2 ος ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2008-09 Η προαγωγή της δημιουργικότητας και της καινοτομίας.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Σ.Δ.Ε Φυλακών Δομοκού Σχολικό Έτος: Εισήγηση: Ηλιοπούλου Βασιλική.
Advertisements

Απλά παραδείγματα συνεργασιών. «8 μήνες- 8 αξίες» •Στόχος: Μέσω δραστηριοτήτων στα πλαίσια 8 πανανθρώπινων αξιών και στα δύο αδελφοποιημένα σχολεία, τα.
Η ιστορία του Θεατρικού Μουσείου
ΠΗΝΕΛΟΠΗ GANDHI ΜΙΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΦΑΝΤΙΚΗ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ.
Θεατρικά Εργαστήρια για Εκπαιδευτικούς με τον James Thomas Bailey 29 Σεπτεμβρίου – 5 Οκτωβρίου 2008 Λευκωσία, Πάφος, Λεμεσός, Λάρνακα, Παραλίμνι.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Ιδέες Συνεργασιών Η παρουσίαση αυτή απευθύνεται κυρίως στους χρήστες που έχουν εγγραφεί στην πλατφόρμα eTwinning αλλά δεν έχουν συνάψει ακόμα συνεργασία.
 Παρουσιάζοντας πολιτισμικό υλικό στα σχολεία
Οι μαθητές μαθαίνουν μέσα από συνταγές…
Α΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΠΑΦΟΥ (ΝΕΟΦΥΤΕΙΟ)
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Αναστασία Οικονόμου, Προϊσταμένη Τομέα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών σε θέματα.
Υπουργείο Παιδείας, Δια βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων Εθνικό Κέντρο Βιβλίου (ΕΚΕΒΙ) Καινοτόμες δράσεις για την ενίσχυση της φιλαναγνωσίας.
ΚΡΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ Σεμινάρια Φεβρουαρίου 2009 Μ. Τορτούρης
Osez en Français – Τολμήστε στα Γαλλικά Με άξονα τον κύριο στόχο του γλωσσικού μαθήματος που είναι η επικοινωνία και ο διαπολιτισμικός διάλογος και με.
Διοργανώνουμε ένα συνέδριο. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ  Στόχοι: έρευνα, δημιουργικότητα, συνεργασία, ευρηματικότητα, παραγωγή έργου, ευθύνη, γνώσεις, αυτενέργεια. 
Ευρωπαϊκή Επιτροπή Γενική Διεύθυνση Εκπαίδευσης & Πολιτισμού Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων Πολιτισμός και Παραδόσεις της Πατρίδας μου.
Θεατρικά Εργαστήρια για Εκπαιδευτικούς με τον James Thomas Bailey 29 Σεπτεμβρίου – 5 Οκτωβρίου 2008 Λευκωσία, Πάφος, Λεμεσός, Λάρνακα, Παραλίμνι.
Ομάδα Β΄ Βοζίκης Χρίστος Γαϊτάνας Παναγιώτης Γεωργοπούλου Βαρβάρα
1 Η προαγωγή της δημιουργικότητας και της καινοτομίας μέσα από τα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Ιανουάριος 2009.
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου Τμήμα Θεατρικών Σπουδών ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου Τμήμα Θεατρικών Σπουδών ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ.
Σεμινάρια Πληροφορικής Φεβρουάριος 2009 Μ. Μιλτιάδου.
17-19 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2012 Χώρος Αρχής Κρατικών Εκθέσεων Μακεδονίτισσα ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ Διεύθυνση Δημοτικής Εκπαίδευσης.
ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛIΤΙΣΜΟΥ ΣΤΟΧOI ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ Η ΠΡΟΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ 1.
ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ Θέμα: Προαγωγή της δημιουργικότητας και της καινοτομίας.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ Στα πλαίσια του μαθήματος της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και της Αρχαιογνωσίας προωθείται η δημιουργικότητα με τους εξής τρόπους:
1 2 ος Στόχος Σχολικής Χρονιάς ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΟΙΚΙΑΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ Εύα Νεοφύτου ΕΜΕ Οικιακής Οικονομίας.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ & ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ
Δημιουργικότητα και Καινοτομία στο μάθημα της Ιστορίας
B΄ Δ ΗΜΟΤΙΚΟ ΑΓΙΟΥ ΔΟΜΕΤΙΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ : ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΟΡΓΑΝΩΘΗΚΑΝ ΜΕ ΘΕΜΑ « ΕΠΙΛΥΣΗ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΩΝ - ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ »
Δημιουργική Γραφή ως αφορμή για καινοτόμες δράσεις
ΘΕΜΑ ΕΡΓΟΥ: ΑΕΙΦΟΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ, ΠΡΑΣΙΝΟΙ ΣΧΟΛΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ
2 ο ΓΕΛ ΛΕΥΚΑΔΑΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ ’’Η μεγαλύτερη Κερά του κόσμου είναι η Τέχνη.’’ Κ. Καβάφης.
Σεμινάρια Επιθεωρητών Φιλολογικών Μαθημάτων Φεβρουάριος – Μάρτιος 2012 Σόνια Κούμουρου, Σύμβουλος Λογοτεχνίας Βασιλική Σελιώτη, Φιλόλογος, Γραφείο Α.Π.
Πρόγραμμα Μουσειακής Αγωγής
26η Φεβρουαρίου 2009 Μέρα δημιουργικότητας και καινοτομίας ( στα πλαίσια του έτους δημιουργικότητας και καινοτομίας) Επιθεώρηση Φυσιογνωστικών / Βιολογίας.
Καραγκιόζης Από την Ειδική Μονάδα Γυμνάσιο Γερίου στο Comenius
Προαγωγή δημιουργικότητας και καινοτομίας στην Επιστήμη στο Δημοτικό Σχολείο Η Επιστήμη προσφέρεται ιδιαίτερα για προαγωγή του πιο πάνω στόχου γιατί τα.
ΤΕΧΝΗ καινοτομώ και δημιουργώ. Σεμινάρια Μνημειακής Τέχνης Με στόχο την αισθητική διαμόρφωση του περιβάλλοντα σχολικού χώρου. Οι καθηγητές παρακολούθησαν.
Καινοτομίες στη Μέση Εκπαίδευση Καινοτομίες στην Μουσική Εκπαίδευση ΑΧΛ2009.
ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ-
Σύνδεση στόχου με Πληροφορική 1 Παραδείγματα κριτικής σκέψης –Δημιουργία ιστοσελίδας ή video clip με καθορισμένα κριτήρια για ένα θέμα της επικαιρότητας.
Γ΄ΦΑΣΗ: ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ
ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΠΡΟΕΔΡΙΑ 1 η Ιουλίου - 31 Δεκεμβρίου 2012 ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΗ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ 1 Σεμινάρια Φεβρουαρίου 2012.
«Το σχολείο μας: εργαστήρι ανάπτυξης κριτικής σκέψης, δημιουργικότητας και συνεργασίας των δύο φύλων»
Η εργογραφία του Ναπολέοντα Μήτση
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ Η παρουσίαση ετοιμάστηκε από την Ενδοτμηματική Επιτροπή Γλωσσικού.
Τίτλος Δραστηριότητας
«eTwinning: Εργαλείο επικοινωνίας, συνεργασίας, γνώσης, διάδοσης καλών πρακτικών – στρατηγικών πρόληψης και αντιμετώπισης του Σχολικού και Διαδικτυακού.
«Μες του κάστρου τη σιγή, ιστορία ν΄ακουστεί…» τάξη: Ε΄ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΟΥΣΕΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΚΥΠΡΟΥ (ΚΑΣΤΡΟ ΛΕΜΕΣΟΥ) ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΓΕΛ ΦΙΛΟΘΕΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ.
«Π ΟΙΚΙΛΟΜΟΡΦΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ » 22-26/06/15 Ρίγα, Λετονία.
«Στο δρόμο για την αειφορία».  Βρίσκεται στην περιοχή της Νέας Κυψέλης, στην οδό Δοϊράνης 43.  Μετρά 90 χρόνια λειτουργίας.  Έχει πλούσια συμμετοχή.
Διδάσκοντας κι εξερευνώντας την Τοπική Ιστορία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
Θεατρικά Εργαστήρια για Εκπαιδευτικούς με τον James Thomas Bailey
Παιδαγωγική: Ειδική Διδακτική των Αρχαιογνωστικών Μαθημάτων
Στόχος Υπουργείου Παιδείας για τον Πολιτισμό
Αρχαια ελληνικα απο πρωτοτυπο στο γυμνασιο
ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛIΤΙΣΜΟΥ
ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Μετάβαση από το Δημοτικό
Εμείς τα παιδιά του Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου Ρεθύμνου μπορούμε να κολυμπήσουμε και στα βαθιά νερά.
5o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΟΣΜΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΘΕΜΑ: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ Βασίλης Κ. Λευτέρης Μ . Γκόρικ Χ.
ΓΙΑ ΕΝΑ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΑΥΡΙΟ... Α΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΓΚΩΜΗΣ (Κ.Α΄)
Project ΘΕΜΑ: Η ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΑΠΟ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥΣ, ΤΡΑΓΙΚΟΥΣ ΠΟΙΗΤΕΣ, ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΑΛΛΩΝ ΘΡΗΣΚΕΙΩΝ Ιωάννα Κομνηνού.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΚΑΤΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΜΟΥΣΕΙΟ
Γυμνάσιο Δρεπάνου Αργολίδας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

