ΘΕΩΡΙΑ ΜΟΡΦΩΤΙΚΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ BOURDIEU, PASSERON ΣΕΡΕΤΗΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ ΑΣΠΑΙΤΕ 2008-2009
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΟ = ΘΕΣΜΟΣ Θ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ - ΡΟΛΟΙ
ΕΙΣΡΟΗ ΄ ΣΧΟΛΕΙΟ ΄ ΕΚΡΟΗ ΕΙΣΡΟΗ ΄ ΣΧΟΛΕΙΟ ΄ ΕΚΡΟΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΣΜΟΣ (Parsons) ΜΑΡΞΙΣΜΟΣ (Bowles,Gintis, Althusser) ΝΕΟΜΑΡΞΙΣΜΟΣ (Bourdieu) ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΙΣΜΟΣ (Hargreaves, Mead)
ΘΕΩΡΙΑ ΜΟΡΦΩΤΙΚΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ BOURDIEU, PASSERON (‘Οι Κληρονόμοι’ 1964, ‘Η Αναπαραγωγή’, 1970) ΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Χ Ψ ΣΤΑΣΕΙΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ (ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ= ΩΣΜΩΣΗ + ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΠΑΙΔΕΙΑ= ΦΥΣΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ) ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΕΠΙΔΟΣΗ (ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ= ΜΟΧΘΟΣ=ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΕΠΙΔΟΣΗ ΕΠΙΛΟΓΗ)
ΜΟΡΦΩΤΙΚΑ ΕΦΟΔΙΑ, ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗ ΜΕ ΔΙΑΒΑΣΜΑ, ΓΕΝΙΚΗ ΠΡΟΔΙΑΘΕΣΗ ΓΙΑ ΜΑΘΗΣΗ ΩΣΜΩΣΗ Η ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΗ ΤΡΙΒΗ ΜΕ ΕΡΓΑ ΤΩΝ ΙΔΕΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΣΚΕΨΗΣ, Η ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ, Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΜΟΡΦΩΤΙΚΑ ΕΦΟΔΙΑ, ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗ ΜΕ ΔΙΑΒΑΣΜΑ, ΓΕΝΙΚΗ ΠΡΟΔΙΑΘΕΣΗ ΓΙΑ ΜΑΘΗΣΗ
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΣΚΕΙ ‘ΣΥΜΒΟΛΙΚΗ ΒΙΑ’ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΕΙ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΟΠΟΙΕΙ ΤΗΝ ΑΠΟΔΟΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ
ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΝΙΣΟΤΗΤΑΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ: ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΝΙΣΟΤΗΤΑΣ
ΑΣΚΗΣΗ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ-ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΜΟΝΟΣ ΠΑΡΑΓOΝΤΑΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΑΝΙΣΟΤΗΤΩΝ;