ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΚΑΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΟ ΚΛΙΜΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Advertisements

Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΕΘΕΑ ΣΤΡΟΦΗ
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ 4ΕΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΑΠΟ ΤΗ ΒΟΗΘΟ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΜΑΡΙΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Μεθοδολογικά εργαλεία για το μάθημα της Πληροφορικής
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
Πρόληψη επιθετικότητας Πρόληψη επιθετικότητας ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ : ΘΕΜΑ Παρουσιάζουν οι Μαθήτριες του τμήματος ΑΥ1 – Ε.Π.Α.Λ Γλυφάδας •Κιουστελίδη Δανάη.
Καλή και δημιουργική χρονιά.
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
ΕΠΑΛ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΗΣ.
Η μελέτη του φαινομένου εμπεριέχει δυο τάσεις:
Εμπειρίες και Προβληματισμοί σε Μαθητοκεντρικές Μεθόδους Διδασκαλίας
Σωφρ. Χατζησαββίδης Η διδασκαλία της Πρώτης Γραφής και Ανάγνωσης
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
1 AYTOΣ Ο ΠΛΑΝΗΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΩΝ ΤΟΠΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΖΕΙ ΚΑΝΕΙΣ….
Μοντελοποίηση Έργα Μαθήματα Αξιολόγηση Αναστοχασμός Αναστοχασμός.
Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.
Η επιρροή του χώρου εργασίας των σχολικών τάξεων στη μάθηση
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Δημιουργία θετικής ατμόσφαιρας μάθησης Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης Περιφερειακό Ινστιτούτο Επιμόρφωσης Θεσσαλονίκης Παπαδόπουλος Πάρης.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ μμμμμμμμμμμμμμμ.
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Προφορική (Απευθείας ) Επικοινωνία
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
Διαρρύθμιση Διδακτικού Χώρου
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α΄ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ ΤΜΗΜΑ 2. ΘΕΜΑ:ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΚΤΙΡΙΟ ΤΟΥ ΕΥΚΛΕΙΔΗ -ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ-ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ.
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ
Bullying Τρόποι Πρόληψης και Αντιμετώπισης
Αποτελεσματικότητα της σχολικής μονάδας: ο ρόλος του διευθυντή Μαργαρίτα Χριστοφορίδου 14 Μαρτίου 2013.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑ 10 : ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc,
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
O ΌΡΟΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΉΘΗΚΕ ΑΡΧΙΚΆ, ΓΙΑ ΆΤΟΜΑ ΠΟΥ ΑΠΑΣΧΟΛΟΎΝΤΑΝ ΣΤΟ ΧΏΡΟ ΤΗΣ ΨΥΧΙΚΉΣ ΥΓΕΊΑΣ ΚΑΙ ΣΤΗ ΣΥΝΈΧΕΙΑ ΣΥΝΔΈΘΗΚΕ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΕΠΆΓΓΕΛΜΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΎ,
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Βιολογία Γυμνασίου.
ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
«Διαχείριση απώλειας και πένθους στο σχολείο» Συμβουλευτική ψυχολόγος
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Φοιτητής: Τάρταρης Παναγιώτης (Α.Μ 6510)
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΚΤΙΚΗ
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
Βασικός στόχος της παρέμβασης:
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Μεθοδολογικά εργαλεία για το μάθημα της Πληροφορικής
«Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής»
Ο κοινωνικός περίγυρος - Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων.
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΚΑΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΟ ΚΛΙΜΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ Ιωάννη Β. Τσάγκα Σχολικού Συμβούλου ΚΛ.ΠΕ01

Καλώς ήλθατε, συνάδελφοι ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΟ ΚΛΙΜΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ

Ορισμοί Παιδαγωγικό και ψυχολογικό κλίμα: κλίμα:όρος που αναφέρεται στην ατμόσφαιρα ή τη διάθεση των παιδιών και εφήβων μιας σχολικής τάξης που καλλιεργείται από τις αλληλεπιδράσεις Δ.-Μ. Το συναισθηματικό τρόπο με τον οποίο οι μαθητές μιας τάξης βιώνουν και αντιλαμβάνονται τις ψυχοκοινωνιολογικές τους σχέσεις.

Προϋποθέσεις δημιουργίας «καλού κλίματος» στην τάξη Είναι σημαντική η ανάπτυξη σχέσης εμπιστοσύνης και ανοίγματος στην τάξη. Δημιουργούμε μια δυναμική ατμόσφαιρα αμοιβαίας αγάπης. Οι μαθητές μας δεν πρέπει να διακατέχονται από «φόβο». Τα παιδιά ενθαρρύνονται να μοιραστούν εμπειρίες ζωής. Συνεργαζόμαστε μαζί τους και τα ενθαρρύνουμε να κάνουν το ίδιο και μεταξύ τους.

