ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2009

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΣΧΕΣΕΙΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ-ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Advertisements

Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Επιστημονική.
Νέο Σχολείο – Νέο Λύκειο
Page  1 Προτεραιότητες της Κυπριακής Προεδρίας για την Ανώτερη Εκπαίδευση Διεύθυνση Ανώτερης και Ανώτατης Εκπαίδευσης Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
ΙΔΡΥΜΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ Τομεακό Πρόγραμμα Comenius Αθήνα, 25 Ιoυνίου ΜΑΡΙΑ ΞΑΡΧΟΥΛΑΚΟΥ.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Αναστασία Οικονόμου, Προϊσταμένη Τομέα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών σε θέματα.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
της Μαρίας-Ζωής Φουντοπούλου
Χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ κατά τη διδασκαλία των μαθηματικών στη δευτεροβάθμια ελληνική εκπαίδευση Δρ. Σάλτας Βασίλειος, Ιωαννίδου Ευφροσύνη Τμήμα.
Διδασκαλία στα Τμήματα Ελληνικής Γλώσσας Βρυξέλλες 24/10/2011 Συνάντηση εργασίας με τους εκπαιδευτικούς των Τ.Ε.Γ.
Page  1 Ο.Παλιάτσου Γαλλική Επανάσταση 1 ο Γυμνάσιο Φιλιππιάδας.
ΔΟΜΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
1. Πιστεύετε ότι υπάρχουν διακρίσεις σε σχέση με:.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ.
Η μελέτη του φαινομένου εμπεριέχει δυο τάσεις:
Σωφρ. Χατζησαββίδης Η διδασκαλία της Πρώτης Γραφής και Ανάγνωσης
Μοντελοποίηση Έργα Μαθήματα Αξιολόγηση Αναστοχασμός Αναστοχασμός.
Δράσεις του Κ.Μ.Σ. του Δημ.Σχολείου Δευτεράς κατά τη σχολική χρονιά Μαθητικές Εκλογές Ανακοίνωση-Ενημέρωση όλων των τάξεων Εκλογές Α΄τετραμήνου.
Συνάντηση με γονείς Τετάρτη
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΟΜΑΔΑ ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ 1 Η ΣΥΝΕΔΡΙΑ.
Στοιχεία Διοίκησης Επιχειρήσεων
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ EΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΤΙΣ ΣΧΟΛΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΤΑ Ι.Ε.Κ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΣΠΟΥΔΩΝ ΚΕΣΥΠ ΔΡΑΜΑΣ 2014 ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ.
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Βασικοί παιδαγωγικοί όροι
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα Γενική Εκτίμηση της Εικόνας του Σχολείου Κωδικοποίηση από τον Νικόλαο Τριπόδη, Σχολικό.
ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (Υπουργική Απόφαση: Φ.353.1/324/105657/Δ1) Εκπαιδευτικοί Παράλληλης Στήριξης 1.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος» Ινστιτούτο Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών Κοινωνία της Πληροφορίας & Τεχνητή Νοημοσύνη Δρ. Κωνσταντίνος Δ. Σπυρόπουλος Δντής Έρευνας.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Η κοινωνία εμπιστεύεται το σχολείο Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Ο θεσμός.
Ερευνητικές Εργασίες Α’ Τάξη Γενικού Λυκείου Παντελής Μάναλης Υπεύθυνος Π.Ε. στη Δ/νση Δ/θμιας Εκ/σης Πειραιά.
Παρεμβάσεις ενάντια στο σχολικό εκφοβισμό Εντοπίζονται σε τρία επίπεδα: Στοχευμένες παρεμβάσεις Ολιστικές παρεμβάσεις ή παρεμβάσεις βασισμένες στο σχολείο.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Οικονομία - Επιχειρηματικότητα , στη Β/θμια εκπαίδευση Επιστημονική Υπεύθυνη ‘Εργου ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΝΕΩΝ Δρ. Θεοχαρούλα Μαγουλά
Ασφάλεια Διαδικτύου Το Διαδίκτυο είναι σήμερα καθημερινό εργαλείο στη ζωή μας: για την αναζήτηση πληροφοριών, για επικοινωνία, για αγορές, για ψυχαγωγία.
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
Ρόλοι και Καθήκοντα των Εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας Βασικές αρχές σχολικής πρακτικής σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία [Ν.1566/85 και εκτελεστικά.
ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Δρ. ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ Σχολική Ψυχολόγος Αν. Προϊσταμένη.
Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις
ΠΔ152/2013 (ΦΕΚ240 Α ): Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών της Α’/βάθμιας και Β’/βάθμιας Eκπ/σης Διευθυντές σχολικών μονάδων και Ε.Κ.: Κριτήρια διοικητικής.
Επιμορφωτική Ημερίδα Καθηγητών κλάδου ΠΕ04 Τρίτη 18 Ιανουαρίου 2011 Εισηγητής Σωκράτης Τουμπεκτσής Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών.
Ε.Κ.Φ.Ε ΕΥΟΣΜΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
οργάνωση & διαδικασία ΠΑΤΜΑΝΟΓΛΟΥ Σ. – ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ Μ.
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΡΑΤΣΙΣΜΟ
ΕΡΕΥΝΑ ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ. - Ο.Λ.Μ.Ε. (Απρίλης – Μάης 2008)
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ.
Αποτελεσματικότητα της σχολικής μονάδας: ο ρόλος του διευθυντή Μαργαρίτα Χριστοφορίδου 14 Μαρτίου 2013.
 Το 1978 τονίζεται ότι ο θεσμός του Επιθεωρητή είναι ξεπερασμένος, καθώς οι δάσκαλοι εκφράζουν την απαγοήτευσή τους απέναντι στο πρόσωπο του Επιθεωρητή,
ΣΥΣΤΑΣΗ 6 ου ΣΔΕΥ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ ΦΕΚ 2197/13/10/2015 ΕΤΟΣ
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Βασικός στόχος της παρέμβασης:
33o Δημοτικό Σχολείο Πάτρας Παιδαγωγική συνάντηση: «Δε φοβάμαι στο σχολείο» Εκπαιδευτική έρευνα Οι γονείς του 33ου Δημοτικού Σχολείου εκφράζουν τις απόψεις.
ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
Καθηκοντα και αρμοδιοτητεσ των Σχολικων συμβουλων
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2009 ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2009

