Οι συνθήκες ζωής στην Οθωμανική αυτοκρατορία

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
8. Οι διάδοχοι του Μέγα Κωνσταντίνου Η αυτοκρατορία χωρίζεται σε
Advertisements

ΒΑΔΙΖΟΝΤΑΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ
European Citizenship Learning to get-Learning to give.
Η Οθωμανική αυτοκρατορία
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΗΜΕΡΑ ΓΛΩΣΣΩΝ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ ΣΤ΄ ΤΑΞΗΣ.
Ο Κωνσταντίνος Παλαιολόγος προσπαθεί να σώσει την Πρωτεύουσα
ΤΑ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Η ανατολη υπο την οθωμανικη κυριαρχια
Ένταση στα Βαλκάνια..
Η καθημερινή ζωή στα ελληνιστικά χρόνια
Τα απελευθερωτικά οράματα ο Ρήγας Φεραίος
12. Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ
Οι Ρωμαίοι κυβερνούν τους Έλληνες
Το όραμα του Ρήγα Φεραίου. Οι συμφορές και τα κοινά βάσανα της σκλαβιάς, που συνόδευαν τα χρόνια της τουρκοκρατίας ένωσαν τους Έλληνες με τους άλλους.
EΛΛΗΝΙΚΕΣ ΠΑΡΟΙΚΙΕΣ ΒΙΕΝΝΗΣ. ΕΜΠΟΡΙΟ ► Η πρωτεύουσα της αψβουργικής μοναρχίας, ακμαίο εμπορικό, τραπεζιτικό και πνευματικό κέντρο, αποτέλεσε σημαντικό.
 Ήταν εθελοντική και ειρηνική, με οικονομικά κυρίως αίτια.  Πολλοί Έλληνες κατοίκησαν σε πόλεις που βρίσκονταν κατά μήκος των εμπορικών δρόμων που διέσχιζαν.
ΝΕΕΣ ΑΠΟΙΚΙΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
Η κατάκτηση της ελληνικής χερσονήσου
Οι Έλληνες κατακτούν τους Ρωμαίους με τον πολιτισμό τους.
Η ρωμαϊκή αυτοκρατορία μια υπερδύναμη του αρχαίου κόσμου
Η ΦΙΛΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ Η Φιλική Εταιρεία ιδρύθηκε επτά χρόνια πριν από την έναρξη της Μεγάλης Επανάστασης του 1821 , με σκοπό να συντονίσει τις προσπάθειες.
4. Οι Οθωμανοί, 17ος και 18ος αι..
Μάθημα 5 Οι Μεγάλες Δυνάμεις στη Μεσόγειο, 17ος - 19ος αι. -Ανάπτυξη εμπορίου στη Μεσόγειο με πρωτεργάτες τη Βρετανία και την Ολλανδία -Ανταγωνισμός Βρετανίας-Γαλλίας.
ΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΤΟΥ ΓΕΝΟΥΣ.
ΠΑΡΑΔΟΥΝΑΒΙΕΣ ΗΓΕΜΟΝΙΕΣ
1Ο Πρότυπο Πειραματκό Δημοτικό
Η βυζαντινή Κύπρος Κεφάλαιο 37 ο Η παρουσίαση διαμορφώθηκε από τον Πέτρο Σαμούχο.
Η κρίση στα Βαλκάνια Ενότ. 4η κεφ. 6 ΟΥΡΔΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 2013.
Οι δάσκαλοι του Γένους κεφ.7. Οι δάσκαλοι του γένους Ονομάζονται οι μορφωμένοι Έλληνες που κατά την περίοδο της Τουρκοκρατίας συνέβαλαν με την διδασκαλία.
Οι συνθήκες ζωής των υποδούλων. Στο προηγούμενο μάθημα αναφέραμε ότι με την άλωση της Πόλης πολλές οικογένειες Βυζαντινών έφυγαν για να μην γίνουν σκλάβοι.
ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΤΑΚΤΟΥΝ ΤΟΥΣ ΡΩΜΑΙΟΥΣ ΜΕ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΤΟΥΣ.
Η κατάκτηση της ελληνικής χερσονήσου. Στα τελευταία μαθήματα της Έ τάξης γνωρίσαμε ποια ήταν τα προβλήματα που συγκλόνιζαν τη Βυζαντινή αυτοκρατορία.
Οι Έλληνες των παροικιών και των Παραδουνάβιων Ηγεμονιών.