Tι είναι το σχολικό κλίμα: Το άμορφο και διάχυτο αίσθημα που μπορεί να διαπιστώσει κάποιος που θα βρεθεί έστω και για λίγο σε μια τάξη. Το αντιλαμβανόμαστε εύκολα και γρήγορα αν και δεν μπορούμε να το μετρήσουμε.

Αλληλεπιδράσεις Διδάσκοντος/σκόντων-μαθητών Στάση του Δ. σε θέματα Βαθμός και τρόπος άσκησης εξουσίας Ανάπτυξη ή όχι οικειότητας Ελευθερία ή μη έκφραση γνώμης Ενθάρρυνση συνεργασίας ή ανταγωνισμού. Ανάληψη ή μη πρωτοβουλίας

Θετική στάση Διδάσκοντος. Αλληλοβοήθεια Συνεργασία Εμπιστοσύνη Οικειότητα και συμπαράσταση

Αρνητική στάση Διδάσκοντος. Ανταγωνισμός Ατομικισμός Αντιζηλία Απογοήτευση Αδιαφορία Αλληλουπονόμευση Απουσία εμπιστοσύνης

Ψυχολογικό κλίμα και μάθηση Θετικό ή αρνητικό παράγοντα μάθησης Ομαλής και συνεργατικής συνύπαρξης των μαθητών

Τα ερευνητικά πορίσματα Μάθηση και η αποτελεσματικότητα των μαθητών προάγονται με: Ανάπτυξη στενών διαπροσωπικών σχέσεων Ακατάλυτους ψυχικούς δεσμούς Αμοιβαίας συμπάθειας Αποτελεσματικής επικοινωνίας

Ψυχολογικό κλίμα τάξης Καλλιέργεια ατμόσφαιρας εμπιστοσύνης Αποδοχή του μαθητή και υποστήριξη του Συντονισμός ενεργειών Καταμερισμός εργασιών Άσκηση στην αποκλίνουσα σκέψη Αμοιβαία χρησιμοποίηση των εμπειριών κατά τη διδασκαλία

Σταθερά γνωρίσματα παιδαγωγικού κλίματος τάξης Το πολυδιάστατο του διδακτικού έργου στην τάξη Η ανάγκη εκτέλεσης πολλών και πολλαπλών ενεργειών στην τάξη Η αμεσότητα των ενεργειών στην αλληλεπίδραση του με τους Μ. Το απρόβλεπτο των συμβάντων της τάξης Η δημοσιοποίηση του γεγονότος της διδασκαλίας Η ανάγκη ρύθμισης της λειτουργίας της τάξης

Διαδικασίες ψυχολογικού κλίματος Επίδραση προσδοκιών που τρέφει κάθε μέλος της τάξης Η άσκηση εξουσίας στην τάξη και όχι ως χαρακτηριστικό προσώπου. Ο βαθμός επίδρασης του αλληλοσεβασμού και των σχέσεων φιλίας στο κλίμα της τάξης

Διαδικασίες ψυχολογικού κλίματος 2ο Διαδικασίες ψυχολογικού κλίματος 2ο Η ζωντανή και συχνή λεκτική και μη λεκτική επικοινωνία των μαθητών. Η συμμετοχή του μαθητή στη μαθησιακή διαδικασία. Η συνεκτικότητα της ομάδας της τάξης κατά την πραγματοποίηση του διδακτικού έργου και κατά τη διασφάλιση της εσωτερικής γαλήνης

Δομές ψυχολογικού κλίματος(Ι) Οργάνωση μαθήματος Χώρος διοίκησης και διευθέτηση εσωτερικού χώρου της τάξης Πλέγμα διαπροσωπικών σχέσεων των μελών της τάξης. Δομή ανταμοιβών(συνεργατική-ανταγωνιστική-ατομικιστική)

Δομές ψυχολογικού κλίματος(ΙΙ)-Στοιχεία Συνεκτικότητα Ευνοιοκρατία Διαφοροποίηση Δυσκολία Τυπικότητα Αποστασιοποίηση Ταχύτητα Δημοκρατικότητα Υποδομή Φατριασμός Διαφοροποίηση Ικανοποίηση Προθετικότητα Αποδιοργάνωση Ανταγωνιστικότητα

Στοιχεία ψυχ. κλίματος Συναισθηματικός(συνοχή-βίωση σχέσεων-αδιαφορία) Κοινωνικής οργάνωσης(δημοκρατικότητα-ανταγωνιστικότητα –ευνοιοκρατία) Εργασίας(στόχοι-υποδομή-κανόνες-δυσκολίες-ταχύτητα-αποδιοργάνωση)