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΘΕΜΑΤΑ 1. Υπεύθυνος Τμήματος. Αξιοποίηση του θεσμού. 2. α. Δημιουργικότητα και καινοτομία . β. Εφαρμογές στα φιλολογικά μαθήματα. 3. Αξιοποίηση φύλλων εργασίας. 4. Παρουσίαση δημιουργικών-καινοτόμων διδακτικών προσεγγίσεων από καθηγητές.

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΜΗΜΑΤΟΣ Γραφειοκράτης ή Παιδαγωγός Το όραμα του Υπουργείου Παιδείας για τον Υπεύθυνο Τμήματος Τυπικά καθήκοντα και υποχρεώσεις Ο αποτελεσματικός Υπεύθυνος Τμήματος Υπεύθυνος Τμήματος και παιδαγωγικές ομάδες Η ώρα του Υπεύθυνου Τμήματος Ο θεσμός του Υπεύθυνου Τμήματος - Μια πρόκληση

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΜΗΜΑΤΟΣ: ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΗΣ Ή ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΜΗΜΑΤΟΣ: ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΗΣ Ή ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ Ο Υπεύθυνος Τμήματος Δεν είναι διεκπεραιωτής γραφειοκρατικών διαδικασιών. Είναι αυτός που έχει : τη μεγαλύτερη παιδαγωγική ευθύνη για κάθε μαθητή του τμήματός του την πιο άμεση διοικητική ευθύνη για τη σωστή οργάνωση και λειτουργία του τμήματός του.

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΜΗΜΑΤΟΣ: ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΗΣ Ή ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΜΗΜΑΤΟΣ: ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΗΣ Ή ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ Ο αληθινός Υπεύθυνος Τμήματος είναι: ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ και ΗΓΕΤΗΣ. Δεν αντιλαμβάνεται τις προβλεπόμενες από τους κανονισμούς γραφειοκρατικές διαδικασίες ως αυτοσκοπό, αλλά ως μέσο για την επιτέλεση του παιδαγωγικού του ρόλου.

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΜΗΜΑΤΟΣ: ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΗΣ Ή ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΜΗΜΑΤΟΣ: ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΗΣ Ή ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ Αληθινός Υπεύθυνος Τμήματος δεν είναι όποιος απλώς ορίζεται από το σχολείο αλλά αυτός που επιτυγχάνει με τη δραστηριότητα και την όλη συμπεριφορά του να επικυρωθεί ο ορισμός του στις καρδιές και στις συνειδήσεις των μαθητών του.

2. ΤΟ ΟΡΑΜΑ ΤΟΥ Υ.Π.Π. ΓΙΑ ΤΟΝ Υ.Τ. Είναι , ο Υ.Τ να συμβάλει: Στην ομαλή μετάβαση των μαθητών από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο και από το Γυμνάσιο στο Λύκειο. Στην ενίσχυση των διαπροσωπικών σχέσεων στη σχολική μονάδα. Στην επίλυση προβλημάτων που, όταν συσσωρεύονται, μετατρέπονται σε θυμό, ματαίωση, απόγνωση και βία.

ΤΟ ΟΡΑΜΑ ΤΟΥ Υ.Π.Π. ΓΙΑ ΤΟΝ Υ.Τ. Είναι, ο Υ.Τ να συμβάλει: Στη βελτίωση των σχέσεων εκπαιδευτικών και των μαθητών. Στη βελτίωση της επικοινωνίας σχολείου – οικογένειας. Στην ανάπτυξη δεσμών σχολείου και κοινότητας - κοινωνίας. Στην αντιμετώπιση της αντικοινωνικής συμπεριφοράς των μαθητών.

ΤΟ ΟΡΑΜΑ ΤΟΥ Υ.Π.Π. ΓΙΑ ΤΟΝ Υ.Τ. Είναι, ο Υ.Τ να συμβάλει: Στην ανάπτυξη του σχολικού ήθους και στην προώθηση νέων στάσεων και δεξιοτήτων των μαθητών. Στο συντονισμό και στη συνεργασία των διδασκόντων όλων των ειδικοτήτων. Στη βελτίωση της επίδοσης του τμήματος και κάθε μαθητή ξεχωριστά. (Ανακοίνωση ΥΠΠ,24/7/2008 και Καθηγητής Υ.Τ. , 2001)

ΤΥΠΙΚΑ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΤΟΥ Υ.Τ. Αναφέρονται Στους Κανονισμούς περί Λειτουργίας των Δημοσίων Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης [του 1990 – Κ.Δ.Π. 310/90 (30.11.1990) έως Κ.Δ.Π. 591/2005 (23.12.2005)] (Ο.Ε.Λ.Μ.Ε.Κ., Λευκωσία 2005)

ΤΥΠΙΚΑ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΤΟΥ Υ.Τ. Κανονισμός 16(4) – Διαγωγή μαθητών (ομαλή προσαρμογή στο νέο σχολείο) (σσ 149.0.1 – 149.1.1.) Κανονισμός 17(5) – Παιδαγωγικά μέτρα – Παιδαγωγική Ομάδα (σ 149.2.1) Κανονισμός 23 (9)(13) – Καθήκοντα και αρμοδιότητες Β.Δ. (σ.159) Κανονισμός 15(3)(8)(11)(13)(16)- Μαθητικά Συμβούλια (σσ 143.0.1 – 145.0.1)

ΤΥΠΙΚΑ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΤΟΥ Υ.Τ. Συγκεκριμένα: Κανονισμός 25 (1)(2) – Καθηγητές Υπεύθυνοι Τμημάτων (σσ 161 – 163) Κανονισμός 18 (1) – Πειθαρχικό Συμβούλιο (σ 150.4.1) Κανονισμός 7Α – Δράση ΔΔΚ (σσ 117 -118) Κανονισμός 20 (13)(α) – Καθηγητικός Σύλλογος (σ.153)

ΤΥΠΙΚΑ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΤΟΥ Υ.Τ. Αναφέρονται και στις οδηγίες για τη λειτουργία του Ενιαίου Λυκείου (2000 - 2001), σε εγκυκλίους και ανακοινώσεις του Υπουργείου, στους εσωτερικούς κανονισμούς των σχολικών μονάδων.

Όπως προκύπτει από το πνεύμα των κανονισμών, 4. Ο ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΣ Υ.Τ. Όπως προκύπτει από το πνεύμα των κανονισμών, ο Υ.Τ. αναμένεται να λειτουργεί ως ένας μεγαλύτερος φίλος που επαγρυπνεί για : την πρόοδο, την ασφάλεια, τη συμπεριφορά κάθε μαθητή του τμήματός του.

