1 Διαχείριση Πελατειακών Σχέσεων CRM Μάθημα 5 ο : CRM-ERP.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
1 CMR Cypronetwork Marketing Research & Consulting Ιούλιος 2009 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΠΑΓΚΥΠΡΙΑΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΜΕΤΑΞΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ για την Παγκύπρια Ένωση Καταναλωτών.
Advertisements

1. 2 Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΟΥ Ο.Α.Ε.Π. ΣΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ “ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑΣ“ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΊΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΚΑΙ ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΗ  Είναι πλέον κατανοητό από όλους.
Αναπτύξτε σωστά την επιχείρηση σας!  Αποκτήστε από την 1 η μέρα  Πλήρη Έλεγχο Δαπανών  Μείωση Λειτουργικού Κόστους  Βελτίωση Επιπέδου Εξυπηρέτησης.
ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΓΗΠΕΔΟ ΤΗΣ ΑΕΛ ΛΕΜΕΣΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΡΗ ΛΕΜΕΣΟΥ
Μάρτιος 2011 Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές. “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
3o Πανελλήνιο Συνέδριο Πωλήσεων «ΠΩΛΗΣΕΙΣ: ΦΕΡΝΟΥΜΕ ΤΑ ΚΑΤΩ – ΠΑΝΩ» ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: e-Invoicing, Υπηρεσίες Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης PRESENTER: William Δράκος.
Παρουσίαση λειτουργίας εφαρμογής extra Διαχείριση Ταμείου
Η ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ELDOM Α.Ε.Β.Ε. ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ.
Παρουσίαση ΚΥΠΡΙΑΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ 31 Ιανουαρίου 2012.
Οι Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες της Περιφέρειας: Φορείς γνώσης και πολιτιστικής ανάπτυξης Βιβλιοθήκη Τ.Ε.Ι. Καλαμάτας 18 Δεκεμβρίου 2008 ΑΒΕΚΤ 5.6 Νέα έκδοση.
H ΕΤΑΙΡΙΑ & Η ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΤΗΣ
Γραφείο Επιτρόπου Ρύθμισης Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών και Ταχυδρομείων
Αλέξανδρος Σαχινίδης, ΜΒΑ, Ph.D. ΙΟΥΝΙΟΣ 2009
Τεχνολογία αιχμής που αξιοποιεί τις πλέον σύγχρονες διεθνείς τάσεις, συνδυάζοντας τo Microsoft.NET Framework 3.5 και τα εξελιγμένα εργαλεία ανάπτυξης.
Τεχνολογία αιχμής που αξιοποιεί τις πλέον σύγχρονες διεθνείς τάσεις, συνδυάζοντας τo Microsoft.NET Framework 3.5 και τα εξελιγμένα εργαλεία ανάπτυξης.
ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Διαχείριση Έργου Οργάνωση, σχεδιασμός και προγραμματισμός έργων ανάπτυξης λογισμικού.
ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ (ΕΣΗΔΗΣ)
Διευθυντής Πληροφοριακών Συστημάτων
Τραπεζική Ι Κ.1 Ο ρόλος και η λειτουργία ενός τραπεζικού οργανισμού
Ορθές Πρακτικές Διανομής Φαρμάκων
Σελ. 1 Ε.2.2 Υπηρεσίες – Λειτουργία Helpdesk Καταχώρηση και παρακολούθηση αιτημάτων μέσω web Ε Καταχώρηση αιτημάτων υποστήριξης.
Πίστη πελατών και στρατηγική προϊόντος
Retail vs e-tail Σπύρος Λούρος Marketing Director Multirama.
ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΜΕΣΩ ΚΙΝΗΤΩΝ ΣΥΣΚΕΥΩΝ:  Υπηρεσίες Κινητής Διακυβέρνησης  Αξιολόγηση Ποιότητας Υπηρεσιών μέσω Κινητών Συσκευών Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής.
-17 Προσδοκίες οικονομικής ανάπτυξης στην Ευρώπη Σεπτέμβριος 2013 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 a +20 Δείκτης 0 a -20 Δείκτης < -20 Σύνολο στην Ευρωπαϊκή Ένωση:
Τεχνολογία αιχμής που αξιοποιεί τις πλέον σύγχρονες διεθνείς τάσεις, συνδυάζοντας τo Microsoft.NET Framework 3.5 και τα εξελιγμένα εργαλεία ανάπτυξης.
ΙΣΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΒΑΣΕΙ Δ.Λ.Π. (ΕΝΑΡΞΗΣ)
