GREEKLISH ή ΕΛΛΗΝΙΚΑ Th glwssa moy edwsan diadyktiakh.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Φέρη Γαλιατσάτου: Η γλωσσική διδασκαλία στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
Advertisements

Επιμέλεια: Τίκβα Χριστίνα
Ερευνητική Εργασία Παραδοσιακή & Ηλεκτρονική Επικοινωνία 11 ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης
Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα
NEEΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΙ  Γιατί οι έφηβοι πέφτουν στην κυριολεξία με τα μούτρα στη χρήση και συχνά την κατάχρηση του διαδικτύου, του κινητού (ή.
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ.

PROJECT 4 Greeklish.
Μετρήσεις στη γλώσσα και ανάλυση του λόγου Γ. Μικρός, Γ. Ταμπουρατζής, Σ. Μαρκαντωνάτου ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ INSTITUTE FOR LANGUAGE & SPEECH.
Τμήμα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας (ΤΕΤ) Ινστιτούτο Επεξεργασίας του Λόγου Φιλογλωσσία Διδασκαλία της Ελληνικής ως ξένης γλώσσας (2η Δράση του ΙΕΛ στην Γλωσσική.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
Πως Γράφω Σωστά Επιστημονικές Ερμηνείες - Πως Γράφω Σωστά Επιστημονικές Ερμηνείες Βασίλης Γαργανουράκης
«Γραμματική Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού»
ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΙ.
Μαθητές Ελένη Καίσαρη Νεφέλη-Μαρία Μαδεμλή Χριστίνα Ζιάγκα
ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
ΟΙ ΝΕΟΙ ΚΑΙ H EΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ
Διοργανώνουμε ένα συνέδριο. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ  Στόχοι: έρευνα, δημιουργικότητα, συνεργασία, ευρηματικότητα, παραγωγή έργου, ευθύνη, γνώσεις, αυτενέργεια. 
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
4. Απόψεις και κίνητρα των μαθητών στο μάθημα των Μαθηματικών.
Quatuor Squilla Θέμα: "Πώς επηρέασε η χρήση της κινητής τηλεφωνίας τις διαπροσωπικές σχέσεις και ποια νέα ήθη και γλώσσα εισήγαγε στη σύγχρονη καθημερινότητα;"
Πόσες ώρες την ημέρα χρησιμοποιείτε το κινητό;
Κεφ.1 Εισαγωγη στην εννοια του Αλγοριθμου και στον Προγραμματισμο
Δρ Ι.Π.Αμπελάς Ορισμός, αίτια, συνέπειες, τρόποι αντιμετώπισης
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΛΟΓΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
Έντυπος vs Ηλεκτρονικός Λόγος
ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑΣ
1.5 Γλώσσες Προγραμματισμού
ΤΡΕΛΟΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ Λογοτεχνία – Γλώσσα Ονόματα μαθητών Ασλανίδου Νεκταρία – Χριστίνα Α1 Τουλούμη Αντιγόνη Α4 Αραούζου Βαρδαλάχου Αθηνά Α1 Νικοδημητροπούλου.
Αρχές Αποτελεσματικής Επικοινωνίας
ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Μάθημα 1ο Εισαγωγή στη Γλωσσική Τεχνολογία
Ερευνητική Εργασία 1ο ΕΠΑ.Λ. Αμπελοκήπων.
ΟΜΑΔΑ ΑΘΗΝΑ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΙΩΑΝΝΑ ΓΙΟΥΒΑΝΑΚΗ ΣΩΤΗΡΗΣ ΣΑΛΑΜΠΑΣΗΣ
Φυλλο του Καθηγητη. Teacher’s Age Ποιο ειναι το αντικειμενο διδασκαλιας σας?
Ταξίδι στον κόσμο της Γλώσσας Β’ Δημοτικού
ΣΥΝΟΛΑ.
Κανόνες Καλής Συμπεριφοράς στο διαδίκτυο. γρά φ Xρησιμοποιήστε την ίδια ευγένεια που θα δείχνατε αν είχατε µια προσωπική επικοινωνία. Ακολουθείστε τους.
Ένα Σύντομο Σεμινάριο Ανθρώπινων Σχέσεων
Γλώσσα και σκέψη Με τον όρο σκέψη εννοούμε ένα μεγάλο φάσμα νοητικών διεργασιών: Επεξεργασία εννοιών, επίλυση προβλημάτων, ονειροπόληση, προγραμματισμό.
ΟΜΑΔΑ Ά Θανάσης Μυλωνάς Γιάννης Παπαδημητρίου Χριστίνα Πουλουκτσή
ΑΣΦΑΛΗΣ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Σχολικό site Το site του σχολείου μας είναι ανοικτό σε όλους, μαθητές και εκπαιδευτικούς, οι οποίοι θέλουν να δημοσιεύσουν κάτι είτε ατομικά είτε σαν συλλογική.
Γραμματισμός και σχεδιασμός γλωσσικού μαθήματος: 5. Πολυγραμματισμοί
Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
3 η διδασκαλία. Παραγοντοποίση- Χρήση ταυτοτήτων- Επίλυση εξισώσεων Τάξη: Γ’ Γυμνασίου Αριθμός Μαθητών: 28.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Κατά τη διάρκεια των χιλιάδων ετών της ιστορίας της κινεζικής γλώσσας, μπορούμε να δούμε καθαρά πώς τα εργαλεία και τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν για.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Διδακτική αρχαίων ελληνικών Α΄ λυκείου από πρωτότυπο κείμενο
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.
Ένα Σύντομο Σεμινάριο Ανθρώπινων Σχέσεων
ΑΣΦΑΛΗΣ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
ΠEΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ:
29ο Δημοτικο Σχολειο Θεσσαλονικησ
Ένας Χρόνος ΠΕΑΠ Επίκουρη Καθηγήτρια Ευδοκία Καραβά
Δ΄Ομάδα Ματθαίος Λιλικάκης Γιώργος Λαμπάκης Δέσποινα Κουφηδάκη Μαρία.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ Ανάπτυξη Εφαρμογών για Φορητές Συσκευές
Ερευνητική Εργασία στην Θεματική Ενότητα Κοινωνικές και Ανθρωπιστικές Επιστήμες με θέμα “Χάσμα Γενεών και Τεχνολογία”
1ο ΓΕΛ ΑΜΑΛΙΑΔΑΣ Τμήμα: Α4 Σχ. Έτος: Β΄τετράμηνο
Πλεονεκτήματα χρήσης του facebook
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Κριτήρια επιλογής του θέματος
έκθεση – έκφραση α΄ λυκείου
Υπόθεμα: Λεκτική επικοινωνία
Ασφάλεια στον ψηφιακό κόσμο
Μεταγράφημα παρουσίασης:

GREEKLISH ή ΕΛΛΗΝΙΚΑ Th glwssa moy edwsan diadyktiakh

Στη σημερινή εποχή,στην εποχή της τεχνολογίας και του διαδικτύου δημιουργήθηκε ένα σοβαρό πρόβλημα, τα greeklish. Τα παιδιά αγνοούν αυτό το σοβαρό πρόβλημα μ’ αποτέλεσμα να συνεχίζουν να γράφουν σε αυτή τη μορφή, χωρίς να μπορούν να καταλάβουν πως αυτή η στάση τους θα έχει πολύ σοβαρές επιπτώσεις στη γλώσσα μας σε μερικά χρόνια.

ΟΡΙΣΜΟΣ Τα Greeklish (Γκρίκλις), από τις λέξεις greek (ελληνικά) και english (αγγλικά), γνωστά και ως Grenglish, Λατινοελληνικά ή Φραγκολεβαντίνικα, είναι η ελληνική γλώσσα γραμμένη με το λατινικό αλφάβητο. Είναι ένα είδος μεταγραφής.

ΙΣΤΟΡΙΑ Στο παρελθόν ήταν δύσκολη η αναγνώριση των ελληνικών χαρακτήρων από τους υπολογιστές, γιατί δεν παρείχαν ανάλογη υποστήριξη όλα τα υπολογιστικά συστήματα. Για να μπορέσουν να επικοινωνήσουν οι Έλληνες χρήστες, είχαν να επιλέξουν μεταξύ δύο λύσεων: ή να χρησιμοποιήσουν τη γλώσσα του Internet, τα αγγλικά, ή να πλάσουν μια δική τους γλώσσα. Αυτό το δεύτερο έκαναν όσοι άρχισαν να γράφουν με τα greeklish.

Αυτή η χρήση ήταν τμήμα μιας ευρύτερης τάσης για χρήση του αλφαβήτου σύμφωνα με το δόγμα, π.χ. ελληνικό αλφάβητο για τους Έλληνες ορθόδοξους χριστιανούς της Καππαδοκίας ( καραμανλήδικα ) που μιλούσαν και την τουρκική, και χρήση ελληνικού και αραβικού αλφαβήτου στην Αλβανία. Συνηθιζόταν δε στο Βενετοκρατούμενο Αιγαίο στην πρώιμη σύγχρονη εποχή. Η τραγωδία «Ερωφίλη», ένα από τα σπουδαιότερα έργα της κρητικής λογοτεχνίας από την εποχή της Βενετοκρατίας, γράφηκε από τον Γεώργιο Χορτάτση με το λατινικό αλφάβητο.

ΕΠΙΚΡΑΤΗΣΗ Τα Greeklish επικρατούν στην ηλεκτρονική καθημερινότητά μας, γιατί: Γλιτώνεις χρόνο Δεν μπορείς να κάνεις ορθογραφικά και συντακτικά λάθη, επειδή απλά δεν υπάρχουν ανάλογοι κανόνες Μπορείς να συνεννοηθείς άνετα με τους φίλους σου και οι γονείς σου να μην καταλάβουν απολύτως τίποτα Γράφεις σε οποιαδήποτε συσκευή χωρίς καμία δυσκολία και περιορισμούς, π.χ. υπολογιστής κινητό και άλλα. Είναι “in” στην τεχνολογία και “cool” όσον αφορά τη μόδα της εξέλιξης.

ΜΟΡΦΟΛΟΓΙΑ Τα Greeklish μπορεί να είναι: ορθογραφικά, δηλαδή να ακολουθούν τους κανόνες της ελληνικής ορθογραφίας ή φωνητικά, δηλαδή να σκοπεύουν στη φωνητική απόδοση των ελληνικών.

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΦΡΑΣΕΩΝ – ΛΕΞΕΩΝ: >: euxaristw, eyxaristo, ty(από την αγγλική λέξη thank you) >: kalhmera, ti kaneis?, klmra t knc? >: pws eiste?, pos iste?

ΜΕΤΑΤΡΟΠΕΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΩΝ ΣΕ ΛΑΤΙΝΙΚΟΥΣ Οι μετατροπείς είναι εργαλεία που μεταφέρουν λέξεις μιας γλώσσας στο αλφάβητο μιας άλλης. Αξιοποιώντας τις δυνατότητες των μετατροπέων μετατρέψαμε 4 κείμενα. Το καθένα από αυτά ανήκει σε διαφορετικό κειμενικό είδος.

Συμπεράσματα Από τις μετατροπές μπορεί κανείς να οδηγηθεί στο συμπέρασμα ότι: Τα greeklish συναντώνται σπάνια σε μεγάλα κείμενα και ουσιαστικά η χρήση τους περιορίζεται συνήθως σε μικρά ανεπίσημα μηνύματα μεταξύ φίλων. Κι αυτό γιατί προσπαθώντας κανείς να διαβάσει ένα εκτενές κείμενο που έχει μετατραπεί σε greeklish, σύντομα διαπιστώνει ότι η ανάγνωση καθίσταται ιδιαίτερα δυσχερής και απαιτεί επίπονη προσπάθεια.

ΕΡΕΥΝΑ Στο πλαίσιο του μαθήματος πραγματοποιήθηκε έρευνα με ζητούμενο τη χρήση των greeklish από τους μαθητές και την αντιμετώπισή τους τόσο από τους ίδιους όσο και από τους καθηγητές.

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΜΑΘΗΤΩΝ α. Χρησιμοποιείτε Greeklish; β. Αν ναι, πόσο συχνά; Πού τα χρησιμοποιείτε; Χρησιμοποιείτε συντομογραφίες; Έχουν επηρεάσει τα Greeklish την ορθογραφία σας; Θεωρείτε τη χρήση τους πιο εύκολη από αυτή των ελληνικών; Πιστεύετε ότι η ελληνική γλώσσα αλλοιώνεται με τα Greeklish; Πιστεύετε ότι κάθε κείμενο μπορεί να μεταφραστεί στα Greeklish; Ποια είναι η άποψή σας για τα Greeklish;

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ Αντίφαση ανάμεσα στην άποψη που επικρατεί για τα greeklish και τη χρήση τους. Συνειδητοποίηση αλλοίωσης της ελληνικής γλώσσας Ανεπηρέαστη ορθογραφία Διαδεδομένη χρήση κυρίως στο διαδίκτυο Προτίμηση στις συντομογραφίες

ΓΝΩΜΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΑ GREEKLISH « Εύκολος, γρήγορος και διασκεδαστικός τρόπος επικοινωνίας μεταξύ των νέων » Μαθητής Β΄ Λυκείου « Επηρεάζουν την ορθογραφία και βοηθούν στην ανάπτυξη της ξενομανίας » Μαθήτρια Β΄ Λυκείου « Προσβάλλουν και αλλοιώνουν την ελληνική γλώσσα » Μαθητής Γ΄ Λυκείου « Τα greeklish είναι μια σύγχρονη μόδα. Δεν μπορώ να πω ότι είναι αρνητική η χρήση τους αρκεί να γίνεται σε σωστά πλαίσια » Μαθήτρια Α΄ Λυκείου

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ Χρησιμοποιείτε Greeklish; Σε ποιες περιπτώσεις τα χρησιμοποιείτε; Σας τυχαίνει συχνά να αξιολογείτε γραπτά μαθητών σε Greeklish; α. Θα μπορούσατε να διορθώσετε γραπτό σε Greeklish; β. Με ποιο κριτήριο θα το διορθώνατε; Πιστεύετε ότι η χρήση τους καταστρέφει την ελληνική γλώσσα; Να δικαιολογήσετε την απάντησή σας.

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ Χρησιμοποιούν τα greeklish σπάνια/καθόλου Δεν τους τυχαίνει συχνά να αξιολογούν γραπτά μαθητών σε greeklish Σε ανάλογη περίπτωση θα βαθμολογούσαν τα γραπτά των μαθητών με βάση το περιεχόμενο και την πληρότητα του νοήματος

ΣΧΟΛΙΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ « Καταστρέφει τον πλούτο της ελληνικής γλώσσας και ταυτόχρονα τη γλωσσική ικανότητα των νέων που χρησιμοποιούν αυτό το έκτρωμα ». « Σίγουρα χάνεται η ομορφιά και η αισθητική της γλώσσας μας, καταπατάται η ορθογραφία, ισοπεδώνεται η γλώσσα και κατά συνέπεια μπορεί να ξεχαστεί η ελληνική γραφή ». « Η χρήση των greeklish δεν εμποδίζει ακριβώς τη φυσιολογική εξέλιξη της γλώσσας, την φτωχαίνει ίσως, αλλά δεν την καταστρέφει ».

GREEKLISH ΠΑΝΤΟΥ

Άποψη Μπαμπινιώτη «Εγώ θα έλεγα στον κόσμο που μας ακούει: ‘’τη γλώσσα και τα μάτια σας’’. Θα έλεγα ότι σε ημέρες κρίσης θα πρέπει να σκύψουμε σε ό,τι καλύτερο διαθέτει αυτός ο τόπος, που είναι ο πολιτισμός μας, η παράδοση μας και με τον πιο εύγλωττο τρόπο η γλώσσα μας», ανέφερε ο κ. Μπαμπινιώτης

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΥΠΕΡ ΤΩΝ GREEKLISH Γράφεις χωρίς να φαίνονται τα ορθογραφικά σου λάθη. Γράφεις σύντομα διότι δεν βάζεις τόνους,ούτε τα διπλά μμ,σσ κ.λπ. (θάλασσα-8alasa) Τα greeklish είναι η νέα τάση της εποχής.

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΚΑΤΑ ΤΩΝ GREEKLISH Απομακρυνόμαστε από την μητρική μας γλώσσα Δεν ξέρουμε ορθογραφία. Δημιουργούνται προβλήματα στον γραπτό λόγο. Υπάρχουν προβλήματα στην κατανόηση των κειμένων. Δεν μπορούμε να εκφραστούμε στην μητρική μας γλώσσα. Ξεχνάμε τις ελληνικές λέξεις και χρησιμοποιούμε ξένες λέξεις αβίαστα και φυσικά (π.χ. Ok, like, profile, light)

ΛΟΓΟΣ ΖΟΛΩΤΑ Ο πρώην πρωθυπουργός και καθηγητής κ. Ξενοφών Ζολώτας είχε εκφωνήσει δύο λόγους στην Ουάσιγκτον, οι οποίοι έμειναν μνημειώδεις. Αιτία ως προς αυτό δεν ήταν μόνο το περιεχόμενό τους αλλά και η γλώσσα τους. Υποτίθεται ότι η γλώσσα των λόγων ήταν η αγγλική. Κατ' ουσίαν όμως, με την αφαίρεση λίγων συνδέσμων, άρθρων και προθέσεων η γλώσσα είναι η Ελληνική. Το ακροατήριό του αποτελούσαν οι σύνεδροι της Διεθνούς Τράπεζας Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης και δεν αντιμετώπισαν τότε κανένα πρόβλημα στην κατανόηση τού προφορικού κειμένου που ανέγνωσε ο Έλληνας καθηγητής.