Θετικό ψυχολογικό κλίμα Στηρίζει τους μαθητές Εκφράζει υψηλές προσδοκίες Επιλέγει μαθητοκεντρικές προσεγγίσεις Παρέχει άμεσες ανατροφοδοτήσεις Δημιουργεί οικ. Ατμόσφαιρα Ενθαρρύνει τη διαπροσωπική επικοινωνία Αποτιμά θετικά την επιτυχία Διατυπώνει ξεκάθαρους κανόνες Προσδίδει ακαδημαϊκό προσανατολισμό στην εργασία Εκφράζει έμπρακτα την εμπιστοσύνη στους μαθητές (witcher 1993.Stevens and Sanchez 1992,125)

Κλίμα και μάθηση Ενισχύει τη μάθηση και την αυτοεκτίμηση των μαθητών Δασκαλο-μαθητικές και διαμαθητικές σχέσεις Στυλ συμπεριφοράς του προς τους μαθητές.

Δείγμα προτάσεων ερωτηματολογίου ψυχ. κλιμ. Οι μαθητές δουλεύουν σκληρά για ο,τι δήποτε κάνουν στη τάξη-εμπλοκή Οι μαθητές της τάξης γνωρίζονται πολύ καλά μεταξύ τους-Ψυχ. Δέσιμο Οι καθηγητές δείχνουν προσωπικό ενδιαφέρον για τους μαθητές.- Στήριξη Στην τάξη μας έχουμε περισσότερο κουβεντούλα παρά μάθημα. –Προσανατολισμός Η τάξη μας είναι καλά οργανωμένη-Οργανωση Οι κανονισμοί στην τάξη αλλάζουν γρήγορα-Σαφήνεια

Λόγοι διασάλευσης του ψυχ.κλίματος της τάξης Αύξηση ετερογένειας (Ποικιλία σύνθεσης μαθητικού πληθυσμού, γενίκευση φοίτησης στο Λύκειο, κύριο εκπαιδευτικό πρόβλημα) Εκδημοκρατισμό της εσωτερικής ζωής του σχολείου(sub virga degere) Κοινωνικοποίηση-προσαρμογή χωρίς τριβές;

Επιθετικότητα και φαινόμενα βίας στο σχολείο Επιθετικότητα =η πρόθεση ενός ατόμου να προκαλέσει βλάβη και σωματικό ή ψυχικό πόνο σε κάποιον άλλο.

Θεωρίες Ως ενστικτώδης προδιάθεση Ως συνέπεια ματαίωσης Ως αποτέλεσμα μάθησης

Αίτια της επιθετικότητας Η πολιτισμένη ζωή δεν άλλαξε τη γενετική δομή (99% της φυλ.ιστορίας του ο άνθρωπος έζησε ως κυνηγός και τροφοσυλέκτης) Οι ριζικές αλλαγές στον κόσμο και τη ζωή δημιουργούν προϋποθέσεις για αυξημένη επιθετικότητα.(βιοκοινωνικό μοντέλο)

Σχολείο και επιθετικότητα Δημιουργία μαζικότητας και ανωνυμίας Σχολεία μαμούθ-έρευνες κλοπές, βανδαλισμοί, φυσικές επιθέσεις) Γερμανία -4 φορές μεγαλύτερος απ΄ότι σε μικρά σχολεία(πειραματόζωα) ΔΗΜΟΤΙΚΟ-250 ΓΥΜΝ.ΛΥΚΕΙΟ-500(Neumann 1982,94-Kαψάλης 682) Σχολική κοινότητα

Επιθετικότητα Άγχος-σχολικό άγχος(κρυφοί επιλεκτικοί μηχανισμοί-διαρκούς μορφές αξιολόγησης του μαθητή) Διαρκής ένταση Έλλειψη κινήτρων Απομόνωση-περιθεροποίηση των μαθητών στο σχολείο

Προσπαθήστε να είστε ανθρώπινος και όχι μια μηχανή διδασκαλίας. Τελειώνοντας αναφέρουμε τις «οδηγίες» ενός μαθητή από το Κολέγιο Saint Michael στις Βρυξέλλες. Προσπαθήστε να είστε ανθρώπινος και όχι μια μηχανή διδασκαλίας. Μη δίνετε την πρώτη θέση στην ύλη που διδάσκετε, αλλά σε μας τους μαθητές σας Κάντε με να νιώσω πως ενδιαφέρεστε για

