1 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας "Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
5η Επιστημονική ημερίδα ΚΕΒΕΠ: «Ανάπτυξη βιβλιοθηκών/κέντρων πληροφόρησης εν μέσω οικονομικής κρίσης» Ανδρέας Κ. Ανδρέου.
Advertisements

Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
Πέτσας Δημήτριος Παρουσίαση στο μάθημα: Ψηφιακές Βιβλιοθήκες
Υποδομές Ανοικτής Πρόσβασης: Το μέλλον της επιστημονικής επικοινωνίας, ΕΚΤ, Αθήνα, Δεκεμβρίου 2008 Πρωτοβουλίες Ανοικτής Πρόσβασης στη Βιβλιοθήκη.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΤΖΑΛΗ ΚΕΡΚΥΡΑ 2004.
Η προστιθέμενη αξία των Ιδρυμάτων μέσω της παροχής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης Κυριακή Μπαλτά.
Ηλεκτρονική Δημοσίευση
Το έργο «Εθνικό Πληροφοριακό Σύστημα Έρευνας και Τεχνολογίας (ΕΠΣΕ+Τ) - Γ' ΦΑΣΗ "Αποθετήρια και Επιστημονικά Ηλεκτρονικά Περιοδικά Ανοικτής Πρόσβασης"»
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ-ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΜΑΘΗΜΑ : ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ.
«ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΝΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΔΗΜΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ: ΣΕΛΙΔΑ»
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
Εργασία στο μάθημα Ηλεκτρονική Δημοσίευση « Figaro και DOAJ projects » Λεωνόρα Τριανταφυλλοπούλου Επόπτης: Σαράντος Καπιδάκης Αθήνα 2006 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ (Heal-Link)
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης Ιωάννινα, Ιούνιος 2004 Μ. Κουτροκόη Πρόσβαση στη γνώση.
1 Απόσταση και βιβλιοθήκες ή πώς ερμηνεύεται η επικοινωνία των χρηστών με τα κέντρα πληροφορίας και γνώσης στις σημερινές συνθήκες Κατερίνα Τοράκη Τεχνικό.
1 Συλλογικοί Κατάλογοι & Διαδίκτυο Μιχάλης Σφακάκης.
Εποπτεύων καθηγητής: Κος Σαράντος Καπιδάκης
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ Γραφείο Ποιότητας Αλεξάνδρειο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΜΠΛΑΝΑ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΚΑΠΙΔΑΚΗΣ ΕΞΑΜΗΝΟ: ΕΑΡΙΝΟ ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ- ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ.
Παπαδάτου Φιερούλα Φραντζή Μαρία Βιβλιοθήκη & Υπηρεσία Πληροφόρησης Πανεπιστήμιο Πατρών Ηλεκτρονικά Περιοδικά και Υπηρεσίες Διαδανεισμού: Αντίπαλοι ή.
Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας Θράκης ∆ιαχείριση έργων επίβλεψης µε σύγχρονα µέσα και επικοινωνία C2G, B2G, G2G Γενική Δ/νση Εσωτερικής Λειτουργίας.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
13ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών – Κέρκυρα Οκτωβρίου 2004 Το σύστημα COINE για την προβολή της πολιτιστικής κληρονομιάς και την υποστήριξη.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Η Πύλη για τις Λαϊκές Βιβλιοθήκες Αθήνα 21Μαρτίου 2005 Ημερίδα για τις Λαϊκές Βιβλιοθήκες Βιβλιοθήκες και Κοινωνία της Πληροφορίας Πλήθος πληροφοριών (επιλογή.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ –ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ : ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΣΕ ΨΗΦΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΠΡΟΤΥΠΟ MPEG-4 ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ.
Ψηφιακή Βιβλιοθήκη ΤΕΕ
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΘΕΜΑ «ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ» ΚΑΝΤΑΡΕΛΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
Η ένταξη των ψηφιακών βιβλιοθηκών στον χώρο της εκπαίδευσης Επιμέλεια-Παρουσίαση Μαρία-Ειρήνη Καραχάλιου Β Ανδρομάχη Νοτοπούλου Β
η σημασία & ο ρόλος τους»
1 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Αναζητώντας πρότυπα αλληλεπίδρασης χρηστών για ψηφιακές βιβλιοθήκες Εργασία στο Μάθημα: Ψηφιακές.
17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Αξιολόγηση Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Έρευνες Ικανοποίησης Χρηστών Σκρέτα Χριστίνα Γεωργακοπούλου Ιφιγένεια.
…………………………………………………………. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Το κλειδί για τη δια βίου μάθηση 14 – 16 Ιουνίου 2006 Goethe-Institut Athen Μαθαίνοντας δια βίου Βιβλιοθήκες.
Αλλαγή του τρόπου επιστημονικής πληροφόρησης με τη χρήση δημοσιευμάτων ανοιχτής πρόσβασης και ιδρυματικών αποθετηριών Γεωργία Κατσαρού Διεθνές Κέντρο Ελληνικών.
Πλαίσιο ανάπτυξης ΕΠΣΕ+Τ Διεθνείς τάσεις για την ανοικτή πρόσβαση Διεθνείς πρωτοβουλίες και δράσεις για ανοικτή πρόσβαση Νέες πρακτικές για επιστημονικές.
Ανάλυση του μοντέλου LISIM για την εφαρμογή του στις Ελληνικές Δημόσιες Βιβλιοθήκες Αναστασία Μαργιόλα & Πέτρος Κωσταγιόλας
Ακαδημαϊκή Ηλεκτρονική Δημοσίευση: η σημερινή κατάσταση και μια αναφορά των project που ασχολούνται με αυτή Κάτση Εγλεντίνα (Β )
Ανάπτυξη Πρωτοτύπου Λογισμικού