Φ. Τροχούτσος, ΤΟΠΜΑΚ Σέρρες 1 Γραφείο Διασύνδεσης Σπουδών & Σταδιοδρομίας του Δ.Π.Θ. Υπηρεσίες Έρευνα για την Επαγγελματική Σταδιοδρομία των Αποφοίτων.
Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας Θράκης ∆ιαχείριση έργων επίβλεψης µε σύγχρονα µέσα και επικοινωνία C2G, B2G, G2G Γενική Δ/νση Εσωτερικής Λειτουργίας.
ΠOΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ; Σχετικά με την εταιρεία μας παρέχουμε εξελιγμένες λύσεις για την οργάνωση επιχειρήσεων, μοναδικές προτάσεις μάρκετινγκ με τα προνόμια που.
1 Συλλογή Στοιχείων 24 Νοεμβρίου έως 5 Δεκεμβρίου 2005 Κοινωνικό, πολιτικό & οικονομικό περιβάλλον 1 1 ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ, ΠΟΛΙΤΙΚΟ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ( Δείκτες.
Διάγραμμα 2.2: Η επίδραση των Logistics και της εξυπηρέτησης πελατών στο μάρκετινγκ Πηγή: Martin Christopher «Δικαιόχρηση» καταναλωτή «Δικαιόχρηση» πελάτη.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Ο ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΠΣ
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Θέμα: Διοίκηση ανάπτυξης μη-κερδοσκοπικού ιστόπεδου (ιστόπεδου Δήμου Αγ.Παρασκευής)
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
ΠΙΝΑΚΑΣ ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ (BALANCED SCORECARD)
1 Διαχείριση Πελατειακών Σχέσεων CRM Μάθημα 3 ο : − Τα 5P του CRM Μάθημα 3 ο : − Τα 5P του CRM.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΑΝΩΤΑΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ
Ανάπτυξη Πρωτοτύπου Λογισμικού
Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού (ΙΙ)
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
1 Αδάμ Δαμιανάκης Conceptum A.E. Tουριστικές και Πολιτιστικές Πληροφορίες στο Διαδίκτυο. Η περίπτωση του.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Διαχείριση Ψηφιακών Πνευματικών Δικαιωμάτων Ηλεκτρονική Δημοσίευση Στέλλα Λάμπουρα Ιούνιος 2004.
Διοίκηση Πληροφοριακών Συστημάτων
ΠΕΙΡΑΙΩΣ DIRECT SERVICES
+19 Δεκέμβριος 2014 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 έως +20 Δείκτης 0 έως -20 Δείκτης < -20 Συνολικά της ΕΕ: +5 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 έως +20 Δείκτης 0 έως -20.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ SERVQUAL.
ΑΤΕΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ Τμήμα Τυποποίησης & Διακίνησης Προϊόντων ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΣΤΑΣΕΩΝ ΜΙΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΝΩΠΩΝ ΟΠΩΡΟΚΗΠΕΥΤΙΚΩΝ: «ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ.
1 Διάλεξη 11 η (2015 – 16) Τεχνικές άμεσης επικοινωνίας και Ψηφιακό Μάρκετινγκ.
Η ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΥ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟΥ.
Δύο έρευνες για την αξιοποίηση των συστημάτων CRM και την διαχείριση πελατών.
Εφαρμογές και Διοίκηση των Πληροφοριακών Συστημάτων.
Μάρκετινγκ Τουριστικών Επιχειρήσεων Διάλεξη 7 η Δημιουργία Νέων Τουριστικών Προϊόντων.
Επιχειρηματικός Σχεδιασμός
CRM ΚΑΙ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΠΕΛΑΤΩΝ – ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ Δ.ΜΑΣΟΥΤΗΣ Α.Ε
MARKETING 3η διαλεξη – το μιγμα μαρκετινγκ – η τιμη
ΤΕΙ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ''ΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΣΤΙΣ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ – Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ.
Τεχνολογία Β’ Γυμνασίου
Πίστη πελατών και στρατηγική προϊόντος
Ψηφιακή ευκαιρία: μια μεγάλη ευκαιρία! Πως να την διεκδικήσετε;
Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Διαχείριση Πελατειακών Σχέσεων CRM Μάθημα 5 ο : CRM-ERP

