ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΑΦΗΓΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΑ ΕΓΚΗΜΑΤΑ Παρουσίαση από : Πούλου Τίνα Θωμαΐδα Χατζηθωμά.
Advertisements

ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.1 Τεχνικές δεξιότητες και προσόντα.
Το Μάννα Κάθε φορά που κάνω κάποια σκέψη, αν δεν θα έπρεπε να την αναλύσω, θα έγραφα απλώς: Το μοναδικό φαγητό, που σύντομα πιστεύω ότι θ’ αντικαταστήσει.
Λεξεις και πλανα ΙΩΑΝΝΑ ΚΑΒΑΔΙΑ ΣΟΦΙΑ ΜΑΛΑΤΕΣΤΑ ΒΑΡΒΑΡΑ ΣΑΜΑΡΑ
ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΕΙΔΗ Α. ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΑ = αφηγηματικό είδος στο οποίο ένας άνθρωπος εκθέτει το βίο και το έργο του (εστίαση εσωτερική-μηδενική)
Ποιο δελτίο καιρού ταιριάζει
Αφηγηματολογία (Narratologie/narratology)
Κειμενοκεντρικη προΣεγγιΣη
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΗ-ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΣ (BIOGRAPHICAL INTERPRETATIVE)
Στέλλα Βιολάντη Γρηγόριος Ξενόπουλος.
Ιστορία και Δομή της Ελληνικής
SN 1987A Παρουσίαση Ερευνητικής Πρότασης. 1. Υπερκαινοφανείς Ορισμένοι αστέρες κατά το τέλος της ζωής τους (αφού κάψουν όλο το υδρογόνο που περιέχουν)
Από τη θεωρία της λογοτεχνίας στην πράξη της διδασκαλίας
Έντυπη ειδησεογραφία.
DLQ Βοήθημα για το μάθημα Ενότητα 1 – Προ Παραγωγή Βοήθημα για τον εκπαιδευτή.
1ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΞΑΝΘΗΣ ΤΑΞΗ : Γ΄ Θεωρητική ΤΜΗΜΑ : 3o ΜΑΘΗΜΑ : Λογοτεχνία Κατεύθυνσης Υπεύθυνη Καθηγήτρια : ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ Βάια «Όνειρο στο Κύμα» του.
Σεπτέμβριος- Οκτώβριος 2007
Βέρα Δακανάλη1 2 Σε κάθε ανάγνωση υπάρχουν τρεις συντελεστές/παράγοντες: ο συγγραφέας, που υπάρχει έξω από το κείμενο, αλλά μπορεί να προσθέτει στην.
Παραγωγή γραπτού λόγου - Παραμύθι
Για το σχολιασμό της αφήγησης παρατηρώ:
Προτάσεις και μεθοδολογικά εργαλεία για την προσέγγιση της Νέας Ελληνικής Λογοτεχνίας Α΄ Λυκείου Βασιλική Δεμερτζή.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΦΗΓΗΣΗ Πράξη επικοινωνίας με την οποία παρουσιάζεται προφορικά ή γραπτά μια σειρά πραγματικών ή πλασματικών γεγονότων. Προϋποθέτει τουλάχιστον.
Τα πρώτα βήματα μιας κριτικής ανάγνωσης
Αφηγηματικό κείμενο Ο χώρος όπου συμβαίνουν τα γεγονότα
ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΑ Με τον όρο αυτοβιογραφία χαρακτηρίζουμε συνήθως ένα συνεχές αφηγηματικό κείμενο, στο οποίο ένας άνθρωπος γράφει ο ίδιος την ιστορία της ζωής.
Ας θυμηθώ τις βασικές έννοιες που έμαθα!
«ΤΟ ΑΜΑΡΤΗΜΑ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΣ ΜΟΥ» Γ. ΒΙΖΥΗΝΟΥ. Τίτλος: «μου» → 1ο πρόσωπο ενώ στο 1ο τμήμα του διηγήματος «εμείς» (όπου κρύβεται ο συγγραφέας). Αφηγητής ενδοδιηγητικός.
Ο ΧΡΟΝΟΣ ΣΤΗΝ ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΣΚΕΨΗ Ο χρόνος στην Πατερική σκέψη έχει έναν παιδαγωγικό χαρακτήρα, αφού χρησιμοποιείται για την προετοιμασία του ανθρώπου στην.
