζει η ανάπτυξη του λειτουργικού συστήματος Linux από τον Λίνους Τόρβαλντς. 2000. Μαζί, η Intel και η AMD, αγγίζουν τη συχνότητα χρονισμού επεξεργαστών του 1 GHz. Η Microsoft παρουσιάζει τα Windows Millenium, μια βελτιωμένη έκδοση των Windows 98 επ' ευκαιρία της έναρξης της νέας χιλιετίας. Εξακολουθούν να βασίζονται στο MS-DOS και δεν γνωρίζουν ευρεία διάδοση. 2006. Η Intel παρουσιάζει τους πολλά υποσχόμενους νέους μικροεπεξεργαστές Conroe. 2009. Η Apple βγάζει την Mac OS X Snow Leopard (έκδοση 10.6)

Οι υπολογιστές συνδέθηκαν με τον τρόπο που εργάζονται οι άνθρωποι Οι υπολογιστές συνδέθηκαν με τον τρόπο που εργάζονται οι άνθρωποι.Για την εξυπηρέτηση τους οι υπολογιστές έγιναν πιο μικροι και μπορούσαν να συνδεθούν μεταξύ τους, ή απο δικτυομένους να μοιράζονται πληροφορίες.λογισμικό,μνήμη και γενικά να επικοινωνούν μεταξύ τους.Σε αντιδιαστολή με έναν δικτυομένο υπολογιστή ο οποίος μπορεί να χρησιμοποιηθεί απο όλους, δημιούργησαν υπολογιστές μεμονωμένους που είχαν την μορφή ηλεκτρονικών πύλών. Χρησιμοποιώντας ένα ήδη δικτυομένο καλώδιο η γενικά γραμμές τηλεφώνουν μπορούσαν να φτάσουν σε μεγάλες διαστάσεις η έκταση τους.Στις ΗΠΑ το 1992 ο Αλ.Γκορ υποσχέθηκε να κάνει την ανάπτυξη της λεγόμενης "λεωφόρου των πληροφοριών" .Τα ιδανικά που εκφράστηκαν απο τον Γκορ είναι η καθημερινή χρήση τών e-mail και το ηλκτρονικό εμπόριο.Μια νέα γενιά υπολογιστών θα προκύψει με την σύνδεση ασύρματων επικοινωνιών με στόχο την ευρεία δικτύωση της περιοχής.

Το μέλλον των Η/Υ Παρουσιάζει…

ΠΕΜΤΗ ΓΕΝΙΑ…ΤΟ ΑΥΡΙΟ Είναι η τελευταία και ανερχόμενη γενιά της δεκαετίας του '90. Ξεκίνησε από την Ιαπωνία, όπου τέθηκε σε εφαρμογή από το 1982 το Πρόγραμμα Ανάπτυξης Υπολογιστών Πέμπτης Γενιάς. Ο στόχος ήταν η δημιουργία υπολογιστών με ανθρώπινη συμπεριφορά σε επίπεδο όμως του υλικού (hardware) και όχι απλά του λογισμικού, που επικρατούσε μέχρι τότε στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης. Οι νέοι υπολογιστές είναι πλέον "υπολογιστές-ρομπότ", που μπορούν να εκτελέσουν και μηχανικές εργασίες, σκεπτόμενοι, με δυνατότητες μάθησης και με την υποστήριξη της μνήμης που διαθέτουν. Την Ιαπωνική πρόκληση ακολούθησαν και άλλες χώρες...

Τεχνητή νοημοσύνη Για περισσότερο από 2000 χρόνια οι φιλόσοφοι προσπάθησαν να ερµηνεύσουν το µηχανισµό της όρασης, της µμάθησης, της αποµνηµόνευσης, της αντίληψης και του συλλογισμού. H Τεχνητή Νοημοσύνη είναι ένα από τα πιο νέα ερευνητικά πεδία. Τυπικά ξεκίνησε το 1956: Η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι ο τοµέας της Επιστήµης των Υπολογιστών που ασχολείται µε τη σχεδίαση και την υλοποίηση προγραµµάτων τα οποία είναι ικανά να µιµηθούν τις ανθρώπινες γνωστικές ικανότητες, εµφανίζοντας έτσι χαρακτηριστικά που αποδίδουµε συνήθως σε ανθρώπινη συµπεριφορά, όπως η επίλυση προβληµάτων, η αντίληψη µέσω της όρασης, η μάθηση, η εξαγωγή συµπερασµάτων, η κατανόηση φυσικής γλώσσας,

στόχος της Τεχνητής Νοημοσύνης είναι να φτιάξει συστήματα που: Σκέφτονται όπως οι άνθρωποι Συµπεριφέρονται όπως οι άνθρωποι Σκέφτονται λογικά Αντιδρούν λογικά προσπαθεί να δώσει λύσεις σε πολύπλοκα προβλήµατα που µέχρι τώρα µπορούσαν να λυθούν µόνο από την ανθρώπινη νοηµοσύνη

Μελετώντας την εξέλιξη της, η Τεχνητή Νοημοσύνη διακρίνεται σε: Κλασική ή συµβολική: Βασίζεται στην κατανόηση των νοητικών διεργασιών και ασχολείται µε τη προσοµοίωση της ανθρώπινης νοηµοσύνης προσεγγίζοντάς την µε αλγορίθµους και συστήµατα που βασίζονται στη γνώση. Συνδετική (connectionist approach) ή µη-συµβολική: Βασίζεται στη µίµηση της βιολογικής λειτουργίας του εγκεφάλου προσεγγίζοντας το θέµα µε τα νευροµορφικά ή νευρωνικά δίκτυα (neural networks).

Σήμερα, η πρόοδος της Τεχνητής Νοημοσύνης επιταχύνεται από την αλµατώδης εξέλιξη των υπολογιστικών συστηµάτων που δηµιουργεί συνεχώς νέες απαιτήσεις για τον τρόπο που αυτά πρέπει να επιλύουν προβλήµατα. Στο µέλλον υπολογιστές µε διάφορες ικανότητες και µορφές θα είναι διάσπαρτοι στους χώρους της καθηµερινής µας ζωής και θα αποτελούν φορητούς βοηθούς µας. ΠΡΟΣΟΧΗ!!!! όμως διότι η υπερβολική ανάπτυξη της τεχνιτής νοημοσύνης μπορεί να αχρηστεύσει το άτομο και να το μετατρέψει σε παθητικοποιημένο και πειθήνιο ον !!!!