KOIΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Μάθημα 2 Γκέκα Μαρία Πανεπιστήμιο Kρήτης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΕΠΙΛΟΓΩΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ
Advertisements

Θεωρία Μάθησης Ο ατομικός Εποικοδομητισμός του Piaget
ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Theories On The Net ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ Α.Μ
Η ΦΥΣΙΚΗ ΣΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ Χαλκίδα 27 Φεβρουαρίου 2011.
Προβλήματα που διαπιστώθηκαν από την εφαρμογή των αρχών του συμπεριφορισμού Χριστίνα Σολομωνίδου Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Π.Θ.
KOIΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Μάθημα 9-10
ΨΥΧΟKOIΝΩΝΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ Μάθημα 2
KOIΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Μάθημα 8
Soft skills = προσωπικά χαρακτηριστικά και ικανότητες Δέκα προσωπικά χαρακτηριστικά και ικανότητες που αναπτύσσονται κατά την εφαρμογή ενός προγράμματος.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ
Νίκη Κάτσαρη Καθηγήτρια Οικιακής Οικονομίας & Οικολογίας
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες/ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Η. Ε. Κουρκούτας.
Κοινωνιολογία της εκπαίδευσης (β)
ΞΑΝΘΟΥΛΗ ΜΑΡΙΑ ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΕΞΑΜΗΝΟ Α. Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΓΝΩΣΤΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΑΝΤΙΤΑΣΣΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΜΠΙΧΙΕΒΙΟΡΙΣΜΟ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΜΗΧΑΝΙΣΤΙΚΟ ΤΡΟΠΟ ΜΑΘΗΣΗΣ ΤΥΠΟΥ Ε-Α.
Τμήμα Πληροφορικής και Επικοινωνιών Αμπαλάκης Στέλιος Διδακτική.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία
KOIΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Μάθημα 3
Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού Κατερίνα Μαυραντωνάκη.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες
KOIΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Μάθημα 6-7
KOIΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Μάθημα 1 Γκέκα Μαρία Πανεπιστήμιο Κρήτης
ΜΑΘΗΜΑ 4ο (Κοινωνικές ομάδες)
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
ΑΝΑΓΚΕΣ.
Ο ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ. Ρόλος και Λειτουργίες  Θεραπευτικός ή αποκατάστασης  Προληπτικός  Εκπαιδευτικός.
Πόσο Ελεύθερες είναι οι Προσωπικές Επιλογές μας
ΚΟΙΝΩΝΙΟΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ 7 η Θεματική ενότητα Κοινωνιογλωσσολογία και σχολείο Διδάσκων: Γιώργος Ανδρουλάκης ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας 1.
Άτομα με ειδικές ανάγκες, άτομα με ψυχικές διαταραχές. Άτομα εξαρτημένα από ουσίες, αλκοολικοί. Άτομα που βιώνουν την φτώχεια, άστεγοι. Μετανάστες,
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΜΗΜΑ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ, ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΚΑΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ Μάθημα: «Στάσεις και Αξίες (ΨΧ13» Διδάσκουσα:
ΚΟΙΝΩΝΙΟΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ 4η Θεματική ενότητα Γλώσσα, ταυτότητα και εξουσία Διδάσκων: Γιώργος Ανδρουλάκης ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΉ ΣΥΜΜΌΡΦΩΣΗ ΠΡΟΚΑΤΑΛΉΨΕΙΣ - ΣΤΕΡΕΌΤΥΠΑ Δήμητρα Παπαστεργίου Λάρισα 2016.
Παραβίαση δικαιωμάτων του παιδιού - παιδική εργασία.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ;;; COX Αθλητική Ψυχολογία είναι η επιστήμη η οποία εφαρμόζει τις αρχές της ψυχολογίας στον χώρο του αθλητισμού. Συχνά.
«Η εικόνα της ‘Ευρώπης’ και του ‘Άλλου’ στο σχολείο και στα σχολικά εγχειρίδια» « Ευρωπαϊκή Διάσταση στην εκπαίδευση. Όψεις, θεωρήσεις, προβληματισμοί,
ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ 6 η Περίπτωση: φυσιοθεραπεία Γιανζίνα Ελίνα 1048.
Θεωρία επικοινωνίας Υπεύθυνη σεμιναρίου Δρ. Γεωργία Ψαρρά.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΩΝ Β ΕΠΙΠΕΔΟΥ-ΠΑΚΕ ΒΟΛΟΥ Κωνσταντίνα Ματσούκα, φιλόλογος.
Συμβουλευτική ΑμΕΑ Άτομα με Ειδικές Ανάγκες ή Αναπηρία; Άτομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές & Κοινωνικές Ανάγκες.
Διδακτική της Πληροφορικής Ορολογία
Η χρήση της ενσώματης μάθησης στην εκπαίδευση.
εκπαιδευτικη μεταβαση
Σχεδίαση της αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΘΕΩΡΙΩΝ.
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Επιστημολογικό παράδειγμα Θεωρία μάθησης Προσέγγιση ε/τ
ΠΤN - ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ των εννοιών των ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Θεωρίες Μάθησης και Μοντέλα Ενσωμάτωσης
ΗΜΕΡΙΔΑ 49ης Περιφέρειας Δ. Ε
Ο σκοπός της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής στην εκπαίδευση είναι:
Ερευνητική Εργασία στην Θεματική Ενότητα Κοινωνικές και Ανθρωπιστικές Επιστήμες με θέμα “Χάσμα Γενεών και Τεχνολογία”
Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ- ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗΣ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Τα παιδιά προσπαθούν να μεταφράσουν τα μαθηματικά.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟΝ ΡΑΤΣΙΣΜΟ
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Μεταφορές... Διαφορετικές προοπτικές απέναντι στη μάθηση.
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Χειμερινό εξάμηνο
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Θ. ΜΙΧΑΗΛΙΔΗΣ ΕΙΔΙΚΟΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ
– Η ταυτότητα του ρόλου του φύλου
ΟΙ ΔΙΟΜΑΔΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Σχολικός εκφοβισμός Σε όλο τον κόσμο.
Τό στάδιο των συγκεκριμένων λογικών νοητικών ενεργειών του Piaget
Μέση παιδική ηλικία Γνωστική ανάπτυξη
1/θέσιο Νηπιαγωγείο Βασιλικού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

KOIΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Μάθημα 2 Γκέκα Μαρία Πανεπιστήμιο Kρήτης

ΠΡΟΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΕΡΕΟΤΥΠΑ

Κατηγοριοποίηση ως γνωστική ενέργεια  Συμπεριφορισμός: ενίσχυση  Ψυχολογία της μορφής: εμφυτη δυνατότητα του ανθρώπου να κατηγοριοποιεί  Piaget : οργανωμένη δομή νόησης του ανθρώπου από την πρώτη στιγμή του νηπίου και εξέλιξη της  Allport και Bruner : διανοητική ενέργεια για απλοποίηση των μυρίων πληροφοριών του περιβάλλοντος

Στόχος της κατηγοριοποίησης σύμφωνα με τον Allport: α) να σχηματίζουμε μεγάλες ενότητες για την καθημερινή μας ζωή, β) να αφομοιώνουμε σε μια ενότητα, το μέγιστο δυνατό αριθμό πληροφοριών, γ) να αναγνωρίζουμε αμέσως που ανήκει κάποιο σχετικό ερέθισμα, δ) να αποκτήσει μία ομοιόμορφη οντότητα το περιεχόμενο της κατηγορίας, δηλαδή το γνωστικό και το συναισθηματικό στοιχείο, ε) οι κατηγορίες μπορεί να είναι λογικές και εξωλογικές

Κατηγοριοποίηση Η γνωστική ενέργεια που έχει ως σκοπό την απλούστευση των κοινωνικών φαινομένων, τη διάκριση των κοινωνικών φαινομένων σε κατηγορίες που αποτελούνται από διάφορα χαρακτηριστικά, σφάλλει ως προς την υπεραπλούστευση των φαινομένων, καθώς συγχέει τις μεταβλητές με τις κατηγορίες.

Προκατάληψη Η προκατάληψη μπορεί να οριστεί ως στάση που ενέχει μία αξιολογική διάσταση, συχνά αρνητική για πρόσωπα ή ομάδες εξαιτίας της κοινωνικής θέσης ή ένταξης τους.

Στερεότυπο Το στερεότυπο είναι ένας τρόπος σκέψης που σκιαγραφεί απλουστευμένες γενικές κατηγορίες βασιζόμενες σε πίστεις όπου σύμφωνα με αυτές χαρακτηρίζονται άτομα ή ομάδες.

Διαδικασίες γέννησής τους Κοινωνικοποίηση MME Εκπαιδευτική κοινωνικοποίηση: σχολικά βιβλία

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Ομοιομορφια Απλότητα Ισχύς Συναισθηματικός τόνος Περιεχόμενο

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ Οι προκαταλήψεις και τα στερεότυπα λειτουργούν σαν νόρμες της ομάδας Αίσθημα ανωτερότητας του εαυτού Εθνοκεντρισμός