Ατομικός Φάκελος μαθητή Portfolio

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Δ) Αυτοαξιολόγηση - Αξιολόγηση
Advertisements

Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Πρότυπο Εκπαιδευτήριο Ευρωπαϊκή Παιδεία
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΟΥ
Εξατομικευμένα Εκπαιδευτικά Προγράμματα Στήριξης μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ.
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
 Ερώτημα – Προβληματισμός: Περιέργεια- Πρόκληση-Εξερεύνηση  Χρόνος για ποιοτική εργασία μαθητών  Συζήτηση τρόπων εργασίας -σκέψης μαθητών Παρέμβαση.
Η αξιολόγηση των σχολικών βιβλίων Κοινωνικών Επιστημών της Πέμπτη τάξης Akdoğan Dr. Fazıl Küçük Τάξη 5 Rabiya Mentes.
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα Συστηματική Διερεύνηση Επιλεγμένων Τομέων Κωδικοποίηση από τον Νικόλαο Τριπόδη, Σχολικό.
Δ΄Δ/ΝΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα Γενική Εκτίμηση της Εικόνας του Σχολείου Κωδικοποίηση από τον Νικόλαο Τριπόδη, Σχολικό.
ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (Υπουργική Απόφαση: Φ.353.1/324/105657/Δ1) Εκπαιδευτικοί Παράλληλης Στήριξης 1.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Η κοινωνία εμπιστεύεται το σχολείο Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Ο θεσμός.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Η αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών προσφέρει τη δυνατότητα: Να βελτιωθεί η ποιότητα του εκπαιδευτικού συστήματος,
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων. Αφετηρία: α)από τη μικρή ομάδα στη μεγάλη και από τη μεγάλη στην ολομέλεια) β) διαμόρφωση μόνο μιας ομάδας στην οποία.
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ (PROJECT) ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2 ΓΕΛ ΒΡΙΛΗΣΣΙΩΝ.
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
ΧΡΗΣΗ ΦΑΚΕΛΟΥ ΥΛΙΚΟΥ (PORTFOLIO) ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ
ΑΤΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΤΕΥΓΜΑΤΩΝ
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Διαφοροποιημένη διδασκαλία - ένας ορισμός
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΕΡΕΥΝ ΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ :ΗΜΕΡΙΔΑ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
Πρόνοιες του Νόμου 1. Ο ορισμός της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης «Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση» είναι η παροχή της αναγκαίας βοήθειας στο παιδί με ειδικές.
Γιάννης Τζωρτζάκης Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ12 Αξιολόγηση με Πίνακες Διαβαθμισμένων Κριτηρίων (rubrics) στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ και ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
Ι.Κ.Υ. (ΙΔΡΥΜΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ) COMENIUS (ΚΟΜΕΝΙΟΥΣ ) ΕΥΡΩΠΑΪΚO ΠΡΟΓΡΑΜΜA.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
ΧΡΙΣΤΙΝΑ Φ. ΒΑΜΒΟΥΡΗ Σχ. Σύμβουλος ΠΕ02 Δράμας
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Επιβλέπουσα Καθηγήτρια: Βασιλική Ασκητοπούλου
Ερωτηματολόγιο Α.Κί.ΔΑ για τις βασικές πρόνοιες ενός Νέου Σχεδίου Αξιολόγησης Απόψεις Εκπαιδευτικών.
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Παραγωγή Ηλεκτρονικού Προϊόντος – ψηφιακός πίνακας ανακοινώσεων
Φάκελος Αξιολόγησης για Νηπιαγωγείο
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
ΔΑΣΚΑΛΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ: ΑΝΕΤΑ ΦΙΛΙΠΠΙΔΟΥ
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
Ο ΤΙΤΛΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΣ:
ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ 2ο Δημοτικό Σχολείο Βροντάδου
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΙΛΙΟΥ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΕΤΟΣ
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
Ατομικός Φάκελος Υλικού / Φάκελος Εργασιών Εκπαιδευτικού και Μαθητή
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ατομικός Φάκελος μαθητή Portfolio Νιάκα Ευγενία Ειδική παιδαγωγός, προϊσταμένη ΚΕ.Δ.Δ.Υ. Κοζάνης

Έννοια και περιεχόμενο Ο ΑΦΜ αποτελείται από έργα του μαθητή τεκμήρια για την προσπάθεια, την πρόοδο και την επίδοση του σε δεδομένα γνωστικά αντικείμενα του αναλυτικού προγράμματος, μεμονωμένα ή συσχετιζόμενα

Έννοια και περιεχόμενο Εργαλείο αξιολόγησης του μαθητή που καταλύει τα στενά όρια της παραδοσιακής σχολικής αξιολόγησης, αφού αναγνωρίζει το δικαίωμα να καταθέτουν την άποψή τους κι άλλοι φορείς εκτός του δασκάλου, που ενδιαφέρονται άμεσα για την πρόοδο και την επίδοση του μαθητή (stakeholders).  

