Ερωτήματα για …πρόσθετη διερεύνηση:

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
γάλα κεφίρ (1/3) Μικροβιολογική ανάλυση των κόκκων κεφίρ
Advertisements

Πηνελόπη Χρίστου Γεωργία Ευαγόρου Άντρη Ευαγόρου Georgina Metcaffe.
Επιμέλεια: Ιωαννίδης Τάσος
Τα μικρόβια μπορούν να είναι ευεργετικά για εμάς;;; !!! ;;;
Προληψη καρκινου: ΑλλαγεΣ στο τροπο ζωηΣ απο την παιδικη ηλικια
Τι είναι οι μικροοργανισμοί ;
ΑΛΕΞΙΑ ΚΑΡΑΤΣΙΩΛΗ ΣΤ2 1Ο ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣ/ΚΗΣ
ΚΑΠΝΙΣΜΑ 1. Επιπτώσεις στης υγεία 2. Επιπτώσεις στην ψυχολογία 3. Τι θα κάνετε εσείς;
1. Ποια ειναι η ηλικια της γης και πως ςυμπεραινεται?
Αντιβιοτικά και Ανθεκτικότητα στα Αντιβιοτικά
Κεφάλαιο 5 Μέρη του φυτού
Ανοσοποιητικός μηχανισμός του σώματος
Κολοβακτηριδίαση του μηρυκαστικών και χοίρου
3.2 ΕΝΖΥΜΑ – ΒΙΟΛΟΓΙΚΟΙ ΚΑΤΑΛΥΤΕΣ
Χαμογελάστε στη ζωή τρώγοντας φρούτα
Βούρος Μιλτιάδης-Χρήστος
Τι είναι οι Μικροοργανισμοί;.
Διαφάνεια 1 Η στοματική υγεία είναι πολύτιμη. Διαφυλάξτε την.
ΒΙΟΧΗΜΙΚΕΣ ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ
Μπορούν τα μικρόβια να μας φανούν χρήσιμα?!?
ΚΕΦΑΛΑΣ ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΟΗΘΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ Α’
Αιματοεγκεφαλικός Φραγμός και Σκλήρυνση κατά Πλάκας Μικροβίωμα
Ερωτήματα για …πρόσθετη διερεύνηση:
Παραδείγματα ομοιοστατικών μηχανισμών:
Μηχανισμοί άμυνας του ανθρώπινου οργανισμού
ΝΟΣΗΜΑΤΑ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΖΩΩΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Προσοχή: Οι παρουσιάσεις μαθημάτων αποτελούν βοήθημα παρακολούθησης των παραδόσεων.
ΤΑ ΟΦΕΛΗ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ
ΝΟΣΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΣΦΑΓΙΩΝ ΠΟΥ ΟΦΕΙΛΟΝΤΑΙ ΣΕ ΠΑΡΑΣΙΤΑ ΤΩΝ ΖΩΩΝ
Project:”Διατροφή και υγεία”
Ακυτταρικές μη αυτοτελείς μορφές ζωής
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ
1.2 ΜΙΚΡΟΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ 1. Ποιοι Είναι;
ΜΙΚΡΟΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ ΠΡΩΤΟΖΩΑ – ΜΥΚΗΤΕΣ - ΒΑΚΤΗΡΙΑ
Μονοκλωνικά αντισώματα
ΤΥΠΟΙ ΑΝΟΣΙΑΣ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΠΑΘΗΤΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ ΤΕΧΝΗΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΤΕΧΝΗΤΗ Ορός
Ερωτήματα για …πρόσθετη διερεύνηση:
Μετάδοση και αντιμετώπιση παθογόνων μικροοργανισμών
1 Μπαλωμένου Γεωργία ΑΣΠΑΙΤΕ 2011.
Η ENAΡΞΗ ΤΗΣ ΖΩΗΣ Ξεκινά με τη δημιουργία του ζυγωτού κατά τη γονιμοποίηση του ωαρίου από το σπερματοζωάριο Το ζυγωτό είναι το πρώτο κύτταρο.
Μηχανιςμοι αμυνας του ανθρωπινου οργανιςμου – βαςικες αρχες ανοςιας
ΜΑΘΗΜΑ: ΒΙΟΛΟΓΙΑ Μύκητες και αλκοολική ζύμωση Η . Γαβρίλης
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΚΑΜΠΟΥΡΗΣ. Γραπτή αξιολόγηση / διαγωνίσματα (προειδοποιημένα και απροειδοποίητα ) 60% Προφορική αξιολόγηση (συμμετοχή στο μάθημα)
Πρωτοζωα Α Μαυρίδου.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ
Βιολογία Γ ’ Γυμνασίου. Ομοιόσταση Η ικανότητα των οργανισμών να διατηρούν το εσωτερικό τους περιβάλλον ( σύσταση και ποσότητα υγρών, θερμοκρασία, pH.