Στο νησί του Αιόλου Γλώσσα Γ΄ δημοτικού «Τα απίθανα μολύβια»
ΑΛΚΗΣ ΖΕΗ Το καπλάνι της βιτρίνας
Η ΜΕΤΕΝΣΑΡΚΩΣΗ ΚΑΙ Η ΛΥΤΡΩΣΗ Η ιδέα της μετενσάρκωσης, η οποία ως έννοια εισάγεται πρώτη φορά στις Ουπανισάδες (800 πΧ), είναι θεμελιώδης στον Ινδουισμό.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗΣ
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Διακριτά Μαθηματικά Ι Γιώργος Γεωργιάδης (σύμφωνα με τις παραδόσεις του Λευτέρη Κυρούση) Σημειώσεις του μαθήματος Διάλεξη 1η.
κειμενικά είδη αφήγηση περιγραφή οδηγίες επιχειρηματολογία
ΜΑΘΗΜΑ 11 ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΩΝ.
Harry Potter Η μαγεία της ψυχολογίας
ΕΚΦΡΑΣΗ ΕΚΘΕΣΗ, Τεύχος Α΄
ΕΝΟΤΗΤΑ 3, ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ Διερεύνηση βασικών χαρακτηριστικών της Περιγραφής
ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΒΙΒΛΙΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2006 ΕΚΘΕΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ 1 ΟΥ ΓΕΛ ΕΠΑΝΟΜΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΕΛΣΑ ΒΑΡΔΑΚΑ.
Οι πρώτοι ιστορικοί Ηρόδοτος ( π. Χ.): Η ιστορία του διαιρέθηκε από τους Αλεξανδρινούς σε 9 βιβλία, στα οποία έδωσαν τα ονόματα των 9 μουσών Επικέντρωση.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Οι λωτοφάγοι
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Μια ματιά στη θεωρία…. ΜΕΡΟΣ Α: ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ
1 η Ενότητα 2 η Ενότητα 3 η Ενότητα.  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
1 Παιδική Λογοτεχνία Κωτόπουλος H. Τριαντάφυλλος Π.Τ.Ν. – Π.Δ.Μ.
Β΄ ΤΑΞΗ 2 Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΙΓΙΝΙΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΑΣΚΑΛΑ ΒΑΛΑΣΗ ΑΚΡΙΒΗ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Βασική βιβλιογραφία:
ΘΕΩΡΙΕΣ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ
Αφήγηση αφήγηση.
Η ΑΦΗΓΗΣΗ.
Δημοσιογραφική Γραφή & Στιλ γραφής.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗΣ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΤΑΞΗ
Ακοή, επικοινωνία, ομιλία (b)
Οι πρώτοι ιστορικοί Ηρόδοτος ( π.Χ.):
ΚΙ ΕΧΟΥΜΕ ΠΟΛΕΜΟ ΚΩΣΤΑΣ ΤΑΧΤΣΗΣ
Είσαι της επιστήμης το καμάρι, είσαι της τεχνικής ο Παρθενών… Από το ποίημα «Λιλιπούπολη»
Μιχάλης Γκριτζάπης Γ1 Σελ.11 ασκ.2
Πάμε για ψώνια; (5) Βιβλίο σελ.47
Γιατί και πως μελετούμε την Ιστορία;
ΑΦΗΓΗΣΗ Αρχιτεκτονικός Σχεδιασμός και Νέες Τεχνολογίες Ι Ομάδα Story 3 Υπ. Καθ.
Ψυχοπαιδαγωγική του Αναδυόμενου Γραπτού Λόγου
Έλενα Βότση, Βαλίνα Διαμαντή
Αφηγηματολογία (Narratologie/narratology)
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Επιστημονική ανάλυση κινηματογραφικών ταινιών
Ψυχοπαιδαγωγική του Αναδυόμενου Γραπτού Λόγου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΑΦΗΓΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ δημιουργία παρουσίασης Δ. Κυριαζίδης

ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΑΦΗΓΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ Αφηγηματολογία  Αναλύει τα στοιχεία και τους μηχανισμούς της αφήγησης ή πώς τα γεγονότα μιας ιστορίας γίνονται αφήγηση Αφηγητής  Αυτός που αφηγείται μια ιστορία  Δεν υπάρχει αφήγηση χωρίς αφηγητή

ΣΧΕΣΗ ΤΟΥ ΑΦΗΓΗΤΗ ΜΕ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ Αυτοδιηγητικός  Ο αφηγητής είναι πρωταγωνιστής της ιστορίας Ομοδιηγητικός  Ο αφηγητής είναι δευτερεύων ήρωας ή βασικός μάρτυρας της ιστορίας Ετεροδιηγητικός  Ο αφηγητής αφηγείται την ιστορία κάποιου άλλου Δημήτρης Κυριαζίδης

ΑΦΗΓΗΜΑΤΙΚΑ ΕΠΙΠΕΔΑ Εξωδιηγητικός αφηγητής Ενδοδιηγητικός αφηγητής  Ο αφηγητής είναι εκτός της ιστορίας η οποία, είναι αποτέλεσμα της αφηγηματικής του πράξης Ενδοδιηγητικός αφηγητής  Ο αφηγητής εμφανίζεται στην ιστορία ως αφηγητής μιας «μεταδιήγησης» (δηλ. μιας αφήγησης μέσα στην αφήγηση) Παράδειγμα: η περίπτωση του Οδυσσέα στο νησί των Φαιάκων. Ο ήρωας, αναλαμβάνει το ρόλο του αφηγητή μέσα στην αφήγηση και αφηγείται όσα πέρασε μέχρι να φτάσει στο νησί των Φαιάκων. Δημήτρης Κυριαζίδης

ΕΣΤΙΑΣΗ Μη εστιασμένη αφήγηση ή μηδενική εστίαση Εσωτερική εστίαση (ταυτίζεται με τον παλιότερο «παντογνώστη αφηγητή»)  ο αφηγητής, γνωρίζει περισσότερα από τον ήρωα, ή ακριβέστερα, λέει περισσότερα απ’ όσα ξέρει οποιοσδήποτε από τους ήρωες Εσωτερική εστίαση  ο αφηγητής, λέει μόνο ό,τι ξέρει κάποιος δεδομένος ήρωας η εστία δηλ. είναι τοποθετημένη σε έναν ήρωα Εξωτερική εστίαση  ο αφηγητής, λέει λιγότερα απ’ όσα ξέρει ο ήρωας (τεχνική συνηθισμένη σε αστυνομικά μυθιστορήματα αφού έτσι ο αναγνώστης αγνοεί τις σκέψεις ή τις προθέσεις των ηρώων) Δημήτρης Κυριαζίδης

ΧΡΟΝΟΣ ΚΑΙ ΑΦΗΓΗΜΑΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Η σχέση μεταξύ του χρόνου της ιστορίας και του χρόνου της αφηγηματικής διαδικασίας δημιουργεί τριών ειδών αφηγηματικές πράξεις Μεταγενέστερη  η ιστορία προηγείται χρονικά της αφηγηματικής διαδικασίας Συγχρονική ή ταυτόχρονη  ο χρόνος της ιστορίας και ο χρόνος της αφηγηματικής διαδικασίας συμπίπτουν Προγενέστερη  τα γεγονότα δεν έχουν συμβεί ακόμα, θα συμβούν στο μέλλον δηλ. η αφηγηματική πράξη προηγείται της ιστορίας Δημήτρης Κυριαζίδης

ΧΡΟΝΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΑΦΗΓΗΣΗΣ Ανάληψη ή αναδρομή Η αφήγηση αναφέρεται σε γεγονότα προγενέστερα από το σημείο της ιστορίας στο οποίο βρίσκεται ο αφηγητής Πρόληψη ή προσήμανση Η αφήγηση αναφέρεται πρόωρα σε γεγονότα που θα συμβούν μελλοντικά Αχρονία Η αφήγηση συνδέει γεγονότα ασχέτως χρονολογικής σειράς Περίληψη Η αφήγηση επιταχύνει σε σχέση με την ιστορία Παύση Η αφήγηση διακόπτεται, ο χρόνος σταματά και παρεμβάλλεται η περιγραφή ενός προσώπου, αντικειμένου, τόπου, πράξης όπου δε συμμετέχουν οι ήρωες κλπ Έλλειψη Ασάφειες στην αφήγηση του τύπου: «πέρασαν πολλά χρόνια» Δημήτρης Κυριαζίδης