«…Έτσι είναι αν έτσι νομίζετε…: Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών σεμιναρίων της Βιβλιοθήκης και Κέντρου Πληροφόρησης του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου» 17 ο Πανελλήνιο.
Ημερίδα 4 Πορεία των διαδικασιών Διασφάλισης της ποιότητας 15 Νοεμβρίου 2012.
CALIS (China Academic Library and Information System) Κοινοπραξία ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών της Κίνας Σύστημα παροχής πληροφοριών 1998.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ & ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ: «Διοίκησης και Οργάνωσης.
Στρατηγική και Διαχείριση Έρευνας στο ΑΠΘ
1 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας "Διοίκηση & Οργάνωση.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ ΣΗΜΕΡΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ- ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΜΑΘΗΜΑ: ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: ΚΑΠΙΔΑΚΗΣ Σ. ΦΟΙΤΗΤΡΙΕΣ: ΣΑΒΒΑΝΗ ΛΟΥΙΖΑ, Β ΙΩΝΑ.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ " Διοίκηση και Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ & ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΣΕ.
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Διαχείριση Ψηφιακών Πνευματικών Δικαιωμάτων Ηλεκτρονική Δημοσίευση Στέλλα Λάμπουρα Ιούνιος 2004.
Open Archive Information System (OAIS) Ηλεκτρονική δημοσίευση Διδάσκων : Σαράντος Καπιδάκης Χρυσάνθη Κλωνή.
Μελέτη για την Επίδραση των Προγραμμάτων Ψηφιοποίησης στη Διαχείριση και στη Σταθερότητα των Συλλογών με Ιστορικές Φωτογραφίες. Φοιτήτρια: Παγώνη Αποστολία.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ - ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ «Π.Μ.Σ. ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ - ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΜΕ ΕΜΦΑΣΗ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ.
ΣΥΓΚΟΜΙΔΗ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ (METADATA HARVESTING) ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ - ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ "Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών με έμφαση στις.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ & ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ: «Διοίκησης και Οργάνωσης.
ΑΝΩΤΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΕΙ Συνολικού προϋπολογισμού €
Οδηγός Αναζήτησης Ιδρυματικού Αποθετηρίου
ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ ΗΡΩ Α.Μ.: Β ΠΙΤΣΟΥΝΗ ΔΗΜΗΤΡΑ Α.Μ.: Β ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΣΣΑΝΔΡΑ Α.Μ.: Β
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ & ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΗΣ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ «ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ» «Διοίκηση και Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ- ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ Υπεύθυνος καθηγητής: κος. Σ. Καπιδάκης Επιμελήτρια: Παπαγιάννη Ανδρονίκη.
DSpace:ένα ψηφιακό αποθετήριο ανοικτής πρόσβασης Φοιτήτρια : Νικολέττα Μπίζου Μάθημα: Ηλεκτρονική δημοσίευση Διδάσκοντες: Σαράντος Καπιδάκης Μανώλης Γεργατσούλης.
CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Μαρία Καραδήμα Μαρία Καραδήμα.
Κριτήρια επιλογής και αξιολόγησης ψηφιακού υλικού Ενότητα «Δημιουργία και διαχείριση ψηφιακών συλλογών»
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΟΔΙΚΩΝ ΒΛΙΣΙΔΟΥ ΕΥΔΟΚΙΑ ΚΕΡΚΥΡΑ, ΙΟΥΝΗΣ 2006.
Η επεξεργασία του υλικού στην υβριδική υπηρεσία πληροφόρησης: παράλληλη χρήση των εργαλείων Κόκκινος Διονύσης, Ε.Μ.Π. - Κεντρική Βιβλιοθήκη Τσώλη Θεοδώρα,
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΕΚΔΟΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΟΔΙΚΩΝ ΑΠΟ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΛΙΟΝΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Β
Πολιτική πληροφόρησης Ενότητα 11: Ανακεφαλαίωση Μέρος Ι Δρ Αλέξανδρος Κουλούρης Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας & Συστημάτων Πληροφόρησης Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα.
Πολιτική πληροφόρησης Ενότητα 2: Βασικές έννοιες Δρ Αλέξανδρος Κουλούρης Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας & Συστημάτων Πληροφόρησης Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο.
© 2015 Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου Δημόσιο Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα της Κυπριακής Δημοκρατίας.
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
Παραδείγματα προσβάσιμων προτύπων
Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας "Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών με έμφαση στις Νέες Τεχνολογίες της Πληροφορίας Μάθημα : Ηλεκτρονική Δημοσίευση Επιβλέπων : Αν.Καθηγητής Σαράντος Καπιδάκης Ακαδημαϊκή Ηλεκτρονική Δημοσίευση:σημερινή κατάσταση,προοπτικές και ο πιθανός ρόλος των βιβλιοθηκών Ιφιγένεια Βαρδακώστα