ΑΝΤΡΕΑΣ ΠΗΧΙΔΗΣ. Μικροβιολογία: είναι ειδική Επιστήμη που ασχολείται με όλους τους μικροοργανισμούς, μελετά και ερευνά αυτούς, πάντοτε σε σχέση με τον.
Κεφάλαιο 5 Μέρη του φυτού Ρίζα είναι το μέρος του φυτού που σχηματίζεται από το ριζίδιο του φυτικού εμβρύου.
ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7 Αρχές και μεθοδολογία της Βιοτεχνολογίας Ζαχόπουλος
3.4 Η μεταφορά και η αποβολή ουσιών στον άνθρωπο
ΜΙΚΡΟΒΙΑ ΜΥΚΗΤΕΣ ΒΑΚΤΗΡΙΑ ΙΟΙ
ΜΙΚΡΟΒΙΑ ΜΥΚΗΤΕΣ ΒΑΚΤΗΡΙΑ ΙΟΙ
ΜΙΚΡΟΒΙΑ ΜΥΚΗΤΕΣ ΒΑΚΤΗΡΙΑ ΙΟΙ
Στοιχεία Υγιεινής Μάθημα 2
ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΩΝ ΜΙΚΡΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΤΟΥΣ ΣΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ Το μικρόβιο κατάφερε να περάσει στο εσωτερικό του οργανισμού διαπερνώντας.
Πεπτικό σύστημα Εργασία από τους μαθητές της Στ΄2 τάξης:
Νερό Είναι ζωτικός πόρος για τη γεωργία, τη βιοτεχνία, τις µεταφορές και άλλες αµέτρητες ανθρώπινες δραστηριότητες. Από το συνολικό διαθέσιµο νερό στη.
ΤΟ ΗΛΙΑΚΟ ΜΑΣ ΣΥΣΤΗΜΑ.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΡΥΠΑΝΣΗΣ ΝΕΡΟΥ
ΜΟΡΦΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ.
Διατροφή και Ασθένειες
ΝΕΡΟ ΚΑΙ ΣΩΜΑ PROJECΤ ΝΕΡΟ Από τους μαθητές: Τσιλίκας Σάββας Τσαντίλας Αλέξανδρος Ηλιάσκος Ξενοφώντας Σωτηρόπουλος Κωνσταντίνος.
Επαναληπτικές ασκήσεις 4ης ενότητας
Πρωτεΐνες και συμπληρώματα διατροφής
Μετάδοση και αντιμετώπιση παθογόνων μικροοργανισμών
Ερωτήματα για …πρόσθετη διερεύνηση:
ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ ΣΤΑ ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ερωτήματα για …πρόσθετη διερεύνηση: Οι μικροοργανισμοί που για να επιβιώσουν και να αναπαραχθούν περνούν ένα μέρος ή όλη τη ζωή τους στο εσωτερικό κάποιου πολυκύτταρου οργανισμού. Μικροοργανισμοί Ο οργανισμός αυτός καλείται ξενιστής Ορισμός: Οι οργανισμοί που δε διακρίνονται με γυμνό μάτι (μέγεθος μικρότερο από 0,1 mm). Κατάταξη μικροβίων Ερωτήματα για …πρόσθετη διερεύνηση: Μικρόβια Μη παρασιτικά Παράσιτα Γιατί τίθεται αυτό το όριο του 0,1 mm; Πώς αξιοποιούνται οι ελεύθεροι μικροοργανισμοί στους τομείς της υγείας και της διατροφής; Ζουν ελεύθερα στο φυσικό περιβάλλον Δυνητικά παθογόνα Παθογόνα Σημασία τους: Συμμετέχουν σε σημαντικές φυσικές διεργασίες πχ αποικοδόμηση νεκρής ύλης Αξιοποιούνται από τον άνθρωπο στους τομείς υγείας και διατροφής Πχ νιτροποιητικά βακτήρια Συνδυαστικό! Σελ. 11, 86 Επιμέλεια: Ιωαννίδης Τάσος Μάθημα 2ο