Έννοια και περιεχόμενο Μένει στο σχολείο και ακολουθεί το μαθητή σε κάθε τάξη. Περιέχει υποφακέλους. Υποφάκελος : Ψυχοεκπαιδευτικό Προφίλ Περιέχει όλες τις πληροφορίες που αφορούν το μαθητή. Αντίγραφα γνωματεύσεων, εξατομικευμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα αν έχει δοθεί από το ΚΕΔΔΥ παλαιότερα, την άτυπη εκπαιδευτική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού, αξιολόγηση δεξιοτήτων, κλείδες ή φύλλα παρατήρησης

Υποφάκελος: Στοχοθεσία Υποφάκελος: Στοχοθεσία Οι στόχοι ορίζονται ανά γνωστική περιοχή και ανά δεξιότητα. Συμπληρώνεται πριν και μετά την ολοκλήρωση ενός διδακτικού προγράμματος, έτσι ώστε να φαίνεται σε κάθε σχολικό έτος τι έχει διδαχθεί ο μαθητής, ποιοι στόχοι επιτεύχθηκαν και ποιοι όχι.

Υποφάκελος: Διδακτικά προγράμματα Ο εκπαιδευτικός τοποθετεί σε αυτόν τα διδακτικά προγράμματα που έχει εφαρμόσει για κάθε γνωστική περιοχή αλλά και για την κατάκτηση επιμέρους δεξιοτήτων.  

Υποφάκελος: Εργασίες του Μαθητή Συλλογή των έργων ενός μαθητή, τα οποία έχουν επιλεγεί με τη συναίνεσή του και με βάση συγκεκριμένο στόχο

Σημειωματάριο επικοινωνίας Διευκολύνει την επικοινωνία του εκπαιδευτικού με το γονέα. Μπορεί να έχει τη μορφή ημερολογίου. Συμπληρώνεται από τον εκπαιδευτικό για να πληροφορείται ο γονέας για τις επιδόσεις του παιδιού, την εργασία που έχει για το σπίτι ή τυχόν συμπεριφορές που προβλημάτισαν τον εκπαιδευτικό στη διάρκεια της ημέρας. Συμπληρώνεται και από τους γονείς για να ενημερωθεί ο εκπαιδευτικός για τυχόν ασθένεια ή ότι άλλο πρέπει να λάβει υπόψη για να διευκολυνθεί στην εκπαιδευτική διαδικασία.  

Ο Ατομικός Φάκελος Μαθητή δεν είναι μια συλλογή από ζωγραφιές ή γραπτά του μαθητή, που συγκεντρώνονται σε ένα χαρτοφύλακα ως αναμνηστικό της χρονιάς.

Στόχος δεν είναι να αποτελέσει την καλή μαρτυρία ότι «φέτος εμείς δουλέψαμε σκληρά στην τάξη μας», αλλά να παρουσιάσει την εξελικτική πορεία του προγραμματισμού, του στοχασμού, της αυτοκριτικής και της αυτορρύθμισης του μαθητή, καθώς και της διαλεκτικής σχέσης του μαθητή με το αντικείμενο μελέτης και με τους εταίρους της συνεργασίας, μαθητές και δάσκαλο.  

Τρόπος Δημιουργίας του ΦΕΜ Τρόπος Δημιουργίας του ΦΕΜ   1 Καθορίζεται ο γενικός σκοπός. 2 Επιλέγεται η φύση του θέματος και αποσαφηνίζονται οι τομείς γνώσεων και δεξιοτήτων που θα απαρτίζουν τα μέρη του. Κάθε μέρος εμπλουτίζεται με το υλικό και τις εργασίες του μαθητή και ολοκληρώνεται με καταγραφές από τις συναντήσεις μεταξύ του δασκάλου και του μαθητή και με αξιολογικές αποτιμήσεις.