2 ος ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ Η προαγωγή της δημιουργικότητας και της καινοτομίας

Τα φιλολογικά μαθήματα παρόλο το θεωρητικό υπόβαθρο παρέχουν ευρύ πεδίο για δημιουργικότητα και καινοτομία. Όσον αφορά στη διδακτική πράξη οι φιλόλογοι εδώ και χρόνια πειραματίζονται και εφαρμόζουν καινοτομίες ή εναλλακτικές μεθόδους (π.χ. ιδεοθύελλα, λύση προβλήματος, μέθοδος ανακάλυψης, εργασίες τύπου project, χρήση πολυμέσων και Τ.Π.Ε.) που προωθούν τη δημιουργικότητα των μαθητών. Αναλαμβάνουν δειγματικές διδασκαλίες τις οποίες παρακολουθούν άλλοι καθηγητές Ανταλλάζουν επισκέψεις στην τάξη Αναθέτουν εργασίες στην τάξη και κατ’ οίκον που καλλιεργούν τη φαντασία, πρωτοτυπία και δημιουργικότητα

ΔΡΑΣΕΙΣ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ 1.Σεπτέμβρης-Οκτώβρης: Θεατρικά εργαστήρια για εκπαιδευτικούς σε Λευκωσία, Λεμεσό, Λάρνακα, Παραλίμνι, Πάφο με συνδιοργανωτές την Αμερικανική Πρεσβεία, το ΘΟΚ και το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού και με εισηγητή τον Αμερικανό Σκηνοθέτη και Καθηγητή Θεάτρου κ. James Οκτωβρίου 2008: Διοργάνωση Παγκύπριου Μαθητικού Συνεδρίου με θέμα: «Διαπολιτισμικός Διάλογος: Από το σχολείο στην κοινωνία». -Θεατρικό δρώμενο από το Γυμνάσιο Φανερωμένης με τίτλο : «Με την καρδιά» -Βιωματικό θεατρικό εργαστήριο για όλους τους συμμετέχοντες στο συνέδριο με θέμα : «Εγώ- Εμείς» -Βιωματικό εργαστήριο με θέμα: «Ο διαπολιτισμικός διάλογος μέσα από την ποίηση και την τέχνη»

Νοεμβρίου 2008: «Ανάπτυξη δημιουργικότητας»: - Βιωματικά εργαστήρια στη Λεμεσό και Λευκωσία για εκπαιδευτικούς με θέμα : «Θέατρο και Δημιουργικότητα». 4.Παραγωγή πρωτότυπου υλικού για εκπαιδευτικούς με δημιουργικές πρωτότυπες διδακτικές προσεγγίσεις στα μαθήματα των Αρχαίων Ελληνικών, της Ιστορίας, της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας και του Θεάτρου οι οποίες υπάρχουν στην ιστοσελίδα του ΥΠΠ. 5.Διοργάνωση 20 ων Παγκύπριων Σχολικών Αγώνων Σύγχρονου Θεάτρου και Αρχαίου Δράματος. Συμμετέχουν 60 σχολεία Μέσης Εκπαίδευσης. 6. Σεμινάριο του Προγράμματος Pestalozzi με γενικό θέμα: «Η καινοτομία και η δημιουργικότητα ως στοιχείο ανάπτυξης του αρχαίου Ελληνικού κόσμου. Σύγχρονες προεκτάσεις». Απρίλιος 2009.