2 Η πληροφορία είναι η μοναδική πηγή που αυξάνει με τη χρήση Delft Library

3 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ 1/2 1.Το υβριδικό μοντέλο διανομής της γνώσης 2.Ηλεκτρονικό Δημοσίευμα 3.Ακαδημαϊκή Ηλεκτρονική Δημοσίευση (ΑΗΔ) 3.1.Σε ποιους θεωρείται απαραίτητη η ΑΗΔ 3.2.Θετικά σημεία ΑΗΔ 3.3.Λειτουργίες ΑΗΔ 3.4.Χαρακτηριστικά ΑΗΔ 3.5.Στόχοι ΑΗΔ 3.6.Μορφές ΑΗΔ 3.7.Σημασία ΑΗΔ 3.8.Παράγοντες διαμόρφωσης ΑΗΔ 4.Προβλήματα που προκύπτουν από την ΑΗΔ

4 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ 2/2 5.Λειτουργίες του συστήματος ΑΗΔ 6.Σημερινή κατάσταση στην ΑΗΔ 7.Διλήμματα συγγραφέων ως προς την ΑΗΔ 8.Δε συμφωνούν όλοι! 9.Βιβλιοθήκες και ΑΗΔ 9.1.Ανάπτυξη Κοινοπραξιών 9.2.Βιβλιοθηκονόμος και ΑΗΔ 10.Μοντέλα ΑΗΔ 11.Γνωστές κινήσεις ΑΗΔ 12.Συμπεράσματα 13.Προτάσεις