Για να πετύχει τους στόχους του: Ο ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΣ Υ.Τ. Για να πετύχει τους στόχους του: Ενημερώνεται διακριτικά για όλους και για όλα. προνοεί, προβλέπει, προλαμβάνει. Ετοιμάζει τις δραστηριότητές του που απορρέουν από το ρόλο του ως Υ.Τ. με την ίδια τουλάχιστον προσοχή που επιμελείται και το διδακτικό του έργο.

Ο ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΣ Υ.Τ. Πηγές ενημέρωσης για τους μαθητές του Καθηγητής Συμβουλευτικής Επαγγελματικής Αγωγής (Σ.Ε.Α.) Σχολικό Αρχείο (ενδεικτικά, κάρτες εγγραφής, φάκελος επιτευγμάτων, σχολικό περιοδικό ή εφημερίδα ...) Υ.Τ. και καθηγητές προηγούμενου έτους Μαθητές (ο ίδιος ο μαθητής ή συμμαθητές του) Οι γονείς ή άλλοι οικείοι του μαθητή Οποιαδήποτε άλλη πηγή

Ο ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΣ Υ.Τ. Η καλύτερη και αμεσότερη πηγή ενημέρωσης είναι η προσωπική παρατήρηση και η επαφή του Υ.Τ. με τον κάθε μαθητή του τμήματος κατά τη διδασκαλία, κατά το διάλειμμα (μπορεί να αξιοποιηθεί η εφημέρευση), κατά την ώρα προσέλευσης ή αποχώρησης του μαθητή από το σχολείο, κατά τις εκδρομές, σε μη διδακτικό χρόνο, κατά την ώρα του Υ.Τ.

ως εργαλείο για κατανόηση των αναγκών του κάθε μαθητή Ο ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΣ Υ.Τ. ΠΡΟΣΟΧΗ: Η ενημέρωση δεν πρέπει να δημιουργεί προκατάληψη που να λειτουργεί ως «αυτοεπιβεβαιωνόμενη προφητεία» αλλά ως εργαλείο για κατανόηση των αναγκών του κάθε μαθητή και του τμήματος ως συνόλου.

Τις πληροφορίες που συγκεντρώνει ο Υ.Τ. τις χειρίζεται Ο ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΣ Υ.Τ. Τις πληροφορίες που συγκεντρώνει ο Υ.Τ. τις χειρίζεται με απόλυτη εχεμύθεια, με σεβασμό προς τον κάθε μαθητή και την οικογένειά του, χωρίς να παραβιάζει οποιαδήποτε προσωπικά δεδομένα, μόνο για το καλώς νοούμενο συμφέρον του μαθητή.

Ο ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΣ Υ.Τ. Πώς χρησιμοποιεί την προνοητικότητα και την πρόληψη: 1. Στο θέμα των απουσιών Δεν αναμένει να συμπληρώσει ένας μαθητής τον αριθμό των απουσιών που δικαιούται και μετά να επικοινωνήσει με τους γονείς. Φροντίζει να ενημερώνεται καθημερινά για το λόγο της απουσίας του μαθητή και, όταν μπορεί, την ίδια ώρα που απουσιάζει ο μαθητής, ενημερώνει αμέσως τους γονείς.

Ο ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΣ Υ.Τ. ΠΡΟΣΟΧΗ: Όταν ο Υ.Τ. επικοινωνεί για θέματα απουσιών με τους γονείς, δεν το κάνει για να “καταγγείλει” το μαθητή, ούτε για να εξασφαλίσει άλλοθι για τυχόν παιδαγωγικά μέτρα αλλά για να συνεργαστεί με την οικογένεια για το καλό του μαθητή και του τμήματός του.

Ο ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΣ Υ.Τ. ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΗ: Βραχυπρόθεσμα η άμεση ενημέρωση των γονιών για το θέμα των απουσιών προϋποθέτει κάποια εργασία πέραν από αυτήν που επιβάλλει το γράμμα των κανονισμών. Όμως, μακροπρόθεσμα η εργασία αυτή εξαργυρώνεται στο πολλαπλάσιο, γιατί μειώνονται δραματικά οι απουσίες των μαθητών του τμήματος , επομένως και η εργασία του Υ.Τ.

