ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ - ΜΟΝΤΕΡΝΑ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αγάθη Γεωργιάδου Περιστέρι, 26 Φεβρουαρίου 2013
Advertisements

Toυ Νεκρού αδερφού Εισαγωγικά Παραλογές
Ιωάννης Βηλαράς
ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΕΣ: ΟΒΒΑΔΙΑ ΑΙΜΙΛΙΑ ΝΤΑΒΛΑΜΑΝΟΥ ΕΛΕΝΑ ΒΟΛΟΣ
Ο πραγματικός και ιδεατός κόσμος στην ποίηση του Αντώνη Φωστιέρη
Αγάθη Γεωργιάδου Σχολική Σύμβουλος Γ΄ Αθήνας
Η τέχνη βασίζεται στην εμπειρία και στο ταλέντο. Αποτελεί έναν ευρύτερης ερμηνείας όρο που χρησιμοποιείται για να περιγράψουμε την διαδικασία, της οποίας.
ΠΟΙΗΣΗ<<Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ>>
Παναγιώτης Νταβαρίνος Σχολικός Σύμβουλος Φιλολόγων
ΙΘΑΚΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΒΑΦΗΣ Χρυσούλα Δανίκα Κωνσταντίνα Θεωδόρου
«Δείπνο για τέσσερις» Κατσαρίδου Σοφία Ευθιμιάδου Αλεξάνδρα
ΣΟΛΩΜΟΣ «ΚΡΗΤΙΚΟΣ» Αποσπασμα 1 ΝΥΧΤΕΡΙΝΗ ΚΑΤΑΙΓΙΔΑ
ΦΩΣ - ΣΚΟΤΑΔΙ Μαρία Ιγγλέζου Β Λυκείου
ΒΑΣΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Νέα Αθηναϊκή Σχολή
21 Μαρτίου Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου Τμήμα Θεατρικών Σπουδών ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου Τμήμα Θεατρικών Σπουδών ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ.
 Ζάκυνθος (νόθο παιδί του Κόντε Νικολάου Σολωμού και της Αγγελικής Νίκλη)  Ιταλία - σπουδές και μελέτη της ιταλικής ποιητικής παράδοσης 
Τα λογοτεχνικά ρεύματα και κινήματα
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ.
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΖΩΗ.
ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΒΡΕΤΤΑΚΟΣ.
ΝΕΦ 248. Μίλτος Σαχτούρης 1) Πρώτη Μεταπολεμική Γενιά (τα όρια)
ΛΗΘΗ, Λορέντζου Μαβίλη Επιμέλεια: Κατερίνα Κάζηρα.
Νεοελληνική λογοτεχνία
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ β’ λυκείου Μεγάλοι ποιητές της γενιάς του 1880, του Γ.Ροϊλού (στο μέσον ο Παλαμάς)

ΕΝΤΕΧΝΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ
Διονύσης Καρατζάς Ο Διονύσης Καρατζάς είναι ένας από τους πιο σημαντικούς σύγχρονους πατρινούς ποιητές.
Τι ακριβώς είναι οι Η.Υ.; Είναι μηχανές που επεξεργάζονται δεδομένα – για την ακρίβεια επεξεργάζονται σύμβολα – και παράγουν πληροφορίες. Τα δεδομένα είναι.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Λάδι, ο πράσινος χρυσός»
ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΚΑΙ ΜΟΝΤΕΡΝΑ ΠΟΙΗΣΗ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ Α ΛΥΚΕΙΟΥ
Παράδοση και Μοντερνισμός. Διδασκαλία και Αξιολόγηση
ΚΝΛ. Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ: Μια περιδιάβαση στα Λογοτεχνικά ρεύματα και την Ιστορία της Λογοτεχνίας Αγάθη Γεωργιάδου.
Υπερφυσικό και κοινωνικές πρακτικές Μύθος και θρησκεία στην αρχαία Ελλάδα. Jean-Pierre Vernant.
Γ. Ρίτσος Ανυπόταχτη Πολιτεία. ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ για την ενότητα «Παράδοση και μοντερνισμός στην ποίηση» ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΑ - ΥΠΕΥΘΥΝΗ.
Οδυσσέας Ελύτης 2 Νοεμβρίου Μαρτίου 1996.
ΚΝΛ. Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ: Μια περιδιάβαση στα Λογοτεχνικά ρεύματα και την Ιστορία της Λογοτεχνίας Αγάθη Γεωργιάδου.
Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας
Υπερφυσικό και κοινωνικές πρακτικές Λαϊκή πίστη και κοινωνική οργάνωση. Ευάγγελος Αυδίκος.
Γνωριμία με το βιβλίο της… Γ’ ΤΑΞΗΣ. Αυτή τη σχολική χρονιά θα γνωρίσετε σύγχρονα ρεύματα μουσικής δημιουργίας από τον ελληνικό και τον παγκόσμιο μουσικό.
Όνομα ομάδας: Γαλαζοπράσινο Μαθητές: Καραίσκου Ρανια, Γιαμαίου Σπυριδούλα, Παπαδόπουλος Ευσέβιος, Τσατσαράγκος Θανάσης Θέμα: Φώς, Χρώμα και τέχνη Σχολείο:6ο.
 Ο όρος « μοντερνισμός » αρχικά τοποθετείται στο δεύτερο μισό του 19 ου αιώνα και αναπτύχθηκε πλήρως στις τέσσερις πρώτες δεκαετίες του 20 ου αιώνα.
Μια εργασία των: Μαρία Μακρή Βάσω Αθανασίου Κατερίνα Μιχοπούλου Μιχαήλ-Βασίλειου Μπούφα.
ΣΔΕ ΝΑΟΥΣΑΣ Σχέδιο Δράσης Β’ Τετραμήνου Μελοποιημένη ποίηση.
1 ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΚΑΙ ΜΟΝΤΕΡΝΙΣΜΟΣ ΣΕΝΑΡΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ «Ο έρωτας στην παραδοσιακή και μοντέρνα ποίηση» ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ Καραμπάτσα Βάια ΠΕ02 Φιλόλογος.
Κωστής Παλαμάς Φανή Λαζάρου-Τρανού Στ ο Πειραματικό Δημοτικό Θεσ/νίκης Π.Τ.Δ.Ε.-Α.Π.Θ.
Κωνσταντίνος Καβάφης Ο Κωνσταντίνος Καβάφης γεννήθηκε στις 29 Απριλίου 1863 στην Αλεξάνδρεια, όπου οι γονείς του, εγκαταστάθηκαν εγκαταλείποντας.
ΔΗΜΟΤΙΚΌ ΤΡΑΓΟΎΔΙ Το ελληνικό δημοτικό τραγούδι ως λογοτεχνικό είδος αντλεί το υλικό του από την προφορική λογοτεχνική παράδοση, δηλαδή αυτήν που αναπτύσσεται.
«DIFRIENDS» Κατερίνα Μαρία-Αγγελική Βασιλική Ανδριάνα Σενάριο για το μάθημα της Γλώσσας Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Κ. Κατερίνα Νικολοπούλου.
Ερωτοκριτοσ και Αρετουσα
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΕΦΕΡΗΣ ( ). Βιογραφία Ο Γιώργος Σεφέρης (φιλολογικό ψευδώνυμο του Γιώργου Σεφεριάδη) γεννήθηκε στη Σμύρνη. Είχε δύο μικρότερα αδέρφια.
Ρυθμός και μετρική: ρυθμός, μετρικά σχήματα και σχήματα λόγου μετρική: τα δύο μετρικά συστήματα τύποι στίχου: ο έμμετρος στίχος, ο ελευθερωμένος στίχος,
Ο ρυθμός κάνει να ξεχωρίζει το ποίημα από το πεζό κείμενο.
ΡΟΜΑΝΤΙΣΜΟΣ.
ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ & ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΛΑΪΚΟ ΘΕΑΤΡΟ
Μαθημα 2ο Τα επαναστατικα κινηματα στην ευρωπη 19ος αιωνασ
Η δυτική ζωγραφική από τον 14ο αιώνα έως τον 18ο αιώνα
Η ΑΠΟΔΗΜΙΑ – Ο ΚΑΗΜΟΣ ΤΗΣ ΞΕΝΙΤΙΑΣ
ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΜΑΘΗΜΑ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΔΥΤΙΚΗ τεχνη Υπεύθυνος καθηγητής: κ. Καπετανάκης Παρασκευή Πυρπιρή Β2 Σχ. Έτος:
«πάνω ή πέρα από την πραγματικότητα»
ΔΥΤΙΚΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ Μάθημα: Θρησκευτικά Τμήμα: Β2 Σχολική χρονιά: Σχολείο: Πρότυπο Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Μαριάννα Αδαμάκη.
Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας
Η δυτική ζωγραφική τον 14ο -18ο αιώνα
Η εξέλιξη της ποίησης.
Νέα Αθηναϊκή σχολή ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ και ΝΑΤΟΥΡΑΛΙΣΜΟΣ
ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ Ο ΚΡΗΤΙΚΟΣ
Νεότερη ποίηση Από την εισαγωγή του σχολικού βιβλίου Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, β’ τεύχος (σελ )
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ ΣΤΑ ΙΑΠΩΝΙΚΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ - ΜΟΝΤΕΡΝΑ ΠΟΙΗΣΗ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ - ΜΟΝΤΕΡΝΑ

Συνοπτικό διάγραμμα της ιστορικής εξέλιξης της νεοελληνικής ποίησης Συνοπτικό διάγραμμα  της ιστορικής εξέλιξης της νεοελληνικής ποίησης  Η προεπαναστατική ποίηση (18ος αιώνας) Κρητική Λογοτεχνία Η επτανησιακή ποίηση (19ος αιώνας) Ευρωπαϊκός Ρομαντισμός Η μετεπαναστατική ποίηση (1830-1880) Αθηναϊκός Ρομαντισμός Παρνασσισμός Η ποίηση στο μεταίχμιο δύο αιώνων (1880-1918) Συμβολισμός Η μεσοπολεμική ποίηση (1919-1944) Μοντερνισμός Υπερρεαλισμός Η μεταπολεμική ποίηση (1945-2000) Μετα-συμβολισμός, Μετα-υπερρεαλισμός

Η χρονολογική εξέλιξη των ρευμάτων στην ποίηση σε Ευρώπη και Ελλάδα

Συγκριτικός πίνακας χαρακτηριστικών Παραδοσιακής και Μοντέρνας ποίησης Παραδοσιακή ποίηση Έμμετρος στίχος Ποιητικό λεξιλόγιο  Στίξη κανονική  Διατήρηση των κοινών νοημάτων  των λέξεων  Λογική ανάπτυξη του θέματος  Έλλογη νοηματική αλληλουχία  Τίτλος προϊδεαστικός, δηλωτικός του περιεχομένου  Λυρισμός Μοντέρνα ποίηση  Ελεύθερος στίχος  Καθημερινό λεξιλόγιο  Ακανόνιστη στίξη  Πολυσημία, νέα νοηματική φόρτιση λέξεων- πρωτότυπη χρήση συμβόλων  Υποδήλωση ή απόκρυψη του θεματικού κέντρου  Δυσνόητη ποίηση-άλογο στοιχείο  Τίτλος προβληματικός, νοηματικά ανενεργός  Δραματικότητα