5 1. ΤΟ ΥΒΡΙΔΙΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΔΙΑΝΟΜΗΣ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ Παραδοσιακό Περιβάλλον Υβριδικό Περιβάλλον Ψηφιακό Περιβάλλον

6 2. ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ Ηλεκτρονικό είναι το δημοσίευμα εκείνο το οποίο διακινείται κυρίως από τα ηλεκτρονικά μέσα. Ένα άρθρο σε μια ιστοσελίδα (κάτω από ποικιλία δεσμεύσεων ή συνθηκών), άρθρο που διακινείται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ή μέσω μιας λίστας διανομής βασισμένη στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, αποτελούν, μορφές ηλεκτρονικής δημοσίευσης. (Kling and McKim, 1999)

7 3. ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ 3.1. ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ 1/2  Οι συγγραφείς πρέπει να δημοσιεύουν τα έργα τους σε υψηλής ποιότητας μέσα, ώστε να διαβαστούν από πολλούς ανθρώπους και να αναφερθούν από άλλους συγγραφείς  Για τα πανεπιστήμια είναι χρήσιμο το ακαδημαϊκό προσωπικό τους να δημοσιεύει σε υψηλής ποιότητας μέσα, προκειμένου να διαβαστούν και να αναφερθούν έτσι ώστε να προσελκυστεί περαιτέρω χρηματοδότηση  Οι χρηματοδότες θέλουν την έρευνα που χρηματοδοτούν να είναι δημοσιευμένη σε υψηλής ποιότητας μέσα ώστε η χρηματοδότησή τους να παραγάγει αποτελέσματα  Οι αναγνώστες χρειάζονται την πρόσβαση στα υψηλής ποιότητας ερευνητικά αποτελέσματα για την προσωπική τους ανάπτυξη και εκπαίδευση

8 3.1.ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ 2/2  Κάθε έθνος χρειάζεται την πρόσβαση στα υψηλής ποιότητας ερευνητικά αποτελέσματα για την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξή του  Η ανθρωπότητα χρειάζεται την πρόσβαση στα υψηλής ποιότητας ερευνητικά αποτελέσματα για τη σφαιρική ανάπτυξή της  Οι βιβλιοθηκονόμοι έχουν ανάγκη την πρόσβαση στις υψηλής ποιότητας δημοσιεύσεις προκειμένου να παρέχουν αυξημένες υπηρεσίες στους χρήστες τους  Οι εκδότες χρειάζονται ένα υψηλής ποιότητας σύστημα έκδοσης για να προωθήσουν τις επιχειρήσεις τους και τις εκπαιδευτικές κοινότητες

ΘΕΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΗΔ η ΑΗΔ είναι σαφώς λιγότερο δαπανηρή από την συμβατική έκδοση η πρόσβαση σε αυτήν είναι εύκολη και ευρεία μπορεί να δώσει ώθηση στην επιστημονική επικοινωνία

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΑΗΔ 1) Δημιουργία συλλογικής γνώσης 2) Διάδοση της γνώσης 3) Επιβεβαίωση της ποιότητας 4) Διανομή αμοιβών 5) Ενδυνάμωση των επιστημονικών κοινοτήτων

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΑΗΔ  σταθερότητα  προσβασιμότητα  ακρίβεια  αξιοπιστία  αξιολόγηση

ΣΤΟΧΟΙ ΑΗΔ  ελαχιστοποίηση του κύκλου έκδοσης του άρθρου  ελαχιστοποίηση του κόστους έκδοσης και διανομής  αύξηση του βαθμού αποδοχής νέων ακαδημαϊκών για πρωτότυπα έργα  αύξηση των παραδεκτών τύπων όπως γραφικά, προγράμματα προσομοίωσης, βίντεο και εικόνες  αύξηση της πρόσβασης σε εκδόσεις εξαλείφοντας γεωγραφικούς και χρονικούς περιορισμούς