Ο ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΣ Υ.Τ. Πώς χρησιμοποιεί την προνοητικότητα και την πρόληψη : 2. στο θέμα των σχέσεων με τους γονείς Επιδιώκει, η πρωτοβουλία για την πρώτη συνάντηση με τους γονείς να ανήκει στον ίδιο. Μόλις γνωρίσει κάπως τους μαθητές και οργανώσει το τμήμα του, σε συνεννόηση με τη Διεύθυνση οργανώνει συνάντησή του με τους γονείς του τμήματός (Κανονισμός 25(στ΄) Προσκαλεί και άλλους διδάσκοντες , ώστε όσοι μπορούν, να παρευρεθούν.

Ο ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΣ Υ.Τ. Η συνάντηση έχει φιλικό χαρακτήρα και στοχεύει στη γνωριμία του κάθε γονιού με τον Υ.Τ. και των γονιών μεταξύ τους. Καλό είναι να επιδιώκεται η παρουσία και των δύο γονιών. Μπορεί να περιλαμβάνεται μια πολύ σύντομη εισαγωγή από τον Υ.Τ., συζήτηση στην ολομέλεια και κατ’ ιδίαν συζητήσεις του Υ.Τ με κάθε γονιό Όταν η πρώτη συνάντηση με τους γονείς γίνει νωρίς, περιορίζεται το ενδεχόμενο κάποιοι να οδηγηθούν στη βαθμοθηρία.

Ο ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΣ Υ.Τ. Κάθε επαφή του Υ.Τ. με γονιό θα πρέπει να χαρακτηρίζεται από: ευγένεια, διακριτικότητα, λεπτότητα, υπομονή, ακόμη και ανοχή. Ως ικανός συνομιλητής , ο Υ.Τ δείχνει προθυμία να ακούει. Διαφορετικά θα φέρει αρνητικά αποτελέσματα.

ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ Ο Υ.Τ. στη συμπεριφορά του σε σχέση με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς θα πρέπει να μπαίνει στη θέση του καθενός, ώστε όχι μόνο να ενεργεί με τρόπο που να αποφεύγονται εντάσεις και παρεξηγήσεις, αλλά και να επιτυγχάνει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.

5. Ο Υ.Τ. ΩΣ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥ 5. Ο Υ.Τ. ΩΣ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥ Γνωρίζει ότι ο ρόλος του δεν είναι μόνο ούτε κυρίως ο συντονισμός της βαθμολογίας, αλλά να παρακολουθεί την πορεία μάθησης και συμπεριφοράς του τμήματος και του κάθε μαθητή ξεχωριστά και να εισηγείται ή να λαμβάνει στηρικτικά ή διορθωτικά μέτρα, συνεργαζόμενος με τον οικείο εκπαιδευτικό ψυχολόγο ή άλλο ειδικό ή αρμόδια αρχή [Κανον. 17(5)].

5. Ο Υ.Τ ΩΣ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥ Σε συνεννόηση με τη Διεύθυνση επιδιώκει έγκαιρη σύγκληση της Π.Ο. Ο ίδιος διεξάγει προπαρασκευαστική εργασία, ώστε οι εργασίες της ομάδας να είναι αποτελεσματικές. Διεξάγει άτυπες επαφές με τα άλλα μέλη της ομάδας και μεταφέρει σ’ αυτήν τις θέσεις όσων δεν μπορούν να παραστούν, τους οποίους και ενημερώνει μετά τη συνάντηση.

6. Η ΩΡΑ ΤΟΥ Υ.Τ. Ο Υ.Τ. δεν αναμένει να του δοθεί υλικό από τη Διεύθυνση για αξιοποίησή του στην ώρα της συνάντησής του με το τμήμα του αλλά με βάση τις ανάγκες του τμήματος προγραμματίζει ο ίδιος τα θέματα των συναντήσεών με τους μαθητές του. Ασφαλώς αξιοποιεί και όποιο υλικό του δοθεί από τη Διεύθυνση.

7. Ο ΘΕΣΜΟΣ ΤΟΥ Υ.Τ. ΜΙΑ ΠΡΟΚΛΗΣΗ Κάθε Υ.Τ. πρέπει να αντιμετωπίζει το ρόλο του ως ευκαιρία για καταξίωσή του ως ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΥ και ως ΗΓΕΤΗ και ως ΠΡΟΚΛΗΣΗ για να αποδείξει τις ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΕΣ και ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ του ικανότητες.