Ν ΕΟΤΕΡΗ ΚΑΙ Σ ΥΓΧΡΟΝΗ Ε ΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣ ΤΟΡΙΑ 18 ΟΣ – 20 ΟΣ ΑΙΩΝΑ Σ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ Παιδαγωγική Σχολή ΑΠΘ Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Τομέας Κοινωνικών.
Λεωνίδας Κραλίδης 1 ο Πειραματικό Δημοτικό Θεσσαλονίκης ΣΤ
BENETIA KAI BYZANTIO Η Βενετία των Ελλήνων.
Ήρωες και ηρωίδες του 1821 ΑΝΝΑ Επιμέλεια εργασίας: ΜΑΡΙΑ ΚΩΝ/ΝΑ ΣΤ2
ΔΙΑΦΩΤΙΣΜΟΣ ( )  α. Πλαίσιο διαμόρφωσης Τι είναι ο διαφωτισμός 
ΟΙ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΠΑΡΟΙΚΙΕΣ ΚΑΤΑ ΤΗ ΤΟΥΡΚΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΡΟΙΚΙΑ ΤΗΣ ΤΕΡΓΕΣΤΗΣ.
Οι Ελληνεσ Δημιουργουν Αποικιεσ
Οι Έλληνες δημιουργούν αποικίες
Από την κρίση της βυζαντινής Αυτοκρατορίας στην οθωμανική κυριαρχία
Η εμπορική ναυτιλία Ιστιοφόρα σε ελληνικό λιμάνι.
Το διεθνές περιβάλλον τις παραμονές του απελευθερωτικού αγώνα
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας
Ανατολικο ζητημα κριμαϊκοσ πολεμοσ
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΔΙΑΦΩΤΙΣΜΟΣ ( )
Η ανάπτυξη του εμπορίου και της βιοτεχνίας στην περίοδο της Οθωμανικής κυριαρχίας Pax Ottomana, 15oς.
4. Η καθημερινή ζωή στην αρχαία Ρώμη
Η κατάκτηση της ελληνικής Χερσονήσου
Τα κυριότερα επαναστατικά κινήματα
3. Η θρησκευτική και η πολιτική οργάνωση των Ελλήνων
Ηλίας Μπουναρτζής/ Η ΦΙΛΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ Η Φιλική Εταιρεία ιδρύθηκε επτά χρόνια πριν από την έναρξη της Μεγάλης Επανάστασης.
ΟΙ ΡΩΜΑΙΟΙ ΚΥΒΕΡΝΟΥΝ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ
Οι συνθήκες ζωής των υποδούλων
Ηλίας Μπουναρτζής/ Η οικονομική ζωή Η σταδιακή παρακμή της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας έδωσε τη δυνατότητα στους υπόδουλους.
ΕΛΛΗΝΟΡΩΜΑΪΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Ε΄ Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θες/νίκης
ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΡΩΜΑΙΟΙ
H ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ 1821 ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΔΥΣΗΣ ΤΩΝ ΕΘΝΙΚΩΝ ΙΔΕΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΙΣΜΟΥ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ.
Νεοελληνικός Διαφωτισμός
Η ΡωμαϊκΗ ΑυτοκρατορΙα
«Ξύπνα, ταράζου, μη φοβού, Χαίρε Παρθένε, χαίρε! Ο Κύριός μου είναι με σε, Ελλάς, ανάστα, χαίρε!» Γιορτή της Πατρίδας…
16. Το βυζαντινό κράτος μεγαλώνει και φτάνει στα παλιά σύνορα της αυτοκρατορίας Ο Ιουστινιανός κλείνει συνθήκες ειρήνης στην Ανατολή και στρέφεται κατά.
25. Το Βυζάντιο φτάνει στο απόγειο της ακμής του
28. Οι Έλληνες: Ένας λαός με μεγάλη και συνεχή ιστορία
ΑΠΟ ΤΗΝ 3η ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 1843 ΕΩΣ ΤΗΝ ΕΞΩΣΗ ΤΟΥ ΟΘΩΝΑ (1862)
Η κατάκτηση της ελληνικής χερσονήσου εν.2 κεφ. 1 Ούρδας Ιωάννης 2013.
Οι συνθήκες ζωής των υποδούλων. Εν.2 κεφ.2 Ούρδας Ιωάννης 2013.
Η εκπαίδευση στο Βυζάντιο Κεφ. 12 Ούρδας Ιωάννης 2013.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Οι συνθήκες ζωής στην Οθωμανική αυτοκρατορία