ΜΟΡΦΕΣ ΑΗΔ 1.Ηλεκτρονικά περιοδικά 2.Ηλεκτρονικές προδημοσιεύσεις 3.Ηλεκτρονικές ανατυπώσεις 4.Προσωπικοί ιστότοποι ή ιστότοποι ομάδων 5.Ιστότοποι μαθημάτων 6.Ιστότοποι τμημάτων

ΣΗΜΑΣΙΑ ΑΗΔ Είναι γνωστό πως στον ακαδημαϊκό χώρο για να λάβει κάποιος και να διατηρήσει έναν ακαδημαϊκό τίτλο πρέπει να έχει και αντίστοιχα μεγάλο αριθμό δημοσιεύσεων. Οι βαθμίδες και τα ακαδημαϊκά εφόδια, παρέχουν τη δυνατότητα συμμετοχής σε επιτροπές αξιολόγησης άρθρων άλλων συναδέλφων τους. Με τη δημοσίευση: προάγεται η καριέρα του συγγραφέα, ενισχύεται το κύρος του καθώς και το κύρος του οργανισμού από τον οποίο προέρχεται, εξετάζεται η δυνατότητα χρηματοδότησης της έρευνάς του και παράλληλα επαυξάνεται η αξιοπιστία του.

ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗΣ ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΗΣ ΑΗΔ Μια ΑΔ θεωρείται επιτυχώς δημοσιευμένη όταν ικανοποιεί τρία κριτήρια: 1. Δημοσιοποίηση (Publicity) 2. Αξιοπιστία (Trustworthiness) 3. Προσβασιμότητα (Accessibility)

16 4. ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΗΔ Αφορούν στην : 1)αξιολόγηση 2)πολυποικιλότητα υλικού 3)πιστοποίηση των δημιουργών 4)διατήρηση του υλικού 5)εκπαίδευση ανθρώπινου δυναμικού 6)ηθική και ασφάλεια 7)πνευματική ιδιοκτησία 8)διαλειτουργικότητα

17 5. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΑΗΔ  Εγγραφή(Registration), η οποία επιτρέπει την προτεραιότητα σε ένα δημοσίευμα  Πιστοποίηση (Certification),για την εγκυρότητα της αίτησης  Ενημερότητα (Awareness), για τις νέες δημοσιεύσεις  Αποθήκευση (Archiving), για τη διατήρηση του δημοσιεύματος στο χρόνο. Στο έντυπο περιβάλλον ήταν μια λειτουργία που πραγματοποιούνταν από πολλά μέρη ταυτόχρονα.  Επιβράβευση(Rewarding)η οποία και βασίζεται σε μετρήσιμα στοιχεία του συστήματος και αφορά στο ποια άρθρα και πόσα, αναφέρθηκαν σε άρθρα άλλων ακαδημαϊκών.

18 6. ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΑΗΔ 1/ 3  Σε όλες τις χώρες (ακόμα και στις πλουσιότερες) το κόστος, η χορήγηση αδειών και τα τεχνικά εμπόδια προστασίας δυσκολεύουν την πρόσβαση  Παρατηρούνται ακυρώσεις περιοδικών από τις βιβλιοθήκες  Οι «Μεγάλες Συμφωνίες" έχουν αυξήσει την πρόσβαση στα περιοδικά σημαντικών εμπορικών εκδοτών αλλά έχουν μειώσει την πρόσβαση στα περιοδικά των μικρότερων εκδοτών  Λιγότερα εγχειρίδια αγοράζονται από τις βιβλιοθήκες λόγω του υψηλού κόστους των περιοδικών  Εν τω μεταξύ σημαντικοί εκδότες πραγματοποιούν κέρδος της τάξης του 30%-40% με την έκδοση βιβλίων και περιοδικών που βασίζονται στη χρηματοδοτούμενη από το δημόσιο έρευνα