2 CRM & Τεχνολογία Πληροφοριών Σε όρους τεχνολογίας πληροφοριών το CRM ολοκληρώνει τις διάφορες τεχνολογίες όπως: 1. το μάρκετινγκ 2. τις πωλήσεις 3. ιστοσελίδα στο διαδίκτυο 4. κέντρο κλήσεων (call center) 5. τις αποθήκες δεδομένων 6. τη λογιστική 7. την παραγωγή Σε όρους τεχνολογίας πληροφοριών το CRM ολοκληρώνει τις διάφορες τεχνολογίες όπως: 1. το μάρκετινγκ 2. τις πωλήσεις 3. ιστοσελίδα στο διαδίκτυο 4. κέντρο κλήσεων (call center) 5. τις αποθήκες δεδομένων 6. τη λογιστική 7. την παραγωγή

3 CRM & Τεχνολογία Πληροφοριών Με την τεχνολογία υποστηρίζεται η διαχείριση των δεδομένων των πελατών που είναι απαραίτητη: 1. Για την κατανόηση της συμπεριφοράς των πελατών 2. Για την προσέλκυση νέων πελατών 3. Για τη διατήρηση των υπαρχόντων πελατών 4. Έρευνες έχουν δείξει πως μία αύξηση της τάξης του 5% στη διατήρηση των πελατών σημαίνει μία αντίστοιχη αύξηση της κερδοφορίας της επιχείρησης από 20 – 125% Με την τεχνολογία υποστηρίζεται η διαχείριση των δεδομένων των πελατών που είναι απαραίτητη: 1. Για την κατανόηση της συμπεριφοράς των πελατών 2. Για την προσέλκυση νέων πελατών 3. Για τη διατήρηση των υπαρχόντων πελατών 4. Έρευνες έχουν δείξει πως μία αύξηση της τάξης του 5% στη διατήρηση των πελατών σημαίνει μία αντίστοιχη αύξηση της κερδοφορίας της επιχείρησης από 20 – 125%

4 Ολοκλήρωση CRM – ERP συστημάτων 1. Για να κατανοήσει όμως οι επιχείρηση τους πελάτες θα πρέπει το CRM σύστημα να έχει πρόσβαση και στις υπόλοιπες λειτουργίες του ERP συστήματος 2. Για αυτό το λόγο η εταιρία που αναλαμβάνει να εγκαταστήσει το CRM σύστημα θα πρέπει να το ολοκληρώσει με τις υπόλοιπες λειτουργίες του ERP συστήματος 1. Για να κατανοήσει όμως οι επιχείρηση τους πελάτες θα πρέπει το CRM σύστημα να έχει πρόσβαση και στις υπόλοιπες λειτουργίες του ERP συστήματος 2. Για αυτό το λόγο η εταιρία που αναλαμβάνει να εγκαταστήσει το CRM σύστημα θα πρέπει να το ολοκληρώσει με τις υπόλοιπες λειτουργίες του ERP συστήματος

5 Ολοκλήρωση CRM – ERP συστημάτων 1. Οι λειτουργίες πρώτης γραμμής όπως είναι οι πωλήσεις και η υποστήριξη πελατών χρησιμοποιούν ως πηγή τροφοδοσίας δεδομένων παρασκηνιακές εφαρμογές 2. Αυτή η επικοινωνία παρέχει άμεση πληροφόρηση στους χρήστες του CRM συστήματος επιτρέποντας τους να διατηρούν τους πελάτες ικανοποιημένους 1. Οι λειτουργίες πρώτης γραμμής όπως είναι οι πωλήσεις και η υποστήριξη πελατών χρησιμοποιούν ως πηγή τροφοδοσίας δεδομένων παρασκηνιακές εφαρμογές 2. Αυτή η επικοινωνία παρέχει άμεση πληροφόρηση στους χρήστες του CRM συστήματος επιτρέποντας τους να διατηρούν τους πελάτες ικανοποιημένους

6 Ολοκλήρωση CRM – ERP συστημάτων - παράδειγμα Σκεφτείτε μία εισερχόμενη παραγγελία στο CRM. Μέσω των υπόλοιπων λειτουργιών του ERP: Ελέγχεται η κατάσταση πιστώσεων του πελάτη και η διαθεσιμότητα του προϊόντος και ορίζονται οι ημερομηνίες παράδοσης, ενώ αν δεν υπάρχει το προϊόν υπολογίζονται οι πιθανές ημερομηνίες Επίσης, ο πωλητής μπορεί να προτείνει υποκατάστατα προϊόντα που καλύπτουν τις ανάγκες του πελάτη Σκεφτείτε μία εισερχόμενη παραγγελία στο CRM. Μέσω των υπόλοιπων λειτουργιών του ERP: Ελέγχεται η κατάσταση πιστώσεων του πελάτη και η διαθεσιμότητα του προϊόντος και ορίζονται οι ημερομηνίες παράδοσης, ενώ αν δεν υπάρχει το προϊόν υπολογίζονται οι πιθανές ημερομηνίες Επίσης, ο πωλητής μπορεί να προτείνει υποκατάστατα προϊόντα που καλύπτουν τις ανάγκες του πελάτη

7 Σημεία ολοκλήρωσης Ολοκλήρωση CRM – ERP συστημάτων - Ροή πληροφοριών ΠαραγωγήΔιανομήΧρημα/νομικά Υποστήριξη Πελατών Αυτοματοποίηση Πωλήσεων Δυναμικό Υποστήριξης Πελατών Τελικός Πελάτης Δυναμικό Πωλήσεων Παρασκηνιακές εφαρμογές Εφαρμογές πρώτης γραμμής

8 Ολοκλήρωση CRM – ERP συστημάτων - Σημεία ολοκλήρωσης που πρέπει να διασαφηνιστούν – Προφίλ των πελατών και ιεράρχηση εταιρειών – Μοντέλα κοστολόγησης τιμών – Δημιουργία προσφορών και παραγγελιών πελατών – Διαθεσιμότητα προϊόντων και προθεσμίες παράδοσης – Χρηματοοικονομική κατάσταση ιστορικό – Καταχώρηση προϊόντων – Παρακολούθηση εγγυήσεων & συντηρήσεων – Προφίλ των πελατών και ιεράρχηση εταιρειών – Μοντέλα κοστολόγησης τιμών – Δημιουργία προσφορών και παραγγελιών πελατών – Διαθεσιμότητα προϊόντων και προθεσμίες παράδοσης – Χρηματοοικονομική κατάσταση ιστορικό – Καταχώρηση προϊόντων – Παρακολούθηση εγγυήσεων & συντηρήσεων

9 Ολοκλήρωση CRM – ERP συστημάτων - Προφίλ των πελατών και ιεράρχηση εταιρειών – Το μάρκετινγκ σχέσεων αντιμετωπίζει τον κάθε πελάτη ξεχωριστά – Η επιχείρηση πρέπει να δημιουργήσει το προφίλ του κάθε πελάτη, με στοιχεία όπως: – Διευθύνσεις – Τηλέφωνα – Είδος και τμήμα της αγοράς στην οποία ανήκει – Προτιμήσεις για προϊόντα και υπηρεσίες – Όροι πληρωμής – Πότε πραγματοποίησε αγορές για τελευταία φορά και τι ποσό – Παράπονα – Το μάρκετινγκ σχέσεων αντιμετωπίζει τον κάθε πελάτη ξεχωριστά – Η επιχείρηση πρέπει να δημιουργήσει το προφίλ του κάθε πελάτη, με στοιχεία όπως: – Διευθύνσεις – Τηλέφωνα – Είδος και τμήμα της αγοράς στην οποία ανήκει – Προτιμήσεις για προϊόντα και υπηρεσίες – Όροι πληρωμής – Πότε πραγματοποίησε αγορές για τελευταία φορά και τι ποσό – Παράπονα

