ΘΕΩΡΙΑ ΜΟΡΦΩΤΙΚΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ BOURDIEU, PASSERON

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τσικαλάκη Ιωάννα Δρ Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης
Advertisements

Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας
5ο Εκπαιδευτικό Συνέδριο ΟΕΛΜΕΚ - ΠΟΕΔ – ΟΛΤΕΚ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
Η Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΟΛΙΓΟΘΕΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ – ΣΧ.ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ –ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ 1/3/2004 Σκοπός – στόχοι της Συνάντησης Ο ρόλος του Σχολικού Συμβούλου (Παιδαγωγική ευθύνη λειτουργίας.
Θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Δρ. Χριστίνα Χατζησωτηρίου Συνάντηση 5 η.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ
Βία είναι κάθε συμπεριφορά ή συστηματική πολιτική συμπεριφοράς που χρησιμοποιείται για να εξαναγκάσει, να κυριαρχήσει ή να απομονώσει το θύμα.
Οικονομία - Επιχειρηματικότητα , στη Β/θμια εκπαίδευση Επιστημονική Υπεύθυνη ‘Εργου ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΝΕΩΝ Δρ. Θεοχαρούλα Μαγουλά
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ Γ’ Λυκείου
15 ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ Μαθαίνω για το ΕΣΠΑ Από τις μαθήτριες της Γ΄τάξης Σκριάπα Γεωργία Τσιακλάγκανου Ελένη.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Μια διαγραμματική παρουσίαση των όρων
«Αν δεν φυτέψουμε το δέντρο γνώσης όταν είμαστε νέοι, δεν θα μας δώσει τον ίσκιο του όταν θα έχουμε γεράσει.»
Στόχος των εκπαιδευτικών προγραμμάτων
Αρχές Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
ΚΡΙΤΙΚΗ ΘΕΩΡΗΣΗ Μοντέλο: Διαδικασία με πέντε στάδια.
Μάθημα 3 Προσδοκίες και στάσεις ασθενούς πριν την επίσκεψη στο ιατρείο.
Η σχολική αξιολόγηση ως κυρίαρχο εργαλείο της αναπαραγωγικής λειτουργίας του σχολικού θεσμού (θεωρίες κοινωνικής αναπαραγωγής) Πάτρα, 17 Ιανουαρίου 2012.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Revelation Natural Art. εργαλείο γραφικών γενικής χρήσης με πολλαπλές σχεδιαστικές δυνατότητες δυνατότητες δημιουργικής γραφής σύνθεσης πρωτότυπων ιστοριών.
Θέματα Παιδαγωγικής και Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης
Σχολικά Μαθηματικά, Δάσκαλος των Μαθηματικών, Μαθητής Καθηγητής Μαθηματικών Μαθητής Σχολικά Μαθηματικά Ακαδημαϊκά Μαθηματικά Φροντιστήρια ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
4.1 Κοινωνικοί θεσμοί 4.2 Αναγκαιότητα κοινωνικών θεσμών
Ιχνηλατώντας το «καινούριο» στο σύγχρονο σχολείο.
ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΔΩΔ/ΣΟΥ.
Η μαρξιστική προσέγγιση
Αλβανός Θεοχάρης Μεραμβελιωτάκης Εμμανουήλ Νάκος Δημήτριος Σ ΧΟΛΗ Θ ΕΤΙΚΩΝ Ε ΠΙΣΤΗΜΩΝ – Τ ΜΗΜΑ Β ΙΟΛΟΓΙΑΣ.
Ερμηνείες της κοινωνικής ανισότητας στο σχολείο. Διαφορετικές ερμηνείες (θεωρίες) για τις αιτίες τους μηχανισμούς τον κοινωνικό ρόλο των εκπαιδευτικών.
Θεωρία Πολιτισμικού Κεφαλαίου
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΟΥΣΕΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ Αρχές οργάνωσης εκπαιδευτικού προγράμματος.
Το περιεχόμενο μιας κοινωνιολογίας της ανώτατης εκπαίδευσης Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής εκπαίδευσης Φοιτήτρια: Παναγιώτα Βαρδιοπούλου ΑΕΜ: 3109 Διδάσκουσα.
Ερμηνείες της κοινωνικής ανισότητας στο σχολείο Η θεωρία του πολιτισμικού κεφαλαίου.
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: ΘΕΩΡΙΑ, ΠΡΑΞΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ Αντιγόνη-Άλμπα Παπακωνσταντίνου, MSc, PhD Εντεταλμένη Διδασκαλίας Πανεπιστημίου.
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: ΘΕΩΡΙΑ, ΠΡΑΞΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ Αντιγόνη-Άλμπα Παπακωνσταντίνου, MSc, PhD Εντεταλμένη Διδασκαλίας Πανεπιστημίου.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Προγραμματισμός διδακτικού έργου σχ. έτους ΝΑΝΑ ΜΙΜΙΛΙΔΟΥ ΣΧ. ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΠΕ10.
Ονοματεπώνυμο: Τσαχαλίδου Παναγιώτα Α.Ε.Μ.: 3223 ΠΤΔΕ Φλώρινας Στ’ Εξάμηνο Ακαδημαϊκό έτος:
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
Βασικοί Παιδαγωγικοί όροι
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Έργο Παιδαγωγικής, κλάδοι, βασικοί παιδαγωγικοί όροι Έργο Παιδαγωγικής: να βοηθήσει το παιδί και τον έφηβο να διανύσει ομαλά την εξελικτική του πορεία.
Εισαγωγή στην Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης Μάθημα 10ο
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
«Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ »
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
Εκπαιδευτική διοίκηση και καινοτομία
Δημήτρης Μπουναφάτσος, ΠΕΣΥΠ ΄Β εξάμηνο.
Διδάσκουσα: Αλεξάνδρα Βασιλοπούλου
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Ο σκοπός της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής στην εκπαίδευση είναι:
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ
Η «ΔΙΑ ΒΙΟΥ» ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ Η «ΔΙΑ ΒΙΟΥ» ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Πολιτική Παιδεία Α’ Λυκείου Διδάσκων: Κοψιδάς Οδυσσέας
Οργάνωση, Διοίκηση και Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης
Ελληνογερμανική Αγωγή
Καλοκαιρινό Δημιουργικό Εκπαιδευτικό Εργαστήριο για παιδιά
ΠΜΣ “Θεωρία, Πράξη και Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου” Κατεύθυνση: Διαπολιτισμική Εκπαίδευση Θεωρητικές προσεγγίσεις του πολυπολιτισμικού φαινομένου.
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Διαδικασίες του Κοινωνικού Γίγνεσθαι
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΘΕΩΡΙΑ ΜΟΡΦΩΤΙΚΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ BOURDIEU, PASSERON ΣΕΡΕΤΗΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ ΑΣΠΑΙΤΕ 2008-2009

ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΟ = ΘΕΣΜΟΣ Θ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ - ΡΟΛΟΙ

ΕΙΣΡΟΗ ΄ ΣΧΟΛΕΙΟ ΄ ΕΚΡΟΗ ΕΙΣΡΟΗ ΄ ΣΧΟΛΕΙΟ ΄ ΕΚΡΟΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΣΜΟΣ (Parsons) ΜΑΡΞΙΣΜΟΣ (Bowles,Gintis, Althusser) ΝΕΟΜΑΡΞΙΣΜΟΣ (Bourdieu) ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΙΣΜΟΣ (Hargreaves, Mead)

ΘΕΩΡΙΑ ΜΟΡΦΩΤΙΚΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ BOURDIEU, PASSERON (‘Οι Κληρονόμοι’ 1964, ‘Η Αναπαραγωγή’, 1970) ΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Χ Ψ ΣΤΑΣΕΙΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ (ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ= ΩΣΜΩΣΗ + ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΠΑΙΔΕΙΑ= ΦΥΣΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ) ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΕΠΙΔΟΣΗ (ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ= ΜΟΧΘΟΣ=ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΕΠΙΔΟΣΗ ΕΠΙΛΟΓΗ)

ΜΟΡΦΩΤΙΚΑ ΕΦΟΔΙΑ, ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗ ΜΕ ΔΙΑΒΑΣΜΑ, ΓΕΝΙΚΗ ΠΡΟΔΙΑΘΕΣΗ ΓΙΑ ΜΑΘΗΣΗ ΩΣΜΩΣΗ Η ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΗ ΤΡΙΒΗ ΜΕ ΕΡΓΑ ΤΩΝ ΙΔΕΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΣΚΕΨΗΣ, Η ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ, Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΜΟΡΦΩΤΙΚΑ ΕΦΟΔΙΑ, ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗ ΜΕ ΔΙΑΒΑΣΜΑ, ΓΕΝΙΚΗ ΠΡΟΔΙΑΘΕΣΗ ΓΙΑ ΜΑΘΗΣΗ

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΣΚΕΙ ‘ΣΥΜΒΟΛΙΚΗ ΒΙΑ’ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΕΙ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΟΠΟΙΕΙ ΤΗΝ ΑΠΟΔΟΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ

ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΝΙΣΟΤΗΤΑΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ: ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΝΙΣΟΤΗΤΑΣ

ΑΣΚΗΣΗ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ-ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΜΟΝΟΣ ΠΑΡΑΓOΝΤΑΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΑΝΙΣΟΤΗΤΩΝ;