19 6.ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΑΗΔ 2/3 1)Η κίνηση αναμόρφωσης της ΑΗΔ ( The electronic Publishing Reform Movement)  η ηλεκτρονική έκδοση είναι σαφώς φθηνότερη από την έντυπη  η πρόσβαση σε αυτή είναι ευκολότερη και φθηνότερη  η ηλεκτρονική δημοσίευση μπορεί να κάνει ευκολότερη την επιστημονική επικοινωνία

20 6. ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΑΗΔ 3/3 2)H δημοσίευση στο Διαδίκτυο σαν κύρια έκδοση ενός έργου 3)Η κοινή αντίληψη του ότι αναρτώντας ένα άρθρο στο διαδίκτυο αυτόματα εξασφαλίζεται και το κατάλληλο κοινό για αυτό και η πραγματικότητα η οποία λέει πως η ακαδημαϊκή κοινότητα είναι συχνά εξαρτώμενη από την επιστήμη και την επιστημονική κοινότητα καθώς και από τα στερεότυπα των ιδρυμάτων (π.χ.συνδρομές περιοδικών,συνέδρια κλπ)

21 7. ΔΙΛΗΜΜΑΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΗΔ Οι συγγραφείς θα έχουν κίνητρο για αυτό το μοίρασμα των ιδεών; Σε συγκεκριμένες επιστημονικές κοινότητες κάποιοι συγγραφείς θα προτιμήσουν το κύρος της έντυπης δημοσίευσης ενώ, Κάποιοι άλλοι φοβούμενοι την αλλαγή θα παραμείνουν όμηροι των διαδικασιών έκδοσης που έχουν θέσει τα ιδρύματά τους.

22 8. ΔΕ ΣΥΜΦΩΝΟΥΝ ΟΛΟΙ! Οι ακαδημαϊκοί πληρώνονται για να κάνουν έρευνα και η εκδοτική δραστηριότητα αποτελεί μια επιλογή τους. Οι εκδότες, εξασκούν το επάγγελμά τους όταν εμπλέκονται στην ΑΗΔ. Αυτόματα αυτό υποδηλώνει ότι η ΑΗΔ δεν μπορεί να είναι χωρίς οικονομικές δεσμεύσεις.

23 9. ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΚΑΙ ΑΗΔ Πολυδιάστατος ο ρόλος των Βιβλιοθηκών στο περιβάλλον της ΑΗΔ Συνδυάζει:  τις παραδοσιακές δραστηριότητες συλλογής,ταξινόμησης και διαχείρισης έντυπου υλικού με,  σύγχρονες δραστηριότητες ανάκτησης, φιλτραρίσματος, διαχείρισης και διατήρησης ψηφιακής πληροφορίας

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΩΝ Ο ρόλος τους πρέπει να είναι όχι μόνο λειτουργικός αλλά επιπλέον εκπαιδευτικός και συμβουλευτικός προς τα μέλη τους. Οφείλουν να παίζουν συντονιστικό ρόλο στην επιλογή, αξιολόγηση συλλογής και τη δημιουργία αρχείων παρακαταθήκης. Σε ένα περιβάλλον οικονομικής αβεβαιότητας για τις Βιβλιοθήκες, ένα συνεργατικό μοντέλο διαχείρισης ηλεκτρονικών περιοδικών, μπορεί να έχει ισχυρή προοπτική αποτελεσματικότητας και βιωσιμότητας.

ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΟΙ & ΑΗΔ 1/2 Ενδιάμεσοι της πληροφορίας(information mediator), με το να συνδέουν την «προσφορά» της πληροφορίας με την αντίστοιχη «ζήτησή» της. Πληροφοριακά έμπειροι (information expert) ώστε να προβλέπουν τις ανάγκες των χρηστών, να είναι γνώστες της τεχνολογίας, της ανάπτυξης και της διαχείρισης ηλεκτρονικών εκδόσεων.

ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΟΣ & ΑΗΔ 2/2 ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΜΒΑΛΛΕΙ ΣΤΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΑΗΔ  Με τη συζήτηση αυτών των ζητημάτων με τους ακαδημαϊκούς συναδέλφους τους  Με το να συμπεριλάβει τα ανοικτής πρόσβασης περιοδικά στους καταλόγους των βιβλιοθηκών τους  Με το να ζητήσει από τους ακαδημαϊκούς συναδέλφους τους για προδημοσιεύσεις ή τις δημοσιεύσεις όλων των άρθρων τους και την προσθήκη τους στον πανεπιστημιακό ιστοχώρο  Με την εξέταση του πώς οι δαπάνες δημοσιεύσεων θα άλλαζαν για το ίδρυμά τους εάν οι συνδρομές αντικατασταθούν από την ανοικτή πρόσβαση  Με την προετοιμασία χρηματοδότησης πρόσβασης ανοικτών δημοσιεύσεων από τους προϋπολογισμούς βιβλιοθηκών αντί συνδρομών  Με τη συμμετοχή σε ενώσεις και συλλογικές προσπάθειες για αλλαγή

ΜΟΝΤΕΛΑ ΑΗΔ Ανάπτυξη εκδοτικών δραστηριοτήτων από τη Βιβλιοθήκη Guild Model

ΓΝΩΣΤΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΑΗΔ SPARC ArXiv FIGARO Open Archives Initiative (OAI) Plos(Public Library of Science) Stanford University’s HighWire Press

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ 1/2 Η τεχνολογία ανοίγει νέους δρόμους στην ανάπτυξη της εκδοτικής δραστηριότητας. Πρέπει όμως να υπάρχουν σαφώς καθορισμένοι σκοποί και στόχοι από τους εμπλεκόμενους σε αυτήν. Οι στόχοι των ακαδημαϊκών είναι να παρέχουν άρθρα ποιότητας για τους αναγνώστες ενώ δημιουργούν μια εικονική κοινωνία στην οποία διαμοιράζεται η γνώση. Οι εκδότες αποτελούν ένα ισχυρό συνδετικό κρίκο στην πληροφοριακή αλυσίδα και πρέπει να δουλέψουν μαζί με τις βιβλιοθήκες και τα πανεπιστήμια ώστε να εκτιμήσουν τις ανάγκες των χρηστών.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ 2/2 Παρατηρείται αυξανόμενη δυσαρέσκεια στον επιστημονικό χώρο για το σύστημα των επιστημονικών δημοσιεύσεων που υπάρχει σήμερα αποτέλεσμα μιας ποικιλίας παραγόντων που συμπεριλαμβάνουν μεταξύ άλλων συζητήσεις για το copyright, τη χρονική περίοδο έκδοσης καθώς και τους περιορισμούς στο τι μπορεί να εκδοθεί και πως μπορεί να διανεμηθεί. Το νέο μοντέλο που θα δημιουργηθεί θα βασιστεί στην επικοινωνία, στην αυξανόμενη ανάπτυξη και διανομή των ετερογενών πληροφοριών.

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ 1)Η Πολιτεία να ενθαρρύνει τις κινήσεις για την ΑΗΔ χρηματοδοτώντας και θεσμοθετώντας τα κοινοπρακτικά σχήματα των βιβλιοθηκών 2)Οι Βιβλιοθήκες να αρχίσουν ή να εξακολουθούν να συνεργάζονται, προσπαθώντας να αναβαθμίσουν τις υπάρχουσες ή να δημιουργήσουν νέες υπηρεσίες πληροφόρησης

32 Σε έναν υψηλότερο ποιοτικά κόσμο, η αξιολογημένη πληροφορία θα διατίθεται ελεύθερα αμέσως μετά την δημιουργία της. Θα είναι εκ των προτέρων ψηφιακή, αλλά με δυνατότητα έντυπης διάθεσης με κάποιο κόστος. Θα είναι εύκολη στο να βρεθεί, και θα είναι διαθέσιμη επί μακρόν μετά τη δημιουργία της, σε μια σταθερή διεύθυνση, σε σταθερή μορφή.(Unsworth and Yu, 2003)

33 Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας! Ιφιγένεια Βαρδακώστα