Συνέχεια…. 3. Ορίζεται το κοινό των αξιολογητών . Καθορίζονται οι αποδέκτες του φακέλου εργασιών· συμμαθητές, δάσκαλος/οι, διευθυντής του σχολείου, σχολικός σύμβουλος, γονείς, εκπαιδευτικός ΚΕΔΔΥ. 4. Προτείνονται τρόποι διαφύλαξης και αποθήκευσης του ΦΕΜ.  

Η Κλιμακα Διαβαθμιςμενων Κριτηριων (Rubric) (α) Κριτήρια αξιολόγησης (criteria) ονομάζουμε τις προδιαγραφές που πρέπει να έχει ένα έργο, προκειμένου να κριθεί σωστό, κατάλληλο, πλήρες.

Συνέχεια….. (β) Επίπεδο ποιότητας ενός έργου (standards) ονομάζουμε μία ποιοτική διαβάθμιση, η οποία περιγράφει, με τη βοήθεια χαρακτηρισμού του τύπου άριστο ή μέτριο, το επίπεδο ποιότητας ενός έργου.

Ενδεικτικές Διαβαθμίσεις Επίδοσης 1: Χαμηλή επίδοση Όχι! Πρέπει να ξαναπροσπαθήσω. 2: Μέτρια επίδοση Όχι και τόσο καλά. Θα κάνω κάποιες διορθώσεις. 3: Πολύ καλή Ναι! Με κάποιες αλλαγές θα είναι τέλειο! 4: Θαυμάσια Ναι! Μπράβο μου!

Ενδεικτικη δομη του ΦΕΜ Α. Ονοματεπώνυμο και τάξη του κατόχου; Αλίκη Χαραλάμπους Μαθήτρια της Ε1 τάξης Τίτλος: «Βασικές Ανάγκες ή Επιθυμίες; Ερευνώ και Γράφω»

Β. Πίνακας Περιεχομένων Β. Πίνακας Περιεχομένων α. Λίγα λόγια για μένα... β. Οι γραπτές μου εργασίες γ. «Είν΄ ένας κύκλος γερός, δυνατός» δ. «Όλα για ένα...»  

Γ. Αυτοπαρουσίαση Ποια είμαι; Ποια είναι η οικογένειά μου;   Ποια είμαι; Ποια είναι η οικογένειά μου; Ποιοι είναι οι φίλοι μου;

Δ.Προσωπικός τρόπος μάθησης Ποια είναι τα ενδιαφέροντά μου; Τι μου αρέσει, τι δε μου αρέσει να κάνω; Πώς εργάζομαι συνήθως για να ολοκληρώσω μία εργασία; Πώς μου αρέσει να εργάζομαι; (μόνη, με συμμαθητές μου) Μου αρέσει να μαθαίνω: Διαβάζοντας πληροφορίες από βιβλία, περιοδικά κτλ. Βλέποντας ταινίες ή εικόνες. Ακούγοντας ιστορίες που μου διαβάζουν

Ε. Χαρίσματα και Αδυναμίες   Ε. Χαρίσματα και Αδυναμίες Πιστεύω ότι είμαι πολύ καλή… Δεν είμαι τόσο καλή… Χρειάζεται να βελτιωθώ…..

ΣΤ. Προσωπικός στόχος   Σε αυτό το φάκελο θα δείτε εργασίες, σχέδια, ζωγραφιές κι ερωτηματολόγια που έκανα μόνη μου και με τη βοήθεια τριών συμμαθητών μου, ψάχνοντας να βρω πληροφορίες και να τις παρουσιάσω στους άλλους……………

«Όλα για ένα...» - Διεπιστημονικές Διασυνδέσεις Μελέτη του Περιβάλλοντος Διάβασα στο βιβλίο της Β΄ τάξης και έμαθα… Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή Έμαθα για το ρόλο κάθε μέλους στην οικογένεια. Υπάρχουν διάφοροι τύποι οικογένειας. Αγάπη και δεσμούς δεν αναπτύσσεις μόνο με τα κανονικά σου αδέλφια. Γλώσσα Το θέμα το εξετάσαμε και στο Ανθολόγιο στο κείμενο της Λότης Πέτροβιτς: «Η μαμά μας η θάλασσα»…….

Ομαδική εργασία: ένας κύκλος γερός δυνατός Η συνεργασία μου με τους άλλους:  1. Στην πρώτη εργασία Εγώ (τι έκανα)….Οι άλλοι: Η συμμετοχή μου ήταν… Η συνεργασία ήταν… 2. Στη δεύτερη εργασία… Τέλος, την επόμενη φορά που θα συνεργαστώ με άλλους θα προσέξω να…

Ευχαριστώ πολύ για την προσοχή σας!