Ημέρα δημιουργικότητας στα σχολεία Στα πλαίσια της «Ημέρας δημιουργικότητας» που προγραμματίζεται στις 26 Φεβρουαρίου μπορούν να πραγματοποιηθούν οι ακόλουθες δημιουργικές δραστηριότητες: Επισκέψεις σε αρχαιολογικούς χώρους, μουσεία, εκθέσεις, βιβλιοθήκες, ιδρύματα, εργαστήρια με τρόπο ώστε να δίδεται έμφαση σε δημιουργικούς στόχους. Επισκέψεις δημιουργών στα σχολεία ή ειδικών που θα μιλήσουν σχετικά. Εργασίες δραστηριότητες που μπορούν να ανατεθούν σε μαθητές:

 Δραματοποίηση ενός κειμένου ή παρουσίαση μιας σκηνής/ χορικού από αρχαία τραγωδία που διδάσκονται (Ελένη- Οιδίποδας Τύραννος), δημιουργία μιας χορογραφίας, μουσική επένδυση  Υπόδυση ρόλων  Συνεντεύξεις από πρόσωπα του πνευματικού, πολιτικού και επιστημονικού, κόσμου  Δημιουργία μικρής ταινίας ή power point με θέματα συναφή με τα φιλολογικά μαθήματα  Συλλογή υλικού για να εκδώσουν ένα έντυπο / εφημερίδα  Διοργάνωση συνεδρίου / εκδήλωσης / ποιητικής βραδιάς  Κατασκευή αφισών, σκίτσων, σχεδίων εμπνευσμένων από τα φιλολογικά μαθήματα

 Συγγραφή ποιημάτων, παραμυθιών, διαλόγων χρονογραφημάτων εμπνευσμένων από κείμενα / μαθήματα, επέκταση / διασκευή κειμένων ( π.χ. να δώσουν ένα διαφορετικό τέλος σε συγκεκριμένο διήγημα / μυθιστόρημα)  Υιοθέτηση ενός μνημείου (γλυπτού αρχαιολογικού χώρου, εκκλησίας, κατοικίας κ.α.)  Επικοινωνία μέσω τεχνολογίας (τηλεδιάσκεψη) με άλλα σχολεία της Κύπρου ή του εξωτερικού Όλες οι πιο πάνω δραστηριότητες καθώς και άλλες μπορούν να γίνουν καθ΄ όλη τη διάρκεια του έτους όχι μόνο την Ημέρα της Δημιουργικότητας Επιθεωρητές Φιλολογικών Μαθημάτων

Α΄- Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΜΗΡΟΥ, ΟΔΥΣΣΕΙΑ - ΙΛΙΑΔΑ Ζητείται από τους μαθητές: να εικονογραφήσουν τις ραψωδίες των ομηρικών επών και να γράψουν σύντομα σχόλια για την καθεμιά. να σχεδιάσουν ή να φτιάξουν με ξύλο τη σχεδία του Οδυσσέα ή το Δούρειο Ίππο, σύμφωνα με τις περιγραφές του Ομήρου.

να συγκροτήσουν μια θεατρική ομάδα από μαθητές/τριες του τμήματός τους και να αναλάβουν να γράψουν με βάση το ομηρικό κείμενο ένα θεατρικό κείμενο για ένα επεισόδιο της Οδύσσειας ή της Ιλιάδας. π.χ. Η ιστορία με τον Κύκλωπα Η συνάντηση Έκτορα - Ανδρομάχης

Γ΄ Γυμνασίου – Β΄ Λυκείου Ευριπίδη, Ελένη – Σοφοκλή, Οιδίπους Τύραννος Ζητείται από τους μαθητές να συνεργαστούν σε ομάδες και να συμμετέχουν σε ένα σχέδιο δράσης (project): να υποθέσουν ότι η τάξη τους έχει αναλάβει να ανεβάσει στο τέλος της χρονιάς μια σκηνή από την τραγωδία που διδάχθηκαν. Να αναζητήσουν λύσεις ή πιθανά ευρήματα, για να αντιμετωπίσουν τις δυσκολίες της «όψης».

να επιλέξουν αποσπάσματα από τα παράλληλα κείμενα που υπάρχουν στο σχολικό βιβλίο και αναφέρονται στην Ελένη, καθώς και άλλα σχετικά ποιητικά κείμενα και να δημιουργήσουν μια διακειμενική σύνθεση, που θα παρουσιάζει τις ποικίλες μορφές που έδωσαν στην Ελένη ή στον Οιδίποδα διάφοροι δημιουργοί από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα.