ΚΑΠΝΙΣΜΑ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΙ Δ΄ ΥΠΟΟΜΑΔΑ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Advertisements

2η Κοινότητα Ανιχνευτών Αιγίου
ΟΡΙΣΜΌΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΘΥΤΕΣ ΘΥΜΑΤΑ ΘΕΑΤΕΣ
Το κάπνισμα στην ζωή μας
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
«Εξαρτήσεις…τις χρειάζομαι;»
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΗΛΙΚΙΑΣ
Δείγμα: μαθητές του σχολείου μας
Αυτοεκτίμηση Σεβασμός Αγάπη
Η στάση των νέων σχετικά με το κάπνισμα
Το μεγάλο ταξίδι προς την ανακάλυψη του εαυτού μας
Μανούση Χρύσα Ζώτου Γιώτα Στράτου Γεωργία Λιάκου Ντίνα Γυμνάσιο Ζίτσας
Φόβοι, ανασφάλειες και ψυχολογικά προβλήματα εφηβικής ηλικίας
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,
5Ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΕΡΚΥΡΑΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Β’ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ
Ενδοσχολική Βία Η ενδοσχολική βία είναι μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη , απρόκλητη, συστηματική και επιθετική συμπεριφορά που έχει ως.
ΚΑΠΝΙΣΜΑ; ΌΧΙ ΕΜΕΙΣ! SİGARA MI? BİZDEN UZAK!
Υπόθεμα: Θεραπευτική αντιμετώπιση για το τσιγάρο. Πρόληψη-θεραπεία
Ορισμός εκφοβισμού Πότε εμφανίστηκε;
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες: παρεμβάσεις στο πλαίσιο της τάξης Η. Ε. Κουρκούτας.
«Οι έφηβοι είναι ιδιαίτερα ευάλωτοι στις ανεπιθύμητες επιδράσεις της χρήσης ουσιών, λόγω του μεταβατικού χαρακτήρα και της ρευστότητας των συναισθημάτων.
-Τσιγάρο ; - Ευχαριστώ, δεν θα πάρω!
Ερευνητική Εργασία (Project) τμήματος Α2
ΕΦΗΒΙΚΟΣ ΑΛΚΟΟΛΙΣΜΟΣ.
«ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΒΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ»
Στόχοι επίτευξης στη φυσική αγωγή και τη φυσική δραστηριότητα
Ο ρόλος του θύτη στην ενδοσχολική βία Το προφίλ και τα χαρακτηριστικά του, τα αίτια που τον ωθούν και οι συνέπειες των πράξεών του.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: AITIA KAI ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΜΠΡΙΓΚΕΛ ΣΕΛΕΝΙΤΣΑ
Εφηβεία Η εφηβεία είναι η μεταβατική > περίοδες στην ζωή μας.
ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Παγκόσμια ημέρα κατά του καπνίσματος
1o ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ
ΕΦΗΒΕΙΑ.
Αποδόσεις αιτίων.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ Γ’ Λυκείου
ΆτομοΟυσίες Χρήση Περι- βάλλον ΑΤΟΜΟ Ανεπάρκεια στη σύναψη κοινωνικών σχέσεων Έλλειψη ενδιαφερόντων - Στόχων Συναισθηματικός πόνος Κατάθλιψη Μαγκιά /
Μαρία Παπαδάκη. Η αντιμετώπιση του προβλήματος πριν την εκδήλωσή του Μείωση της ζήτησης – Προαγωγή της υγείας WHO: Προαγωγή της υγείας αποτελεί η ανάπτυξη.
Ψυχολογία των νέων 1)Η μετάβαση της παιδικής στην εφηβική ηλικία
ΕΡΕΥΝΑ ΕΝΑΡΞΗΣ – ΛΗΞΗΣ σε μαθητές Γυμνασίου του Δήμου Παύλου Μελά.
ΘΕΜΑ : Υπάρχουν εξαρτημένοι χρήστες του διαδικτύου ; Ποιοι μπορούν να θεωρηθούν εξαρτημένοι από το διαδίκτυο, ποια είναι τα συμπτώματα, ποιες οι αιτίες.
 Τα περιστατικά σχολικού εκφοβισμού έχουν γίνει μέρος της καθημερινότητας μας.  Οι επιθέσεις τις περισσότερες φορές αναίτιες πληθαίνουν.  Οι υποστηριχτές.
Κάπνισμα & Εφηβεία Ομάδα Α’.
«Ο Θησαυρός της Εφηβείας» «Αντιμετωπίζοντας τα Παιδιά με Διαφορετικότητα (με Μαθησιακές Δυσκολίες)» Τζίνα Γ. Θανοπούλου, M.A., Ed.M. Harvard University.
Βιωματική Δράση 1ης Γυμνασίου 2ο Γυμνάσιο Πεύκης
 ΠΩΣ βλέπετε τους ανθρώπους που έχουν διαφορετικό χρώμα δέρματος ή ανήκουν σε διαφορετική εθνικότητα από εσάς; Τους θεωρείτε ίσους με εσάς; Δυστυχώς,
ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑ 10 : ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc,
Διάφοροι τύποι καπνιστών 1.Γνώστες: Γνωρίζουν τις συνέπειες του καπνίσματος και αποφασίζουν να το αρχίσουν. 2.Πειραματιζόμενοι: Καπνίζουν σπάνια π.χ.
Εθισμός στο Διαδίκτυο.
ΑΛΚΟΟΛ: Ο «αθώος» φίλος του ανθρώπου
«Ελπίδα Ζωής» Αγγελική Μπαβέλλα- Επιστημονικά Υπεύθυνη-ψυχολόγος
Παίρνω τον έλεγχο: Βρίσκω τον δρόμο αντιμετωπίζοντας την ανεργία
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΡΟΥΣΗ – ΒΕΡΓΟΥ, PhD Ψυχολόγος
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ ΕΓΚΑΙΡΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΕΦΗΒΩΝ
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ BULLING.
ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ 24Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΒΑΛΑΣ Ε
Εφηβεία Επιμέλεια: Πετράκου Ελένη.
2η Κοινότητα Ανιχνευτών Αιγίου
Εφηβικές Συμπεριφορές υψηλού κινδυνου και ΜΜΕ
Ο Παιδοκτόνος Ελληνικός Αθλητισμός
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 1ου ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ
ΨΧ06 ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑ 6 : ΕΦΗΒΟΙ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΚΑΠΝΙΣΜΑ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΙ Δ΄ ΥΠΟΟΜΑΔΑ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ Δ΄ ΥΠΟΟΜΑΔΑ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΑΡΟΥΛΗΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ ΠΑΝΤΑΖΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΣΟΥΛΙΩΤΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΧΑΣΑΝΗΣ ΙΑΣΩΝ ΧΡΗΣΤΙΔΗΣ ΕΥΘΥΜΙΟΣ 1 1 1

ΕΦΗΒΕΙΑ Περίοδος που ο νέος άνθρωπος περνάει από έντονες και σημαντικές αλλαγές (βιολογικές, συναισθηματικές, κοινωνικές), ενώ παράλληλα δοκιμάζει τον εαυτό του σε προκλήσεις που αισθάνεται ότι δέχεται από τους «σημαντικούς» γι’αυτόν ενήλικες (γονείς, αδέλφια, δασκάλους) και όσο μεγαλώνει και από την «παρέα», την ομάδα των συνομηλίκων του, η οποία γίνεται όλο και πιο σημαντική.

Χαρακτηριστικά εφηβείας 1. Αναζήτηση της ταυτότητας του «εγώ» Συναισθηματι- κή αστάθεια Τάση πειραματισμού και απόκτησης αυτονομίας Διάθεση για επαναστατικό -τητα και επικίνδυνη συμπεριφορά Τάση εκτόνωσης και ψευδαισθησια-κής χαλάρωσης Απόκτηση τυπικής νόησης Ανάπτυξη της Argo Σημασία στην εξωτερική εμφάνιση Τάση απομάκρυνσης από τους γονείς Συμμετοχή στις κοινωνικές ομάδες Ανάγκη ταύτισης και αποδοχής από την ομάδα των συνομηλίκων τους 3 3

Έχει παρατηρηθεί ότι: Το άτομο ως επί το πλείστον ξεκινά το κάπνισμα κατά την εφηβική ηλικία. 2. Οι έφηβοι που καταφεύγουν στο κάπνισμα συνήθως έχουν: χαμηλή αυτοεκτίμηση έλλειψη αυτοπεποίθησης στις ικανότητες και τις επιδόσεις τους αρνητική εικόνα για τον εαυτό τους .

Λόγοι για τους οποίους ο έφηβος ξεκινάει το κάπνισμα. Κάλυψη ψυχολογικού κενού και ανίας που νοιώθει. Για τη βελτίωση της εικόνας του και της αυτοεκτίμησής του. Για την αντιμετώπιση δυσκολιών και επικοινωνίας με τους ενήλικες. Για να ξεπεράσει τις αδυναμίες του σχετικά με επιδόσεις και δεξιότητες που απαιτούνται από αυτόν… Για να αντιμετωπίσει αδιέξοδες καταστάσεις ή για να χαλαρώσει. Για να στηριχθεί σε αυτό και να ανταποκριθεί σε ό,τι αναμένεται από αυτόν. Από επαναστατικότητα. Από μίμηση της συμπεριφοράς ατόμων που έχουν μεγάλο κύρος. Αίσθηση γοητείας και ενηλικίωσης. Για να νοιώθει “cool” και “in” 5 5 5

Για να νοιώθει απελευθερωμένος από τους γονείς. Από κοινωνική επιρροή. Από ανάγκη αποδοχής και αναγνώρισης από την ομάδα των συνομηλίκων/συμμαθητών (παρέα). Από επήρεια του οικογενειακού περιβάλλοντος, όταν οι γονείς ή τα αδέλφια καπνίζουν. Για να κάνει εντύπωση-επίδειξη. Θεωρεί ότι αποκτά αυτονομία. Νοιώθει ότι αποκτά δύναμη (ψευδαίσθηση). Από ανάγκη συντροφικότητας ή παρηγοριάς σε στιγμές κατάθλιψης ή ανυπέρβλητων δυσκολιών. Για γευστική και οσφρητική απόλαυση. Από αντίδραση. Τυχαία. Από πειραματισμό. Από περιέργεια.

ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΕΦΗΒΟΙ ΕΘΙΖΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΚΑΠΝΙΣΜΑ Εθισμός και ερεθισμός από εξαρτησιογόνες ουσίες (π.χ. νικοτίνη, μεθανόλη) Οι αισθητικοκινητικοί χειρισμοί του καπνίσματος συνδέονται με όλες τις εκφράσεις της ζωής : ( διασκέδαση, στενοχώρια, άγχος – πίεση, δυσκολίες). Ψευδαίσθηση της απόλαυσης, της εκτόνωσης, της απόκτησης αυτονομίας, της απελευθέρωσης, του κοινωνικού γοήτρου. Αίσθηση μείωσης αρνητικών συναισθημάτων και ελάττωσης της στενοχώριας. Φόβος απόρριψης από την παρέα τους που καπνίζει. Προέκταση της «ταυτότητας» του εφήβου, η «μάρκα» του τσιγάρου, η «μυρωδιά» του, η ανάγκη του γίνεται αναπόσπαστο κομμάτι του είναι του. Το άνοιγμα του πακέτου δηλώνει «άνοιγμα – πρόκληση» για επικοινωνία. 7 7

ΠΟΥ OΤΑΝ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΕΤΑΙ , ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΑΡΓΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΤΟΥ ΚΑΠΝΙΣΤΗ. ΟΜΩΣ, ΤΟ ΚΑΠΝΙΣΜΑ ΣΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΕΙΝΑΙ: ΣΚΛΑΒΙΑ ΚΟΡΟΪΔΙΑ «ΨΕΥΔΑΙΣΘΗΣΗ» ΠΟΥ OΤΑΝ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΕΤΑΙ , ΚΑΠΟΙΕΣ ΦΟΡΕΣ, ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΑΡΓΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΤΟΥ ΚΑΠΝΙΣΤΗ.

ΤΥΠΟΙ ΚΑΠΝΙΣΤΩΝ Οι τύποι καπνιστών χωρίζονται σε τέσσερις κατηγορίες: 9 9 9

ΠΟΣΟ ΔΥΣΚΟΛΟ ΕΙΝΑΙ Ο ΕΦΗΒΟΣ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤHΣΕΙ ΤΟ ΚΑΠΝΙΣΜΑ; Σίγουρα δεν είναι τόσο εύκολο, αλλά ούτε τόσο δύσκολο. 10 10 10

Πολλοί νέοι προσπαθούν να κόψουν το κάπνισμα λίγοι όμως τα καταφέρνουν 11 11

Για να σταματήσει ο έφηβος το κάπνισμα: Πρέπει να συμφιλιωθεί, ν’αγαπήσει και να αποδεχτεί τον εαυτό του που απορρίπτει. Πρέπει να προετοιμαστεί ψυχολογικά δηλ. να γνωρίζει: 1. Για ποιο λόγο καπνίζει 2. Πώς θα νοιώθει όταν κόψει το τσιγάρο. 3. Τι θα κάνει για να ξεπεράσει την έντονη επιθυμία του καπνίσματος. 4. Τις συναισθηματικές καταστάσεις που συνδέονται με το κάπνισμα. 5. Η γυμναστική βοηθά πολύ. Πρέπει να γνωρίζει ότι θα βρεθεί σε δύσκολες καταστάσεις ή ακόμα και σε επιστροφή στο τσιγάρο. 12 12 12

Για να σταματήσει ο έφηβος το κάπνισμα: Πρέπει να βρει ένα διάστημα ηρεμίας χωρίς άγχος και έντονης εργασίας. Πρέπει να αρχίσει μια δίαιτα πλούσια σε βιταμίνες αποφεύγοντας έτσι το αλκοόλ, τον καφέ και άλλες εξαρτησιογόνες ουσίες. Πρέπει να υπάρχει μία έντονη υποστήριξη από τους γονείς και το σχολείο και γενικά από το κοινωνικό περιβάλλον. Πρέπει να μειωθεί το κάπνισμα από γονείς, καθηγητές και ανθρώπους που ασκούν επιρροή πάνω του. Για να σταματήσει ο έφηβος το κάπνισμα:

Για να σταματήσει ο έφηβος το κάπνισμα: Πρέπει να αντικαταστήσει το κάπνισμα με κάποια δημιουργική δραστηριότητα που θα τον ικανοποιεί ψυχολογικά. Πρέπει να ενισχύσει τους «μηχανισμούς αυτοάμυνας » στον πειρασμό του τσιγάρου. Πρέπει να ελέγχει την ασυνείδητη επιρροή που ασκούν οι διαφημίσεις ή τα διάσημα πρόσωπα που καπνίζουν. Μιλήστε του για το κάπνισμα σαν κίνδυνο για την υγεία και όχι ως κακή συμπεριφορά.

ΤΟΥ Β’ ΑΡΣΑΚΕΙΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΨΥΧΙΚΟΥ ΕΡΕΥΝΑ ΜΕ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΠΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΣΕ ΔΕΙΓΜΑ 95 ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ Β’ ΤΑΞΗΣ ΤΟΥ Β’ ΑΡΣΑΚΕΙΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΨΥΧΙΚΟΥ

Αν καπνίζεις, πόσο συχνά ; Ποιος λόγος σε ώθησε να ξεκινήσεις; Αν καπνίζεις, πόσο συχνά ; Ποιος λόγος σε ώθησε να ξεκινήσεις; Καπνίζεις……..

Το κάπνισμα σε κάνει να νοιώθεις σπουδαίος;

Επηρεάστηκες από τις παρέες σου στο να αρχίζεις να καπνίζεις;

Πόσο δύσκολο πιστεύεις ότι είναι για έναν έφηβο να σταματήσει το κάπνισμα;

Νέοι τρόποι σκέψης Νέες στάσεις ζωής Αυτοσεβασμός Αυτοεκτίμηση Αυτογνωσία Αυτοπεποίθηση α) Αυτοέλεγχος β) Αυτοσυγκράτηση γ) Αυτοπειθαρχία Ενίσχυση υπευθυνότητας Κριτική σκέψη Αποφασιστικότητα Υπομονή Επιμονή Ορθολογική στάση στη ζωή Υιοθέτηση θετικών τρόπων και στάσεων Απελευθέρωση από επιρροές φίλων, παρέας και κοινωνίας 21 21

14. Δημιουργική ενασχόληση, διότι το αίσθημα της δημιουργίας καλύπτει το ψυχολογικό κενό που καλλιεργεί η σημερινή κοινωνία στις καρδιές των νέων. 15. ΥΙΟΘΕΤΗΣΗ ΝΕΩΝ ΙΔΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΞΙΩΝ ΣΤΗ ΖΩΗ.

ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ ! 23 23