ή παθογόνοι μικροοργανισμοί Παθογόνα παράσιτα ή παθογόνοι μικροοργανισμοί Λέγονται έτσι γιατί προκαλούν παθήσεις στον άνθρωπο πχ φυματίωση, ελονοσία, γρίπη, κ.ά. Φυσιολογικά δεν προκαλούν ασθένειες, αλλά είναι ωφέλιμα. Υπό προϋποθέσεις προκαλούν ασθένειες. Το σύνολο των δυνητικά παθογόνων μικροβίων στο σώμα μας αποτελεί τη φυσιολογική μικροχλωρίδα του ανθρώπου. Δυνητικά παθογόνοι μικροοργανισμοί Χρησιμότητά τους: α) παραγωγή χρήσιμων χημικών ουσιών που δε μπορεί ο άνθρωπος να συνθέσει μόνος του (πχ βιταμίνη Κ που παράγει η Escherichia coli στο παχύ έντερο) β) συμβάλλουν στην άμυνα του οργανισμού Πότε δεν προκαλούν ασθένειες: Όταν βρίσκονται σε μικρό αριθμό σε συγκεκριμένα όργανα του σώματος χωρίς να μεταναστεύουν σε άλλους ιστούς. Ερωτήματα για …πρόσθετη διερεύνηση: Πότε προκαλούν ασθένειες: α) όταν ο ξενιστής έχει μειωμένη αντίσταση οπότε ο αριθμός των παρασίτων αυξάνεται β) όταν μεταναστεύσουν σε άλλους ιστούς ή όργανα από αυτά που φυσιολογικά βρίσκονται Από πού προέρχεται το όνομα Ε. coli; Πώς συμβάλλουν στην άμυνα; Πόσα είναι τα δυνητικά παθογόνα μικρόβια στο σώμα μας; Γιατί μιλάμε για μικροχλωρίδα; Πότε ο ξενιστής έχει χαμηλή αντίσταση; Γιατί απαγορεύεται στις πισίνες η παρουσία του Ε. coli; Επιμέλεια: Ιωαννίδης Τάσος Μάθημα 2ο Τέλος μαθήματος

Πατήστε το κίτρινο ή μπλε κουμπί επιστροφής μετά από κάθε απάντηση που εμφανίζεται. (Κίτρινο αν η ερώτηση είναι στην 1η διαφάνεια, μπλε για τη 2η.) …και οι απαντήσεις 2. Στην υγεία: μικρόβια ελεύθερα στο φυσικό περιβάλλον αξιοποιούνται στην παραγωγή αντιβιοτικών. Στη διατροφή: μικρόβια που συμμετέχουν σε ζυμώσεις και παράγουν: ψωμί, μπύρα, κρασί, τυροκομικά. 1. Το ανθρώπινο μάτι έχει διακριτικό όριο 0,1 mm. Αντικείμενα μικρότερα από αυτό το όριο γίνονται ορατά μόνο με μικροσκόπιο. Μια τελεία σε κείμενο εφημερίδας έχει μέγεθος περίπου 0,1 mm. 4. Τα δυνητικά παθογόνα μικρόβια καθώς εγκαθίστανται σε διάφορα όργανα, εμποδίζουν την εγκατάσταση άλλων παθογόνων μικροβίων, λόγω ανταγωνισμού (βλ και σελ 31, 32). Πειράματα σε μικρά ζώα έδειξαν, ότι αν γεννηθούν σε αποστειρωμένο περιβάλλον, και δεν κατοικηθούν από μικρόβια, εμφανίζουν αργότερα μεγάλη ευαισθησία σε μολύνσεις και πεθαίνουν συχνά, αν βρεθούν στο φυσιολογικό περιβάλλον. 3. Το πρώτο συνθετικό (γένος) φανερώνει τον Γερμανό επιστήμονα Escherich που το ανακάλυψε. Το 2ο συνθετικό (είδος) προκύπτει από την ελληνική (αρχαία) λέξη κόλον που αναφέρεται σε τμήμα του παχέος εντέρου (ανιόν, κατιόν, εγκάρσιο, σιγμοειδές). 7. Η άμυνα πέφτει όταν ι) ένα άτομο ασθενεί πχ από AIDS, καρκίνο, ιι) όταν του χορηγούνται ανοσοκατασταλτικά φάρμακα, επειδή πχ έχει κάνει μεταμόσχευση ή αλλεργική αντίδραση. Τότε τα δυνητικά παθογόνα βρίσκουν ευκαιρία και υπεραυξάνονται. 5. 100 τρις!!! E. coli 6. Τα μικρόβια παλαιότερα κατατάσσονταν από ορισμένους επιστήμονες στα φυτά, για διάφορους λόγους. Κατάλοιπο αυτού είναι το όνομα ¨μικροχλωρίδα¨. 8. Από το έντερο όπου φυσιολογικά κατοικεί, είναι φανερό ότι μπορεί να βρεθεί σε κολυμβητήρια, πισίνες ή τη θάλασσα. Από εκεί μπορεί να μολύνει μια άλλη κοιλότητα του σώματος, πχ τον κόλπο, όπου επειδή βρίσκεται σε «λάθος χώρο» προκαλεί λοίμωξη (κολπίτιδα). Επιμέλεια: Ιωαννίδης Τάσος Μάθημα 2ο