Κολέγιο Saint Michael μένα θεωρώντας με σαν ανθρώπινο πλάσμα και όχι σαν ένα απλό αριθμό του βαθμολογίου σας. Μη με κρίνετε μόνο από τους βαθμούς που πετυχαίνω με τις απαντήσεις μου,αλλά περισσότερο από την προσπάθεια που καταβάλλω. Μην περιμένετε να ξεπεράσω το ταλέντο μου και τις δυνατότητες μου, δώστε μου κάποια ενθάρρυνση κάπου κάπου

Κολέγιο Saint Michael Μη ζητάτε από μένα να θεωρώ τις σπουδές μου σαν τη πιο μεγάλη απόλαυση της ζωής μου. Ειλικρινά δεν είναι κάτι τέτοιο για μένα. Μην περιμένετε να ικανοποιούμαι με όλα τα θέματα που διδάσκετε.Υπάρχουν και άλλα που με ενδιαφέρουν, ίσως μάλιστα και περισσότερο στην περίπτωσή μου.

Κολέγιο Saint Michael Βοηθήστε με να μάθω να σκέπτομαι και να κρίνω μόνος μου και όχι να απομνημονεύω τις απαντήσεις, έστω και αν αυτό είναι περισσότερο κουραστικό για σας και για μένα. Ακούστε πρόθυμα τις ερωτήσεις που κάνω με σοβαρότητα έστω και αν σας φαίνονται βλακώδεις. Ετσι θα μάθετε και μένα να ακούω τους άλλους προσεκτικά.

Κολέγιο Saint Michael Να έχετε απαιτήσεις από μένα φτάνει να είστε δίκαιος. Γνωρίζω πως είναι αναγκαίο αυτό έστω και αν επαναστατώ εξωτερικά. Μη με γελοιοποιείτε μπροστά στους συμμαθητές μου.Αυτό πληγώνει και οπωσδήποτε θα στραφεί εναντίον σας. Μια λέξη σας που θα ειπωθεί ιδιαιτέρως με σοβαρότητα και καλοσύνη θα φέρει μεγαλύτερο αποτέλεσμα.

Κολέγιο Saint Michael Μη με οικτίρετε στους άλλους όταν δεν τα καταφέρνω καλά σε κάτι.Αυτός ο οίκτος φέρνει αμηχανία. Μη μου προβάλλετε άλλο συμμαθητή μου για παράδειγμα, έτσι υπάρχει φόβος να τον μισήσω. Όταν πετυχαίνω κάτι, μη με παρουσιάζετε σαν παράδειγμα στους άλλους, αυτό με βάζει σε δύσκολη θέση.

Κολέγιο Saint Michael Κρατήστε για τον εαυτόν σας τα προσωπικά σας προβλήματα και τις πολιτικές σας ιδέες. Ετσι κι αλλιώς δεν είμαι σε θέση να τα λύσω, ούτε να τις κρίνω. Σας παρακαλώ να συνεχίζετε πάντα τη μελέτη σας και να μην χρησιμοποιείτε στην τάξη με μηχανικό τρόπο τις κιτρινισμένες σημειώσεις που συντάξατε πριν από πολλά χρόνια.

Κολέγιο Saint Michael Θυμάστε καμιά φορά που ήσασταν και σεις κάποτε μαθητής.Είχατε πάντα καλούς βαθμούς και δεν ξεχνούσατε ποτέ, Μην προσδοκάτε από μένα πολύ συχνά ένα λόγο ευχαριστίας. Είμαι ευγνώμων, αλλά δυσκολεύομαι πολύ να εκφράσω την ευγνωμοσύνη μου με λόγια. Κι έτσι…σας ευχαριστώ πολύ.

Κολέγιο Saint Michael Θυμάστε καμιά φορά που ήσασταν και σεις κάποτε μαθητής. Είχατε πάντα καλούς βαθμούς και δεν ξεχνούσατε ποτέ, Μην προσδοκάτε από μένα πολύ συχνά ένα λόγο ευχαριστίας. Είμαι ευγνώμων, αλλά δυσκολεύομαι πολύ να εκφράσω την ευγνωμοσύνη μου με λόγια. Κι έτσι…σας ευχαριστώ πολύ.

Κολέγιο Saint Michael Θυμάστε καμιά φορά που ήσασταν και σεις κάποτε μαθητής.Είχατε πάντα καλούς βαθμούς και δεν ξεχνούσατε ποτέ, Μην προσδοκάτε από μένα πολύ συχνά ένα λόγο ευχαριστίας. Είμαι ευγνώμων, αλλά δυσκολεύομαι πολύ να εκφράσω την ευγνωμοσύνη μου με λόγια. Κι έτσι…σας ευχαριστώ πολύ.

Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας