Ασφάλεια στο Διαδίκτυο

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Δρ. Σάλτας Βασίλειος Τμήμα Διαχείρισης Πληροφοριών ΣΔΟ – ΤΕΙ Καβάλας
Advertisements

INTERNET Ένα από τα θαύματα του σύγχρονου κόσμου Οι αποστάσεις έχουν σχεδόν εκμηδενιστεί. Τα ταξίδια σε μακρινούς τόπους γίνονται άμεσα απ το “ανοιχτό.
Πρωτογενής έρευνα Hi5, μία μόδα για νέους;. Μεθοδολογία - εργαλεία Η έρευνα διενεργήθηκε με την μέθοδο της συλλογής ερωτηματολογίων, τα οποία και συμπληρώνονταν.
«Στον παραμυθένιο κόσμο του Internet, θέλουμε να λείπει ο κακός»
Πάμε για surfing με ασφάλεια;. Το διαδίκτυο είναι ένα σύνολο από εκατομμύρια υπολογιστές που βρίσκονται διασκορπισμένοι σε όλο τον πλανήτη και επικοινωνούν.
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Σχέδιο Δράσης Σ.Δ.Ε. Αγρινίου
Μια εργασία των μαθητών της Στ τάξης
Το ΔιαδΙκτυο στη ζωΗ μαΣ
Γιάννος Ιωάννου Σύμβουλος Καθηγητής Πληροφορικής Μέσης Εκπαίδευσης
Με πόση ασφάλεια χρησιμοποιούμε το διαδίκτυο;
15ο ΕΠΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β' ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ (PROJECT) ΘΕΜΑ: “ΣΧΕΣΕΙΣ ΕΦΗΒΩΝ - ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ” ΜΑΪΟΣ 2012 ΜΑΘΗΤΕΣ Α' ΤΑΞΗΣ: ΚΥΡΙΑΚΟΥΔΗΣ ΒΥΡΩΝ,
Ανήλικοι & ηλεκτρονικό έγκλημα
Εισαγωγή στις βασικές έννοιες Δικτύου και Διαδικτύου
Δείγμα: μαθητές του σχολείου μας
Η αξιολόγηση των σχολικών βιβλίων Κοινωνικών Επιστημών της Πέμπτη τάξης Akdoğan Dr. Fazıl Küçük Τάξη 5 Rabiya Mentes.
ΑΓΝΗ ΜΠΟΥΡΑ ΤΑΞΙΑ ΠΕΤΡΙΤΖΙΚΛΗ ΜΑΡΙΑ ΜΟΥΤΖΟΥΡΗ ΕΥΑ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΥ
Λιζέτ Γκούντα-Καραμπίνα,
Έρευνα για το διαδίκτυο
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α’ ΕΠΑ.Λ.
Αξιολόγηση Σεμιναρίου με θέμα: «Υγιεινή Διατροφή και Στοματική Υγεία» Παρασκευή 18 Ιανουαρίου 2013 Αντιγόνη Λυμπέρη Υπ. Αγωγής Υγείας ΠΕ Δ Αθήνας.
Page  1 Ο.Παλιάτσου Γαλλική Επανάσταση 1 ο Γυμνάσιο Φιλιππιάδας.
7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ-Λ.Τ. ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
 ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ 1 7/10/2011: ΚΑΘΟΡΙΣΜΩΣ ΟΜΑΔΩΝ.  ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ 2 4/11/2011: ΧΡΟΝΟΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ.  ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ 3 11/11/2011:ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ.  ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ.
ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΚΑΙ ΕΘΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
Quatuor Squilla Θέμα: "Πώς επηρέασε η χρήση της κινητής τηλεφωνίας τις διαπροσωπικές σχέσεις και ποια νέα ήθη και γλώσσα εισήγαγε στη σύγχρονη καθημερινότητα;"
Η επιρροή του χώρου εργασίας των σχολικών τάξεων στη μάθηση
Πόσο συχνά χρησιμοποιείς το διαδίκτυο;. Για ποιό λόγο χρησιμοποιείς το διαδίκτυο;
Η ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΗΛ. ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΚΑΙ Η ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Νέοι και Κοινωνικά Δίκτυα
Διαδικτυακή εφαρμογή ανάλυσης και επεξεργασίας δεδομένων κυβερνητικών διαβουλεύσεωνgov.insight Η. Ζαβιτσάνος, Γ. Γιαννακόπουλος, Γ. Παλιούρας Ινστιτούτο.
Ημέρα ασφαλούς διαδικτύου
ONLINE ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ Παρουσιάζουν οι μαθητές: Γ Ι Ο Υ Λ Η Λ Ι Ο Υ Ν Η
ΨΗΦΙΑΚΗ ΠΑΡΕΝΟΧΛΗΣΗ (CYBERBULLYING)
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Ασφαλώς Πλοηγώ! Γυμνάσιο Καπανδριτίου Σχ.Έτος ᅠ Παρουσίαση Ερωτηματολογίου μαθητών.
Συγγραφείς: Βερόνικα Σαμαρά & Γεώργιος Κορμάς Εικονογράφηση των ιστοριών από τα παιδιά του:
Η Γραμμή Βοηθείας ΥποΣΤΗΡΙΖΩ
Μαθητές και Facebook 2 ο Γυμνάσιο Ευόσμου Σιώσιος Γεώργιος, Σταματίου Εύα, Στεφανίδης Παύλος, Τασέλη Άσπα, Τέκου Αναστασία, Τσαγκουρίδης Ηλίας, Τσιάβος.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - FACEBOOK
ΟΜΑΔΑ:Ε.Π.Ε.Σ.Α Ανθή, Σέλφο, Ελένη, Παναγιώτα, (Έφη).
Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου Σπύρος Παπαλεξάτος Νικόλας Λαϊνιωτης Γεώργιος Αλεξόπουλος Θύμιος Δραγώτης Παναγιώτης Κοντοδήμος.
….για πολλές ώρες…..
Θέμα project : Cyberbullying
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας Mάθημα Παιδαγωγικών Ενισχυτική Εργασία Υπεύθυνη μαθήματος: Ζαχαρούλα.
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΖΕΡΒΟΧΩΡΙΩΝ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ. ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΑ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ.
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΦΑΡΚΑΔΟΝΑΣ ΤΟΜΕΑΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ – ΤΑΞΗ Β’ Έρευνα Συμπεριφοράς – Στάσης Θέμα: «Νέοι και Διαδίκτυο – Εθισμός» Χρόνος διεξαγωγής:
ΘΕΜΑΤΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ «Ασφάλεια στο διαδίκτυο». 6/Θ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΛΟΠΙΟΥ Ε ΚΑΙ ΣΤ ΤΑΞΕΙΣ « Ο εαυτός μου στο διαδίκτυο / Σερφάρω σε «ασφαλή νερά»-Πληροφορούμαι,
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ Γ2 τάξη Δημοτικού Σχολείου Αρναίας
Ασφάλεια στο διαδίκτυο
5ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης.
Ασφάλεια στο Διαδίκτυο
Μαθαίνω να χρησιμοποιώ με ασφάλεια το διαδίκτυο
Ασφαλής χρήση του διαδικτύου
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
Μέσα κοινωνικής δικτύωσης και εθισμός σε αυτά
Ασφάλεια στο διαδίκτυο
Θεματικη εβδομαδα «Σώμα και Ταυτότητα»
29ο Δημοτικο Σχολειο Θεσσαλονικησ
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
Διαδίκτυο : κίνδυνοι και τρόποι αντιμετώπισης
Project Β΄ Γενικού Λυκείου Νιγρίτας Θέμα: Ηλεκτρονική Παρενόχληση
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΕΡΕΥΝΑΣ 4Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΤΡΙΚΑΛΩΝ «Γ.ΣΕΦΕΡΗΣ»
Κριτήρια επιλογής του θέματος
ΠΑΙΖΩ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ.
του διαδικτύου Η ασφάλεια ΛΕΟΝΤΕΙΟΣ ΣΧΟΛΗ ΑΘΗΝΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ:
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤON ΨΗΦΙΑΚΟ ΚΟΣΜΟ
ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΧΡΗΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΔΙΚΤΥΩΝ
Ασφάλεια στον ψηφιακό κόσμο
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ασφάλεια στο Διαδίκτυο 1ο Δημοτικό Σχολείο πόλεως Ρόδου – Τμήμα ΣΤ2 Συντονίστρια εργασίας: Ηλιάνα Γιαννούση – ΠΕ20 Ρόδος Ιούνιος 2012

Γιατί να ασχοληθούμε με αυτό το θέμα στο σχολείο;

Γιατί τα παιδιά έχουν απορίες: Για την χρήση του διαδικτύου Για τους κινδύνους του διαδικτύου Για την προστασία τους στο διαδίκτυο Γιατί τα παιδιά & οι γονείς θεωρούν δεδομένη την ασφάλεια και την ανωνυμία στο διαδίκτυο Γιατί, επιτέλους, υπάρχουν εκπομπές και διαφημίσεις στην τηλεόραση σχετικά με την ασφάλεια στο διαδίκτυο. Αλλά, και πάλι, τα παιδιά χρειάζονται καθοδήγηση… Αφέλεια, δεδομένο και ασφαλές το διαδίκτυο

Επιπλέον…

30% εξ αυτών κάνουν διαδικτυακούς φίλους που δεν έχουν ξανασυναντήσει 50% των παιδιών 11-16 ετών “βρίσκουν πιο εύκολο να είναι ο εαυτός τους στο διαδίκτυο” 30% εξ αυτών κάνουν διαδικτυακούς φίλους που δεν έχουν ξανασυναντήσει 9% έχουν συναντήσει κάποιον άγνωστο που γνώρισαν στο διαδίκτυο 12% των παιδιών έχουν παρενοχληθεί στο διαδίκτυο αλλά δεν το ανέφεραν Τα μισά παιδιά που έχουν παρενοχληθεί στο διαδίκτυο έχουν παρενοχληθεί και πρόσωπο προς πρόσωπο και οι μισοί που παρενοχλούν τους άλλους έχουν και οι ίδιοι παρενοχληθεί Η Ελλάδα είναι χώρα χαμηλής χρήσης και χαμηλού κινδύνου

88 λεπτά ημερησίως δαπανούν τα παιδιά 9-16 ετών στο διαδίκτυο 118 λεπτά δαπανούν τα παιδιά ηλικίας 15-16 ετών 58 λεπτά δαπανούν τα παιδιά ηλικίας 9-10 ετών Πανευρωπαϊκή έρευνα: EU Kids Online, Σεπτέμβριος 2011

Σκοπός Να γνωρίσουν τα παιδιά την έννοια και την σημασία της ασφάλειας στο διαδίκτυο

Διδακτικοί Στόχοι Σκέψη Αναγνώριση Προβληματισμός Απόρριψη Αυτοπροστασία Αποφυγή κινδύνων Δημιουργία σκεπτόμενων χρηστών του διαδικτύου

Θέματα που μελετήθηκαν Τι είδους κίνδυνοι υπάρχουν; Από πού προέρχονται οι κίνδυνοι; Από ποιους κινδυνεύουν τα παιδιά; Μέτρα ασφαλείας και προστασίας

Δραστηριότητες Διάρκεια: 10 εβδομάδες Δραστηριότητες Διάρκεια: 10 εβδομάδες Εντοπισμός των απόψεων και των γνώσεων των μαθητών σχετικά με την ασφάλεια στο διαδίκτυο Προβολή σχετικών βίντεο Έρευνα κειμένων στο Διαδίκτυο Συγκέντρωση χρήσιμων ιστοσελίδων και βίντεο Ερωτηματολόγιο από τους μαθητές του σχολείου Τηλεδιάσκεψη με το Σώμα Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος Δημιουργία παρουσίασης

Ερωτηματολόγιο

Συνοπτικά Αποτελέσματα Ερωτηματολογίων (1/3) Συμμετείχαν: 84 παιδιά 9-12 ετών Χρήση Η/Υ (ανεξαρτήτως αν μπαίνουν στο διαδίκτυο): 90% 1-2 ώρες ημερησίως στον Η/Υ Κύρια ενασχόληση: παιχνίδια

Συνοπτικά Αποτελέσματα Ερωτηματολογίων (2/3) 81% μπαίνουν στο διαδίκτυο 0,5-1 ώρα ημερησίως Κύρια ενασχόληση: Παιχνίδια Εργασίες Βίντεο, τραγούδια FACEBOOK 45% των παιδιών είναι μόνα τους όταν μπαίνουν στο διαδίκτυο. Γιατί; Οι γονείς έχουν δουλειές Οι γονείς τα εμπιστεύονται

Συνοπτικά Αποτελέσματα Ερωτηματολογίων (3/3) Πηγή πληροφόρησης για την ασφάλεια στο διαδίκτυο: Σχολείο Γονείς Φίλοι Κανείς

Τηλεδιάσκεψη με το Σώμα Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος (1/2) Σύντομη παρουσίαση για την ασφαλή πλοήγηση στο Διαδίκτυο από τα στελέχη του Σώματος Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος

Τηλεδιάσκεψη με το Σώμα Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος (2/2) Ερωτήσεις παιδιών Δόθηκε η δυνατότητα υποβολής ερωτήσεων από τα παιδιά. Απαντήσεις έδωσε ο κ. Σφακιανάκης, Διευθυντής του Σώματος Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος

Τι άλλαξε στη χρήση του διαδικτύου από τους μαθητές Μαθητές ανέφεραν πως αφαίρεσαν τα προσωπικά τους στοιχεία, φωτογραφίες κλπ από ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης ή παιχνιδιών Επίσης, διέγραψαν από φίλους “αγνώστους” ανήλικους ή ενήλικες Οι μαθητές γνωρίζουν πλέον την επιλογή “Report Abuse” σε διάφορες ιστοσελίδες και ξέρουν πότε και πώς να την χρησιμοποιούν. Αρκετοί από αυτούς ανέφεραν πως ήδη την εντόπισαν σε ιστοσελίδες που επισκέπτονται -Απάντηση ερωτηματολογίου από τα παιδιά του τμήματος που εκπόνησε την εργασία για να δούμε τι άλλαξε στην συμπεριφορά τους κατά τη χρήση του διαδικτύου

Σύντομα Συμπεράσματα Ιδιαίτερο ενδιαφέρον των μαθητών για θέματα που αφορούν το διαδίκτυο (είτε το χρησιμοποιούν στο σπίτι είτε όχι) Άγνοια ή ημιμάθεια των παιδιών και γονιών σχετικά με τους κινδύνους του διαδικτύου Αίσθηση των παιδιών πως είναι “ασφαλή” πίσω από την οθόνη του υπολογιστή τους Αίσθηση των γονέων πως τα παιδιά τους είναι “ασφαλή” πίσω από την οθόνη του υπολογιστή τους Πολύωρη και ανεξέλεγκτη χρήση του διαδικτύου από τα παιδιά (με ή χωρίς την έγκριση των γονέων) Καταχώρηση από τα παιδιά προσωπικών δεδομένων (παρά το μικρό ποσοστό)

Δυσκολίες Μη εξοικείωση των μαθητών με το θέμα Διαπραγμάτευση “ευαίσθητων” θεμάτων Π.χ. παιδική πορνογραφία Συντονισμός ομάδων λόγω πληθώρας θεμάτων και μαθητών Ερμηνεία της παρουσίασης της τηλεδιάσκεψης και των ερωτήσεων που υποβλήθηκαν Αποκωδικοποίηση ερωτηματολογίου Στατιστική και ποιοτική ανάλυση πληροφοριών