ΦΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ: Οι έννοιες και οι νόμοι της Φυσικής καρέ-καρέ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ομαλή κυκλική κίνηση.
Advertisements

ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΚΑΤ’ ΟΙΚΟΝ.
ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Κεφάλαιο: 1.2 (Φυσική Γ.Π Α’ ΕΠΑΛ)
Εκπαιδευτική Ρομποτική
Η Φυσική είναι ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ, ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ , ΕΝΝΟΙΕΣ, ΝΟΜΟΙ.
Έργο, ενέργεια. ΑΔΜΕ. Ισχύς
H Mathematica στην υπηρεσία της Φυσικής
Φυσική A’ Λυκείου 1.1 ΕΥΘΥΓΡΑΜΜΗ ΚΙΝΗΣΗ
Καλή και δημιουργική χρονιά.
Φύλλο εργασίας Ευθύγραμμες κινήσεις.
Ανάκλαση και διάδοση σε ένα όριο.
ΘΕΜΕΛΙΩΔΗΣ ΝΟΜΟΣ ΤΗΣ ΣΤΡΟΦΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ
Η αρχή της ανεξαρτησίας των κινήσεων.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 ΕΥΘΥΓΡΑΜΜΗ ΚΙΝΗΣΗ
Όνομα: Λεκάκης Κωνσταντίνος καθ. Τεχνολογίας
η τροχιά το υλικού σημείου είναι ένας κύκλος
Ισορροπία υλικού σημείου
Copyright © 2009 Pearson Education, Inc. Κεφάλαιο 7 Έργο και Ενέργεια.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Ταχύτητα: το πηλίκο της μετατόπισης δια τη χρονική διάρκεια υ=Δχ/Δt
Ταχύτητα Νίκος Αναστασάκης 2010.
Η βοήθεια της φυσικής και της χημείας κατά τη διδασκαλία βασικών μαθηματικών εννοιών Σάλτας Βασίλειος Διδάκτωρ Μαθηματικών.
Ευθύγραμμη ομαλά μεταβαλλόμενη κίνηση
Καινοτομίες στην εργαστηριακή διδασκαλία των φυσικών επιστημών Δημήτρης Κολιόπουλος, ΤΕΕΑΠΗ Παν/μιου Πατρών.
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
Κεφάλαιο 11 Στροφορμή This skater is doing a spin. When her arms are spread outward horizontally, she spins less fast than when her arms are held close.
Γραφικές παραστάσεις. t(min)h(cm) 05,2 17,1 28,7 310,6 413,0 514,7 Κατ’ αρχάς γράφουμε τα πειραματικά δεδομένα σε πίνακα. Η πρώτη γραμμή περιέχει τα μεγέθη.
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
ΦΥΣΙΚΗ Ζαχαριάδου Κατερίνα Γραφείο Β250
Μελέτη κίνησης με εξισώσεις
ΕΙΣΑΓΩΓΗ: ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ & ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ
Κεφάλαιο 5 Εφαρμογές των Νόμων του Νεύτωνα: Τριβή, Κυκλική Κίνηση, Ελκτικές Δυνάμεις Chapter Opener. Caption: Newton’s laws are fundamental in physics.
2ο΄ Λύκειο Αγίας Βαρβάρας
Κεφάλαιο 2 Κίνηση σε μία διάσταση
ANAKOINWSH H 2η Ενδιάμεση Εξέταση μεταφέρεται στις αντί για , την 24 Νοεμβρίου στις αίθουσες ΧΩΔ και 110 λόγω μη-διαθεσιμότητας.
Φυσική Β’ Λυκείου Κατεύθυνσης
Διατήρηση της Ενέργειας
2ο Λύκειο Αγίας Βαρβάρας
ΤΕΣΤ ενέργειας ΔΥΝΑΜΙΚΗΣ
2.2 Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ.
1. Ευθύγραμμη κίνηση. Ένα σώμα κινείται πάνω σε μια ευθεία.
Ευθύγραμμη Ομαλή Κίνηση
Ευθύγραμμη ομαλή κίνηση
Η Φυσική με Πειράματα Α΄ Γυμνασίου.
Ερωτήσεις Σωστού - Λάθους
INTERACTIVE PHYSICS Χρήση για την υποστήριξη «δύσκολων σημείων» της Φυσικής του Λυκείου Καλφαγιάννης Θανάσης.
Διάσωση Ηλιάδης Ιωάννης Κολοκούρη Ελένη Μ π άτσιαρη Μυρτώ Στεφανο π ούλου Ιωάννα Σ π υράκου Ευθυμία.
2ο Λύκειο Αγίας Βαρβάρας
2.3 ΚΙΝΗΣΗ ΜΕ ΣΤΑΘΕΡΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Ερωτήσεις: Μηχανική – Βαρύτητα- Διάστημα
Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής
Κινηματογράφος : Προβάλλοντας με δυο διαστάσεις τρισδιάστατα όντα και αλλάζοντας μέγεθος. Κινηματογραφιστές.
Xρήση ηλεκτρικού χρονομετρητή
ΕΙΔΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΣΧΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
ΕΝΕΡΓΕΙΑ Τεστ 7 /11/2011. Για να βρω τις τελικές ταχύτητες θα πρέπει να βρω τις τελικές κινητικές ενέργειες από το θεώρημα: Μεταβολή της κινητικής ενέργειας.
Πόση είναι η μετατόπιση του καθενός;
1 Ενέργεια Έργο Ισχύς Ενέργεια Δυναμική ενέργεια Κινητική ενέργεια Θεώρημα έργου-ενέργειας Κινητική ενέργεια και ορμή Διατήρηση της Ενέργειας Μηχανές Απόδοση.
Τμήμα Φυσικοθεραπείας ΤΕΙ Αθήνας ΒΙΟΦΥΣΙΚΗ Μεταφορική κίνηση, Έργο, Ενέργεια.
Μερκ. Παναγιωτόπουλος-Φυσικός 1 Η έννοια της ταχύτητας.
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
Γραμμική κίνηση Η κίνηση είναι σχετική Βασικές έννοιες Ταχύτητα
Διερεύνηση του 2ου νόμου του Newton
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Μερκ. Παναγιωτόπουλος-Φυσικός
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Γενική μεθοδολογία στις κινήσεις (1)
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΤΗΣ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
Προαπαιτούμενες γνώσεις
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΦΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ: Οι έννοιες και οι νόμοι της Φυσικής καρέ-καρέ

Ο λόγος που το επιλέξαμε Επιλέξαμε αυτό το Project διότι μας άρεσε η Φυσική και ειδικά σε συνδυασμό με τον κινηματογράφο αφού μας αρέσουν πάρα πολύ οι ταινίες!!!

Ποιες επιστημονικές ανακρίβειες εντοπίζετε σε ταινίες; Τα ερωτήματα Ποιες επιστημονικές ανακρίβειες εντοπίζετε σε ταινίες; Ποιος είναι ο ρόλος των ειδικών εφέ σε ταινίες;

Τα υποερωτήματα Σε ποια ταινία αναγνωρίζετε σκηνή ή σκηνές οι οποίες θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν με βάση τις έννοιες και νόμους της Φυσικής που έχετε διδαχθεί; Αναφέρετε γενικές πληροφορίες για την ταινία που επιλέξατε. Περιγράψτε την υπόθεση της σκηνής. Περιγράψτε το κατάλληλο φαινόμενο Φυσικής που αντιστοιχεί στη σκηνή που επιλέξατε. Ποιες έννοιες, ποιοι νόμοι και ποιες εξισώσεις εμπλέκονται στο φαινόμενο; Διατυπώστε ένα πρόβλημα πάνω στο φαινόμενο. Να γίνει εκτίμηση των μεγεθών που αναφέρονται στο πρόβλημα, όπως χρόνος, απόσταση, ταχύτητα. Παρατήρηση: Ο χρόνος μιας κίνησης μπορεί να μετρηθεί πολύ εύκολα χρησιμοποιώντας το χρονομετρητή ενός προγράμματος αναπαραγωγής βίντεο. Να λύσετε το πρόβλημα ως προς εκείνο το μέγεθος για το οποίο πιστεύετε πως μπορείτε να βγάλετε ένα ποιοτικό συμπέρασμα από τη σκηνή. Υπάρχει επιστημονική ανακρίβεια στη σκηνή; Συγκρίνετε το αποτέλεσμα που βρήκατε από τη λύση του προβλήματος με αυτό που βλέπετε στην ταινία. Πώς δικαιολογούνται οι επιστημονικές ανακρίβειες των ταινιών; Μήπως και πάλι η ίδια επιστήμη μαζί με την τεχνολογία ευθύνεται για τη δημιουργία των επιστημονικών ανακριβειών; Συζήτηση πάνω στο διπλό ρόλο της επιστήμης και στη δημιουργία των ειδικών εφέ. Εξοικείωση με προγράμματα που δημιουργούν ειδικά εφέ.

Τα εργαλεία – Η μέθοδος Εργαλεία Κινηματογράφος Παρατήρηση   Κινηματογράφος Παρατήρηση Περιγραφική εξήγηση φαινομένου Διατύπωση προβλήματος που εξηγεί το φαινόμενο Εξισώσεις κινήσεων και νόμοι της Φυσικής  Εκτίμηση φυσικών μεγεθών Μονάδες φυσικών μεγεθών Δειγματική διερεύνηση σκηνής από ταινία Προγράμματα επεξεργασίας video Προγράμματα δημιουργίας special effects Γραφή σεναρίου Κινηματογράφηση Υπολογιστής Σύνδεση Internet Projector

Τα εργαλεία – Η μέθοδος Διδακτικές προσεγγίσεις Διερευνητική προσέγγιση μάθησης Καταιγισμός ιδεών (brainstorming) Διάλογος Επιτόπια διδασκαλία όπου χρειάζεται Μέθοδος επίλυσης προβλήματος - Ερμηνευτική μέθοδος Αξιολόγηση άλλων λύσεων Χρήση νέων τεχνολογιών

Τίτλος/Έτος: Pearl Harbor (2001) Σκηνοθέτης: Michael Bay Σενάριο: Randall Wallace Ηθοποιοί: Ben Affleck, Kate Beckinsale, Josh Hartnett Πληροφορίες για την ταινία: http://www.imdb.com/title/tt0213149/

ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ Μετατόπιση Ταχύτητα Χρόνος Οριζόντια βολή

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΣΚΗΝΗΣ Οι ναυτικοί κοιμούνται καθώς το Ιαπωνικό βομβαρδιστικό αεροσκάφος πλησιάζει. Όταν το αεροσκάφος είναι ακριβώς πάνω από το στόχο του, η βόμβα αφήνεται ελεύθερη. Πέφτει κατακόρυφα προς τα κάτω και διαπερνά βαθιά κάτω την USS Αριζόνα.

uχ=uο (1) y=1/2*g*t2 (4) Άξονάς y – y’ Άξονας x - x’ Εξισώσεις κίνησης οριζόντιας βολής Άξονας x - x’ Ευθύγραμμη ομαλή κίνηση uχ=uο (1) X=uο*t (2) Άξονάς y – y’ Ευθύγραμμη ομαλά επιταχυνόμενη κίνηση uy= g*t (3) y=1/2*g*t2 (4)

ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ Θεωρήστε ότι το αεροσκάφος πετάει σε ύψος 3000m πάνω από επίπεδο που βρίσκεται ο στόχος. Η βόμβα που αφήνεται από αυτό χρειάζεται 25s για να φτάσει στο έδαφος ή στο νερό. i)Τι κίνηση κάνει η βόμβα; ii)Τι τροχιά διαγράφει; iii)Πόση οριζόντια απόσταση διανύει η βόμβα μέχρι να χτυπήσει το στόχο της; Θεωρείστε την επιτάχυνση της βαρύτητας ίση με g=9,8m/s2

Η ΛΥΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ t = 24,7 s x = 2.495 m i)Η βόμβα εκτελεί οριζόντια βολή αφού έχει αρχική οριζόντια ταχύτητα και η μόνη δύναμη που δρα πάνω της είναι η βαρύτητα. ii)Η τροχιά είναι παραβολική. iii) (4) => t = = = 24,7 s => (2)=>x=υο·t=(101m/s)·(24,7s)=>    Ή επειδή, 1mile = 1609,344 m, είναι τελικά, x = 1,55 miles t = 24,7 s x = 2.495 m

Που υπάρχει επιστημονική ανακρίβεια στη σκηνή; Η συγκεκριμένη σκηνή αναπαριστά την πολύ διαδεδομένη αλλά εσφαλμένη αντίληψη ότι οι βόμβες που αφήνει ένα κινούμενο αεροσκάφος πέφτουν κατακόρυφα!

Κατά μεγάλη ειρωνεία… … σε γυρίσματα ταινιών των πραγματικών βομβαρδισμών κατά το 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο, φαίνεται ότι οι βόμβες πέφτουν κατακόρυφα προς τα κάτω και εκρήγνυνται ακριβώς από κάτω!

Η κάμερα δεν είναι στάσιμη. Κινείται μαζί με το αεροπλάνο. Τι συμβαίνει επομένως στα γυρίσματα των πραγματικών αυτών βομβαρδισμών; Η κάμερα δεν είναι στάσιμη. Κινείται μαζί με το αεροπλάνο.

Τίτλος: Hunger games(2012) Σκηνοθέτης: Gary ross Σενάριο:Suzzane collins Ηθοποιοί:Jennifer Lawrence Josh Hutcherson Liam Hemsworth Πληροφορίες για την ταινία: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Hunger_Games_(film)

Βασικές Έννοιες Μετατόπιση Ορμή Έργο και Δύναμη Χρόνος

H ηθοποιός σε μια απόσταση 200 m και μετά την πρώτη της αποτυχία,ρίχνωντας για δεύτερη φορά με το τόξο διανύει με αρκετά μεγάλη ταχύτητα μεσα σε 1s την απόσταση και καταφέρνει να πετύχει τον στόχο της δηλαδή να σκίσει την σακούλα και να πέσουν τα μήλα με αποτέλεσμα την ανάφλευξη των νάρκων ώστε να ανατιναχθούν όλες οι τροφές και να εκπληρώσει την αποστολή της. Περιγραφή σκηνής

Παρατηρώντας τη σκηνή της ταινίας: Υπολόγισε πόση είναι η ταχύτητα του βέλους κατά την βολή της ηθοποιού και πόσο η ταχύτητα κρούσης? Υπολογίστε την ορμή την οποία διαθέτει το σώμα κατά την βολή της ηθοποιού. Υπολογίστε την Δύναμη F η οποία ασκείται μεταξύ του σκοινιού και του βέλους και το αντίστοιχο Έργο. Να Υπολογιστεί η απόσταση που διανύει το βέλος μεσα στο σκοινί με τα μήλα. Γίνεται εκτίμηση: S = 200 m Δt = 0.01 s m = 200 g

Απαραίτητες Γνώσεις Ορμή: p = m*u Δύναμη: F = Δp/Δt Έργου Βάρους: WF = F * x Κινητική Ενέργεια: K = ½ * m * u2

Η Λύση:

Θεωρούμε: S = 200 m οπότε u1= 200/2 => U1=100 m/s Εκτιμούμε ότι: U2=1/5 U1 => U2=20 m/s Έπειτα: m=200 g Pαρχ= m * U1 => Pαρχ= 20 kg m/s Pτελ=m * U2 => Pτελ=4 kg m/s

Άρα: Δp= Pτελ - Pαρχ => Δp= -16 kg m/s Δίνεται: Δt=0 Άρα: Δp= Pτελ - Pαρχ => Δp= -16 kg m/s Δίνεται: Δt=0.01 s Οπότε: F= Δp/Δt => F= -1600N

Θ.Μ.Κ.Ε: WF = F * x => WF = -1600x -1600x=40-1000 => -1600x= -960 => x=0,6 m

Συμπέρασμα: Στην ταινία φαίνεται ότι κατά την κρούση, το βέλος διασχίζει σχεδόν εφαπτομενικά τη σακούλα. Μπορούμε να πούμε ότι κάνει μια διαδρομή μόλις μερικών χιλιοστών μέσα σε αυτή. Ενώ κανονικά, θα έπρεπε να διανύσει s=0,6m δηλαδή 60 cm όπως βρήκαμε λύνοντας το πρόβλημα. Τα λίγα χιλιοστά σύμφωνα με την ταινία απέχουν πολύ από τα 60 cm που θα έπρεπε να είναι!!

Επομένως, καταλαβαίνουμε οτι η σκηνή αυτή είναι γυρισμένη χρησιμοποιώντας εφέ αφού ανακαλύψαμε οτι υπάρχουν λάθη ως προς τη Φυσική.

