Θεωρίες λογοτεχνίας Συνοπτική παρουσίαση Μαρία Νέζη, Επιμορφώτρια Β΄ επιπέδου.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Δρ. Δήμητρα Καυκά Σχολική Σύμβουλος Δρ
Advertisements

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΟΝ ΚΡΙΤΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
Δρ. Τζάμου Αικατερίνη Φιλόλογος Πειραματικού Λυκείου Βαρβακείου Σχολής
Βενετία Μπαλτά Μαρία Νέζη Νότα Σεφερλή
Υπουργείο Παιδείας, Δια βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων Εθνικό Κέντρο Βιβλίου (ΕΚΕΒΙ) Καινοτόμες δράσεις για την ενίσχυση της φιλαναγνωσίας.
Η διαφήμιση ως πεδίο αναγνωστικής και συγγραφικής πρακτικής
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ αποτελεί σημαντικό μέρος της μεθοδολογικής προσέγγισης Τι μπορεί να περιλαμβάνει η παρουσίαση; παιχνίδι ρόλων, αφήγηση,
Ορεστιάδα 20/6/2013 Διδάσκοντας λογοτεχνία… τρόποι για την προσέγγιση του κειμένου και την παραγωγή προφορικού και γραπτού λόγου.
Gustave Flaubert – «Ο μάρτυρας του ύφους»
Σχόλια για τον επιστημονικό εγγραμματισμό
Έλενα Βλαχογιάννη Φιλόλογος – Επιμορφώτρια ΤΠΕ
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΚΕΙΜΕΝΙΚΟΥ ΕΙΔΟΥΣ
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ
Ανδρέας Ν. Ζεργιώτης Σχολικός Σύμβουλος 49ης Περιφέρειας Δ.Ε. Αττικής
Τα Ιστορικοφιλολογικά Δεδομένα Ως Ερμηνευτικά Εργαλεία Φρυδάκη Ευαγγελία.
Φιλόλογος- Δρ Παιδαγωγικής
Δόμηση και αποδόμηση κειμένων εκπαιδευτικής πολιτικής
Παιδικοσ αλφαβητισμοσ: προσεγγισεισ και προοπτικεσ
ΟΜΙΛΟΣ ΡΗΤΟΡΙΚΗΣ Καλλιέργεια του προφορικού λόγου σε συνδυασμό με την ανάπτυξη της κριτικής και δημιουργικής σκέψης Καλλιέργεια επικοινωνιακών δεξιοτήτων.
Τα πρώτα βήματα μιας κριτικής ανάγνωσης
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) 2 Επίπεδα 1.Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (Μ.Δ.Ε.) 2.Διδακτορικό Δίπλωμα (Δ.Δ.) Αναφέρεται σε ίδιες ή συναφείς.
6/12/2012 Παρουσίαση: Μιμηγιάννης Δημήτρης
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ Ι
Γραμματισμός και σχεδιασμός γλωσσικού μαθήματος: 5. Πολυγραμματισμοί
Σουρίδη – Μπαταγιάννη Παναγιώτα Φιλόλογος, ΜΔΕ 3o Γυμνάσιο Αργυρούπολης - Αθήνα.
ΕΚΦΡΑΣΗ ΕΚΘΕΣΗ, Τεύχος Α΄
Ιστορικότητα της λογοτεχνίας
Λογοτεχνία Μάθημα Λογοτεχνίας Που βρίσκεται το πρόβλημα;
Introduction to Semiotics & Communication Λάζαρος Παπουτζής Υπ.Δρ. στην Σημειωτική, Α.Π.Θ Ιφιγένεια Βαμβακίδου Καθηγήτρια Νεότερης Ελληνικής Ιστορίας και.
1 Διδασκαλία του γραμματισμού
Ο Saussure (1979) πραγματοποίησε τη διάκριση ανάμεσα:  Στην αφηρημένη πλευρά της γλώσσας, δηλαδή στη δομή της γλώσσας (langue), το γλωσσικό σύστημα.
Ζαφειριάδου, Ν. 1 Πολυπολιτισμική Λογοτεχνία μέσα από τις Αναγνωστικές Θεωρίες. Μια διδακτική πρόταση για την ξενόγλωσση τάξη. ______________________________________.
ΓΕΛ ΦΙΛΟΘΕΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ.
Eπεξεργασία βιβλίου «κατανόηση» «εμβάθυνση» «εμπλοκή» «συμμετοχή» «παράλληλες αναγνώσεις» 6/4/2016.
Αναγνωστικές Θεωρίες Η διαλεκτική του βέβαιου και του αβέβαιου Η στροφή στον αναγνώστη.
Η Ερμηνευτική Μέθοδος Η διαλεκτική του βέβαιου και του αβέβαιου Αφορά σε: λογοτεχνικά κείμενα, ιστορικές πηγές κ κάθε κειμενικό δείγμα που χαρακτηρίζεται.
Διαδίκτυο και Διδακτική της Γλώσσας Δυνατότητες Αξιοποίησης στη Διδασκαλία του Γλωσσικού Μαθήματος Διονύσης Αρκαδιανός.
1 Παιδική Λογοτεχνία Κωτόπουλος H. Τριαντάφυλλος Π.Τ.Ν. – Π.Δ.Μ.
1 Παιδική Λογοτεχνία Κωτόπουλος H. Τριαντάφυλλος Π.Τ.Ν. – Π.Δ.Μ.
Κειμενογλωσσολογία 12ο μάθημα
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
Οδηγίες διδασκαλίας για τη Νέα Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία στο Λύκειο, στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης και του εξορθολογισμού της διδακτέας ύλης Βενετία.
ΘΕΜΑΤΑ ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗΣ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ Ι Διάγραμμα. Παγκόσμια λογοτεχνία Γκαίτε – Έκκερμαν, Weltliteratur Διεθνείς λογοτεχνικές ανταλλαγές Παγκοσμιοποίηση, media,
Β΄ ΤΑΞΗ 2 Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΙΓΙΝΙΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΑΣΚΑΛΑ ΒΑΛΑΣΗ ΑΚΡΙΒΗ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
Παρουσίαση: Ευτυχία Γιαννάκη
Σχολική διαμεσολάβηση: Πρόληψη και επίλυση της ενδοσχολικής βίας
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Μεθοδολογια Εκπαιδευτικης ερευνας
Η διαλεκτική του βέβαιου και του αβέβαιου Η στροφή στον αναγνώστη
Γραμματισμός και σχεδιασμός γλωσσικού μαθήματος: 1. Βασικές έννοιες
Η στροφή στον αναγνώστη
5. Η γλώσσα ως δομή.
Το μάθημα των “Νέων Ελληνικών” στα ΕΠΑΛ: Ζητήματα διδασκαλίας
Πρόγραμμα Φιλαναγνωσίας «Αξίες Ζωής στην Εκπαίδευση»
Ερευνητική εργασία Σχολικό έτος
ΟΜΑΔΑ 1 ΘΕΜΑ: ΝΕΦΕΛΩΜΑΤΑ.
Ιωαννα μαλατου Κεντρο κοινωνικhς ςτηριξης Δημου κορδελιου-ευοςμου
Παραδοσιακή φιλολογία (φιλελεύθερος ανθρωπισμός) και η επανάσταση που έφερε ο δομισμός Στο μάθημά μας συνδυάζουμε δύο διαφορετικές και κάποτε αντίπαλες.
ΜΑΘΗΜΑ:ΣΥΝΟΡΑ ΚΑΙ ΜΟΡΦΕΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΩΜ
Θεωρίες Ερμηνείας των Μύθων
Από Την Αναζήτηση Στην Παραγωγή Νοήματος
Σημειολογία και σχεδιασμός
ιστοριογραφιΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
Στο πλαίσιο του μεταμοντέρνου παραδείγματος:
Σημειολογική μέθοδος Θεωρίες ως προϋποθέσεις για τη σημειολογική ιστοριογραφία της τέχνης: Σημειωτική - Σημειολογία & Στρουκτουραλισμός = Φιλοσοφική θεωρία.
Από τα παράλληλα κείμενα στα αναγνωστικά δίκτυα
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Θεωρίες λογοτεχνίας Συνοπτική παρουσίαση Μαρία Νέζη, Επιμορφώτρια Β΄ επιπέδου.

Προσεγγίσεις της λογοτεχνίας Η λογοτεχνία ως έκφρασηΗ λογοτεχνία ως έκφραση Η λογοτεχνία ως σημείωσηΗ λογοτεχνία ως σημείωση Η λογοτεχνία ως επικοινωνίαΗ λογοτεχνία ως επικοινωνία

Ονομάτων επίσκεψις Hans Robert Jauss, Wolfang Iser, Roman Ingarden, Roland Barthes, Jean Paul Sartre, Stanley Fish, Uberto Eco

Το λογοτεχνικό προϊόν ως κειμενικό σύστημα γλωσσικών σημείων προϋποθέτει για την αποκωδικοποίησή των δομών του τις αναγνωστικές δεξιότητες του επαρκούς αναγνώστη Δομισμός: το περιεχόμενο του κειμένου είναι η δομή του Φορμαλισμός: η ποιητική και αναφορική χρήση της γλώσσας Σημειωτική: Το λογοτεχνικό κείμενο ως σύστημα σημείων είναι ανοιχτό σε πολλαπλές νοηματοδοτήσεις Γενετικός δομισμός: Οι ιστορικοκοινωνικές δομές εγγράφονται στις κειμενικές δομές

Το λογοτεχνικό προϊόν ως έργο τέχνης εκφράζει τις προθέσεις του δημιουργού του και αποβλέπει στην αισθητική απόλαυση Ψυχαναλυτική προσέγγιση Ρομαντική θεωρία: Ζωή και πρόθεση του Συγγραφέα Μαρξιστική θεωρίαΜαρξιστική θεωρία: Ιστορικό και κοινωνικό Πλαίσιο Ερμηνευτική: από το βίωμα και την έκφραση στην Κατανόηση Νέα Κριτική: Η ποίηση ως αισθητική απόλαυση πέρα και πάνω από τις προθέσεις του συγγραφέα και τα βιώματα του αναγνώστη

Το λογοτεχνικό κείμενο ως φορέας πολιτιστικών κωδίκων «είναι μια νωχελική μηχανή που απαιτεί από τον αναγνώστη μια κοπιώδη συνεργασία» για την πλήρωση των κενών απροσδιοριστίας του. Η ανάγνωση ως πράξη επικοινωνίας αποβλέπει στην προσωπική ανάπτυξη του δέκτη. Θεωρία της Πρόσληψης (η πραγμάτωση του κειμένου από τον αναγνώστη) Θεωρία της Αισθητικής Ανταπόκρισης (η επικοινωνία του κειμένου με τον αναγνώστη)

Ονομάτων επίσκεψις Ferdinand De Saussure, Roman Jakobson, Claude Levi - Strauss, Vladimir Propp, Jan Mukarovsky, A.J.Greimas, B.Tzvetan Todorov, C.Gerard Genette, D.Claude Bremond, Roland Barthes, Michel Riffaterre, Umberto Eco, Northrop Frye, C. S. Pierce, Yury Lotman, Lucien Goldmann, Georg Lukacs

Ονομάτων επίσκεψις Edmund Husserl, Martin Xeidegger, Hans-George Gadamer, E. D. Hirch, Paul Riceur

Ονομάτων επίσκεψις Sigmund Freud, Herbert Marcuse, Jacques Lacan, Harold Bloom, Norman N. Holland, Julia Kristeva

Ονομάτων επίσκεψις Mikhail Bakhtin, V.S. Voloshinov, Georg Lukacs, Lucien Goldmann, Terry Eagleton

Ονομάτων επίσκεψις T.S. Eliot, D. H Lawrence, F. R Leavis, I.A Richards