Γνωρίσματα κλασικισμού «Kλασικισμό» ή «κλασικιστική περίοδο» ονομάζουμε κάθε περίοδο κατά την οποία κυριαρχεί η προσπάθεια μίμησης ή επιστροφής σε παλαιοτέρα πρότυπα, που θεωρούνται κλασικά. Θεωρεί ως ιδανικό την ελληνική ρωμαϊκή αρχαιότητα. Κλασικισμός είναι η τάση για μίμηση και προσέγγιση του κλασικού. Αυτή η μίμηση μπορεί τελικά να αποδειχθεί δουλική αντιγραφή, ενδέχεται όμως να είναι ιδιαίτερα δημιουργική και να οδηγήσει σε πολύ σημαντικά έργα. Θέλει να ξαναγυρίσουμε στα αρχαία πρότυπα και ιδανικά, την τελειότητα. Η λογική κυριαρχεί πάνω στο συναίσθημα και τη φαντασία. Η έκφραση έχει πάντα την πληρότητα την αρτιότητα, την κυριολεξία, το φυσικό και το απέριττο. Επιδιώκεται το τέλειο, το αρμονικό, το πλαστικό και η ισορροπία. Το κλασικό έργο διαθέτει ανεξάντλητη δύναμη αντίστασης στην πάροδο και την καταλυτική επίδραση του χρόνου, που αντέχει στην κριτική όλων των ανθρώπων και αναγνωρίζεται ως τέλειο, έξοχο και πρότυπο, άξιο μεγάλης προσοχής και βαθύτατου σεβασμού, όπως π.χ. ο Παρθενώνας, τα αγάλματα του Φειδία, του Πραξιτέλη κ.α., αλλά και η μουσική του Μπετόβεν, τα έργα του Σαίξπηρ κ.α.

Γνωρίσματα του Ρομαντισμού Η αποθέωση της ελευθερωτικής δύναμης της φαντασίας και του συναισθήματος. Το πάθος και ο λυρισμός. Η τάση προς τον οραματισμό, την αναπόληση, τη νοσταλγία, Η τάση προς την εξιδανίκευση. Η ροπή προς το παράδοξο, το υπερφυσικό και το μεταφυσικό στοιχείο. Βαθιά εκτίμηση της ομορφιάς της φύσης και θέασή της ως  πνευματικής δύναμης που παρακινεί σε υψηλές υπερβάσεις. Η προτίμηση ορισμένων «σκηνικών», όπως φεγγαρόλουστων τόπων και θαλασσινών τοπίων κ.ά. Η στροφή στο λαϊκό πολιτισμό (παραμύθια, παραδόσεις, δημοτικά τραγούδια) και στη μεσαιωνική και νεότερη ιστορία. Ο χειμαρρώδης λόγος και ο πλούτος των εκφραστικών μέσων, ιδιαίτερα των εικόνων.

Γνωρίσματα του Παρνασσισμού Η ονομασία «παρνασσισμός» οφείλεται σε μια ποιητική ανθολογία που εκδόθηκε στη Γαλλία με τον τίτλο «Σύγχρονος Παρνασσός», Η πίστη στην απελευθερωτική και δημιουργική δύναμη της φαντασίας και του συναισθήματος Η στροφή προς τον αρχαίο κόσμο (αντλούν τα θέματα και τις εικόνες τους απ' τη μυθολογία και την ιστορία) Η χαλιναγώγηση του πάθους και του συναισθήματος. δημιούργησαν μια ποίηση χωρίς αληθινή ζωή ή ανθρώπινη παρουσία, μακριά από κάθε συναίσθημα. Η έντεχνη επεξεργασία των στίχων, η προσεγμένη ομοιοκαταληξία και την ακρίβεια στην έκφραση (προσπάθεια ποιητών να δώσουν στα ποιήματά τους την ομορφιά ενός αρχαίου αγάλματος)   Ο ηχηρός και ρωμαλέος στίχος Η προσπάθεια αποτύπωσης του εξωτερικού κόσμου Η συμπύκνωση των νοημάτων.  Ελλάδα: εμφανίζεται το 1880

Γνωρίσματα του Συμβολισμού   Γνωρίσματα του Συμβολισμού Διακριτική και υποβλητική έκφραση συναισθημάτων Ποιητικός ρεμβασμός, που επιτυγχάνεται με θολές και ακαθόριστες εικόνες, Συχνή χρήση συμβόλων που καλλιεργούν ένα κλίμα ρευστότητας, ασάφειας και μελαγχολίας. Μουσικότητα του στίχου.  Χαλάρωση της μορφής από τους αυστηρούς κανόνες της παραδοσιακής ποίησης,

