ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (Ανατροφοδότηση /Μαρία Κωνσταντινίδου)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Advertisements

Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Διεπαγγελματική μάθηση στόχοι?
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Μ. Βιβίτσου, Ν. Λαμπροπούλου, Αλ. Γκίκας, Ι. Χαρδαλούπα
Γνωστικά εργαλεία είναι: οι εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τ. Π. Ε
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ
Διδακτική Μεθοδολογία του Λογισμικού Ιστορίας
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
ΓΡΑΦΕΙΟ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΥΠΕΠΘ
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.
ΚΑΠΝΙΣΜΑ; ΌΧΙ ