Το διαδίκτυο ως παράγοντας επηρεασμού και διαμόρφωσης της ηθικής και θρησκευτικής ανάπτυξης των παιδιών
Παράγοντες που επιδρούν στην ηθική και θρησκευτική ανάπτυξη : Οικογένεια Οικογένεια Σχολείο Σχολείο Κοινωνικός περίγυρος Κοινωνικός περίγυρος Διαδίκτυο Διαδίκτυο
Το διαδίκτυο προσφέρει : Το διαδίκτυο προσφέρει : Δυνατότητα ταχύτατης άντλησης πληροφοριών Δυνατότητα ταχύτατης άντλησης πληροφοριών Νέο τρόπο αλληλεπιδραστικής επικοινωνίας μέσω των υπηρεσιών συζήτησης (chat services) Νέο τρόπο αλληλεπιδραστικής επικοινωνίας μέσω των υπηρεσιών συζήτησης (chat services)
Ενέργειες που σχετίζονται αρνητικά με το διαδίκτυο : Χάκινγκ Χάκινγκ Πειρατεία λογισμικού Πειρατεία λογισμικού Ρατσιστικές οργανώσεις Ρατσιστικές οργανώσεις Εμπόριο ναρκωτικών Εμπόριο ναρκωτικών Εξαπάτηση στα δωμάτια συζήτησης (chat rooms) Εξαπάτηση στα δωμάτια συζήτησης (chat rooms)
Παράνομες πράξεις στο διαδίκτυο : Aντιγραφή Aντιγραφή αρχείου αρχείου εικόνας εικόνας τραγουδιού τραγουδιού παιχνιδιού παιχνιδιού Φόρτωση προγράμματος ή λογισμικού Φόρτωση προγράμματος ή λογισμικού Αντιγραφή άρθρου Αντιγραφή άρθρου
Στο διαδίκτυο το παιδί μπορεί κρυφά από τους γονείς του: Να επισκεφθεί απαγορευμένες διευθύνσεις Να επισκεφθεί απαγορευμένες διευθύνσεις Να συμμετέχει σε τυχερά παιχνίδια Να συμμετέχει σε τυχερά παιχνίδια Να κάνει αγορές μέσω διαδικτύου Να κάνει αγορές μέσω διαδικτύου Να λάβει μέρος στα δωμάτια συζήτησης με ψεύτικα στοιχεία Να λάβει μέρος στα δωμάτια συζήτησης με ψεύτικα στοιχεία
Στα παιχνίδια που υπάρχουν στο διαδίκτυο το παιδί : Αναλαμβάνει πολλούς ρόλους : διαρρήκτη, κλέφτη, δολοφόνου κ.α. Αναλαμβάνει πολλούς ρόλους : διαρρήκτη, κλέφτη, δολοφόνου κ.α. Επιτίθεται, κτυπά, σκοτώνει «εικονικά» Επιτίθεται, κτυπά, σκοτώνει «εικονικά» Εξαπατά και περιφρονεί τις αρχές π.χ. αστυνομία Εξαπατά και περιφρονεί τις αρχές π.χ. αστυνομία
Το διαδίκτυο ως μέσο της διανθρώπινης επικοινωνίας απομονώνει τα παιδιά από το πραγματικό περιβάλλον και την πρόσωπο με πρόσωπο επικοινωνία (face-to-face communication)
Δημιουργούνται στο διαδίκτυο νέες ηθικές καταστάσεις και διλήμματα για τις οποίες δεν έχουν υπάρξει ανάλογες π.χ. Δημιουργούνται στο διαδίκτυο νέες ηθικές καταστάσεις και διλήμματα για τις οποίες δεν έχουν υπάρξει ανάλογες π.χ. Πειρατεία λογισμικού Πειρατεία λογισμικού Χάκινγκ Χάκινγκ
Στις ιστοσελίδες διοχετεύονται: Αναξιόπιστες πληροφορίες Αναξιόπιστες πληροφορίες Προσβλητικές πληροφορίες Προσβλητικές πληροφορίες Επικίνδυνα θέματα Επικίνδυνα θέματα Αρνητικά πρότυπα Αρνητικά πρότυπα Πορνογραφικό υλικό Πορνογραφικό υλικό
Οι πορνογραφικές ιστοσελίδες στο διαδίκτυο αυξήθηκαν ραγδαία : το το το το το το 2002
Οι γονείς δεν γνωρίζουν τις δραστηριότητες των παιδιών τους στο διαδίκτυο : 30% των παιδιών 9-10 ετών 30% των παιδιών 9-10 ετών 58% των παιδιών ετών 58% των παιδιών ετών έχουν συμμετέχει σε δωμάτια συζήτησης χωρίς να το γνωρίζουν οι γονείς τους έχουν συμμετέχει σε δωμάτια συζήτησης χωρίς να το γνωρίζουν οι γονείς τους
Προτεινόμενοι τρόποι επίβλεψης δραστηριοτήτων των παιδιών στο διαδίκτυο από τους γονείς : Λογισμικά προγράμματα ελέγχου Λογισμικά προγράμματα ελέγχου Συστήματα παρακολούθησης Συστήματα παρακολούθησης Τοποθέτηση των Η/Υ σε κοινόχρηστους χώρους Τοποθέτηση των Η/Υ σε κοινόχρηστους χώρους