Γνωρίσματα του Μοντερνισμού Η επιθυμία για απελευθέρωση της ατομικότητας του ανθρώπου Η συνειρμική λειτουργία της μνήμης Η ερμητικότητα, η σκοτεινότητα, η αφαίρεση και το δραματικό στοιχείο της γραφής. Η ενσωμάτωση στο μοντέρνο ποιητικό λόγο ζωντανών στοιχείων της παράδοσης (ποιητικού ρυθμού, υιοθέτηση της γλώσσας της δημοτικής ποίησης κ.ά.) Η συμφιλίωση του θέματος με την απόλυτη καθαρότητα της εικόνας. Μια εγγενής μουσικότητα, που αναβρύζει απ’ ευθείας από τον ποιητικό λόγο. Η χρήση μυθικών υπαινιγμών και αναφορών στο αρχαίο παρελθόν. Η έμφαση στο τοπίο και στο φως Η αναπόληση του παρελθόντος με ένα αίσθημα μελαγχολίας, που οφείλεται στο βάθεμα της αυτογνωσίας και στην αναζήτηση μιας αυθεντικής ζωής. Η κυριαρχία της έννοιας του τραγικού, της τραγικής θεώρησης της ιστορίας. Η επιλογή μορφικών ελευθεριών.

Γνωρίσματα του Υπερρεαλισμού Συνειρμική σύνθεση σκηνών, όπως ακριβώς γίνεται στην κατάσταση του ονείρου. Απουσία αισθητικής επεξεργασίας του στίχου Απρόοπτο και ειρωνικό στοιχείο Γλωσσικές ανατροπές Καταγραφή μιας ψυχικής πραγματικότητας. Οι λέξεις αποκτούν μια δική τους ακριβολογία και αυτοδυναμία και παραπέμπουν στο μυστικό  κόσμο του ασυνειδήτου. Εικονοπλαστική φαντασία Υποτυπώδης στίξη Αποθέωση των αισθήσεων

Πάει και το Λίγο Φως… Παλαμάς Kωστής Πάει και το λίγο φως, δετός, άνεργος, νύχτα, τρέμω, καίω. Xέρι απλωμένο, λυτρωμός, ή χέρι που θα με συντρίψης, σαρκική γλύκα μυστική, μόνο μ' εσέ αναπνέω, δεν ξέρω ποιό σου τ' όνομα, σου δέομαι, μη μου λείψης. Λακωνικόν - Ελύτης Oδυσσέας    O καημός του θανάτου τόσο με πυρπόλησε, που η λάμψη     μου επέστρεψε στον ήλιο. Kείνος με πέμπει τώρα μέσα στην τέλεια σύνταξη της     πέτρας και του αιθέρος, Λοιπόν, αυτός που γύρευα, ε ί μ α ι. Ω λινό καλοκαίρι, συνετό φθινόπωρο, Xειμώνα ελάχιστε, H ζωή καταβάλλει τον οβολό του φύλλου της ελιάς Kαι στη νύχτα μέσα των αφρόνων μ' ένα μικρό τριζόνι  κατακυρώνει πάλι το νόμιμο του Aνέλπιστου.         

Παραδοσιακή ποίηση Δημοτικά τραγούδια Κορνάρος Χορτάτσης Βηλαράς Κάλβος Σολωμός Μαβίλης Χατζόπουλος Πορφύρας Παλαμάς Μεταβατικοί ποιητές Καβάφης Σικελιανός Καρυωτάκης Μοντέρνα ποίηση Σεφέρης Ρίτσος Ελύτης Βαφόπουλος Καββαδίας Εγγονόπουλος Βαλαωρίτης Σαχτούρης Βρεττάκος Εμπειρίκος Γκάτσος Δημουλά

Σας ευχαριστώ