Ο κεφαλικός φόρος (χαράτσι). Σύμφωνα με τους νόμους της Οθωμανικής αυτοκρατορίας όλοι οι υπόδουλοι κάτοικοι για να έχουν δικαίωμα να ζουν στην επικράτεια του σουλτάνου έπρεπε να πληρώνουν το λεγόμενο κεφαλικό φόρο (χαράτσι).

Ο φόρος της γης Ακόμα για να μπορούν να καλλιεργούν τη γη έπρεπε να πληρώνουν το φόρο της γης. Οι φόροι αυτοί πληρώνονταν κάθε χρόνο.

Ο κίνδυνος των πειρατών Όσοι Έλληνες ζούσαν σε παραθαλάσσιες περιοχές υπέφεραν από τους πειρατές που κούρσευαν πλοία και έκαναν επιδρομές αρπάζοντας ανθρώπους και αγαθά.

Οι ελληνικές παροικίες Οι σκληρές αυτές συνθήκες ανάγκασαν πολλούς Έλληνες να εγκαταλείψουν τον τόπο τους. Έτσι άρχισαν να δημιουργούνται οι ελληνικές παροικίες στην Ευρώπη, όπως εκείνες της Βιέννης, της Οδησσού, της Βενετίας και της Τεργέστης.

Οδησσός Τεργέστη Βιέννη Βενετία

Ιδιαίτερα ευνοϊκές για την εγκατάσταση των Ελλήνων ήταν οι Παραδουνάβιες ηγεμονίες (Μολδαβία και Βλαχία). (Εμπορικοί δρόμοι σελ. 12)

Τι γνώρισαν και συνάντησαν στους ξένους τόπους οι Έλληνες; Τι γνώρισαν και συνάντησαν στους ξένους τόπους οι Έλληνες; Στους ξένους αυτούς τόπους εξελίσσονται και προοδεύουν. Γνωρίζουν διαφορετικά ήθη και έθιμα και συναντούν τις νέες ιδέες που διακινούνται στην Ευρώπη των νεότερων χρόνων. Ασχολήθηκαν με το εμπόριο και τη βιοτεχνία και πολλοί πρόκοψαν στις τέχνες και τα γράμματα.

Πώς βοήθησαν το τόπο τους; Δεν ξεχνούν όμως και τον τόπο τους. Διέθεταν χρήματα για να χτιστούν σχολεία, να σπουδάσουν οι νέοι, να τυπωθούν βιβλία, περιοδικά και εφημερίδες. Με αυτό τον τρόπο οι Έλληνες της Οθωμανικής αυτοκρατορίας μαθαίνουν για τις αλλαγές που συμβαίνουν στις ευρωπαϊκές χώρες. Όλα αυτά τους βοηθούν να προετοιμάσουν το μεγάλο αγώνα για την ανεξαρτησία τους.