10 Ολοκλήρωση CRM – ERP συστημάτων - Προφίλ των πελατών και ιεράρχηση εταιρειών Τα πλεονεκτήματα από τη δημιουργία του προφίλ των πελατών: 1. Η διαμόρφωση των τιμών μπορεί να γίνει με πιο αποτελεσματικό τρόπο 2. Διευκολύνεται η εξαγωγή αναφορών και στατιστικών στοιχείων για την κατάσταση των πωλήσεων και της συμπεριφοράς των πελατών Τα πλεονεκτήματα από τη δημιουργία του προφίλ των πελατών: 1. Η διαμόρφωση των τιμών μπορεί να γίνει με πιο αποτελεσματικό τρόπο 2. Διευκολύνεται η εξαγωγή αναφορών και στατιστικών στοιχείων για την κατάσταση των πωλήσεων και της συμπεριφοράς των πελατών

11 Ολοκλήρωση CRM – ERP συστημάτων - Μοντέλα κοστολόγησης και τιμών Μία επιτυχημένη ολοκλήρωση του CRM με το ERP σύστημα υποστηρίζει: – Τιμολογιακές πολιτικές προώθησης προϊόντων ή υπηρεσιών – Τιμοκαταλόγους με ημερομηνίες έναρξης και λήξης – Τιμοκαταλόγους ανά μητρική ή θυγατρική εταιρία, ή ακόμα ανάλογα με το είδος του πελάτη – Τιμολογιακές πολιτικές ανά γραμμή και είδος προϊόντων Μία επιτυχημένη ολοκλήρωση του CRM με το ERP σύστημα υποστηρίζει: – Τιμολογιακές πολιτικές προώθησης προϊόντων ή υπηρεσιών – Τιμοκαταλόγους με ημερομηνίες έναρξης και λήξης – Τιμοκαταλόγους ανά μητρική ή θυγατρική εταιρία, ή ακόμα ανάλογα με το είδος του πελάτη – Τιμολογιακές πολιτικές ανά γραμμή και είδος προϊόντων

12 Ολοκλήρωση CRM – ERP συστημάτων - Δημιουργία προσφορών και παραγγελιών πελάτη – Καταχώρηση των προσφορών και των εντολών αγοράς – Αναζήτηση της κατάστασης των προσφορών και των παραγγελιών – Επικύρωση των τιμών για κάθε παραγγελία – Παρακολούθηση της διαθεσιμότητας των προϊόντων – Καταχώρηση των προσφορών και των εντολών αγοράς – Αναζήτηση της κατάστασης των προσφορών και των παραγγελιών – Επικύρωση των τιμών για κάθε παραγγελία – Παρακολούθηση της διαθεσιμότητας των προϊόντων

13 Ολοκλήρωση CRM – ERP συστημάτων - Δημιουργία προσφορών και παραγγελιών πελάτη Έτσι ο πωλητής μπορεί να δει: – τη λίστα των πελατών στους οποίους έχει κάνει προσφορές, – ποιες από αυτές έχουν καταλήξει στη πώληση κάποιου προϊόντος και – σε ποια κατάσταση βρίσκεται κάθε παραγγελία Έτσι ο πωλητής μπορεί να δει: – τη λίστα των πελατών στους οποίους έχει κάνει προσφορές, – ποιες από αυτές έχουν καταλήξει στη πώληση κάποιου προϊόντος και – σε ποια κατάσταση βρίσκεται κάθε παραγγελία

14 Ολοκλήρωση CRM – ERP συστημάτων - Δημιουργία προσφορών και παραγγελιών πελάτη Επίσης, οι υπεύθυνοι για την υποστήριξη των πελατών μπορούν να έχουν: – τη λίστα με τα συμβόλαια της συντήρησης των προϊόντων (ανά πελάτη) – τη λίστα με τις δραστηριότητες υποστήριξης, ώστε να είναι σε θέση ανά πάσα στιγμή να ελέγξουν ποιες εκκρεμότητες υπάρχουν και ποιους πελάτες αφορούν Επίσης, οι υπεύθυνοι για την υποστήριξη των πελατών μπορούν να έχουν: – τη λίστα με τα συμβόλαια της συντήρησης των προϊόντων (ανά πελάτη) – τη λίστα με τις δραστηριότητες υποστήριξης, ώστε να είναι σε θέση ανά πάσα στιγμή να ελέγξουν ποιες εκκρεμότητες υπάρχουν και ποιους πελάτες αφορούν

15 Ολοκλήρωση CRM – ERP συστημάτων - Δημιουργία προσφορών και παραγγελιών πελάτη – Τόσο για τις πωλήσεις όσο και για την υποστήριξη των πελατών δημιουργείται ένα ιστορικό το οποίο περιέχει τις συναλλαγές που έχουν πραγματοποιηθεί με κάθε πελάτη – Η μελέτη του ιστορικού μπορεί να αποκαλύψει ευκαιρίες για μελλοντικές πωλήσεις: – Cross – Selling – Up – Selling – Τόσο για τις πωλήσεις όσο και για την υποστήριξη των πελατών δημιουργείται ένα ιστορικό το οποίο περιέχει τις συναλλαγές που έχουν πραγματοποιηθεί με κάθε πελάτη – Η μελέτη του ιστορικού μπορεί να αποκαλύψει ευκαιρίες για μελλοντικές πωλήσεις: – Cross – Selling – Up – Selling

16 Ολοκλήρωση CRM – ERP συστημάτων - Διαθεσιμότητα προϊόντων και προθεσμίες – Ο ακριβής καθορισμός των ημερομηνιών παράδοσης είναι πολύ σημαντικός για την ικανοποίηση του πελάτη – Οι εργαζόμενοι πρώτης γραμμής πρέπει να γνωρίζουν τις ακριβείς ημερομηνίες όταν επικοινωνούν με τους πελάτες – Η ολοκλήρωση του CRM συστήματος με τις υπόλοιπες λειτουργίες του ERP συστήματος δίνει τη δυνατότητα στους πωλητές να προσδιορίζουν με ακρίβεια την ημέρα παράδοσης των προϊόντων – Ο ακριβής καθορισμός των ημερομηνιών παράδοσης είναι πολύ σημαντικός για την ικανοποίηση του πελάτη – Οι εργαζόμενοι πρώτης γραμμής πρέπει να γνωρίζουν τις ακριβείς ημερομηνίες όταν επικοινωνούν με τους πελάτες – Η ολοκλήρωση του CRM συστήματος με τις υπόλοιπες λειτουργίες του ERP συστήματος δίνει τη δυνατότητα στους πωλητές να προσδιορίζουν με ακρίβεια την ημέρα παράδοσης των προϊόντων

17 Ολοκλήρωση CRM – ERP συστημάτων - Χρηματοοικονομική κατάσταση ιστορικό Όταν ένας πελάτης αποδεχτεί μία προσφορά τότε: – Δημιουργείται μία εντολή αγοράς στο σύστημα – Καταχωρούνται τα στοιχεία της προσφοράς – Δεσμεύονται τα προϊόντα – Εκδίδεται τιμολόγιο στον πελάτη – Ο πελάτης πληρώνει το κόστος Όταν ένας πελάτης αποδεχτεί μία προσφορά τότε: – Δημιουργείται μία εντολή αγοράς στο σύστημα – Καταχωρούνται τα στοιχεία της προσφοράς – Δεσμεύονται τα προϊόντα – Εκδίδεται τιμολόγιο στον πελάτη – Ο πελάτης πληρώνει το κόστος

18 Ολοκλήρωση CRM – ERP συστημάτων - Χρηματοοικονομική κατάσταση ιστορικό Με την καταχώρηση των όσων έγιναν: 1. Δημιουργείται το ιστορικό του κάθε πελάτη 2. Αν ένας πελάτης έχει εκκρεμότητες επειδή δεν έχει εξοφλήσει κάποια τιμολόγια, το σύστημα ενημερώνει τους χρήστες 3. Τα δεδομένα είναι άμεσα προσπελάσιμα Με την καταχώρηση των όσων έγιναν: 1. Δημιουργείται το ιστορικό του κάθε πελάτη 2. Αν ένας πελάτης έχει εκκρεμότητες επειδή δεν έχει εξοφλήσει κάποια τιμολόγια, το σύστημα ενημερώνει τους χρήστες 3. Τα δεδομένα είναι άμεσα προσπελάσιμα

19 Ολοκλήρωση CRM – ERP συστημάτων 1. Καταχώρηση προϊόντων 2. Παρακολούθηση εγγυήσεων και συντηρήσεων 1. Καταχώρηση προϊόντων 2. Παρακολούθηση εγγυήσεων και συντηρήσεων

20 Ολοκλήρωση CRM – ERP συστημάτων - Προβλήματα – Πολλές εταιρίες δεν κατάφεραν να αξιοποιήσουν τις επενδύσεις που πραγματοποίησαν για την εγκατάσταση και τη χρήση των CRM-ERP συστημάτων – Υπήρξαν αρκετές αμφισβητήσεις όσον αφορά στις λύσεις που μπορούν να προσφέρουν αυτά τα συστήματα – Ένας από τους βασικούς λόγους αποτυχίας των CRM-ERP συστημάτων είναι η έλλειψη των κρίσιμων δεξιοτήτων που δημιουργούν τις προϋποθέσεις για τη σωστή λειτουργία των συστημάτων – Ένας δεύτερος λόγος αποτυχίας είναι οι χαμηλής ποιότητας υπηρεσίες που προσφέρουν οι επιχειρήσεις υποστήριξης των συστημάτων – Πολλές εταιρίες δεν κατάφεραν να αξιοποιήσουν τις επενδύσεις που πραγματοποίησαν για την εγκατάσταση και τη χρήση των CRM-ERP συστημάτων – Υπήρξαν αρκετές αμφισβητήσεις όσον αφορά στις λύσεις που μπορούν να προσφέρουν αυτά τα συστήματα – Ένας από τους βασικούς λόγους αποτυχίας των CRM-ERP συστημάτων είναι η έλλειψη των κρίσιμων δεξιοτήτων που δημιουργούν τις προϋποθέσεις για τη σωστή λειτουργία των συστημάτων – Ένας δεύτερος λόγος αποτυχίας είναι οι χαμηλής ποιότητας υπηρεσίες που προσφέρουν οι επιχειρήσεις υποστήριξης των συστημάτων

21 1. Ή έρευνα είχε ως δείγμα 105 από τις 1000 μεγαλύτερες ελληνικές επιχειρήσεις 2. Ο σκοπός της έρευνας ήταν να διερευνήσει το επίπεδο της ποιότητας των ERP-CRM συστημάτων που χρησιμοποιούν οι μεγαλύτερες ελληνικές επιχειρήσεις 1. Ή έρευνα είχε ως δείγμα 105 από τις 1000 μεγαλύτερες ελληνικές επιχειρήσεις 2. Ο σκοπός της έρευνας ήταν να διερευνήσει το επίπεδο της ποιότητας των ERP-CRM συστημάτων που χρησιμοποιούν οι μεγαλύτερες ελληνικές επιχειρήσεις Αποτελέσματα έρευνας σε ελληνικές επιχειρήσεις (2006)

22 Σύμφωνα με τους Delone και McLean (2003) τα κριτήρια που αποδεικνύουν την ποιότητα ενός συστήματος είναι: Η ποιότητα του ίδιου του συστήματος (αξιοπιστία, ευχρηστία, ολοκλήρωση) Η ποιότητα των πληροφοριών (επικαιρότητα, σχετικότητα) Η ποιότητα των υπηρεσιών που το συνοδεύουν (ανταπόκριση, ασφάλεια, εξωτερική εικόνα, αξιοπιστία) Η συνεισφορά του στην παραγωγικότητα των εργαζομένων Η συνεισφορά του στον έλεγχο της διοίκησης Σύμφωνα με τους Delone και McLean (2003) τα κριτήρια που αποδεικνύουν την ποιότητα ενός συστήματος είναι: Η ποιότητα του ίδιου του συστήματος (αξιοπιστία, ευχρηστία, ολοκλήρωση) Η ποιότητα των πληροφοριών (επικαιρότητα, σχετικότητα) Η ποιότητα των υπηρεσιών που το συνοδεύουν (ανταπόκριση, ασφάλεια, εξωτερική εικόνα, αξιοπιστία) Η συνεισφορά του στην παραγωγικότητα των εργαζομένων Η συνεισφορά του στον έλεγχο της διοίκησης Αποτελέσματα έρευνας σε ελληνικές επιχειρήσεις

23 Οι έλληνες χρήστες εμφανίζονται ικανοποιημένοι από: την ποιότητα των ERP συστημάτων, την ποιότητα των πληροφοριών των συστημάτων, την ποιότητα των υπηρεσιών που συνοδεύουν τα συστήματα, τη συνεισφορά των συστημάτων στην προσωπική παραγωγικότητα των εργαζομένων και τη συνεισφορά τους στον έλεγχο της διοίκησης Οι έλληνες χρήστες εμφανίζονται ικανοποιημένοι από: την ποιότητα των ERP συστημάτων, την ποιότητα των πληροφοριών των συστημάτων, την ποιότητα των υπηρεσιών που συνοδεύουν τα συστήματα, τη συνεισφορά των συστημάτων στην προσωπική παραγωγικότητα των εργαζομένων και τη συνεισφορά τους στον έλεγχο της διοίκησης Αποτελέσματα έρευνας σε ελληνικές επιχειρήσεις

24 1. Οι χρήστες εκφράζουν θετικότερες απόψεις για την ποιότητα των πληροφοριών των ERP συστημάτων και την ποιότητα των ίδιων των συστημάτων και 2. Λιγότερο θετικές απόψεις για ορισμένες διαστάσεις της ποιότητας των υπηρεσιών 1. Οι χρήστες εκφράζουν θετικότερες απόψεις για την ποιότητα των πληροφοριών των ERP συστημάτων και την ποιότητα των ίδιων των συστημάτων και 2. Λιγότερο θετικές απόψεις για ορισμένες διαστάσεις της ποιότητας των υπηρεσιών Αποτελέσματα έρευνας σε ελληνικές επιχειρήσεις

25 1. Οι χρήστες των ERP-CRM συστημάτων νιώθουν σε μεγάλο βαθμό (73,43%) ασφάλεια όταν συναλλάσσονται με τους υπαλλήλους της επιχείρησης υποστήριξης 2. Αντίθετα, φαίνεται πως οι επιχειρήσεις υποστήριξης δεν ανταποκρίνονται άμεσα στα αιτήματα των πελατών (μέσος όρος θετικών κρίσεων 45,46%) 3. Επίσης, διαφαίνεται πως οι επιχειρήσεις υποστήριξης δεν παρέχουν τις υπηρεσίες τους τη στιγμή που υπόσχονται να το κάνουν (θετικές κρίσεις 41% και αρνητικές 22,9%) 1. Οι χρήστες των ERP-CRM συστημάτων νιώθουν σε μεγάλο βαθμό (73,43%) ασφάλεια όταν συναλλάσσονται με τους υπαλλήλους της επιχείρησης υποστήριξης 2. Αντίθετα, φαίνεται πως οι επιχειρήσεις υποστήριξης δεν ανταποκρίνονται άμεσα στα αιτήματα των πελατών (μέσος όρος θετικών κρίσεων 45,46%) 3. Επίσης, διαφαίνεται πως οι επιχειρήσεις υποστήριξης δεν παρέχουν τις υπηρεσίες τους τη στιγμή που υπόσχονται να το κάνουν (θετικές κρίσεις 41% και αρνητικές 22,9%) Αποτελέσματα έρευνας σε ελληνικές επιχειρήσεις

26 1. Επιπλέον, δεν ενημερώνουν τους χρήστες για το πότε ακριβώς θα εκτελεστούν αυτές οι υπηρεσίες (44,4% θετικές κρίσεις και 21,2% αρνητικές κρίσεις) 2. Γενικότερα, προκύπτει ένα πρόβλημα που αφορά στην απουσία άμεσων υπηρεσιών (θετικές κρίσεις 49,5% και αρνητικές 19,2%) 1. Επιπλέον, δεν ενημερώνουν τους χρήστες για το πότε ακριβώς θα εκτελεστούν αυτές οι υπηρεσίες (44,4% θετικές κρίσεις και 21,2% αρνητικές κρίσεις) 2. Γενικότερα, προκύπτει ένα πρόβλημα που αφορά στην απουσία άμεσων υπηρεσιών (θετικές κρίσεις 49,5% και αρνητικές 19,2%) Αποτελέσματα έρευνας σε ελληνικές επιχειρήσεις

27 Ευχαριστώ πολύ για την προσοχή σας Ευχαριστώ πολύ για την προσοχή σας