Άλλες ταινίες που εργαστήκαμε Armageddon Mission Impossible Ghost Protocol True Lies

Armageddon Στην σκηνή που επεξεργαστήκαμε, παρατηρήσαμε οτι είναι αδύνατο οι καταστροφές που παρου- σιάζονται να γίνονται σε λίγα δευτερόλεπτα αφού αποδείξαμε οτι θα χρειαζόταν 2 μήνες

Mission Impossible Άφου είδαμε την σκήνη και με την βοήθεια Νόμων και Εννοιών της Φυσικής αποδείξαμε ότι θα ήταν αδύνατο μετά από την έκρηξη στο Κρεμλίνο να επιζήσει ο Τομ Κρούζ.

True Lies Παρατηρώντας προσεκτικά την σκήνη καταλάβαμε και αποδείξαμε οτι ειναι αδύνατο ο «κακός» να καταφέρει να επιζήσει μετά απο την πτώση του μέσα στην πισίνα.

Συνεργατικότητα - Ενδιαφέρον – Τι μάθαμε Σε γενικές γραμμές οι μαθητές συνεργαστήκαμε αρκετά καλά και βοηθούσαμε ο ένας τον άλλον. Τόσο οι μαθητές όσο και οι καθηγήτριες ενδιαφέρονταν αρκετά για το Project και κάναμε ένα αρκετά εποικοδομητικό μάθημα. Ήταν αρκετά ενδιαφέρον το γεγονός ότι μάθαμε αρκετά φυσικά φαινόμενα άλλα το κυριότερο και το πιο ενδιαφέρον ήταν ότι μάθαμε να καταλαβαίνουμε, με τη βοήθεια της Φυσικής, πότε αυτά που βλέπουμε σε μια ταινία είναι απλά ΕΦΕ.

Αποτελέσματα – Συμπεράσματα Μέσα από όλη αυτή την εργασία καταφέραμε να γνωρίσουμε καλύτερα ο ένας τον άλλον αλλά και να μάθουμε αρκετά πράγματα τόσο για την Φυσική όσο και για τον κινηματογράφο. Άλλωστε αυτός ήταν ο στόχος και με την βοήθεια των καθηγητριών μας το καταφέραμε!!

Πηγές Βλάχος, Ιωάννης Α., et al. 2012. ΦΥΣΙΚΗ Γ.Π. Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ. s.l. : ΙΤΥΕ-ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ, 2012. Rogers, Tom. 2007. Insultingly Stupid Movie Physics. s.l. : Sourcebooks Hysteria, 2007. Αλεξάκης, Ν, et al. 2012. ΦΥΣΙΚΗ Γ.Π. Β΄ΛΥΚΕΙΟΥ. s.l. : ΙΤΥΕ - ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ, 2012. http://ae.tutsplus.com. http://e-tutorials.gr. http://filmmakeriq.com. Γκοτζαρίδης, Χρήστος Β. 2009. PROJECTS - Η συμβολή των Φυσικών Επιστημών. Αθήνα : ΕΝΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ, 2009. http://motiongraphics.nu. http://www.avclub.gr/forum/showthread.php/124-SPECIAL-EFFECTS-%CE%9A%CE%91%CE%99-CINEMA. Ματσαγγούρας, Ηλίας Γ. 2012. Η καινοτομία των Ερευνητικών Εργασιών στο Νέο Λύκειο. s.l. : ΙΤΥΕ "ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ", 2012. http://www.cinemanews.gr/v5/dvd.php?n=3563. http://www.eartboard.com. Efthimiou, Costas J.; Gandhi, Sohang. 2007. Cinema Fiction vs. Physics Reality: Ghosts, Vampires, and Zombies. CSI. July / August 2007, Vol. 31, 4. http://www.imdb.com/title/. http://www.lynda.com. http://www.sciencebase.com/movie_physics.html. Gresh, Lois H. and Weinberg, Robert. 2002. The Science of Superheroes. s.l. : Wiley, 2002. http://www.videocopilot.net/. Gresh, Lois H. and Weinberg, Robert. 2005. The Science of Supervillains. s.l. : Wiley, 2005. Krauss, Lawrence M. 1996. Η Φυσική του Star Trek. s.l. : Νέα Σύνορα - Λιβάνη, 1996.

Σας ευχαριστούμε!