Δ΄ Ομάδα Μήδεια Ευριπίδη- Μήδεια Παζολίνι Καλαμαρά Ρέα Ματαράγκα Χριστίνα Κάβουρα Σωτηρία Πούλιου Ελένη Ζάχου Μαρία
Σχέδιο δράσης: Ανάγνωση των στίχων , από τη Μήδεια του Ευριπίδη Προβολή επιλεγμένων αποσπασμάτων από την ταινία «Μήδεια» του Παζολίνι Δίδεται σε φωτοτυπία απόσπασμα της Αντιγόνης του Σοφοκλή που περιλαμβάνει τη σύγκρουση της ηρωίδας με τον Κρέοντα
Η διαδικασία της διδασκαλίας θα είναι συνδυαστική, κυρίως όμως με τη χρήση βίντεο και τη διαμόρφωση project Διάρκεια σεναρίου διδασκαλίας: κατά προσέγγιση 3 ώρες
Β΄ επεισόδιο στίχοι: Διδακτικοί στόχοι: Σύντομη παρουσίαση μύθου και ηρώων του έργου Να προσεγγίσουν οι μαθητές τα ουσιαστικότερα χαρακτηριστικά: 1)του «λόγου» με αναφορά στους τρόπους πειθούς [ διττή σημασία του όρου: α) Ο λόγος ως μέσο επικοινωνίας- επιχειρήματα β) Ο λόγος ως βάση κατανόησης της πραγματικότητας και της λογικής] 2) του «ήθους»: Επισήμανση της διαφορετικότητας των δύο κόσμων (ο κόσμος της Ανατολής: βαρβαρότητα, ένστικτα, πάθη και ο πολιτισμένος, αλλά ταυτόχρονα και κυνικός κόσμος της Ελλάδας που αντιπροσωπεύουν η Μήδεια και ο Ιάσων αντίστοιχα μέσα από τις έντονες ψυχολογικές διακυμάνσεις τους).
Επίσης οι μαθητές να κατανοήσουν ότι το θέατρο του Ευριπίδη είναι διανοητικό και παθητικό συγχρόνως. Οι ήρωές του συγκινούν όταν ζουν μια ζωή όμοια με των άλλων ανθρώπων. Να αντιληφθούν τη ρεαλιστική διάθεση του Ευριπίδη που ενδοσκοπεί στην ανθρώπινη ψυχολογία και ανασύρει τις πιο σκοτεινές πλευρές του ανθρώπινου ψυχισμού, έστω και αν αυτό ενοχλεί. Ακόμη να γίνει κατανοητό ότι η επιχειρηματολογία των ηρώων του Ευριπίδη είναι απόρροια της σοφιστικής και της ρητορικής της εποχής του.
Να γίνει συσχετισμός ανάμεσα στη «Μήδεια» του Ευριπίδη και την ταινία «Μήδεια» του Παζολίνι, ώστε να γίνει αντιληπτό από τους μαθητές ότι η πρωτολογία της Μήδειας του Ευριπίδη στην ταινία του Παζολίνι παρουσιάζεται στα πρώτα εξήντα λεπτά της ώρας. Να γίνει διαθεματική προσέγγιση της συγκεκριμένης τραγωδίας με την ‘Αντιγόνη’ του Σοφοκλή που είναι οικεία στους μαθητές, ώστε να φωτιστεί μια ανάλογη σύγκρουση, αυτή της Αντιγόνης και του Κρέοντα.
Εργασία για το σπίτι: Καταγραφή των συναισθημάτων που προκάλεσε στους μαθητές η προβολή της ταινίας του Παζολίνι.