Παραγωγή γραπτού λόγου - Παραμύθι

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων
Advertisements

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ
Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα
Ποιο δελτίο καιρού ταιριάζει
Γραπτη εργαςια ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ
Θεωρία Παραγωγής Γραπτού Λόγου
Γ. ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ- ΚΡΙΤΙΚΗ.
Κειμενοκεντρικη προΣεγγιΣη
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Το γλωσσικό μάθημα στο Δημοτικό Σχολείο Δ’ τάξη
«Γραμματική Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού»
Στρατηγικές Πρόσληψης των Μορφοσυντακτικών Φαινομένων
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ - ΠΕΡΙΛΗΨΗ. ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ - ΠΕΡΙΛΗΨΗ Όταν θέλουμε να καταγράψουμε κάποια στοιχεία από το σύνολο ή τα επιμέρους στάδια μιας πράξης (επιστημονικό.
Μερικά ακόμη παραδείγματα
Πρόταση τελικού προϊόντος της ιστοεξερεύνησης προς δημοσίευση στην ιστοσελίδα του σχολείου ( Προαιρετικά ) Χρόνος: 1 επιπλέον διδακτική ώρα.
ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΣΑΚΗ ΣΕΡΕΦΑ «ΜΙΑ ΤΡΥΠΑ ΣΤΟ ΝΕΡΟ» ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ : ΡΩΣΣΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ (Δ1), ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ (δ2)
Εισαγωγή στο σενάριο   Τι είναι το σενάριο. Α. H τέχνη του να σκέφτεσαι σε εικόνες. -Προ-σχεδιο της τελικής ταινίας Β.Στο σενάριο δεν μπορείς να περιγράψεις.
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Δεδομένα, Πληροφορίες και Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές
Α.Π.Θ. Π.Τ.Δ.Ε. Π.Μ.Σ Επιστήμες της Αγωγής-Κατεύθυνση Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και Νέες Τεχνολογίες Διερεύνηση εφαρμογής.
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΚΕΙΜΕΝΙΚΟΥ ΕΙΔΟΥΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ
Ανδρέας Ν. Ζεργιώτης Σχολικός Σύμβουλος 49ης Περιφέρειας Δ.Ε. Αττικής
Ταξίδι στον κόσμο της Γλώσσας Β’ Δημοτικού
Βέρα Δακανάλη1 2 Σε κάθε ανάγνωση υπάρχουν τρεις συντελεστές/παράγοντες: ο συγγραφέας, που υπάρχει έξω από το κείμενο, αλλά μπορεί να προσθέτει στην.
Νίκη Μιχαηλίδου Αντρέας Σοφοκλέους
Για το σχολιασμό της αφήγησης παρατηρώ:
Hospitality Skills for Tourism Hospitality and Entertainment Management Lecture 3 Christos Dimas Lecturer.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΦΗΓΗΣΗ Πράξη επικοινωνίας με την οποία παρουσιάζεται προφορικά ή γραπτά μια σειρά πραγματικών ή πλασματικών γεγονότων. Προϋποθέτει τουλάχιστον.
Τα πρώτα βήματα μιας κριτικής ανάγνωσης
Αφηγηματικό κείμενο Ο χώρος όπου συμβαίνουν τα γεγονότα
Δεκέμβριος 2014 Γιώτα Γιαννοπούλου – Αθηνά Μακροπόδη Αρσάκεια –Τοσίτσεια Δημοτικά Σχολεία της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας Γιώτα Γιαννοπούλου – Αθηνά Μακροπόδη.
Δημιουργική Γραφή ως αφορμή για καινοτόμες δράσεις
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ
Οι μικροί κύριοι και οι μικρές κυρίες αγγίζουν τις παιδικές ψυχές Σχολικό έτος ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ.
Ταξίδι στον κόσμο της Γλώσσας Β’ Δημοτικού
Στο νησί του Αιόλου Γλώσσα Γ΄ δημοτικού «Τα απίθανα μολύβια»
Βασικες Εννοιες Φυσικής. Προηγουμενο μάθημα Δεξιότητες – Δεξιότητες: Δυνάμεις του 10 και λιγη άλγεβρα – Δεξιότητες: Λύση απλών σχέσεων – Ασκηση: μια άσκηση.
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
κειμενικά είδη αφήγηση περιγραφή οδηγίες επιχειρηματολογία
ΕΚΦΡΑΣΗ ΕΚΘΕΣΗ, Τεύχος Α΄
ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΒΙΒΛΙΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2006 ΕΚΘΕΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ 1 ΟΥ ΓΕΛ ΕΠΑΝΟΜΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΕΛΣΑ ΒΑΡΔΑΚΑ.
Υπερφυσικό και κοινωνικές πρακτικές Λαϊκή πίστη και κοινωνική οργάνωση. Ευάγγελος Αυδίκος.
Οι πρώτοι ιστορικοί Ηρόδοτος ( π. Χ.): Η ιστορία του διαιρέθηκε από τους Αλεξανδρινούς σε 9 βιβλία, στα οποία έδωσαν τα ονόματα των 9 μουσών Επικέντρωση.
Χρησιμοποιώντας τις ΤΠΕ στα φιλολογικά μαθήματα: ένα σχέδιο διδασκαλίας στη Νεοελληνική Γλώσσα της Γ‘ Γυμνασίου Άννα Αγγελοπούλου.
1 η Ενότητα 2 η Ενότητα 3 η Ενότητα.  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Εργασία στο μάθημα : Η Λογοτεχνία στο Νηπιαγωγείο Καραμπότη Μαίρη.
1 Παιδική Λογοτεχνία Κωτόπουλος H. Τριαντάφυλλος Π.Τ.Ν. – Π.Δ.Μ.
Η Δομή του Εκπαιδευτικού Υλικού Για τη διδασκαλία της Γλώσσας στην Γ΄ τάξη του Δημοτικού χρησιμοποιείται το παρακάτω υλικό: Βιβλίο του Μαθητή, 3 τεύχη.
ΤΡΟΠΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
Κειμενογλωσσολογία 12ο μάθημα
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
Δομή & και Αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων. Διδασκαλία μέσω παραδείγματος Ανοίξτε την παρακάτω ιστοσελίδα και διαβάστε το σενάριο βασισμένο στο «Πούσι»
Αφήγηση αφήγηση.
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
Η ΑΦΗΓΗΣΗ.
ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΦΗΓΗΣΗ.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ Θέματα κοινωνικής γλωσσολογίας
Οι πρώτοι ιστορικοί Ηρόδοτος ( π.Χ.):
Είσαι της επιστήμης το καμάρι, είσαι της τεχνικής ο Παρθενών… Από το ποίημα «Λιλιπούπολη»
Νεοελληνική Ιστορία. Εισαγωγικά 1η Συνάντηση 5/10/20126
Το κείμενο Ορισμός Το κείμενο αποτελεί μια γλωσσική ενότητα που έχει καθορισμένα όρια, εσωτερική συνοχή και φέρνει τόσο στοιχεία από τις προθέσεις του/της.
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
ΑΦΗΓΗΣΗ Αρχιτεκτονικός Σχεδιασμός και Νέες Τεχνολογίες Ι Ομάδα Story 3 Υπ. Καθ.
Διήγηση/αφήγηση ιστοριών από παιδιά
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΕΩΝΙΔΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ
Θεατρικές δραστηριότητες και τεχνικές
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Παραγωγή γραπτού λόγου - Παραμύθι Στ’ Τάξη 67ου Δημοτικού Σχολείου Πατρών Παρουσίαση: Γαλάνη Παναγιώτα Χριστοδουλοπούλου Καλλιόπη Στ' τάξη 67ου Δημοτικού Σχολείου Πατρών

Στ' τάξη 67ου Δημοτικού Σχολείου Πατρών Παραμύθι Το παραμύθι είναι μια σύντομη ή λαϊκή ιστορία, μία φανταστική διήγηση, που συνήθως αποτελείται από πολλά και διαδοχικά επεισόδια, τα λεγόμενα μοτίβα. Η υπόθεσή του δε δεσμεύεται από τόπο και χρόνο και τα πρόσωπά του είναι φανταστικά. Προσωποποιεί και εξατομικεύει διαφορετικά στοιχεία πέρα από τη λογική του χώρου και του χρόνου και επεκτείνεται από τον άνθρωπο και τα ζώα στα δέντρα, τα λουλούδια, τις πέτρες, τα ρεύματα και τους ανέμους. Στα παραμύθια συναντάμε πλήθος από απίθανα και απίστευτα γεγονότα. Αυτά όμως που για το σημερινό άνθρωπο είναι φανταστικά, για τον πρωτόγονο αποτελούσαν τον αληθινό του κόσμο, όπως αυτός τον έβλεπε ή όπως τον εξηγούσε απλοϊκά. Στ' τάξη 67ου Δημοτικού Σχολείου Πατρών

Στ' τάξη 67ου Δημοτικού Σχολείου Πατρών Παραμύθι Ως είδος το παραμύθι ακολουθεί τρεις γενικές αρχές, προκειμένου να αναφερθεί στον χρόνο, στον τόπο και στα πρόσωπα, που αφορούν το περιεχόμενό του. Συγκεκριμένα: Στο παραμύθι ο χρόνος είναι αόριστος. Επίσης αόριστος είναι και ο τόπος της δράσης. Η δράση εκτυλίσσεται σχεδόν εξολοκλήρου μέσα από την ανωνυμία των προσώπων. Το παραμύθι βασίζεται στην προφορική μεταβίβαση της παράδοσης από γενιά σε γενιά. Σημαντικός λοιπόν είναι ο ρόλος του αφηγητή, που ζωντανεύει τον κόσμο του παραμυθιού. Το παραμύθι αποτελεί ένα από τα κείμενα του αφηγηματικού λόγου. Στ' τάξη 67ου Δημοτικού Σχολείου Πατρών

Στ' τάξη 67ου Δημοτικού Σχολείου Πατρών Αφήγηση Τι είναι: Η αφήγηση είναι ένα είδος λόγου που χρησιμοποιείται σε ποικίλες περιστάσεις, που καλύπτουν ένα μεγάλο φάσμα της ανθρώπινης επικοινωνίας. Τι μπορεί να περιλαμβάνει: Εξιστορήσεις προσωπικών περιστατικών, επιστολογραφία, ειδησεογραφία, ιστορικές αφηγήσεις, κείμενα λογοτεχνικής εξιστόρησης, διαφημίσεις, παραμύθια, μύθοι, παραδόσεις, αναδιηγήσεις, διηγήματα κλπ., οργανώνονται με βάση τον αφηγηματικό λόγο. Κυριαρχεί στο παιδικό βιβλίο. Στ' τάξη 67ου Δημοτικού Σχολείου Πατρών

Στ' τάξη 67ου Δημοτικού Σχολείου Πατρών Αφήγηση Αντικείμενο της αφήγησης είναι η εξιστόρηση, με μιαν ορισμένη σειρά, συμβάντων που μεταβάλλουν μια αρχική κατάσταση πραγμάτων ή ενεργειών, πράξεων που σκόπιμα διαπράττονται από τους "ήρωες" μιας ιστορίας. Η αφήγηση είναι "τέχνη" του χρόνου. Είδη αφήγησης Η αφήγηση έχει 3 βασικές μορφές: α) η μυθοπλαστική: Κυριαρχεί η φαντασία και ο μύθος και συναντάται στη λογοτεχνία β) η ιστορική: Συνδέεται με την παρουσίαση γεγονότων του παρελθόντος και θα τη συναντήσει κανείς σε βιβλία Ιστορίας γ) η ρεαλιστική: Παρουσιάζει με σαφή και πειστικό τρόπο γεγονότα του παρόντος και συναντάται σε καθημερινές , ιδιωτικές ή δημόσιες συζητήσεις, στα ρεπορτάζ των ειδήσεων κτλ. Στ' τάξη 67ου Δημοτικού Σχολείου Πατρών

Στ' τάξη 67ου Δημοτικού Σχολείου Πατρών Ορισμός της αφήγησης Ο όρος αφήγηση καλύπτει στη γλώσσα μας ένα ευρύ φάσμα εννοιών. Πρώτα απ’ όλα, η αφήγηση ορίζεται ως διαδικασία, ως «η πράξη επικοινωνίας με την οποία παρουσιάζεται προφορικά ή γραπτά ένα γεγονός ή μια σειρά γεγονότων, πραγματικών ή μυθοπλαστικών». Η διαδικασία αυτή προϋποθέτει τη συμμετοχή διαφόρων παραγόντων, όπως ο πομπός (=αφηγητής), ο δέκτης (=αποδέκτης της αφήγησης) και το μήνυμα (=θέμα, περιεχόμενο). Αυτό το τελευταίο στοιχείο, το περιεχόμενο μπορεί να δηλωθεί με τον όρο αφήγηση. Τέλος, ως αφήγηση μπορεί να χαρακτηριστεί «το προϊόν αυτής της διαδικασίας, δηλαδή το κείμενο». Το αφηγηματικό κείμενο αποτελείται από συγκεκριμένα δομικά στοιχεία. Στ' τάξη 67ου Δημοτικού Σχολείου Πατρών

Δομικά στοιχεία αφήγησης Τα δομικά στοιχεία της αφήγησης αποτελούν τα «συστατικά» της. Κάθε αφηγηματικό κείμενο έχει αρχή-μέση και τέλος, με σκοπό να περιγράψει μια ιστορία που κινείται κατά μήκος μιας έκθεσης ακολουθώντας μια αλυσίδα από αιτίες και αποτελέσματα, καθώς κινείται προς τη λύση του προβληματισμού. Στ' τάξη 67ου Δημοτικού Σχολείου Πατρών

Δομικά στοιχεία αφήγησης Τα δομικά στοιχεία που αποτελούν ένα αφηγηματικό κείμενο είναι 12. 1] το χωροχρονικό πλαίσιο 2] τους χαρακτήρες 3] την περιγραφή αρχικής κατάστασης και εμφάνιση προβλήματος που ανατρέπει την αρχική κατάσταση (ή αλλιώς το γεγονός που υποκινεί τη δράση) 4] τα εμπόδια στην επίλυση του προβλήματος 5] την εσωτερική αντίδραση των χαρακτήρων στα προβλήματα Στ' τάξη 67ου Δημοτικού Σχολείου Πατρών

Δομικά στοιχεία αφήγησης 6] την εξωτερική αντίδραση των χαρακτήρων για την επίλυση του προβλήματος 7] την αποτελεσματικότητα των προσπαθειών 8] την κορύφωση της δράσης 9] τη φθίνουσα δράση 10] τη λύση του προβλήματος 11] το επιμύθιο που συσχετίζει τα γεγονότα της ιστορίας με τα δεδομένα του χρόνου και του αναγνώστη (dénouement / τελική έκβαση ) 12] την αξιολόγηση (αποτίμηση γεγονότων και χαρακτήρων) Στ' τάξη 67ου Δημοτικού Σχολείου Πατρών

Τεχνικές συγγραφής κειμένου Η τεχνική των εικόνων Η τεχνική της επιστολής Η τεχνική των ερωτήσεων Η τεχνική των ημιτελών φράσεων Η τεχνική της αρχικής παραγράφου και της τελικής πρότασης Η τεχνική των γραφικών αναπαραστάσεων Η τεχνική χορήγησης βασικών λέξεων Η τεχνική των συσχετιζόμενων λέξεων Η τεχνική των γραπτών οδηγιών Η τεχνική των φανταστικών δυωνύμων Στ' τάξη 67ου Δημοτικού Σχολείου Πατρών

Τεχνικές συγγραφής κειμένου Η τεχνική της συζήτησης Η τεχνική της μελέτης πηγών Η τεχνική της δημιουργικής σύνθεσης Στ' τάξη 67ου Δημοτικού Σχολείου Πατρών

Η τεχνική των ημιτελών και της λογικής σειράς φράσεων. Μία από τις τεχνικές παραγωγής κειμένου είναι και η τεχνική των ημιτελών φράσεων. Αυτή η τεχνική μπορεί να είναι είτε με λογική σειρά είτε με μη λογική σειρά. Οι φράσεις δηλαδή είτε δίνονται με χρονική σειρά είτε ανακατεμένες. Χαρακτηριστικό τους είναι ότι αναφέρουν μία ιδέα και καλούν τον συγγραφέα να συμπληρώσει το κείμενο πάνω σε αυτή την ιδέα. Στ' τάξη 67ου Δημοτικού Σχολείου Πατρών

Η τεχνική των ημιτελών και της λογικής σειράς φράσεων. Δομικά στοιχεία αφήγησης: Ήρωες Χώρος Πρόβλημα Εσωτερική – εξωτερική αντίδραση ήρωα Περιπλοκή Απρόσμενο γεγονός Λύση Στ' τάξη 67ου Δημοτικού Σχολείου Πατρών

Στ' τάξη 67ου Δημοτικού Σχολείου Πατρών Απρόσμενο γεγονός Ο συγγραφέας πρέπει: α) να αποφασίσει σε ποιο σημείο εξέλιξης της ιστορίας θα εντάξει το απρόσμενο γεγονός και β) να αποφασίσει ποιο ρόλο θα παίξει το απρόσμενο γεγονός στην εξέλιξη της ιστορίας. Στ' τάξη 67ου Δημοτικού Σχολείου Πατρών

Ρόλοι του απρόσμενου γεγονότος να προσφέρει, ως ο από μηχανής θεός, τη λύση στο πρόβλημα, να επιδεινώσει το υπάρχον πρόβλημα, να δημιουργήσει νέο πρόβλημα να δώσει προς στιγμή την εντύπωση ότι επιλύει το πρόβλημα χωρίς, τελικά, να το επιλύσει. Στ' τάξη 67ου Δημοτικού Σχολείου Πατρών

Άσκηση «Με τις παρακάτω φράσεις να φτιάξεις ένα παιδικό παραμύθι. Η φαντασία σου μπορεί να δουλέψει ελεύθερα, αλλά πάντα στα όρια ενός καλού παραμυθιού. …ζούσε ένας ξακουστός βασιλιάς, που όμως δεν ήταν ευτυχισμένος διότι… Το βασίλειό του δεν ήταν σαν όλα τα άλλα… Η μητέρα του η γριά βασίλισσα, πάντα του έλεγε ότι… Και σαν να μην έφτανε αυτό, κάποια μέρα… Ο βασιλιάς είπε στον εαυτό του: «Πρέπει αυτή η υπόθεση να πάρει τέλος, δεν πάει άλλο». Τότε… Ώσπου μια μέρα ήρθε στο παλάτι ένας παράξενος επισκέπτης… Ευτυχώς, που όλα πήγαν καλά και…»

Στ' τάξη 67ου Δημοτικού Σχολείου Πατρών Διαδικασία συγγραφής Στάδια: Προ-συγγραφικό (το στάδιο του σχεδιασμού) Συγγραφικό (το στάδιο της παραγωγής μιας πρώτης εκδοχής) Μετα-συγγραφικό (το στάδιο της επεξεργασίας με στόχο τη βελτίωση και τη δημιουργία του τελικού κειμένου) Στ' τάξη 67ου Δημοτικού Σχολείου Πατρών

Μια φορά κι έναν καιρό ήταν… τα παραμύθια των παιδιών!!! Παραμύθι.pdf Στ' τάξη 67ου Δημοτικού Σχολείου Πατρών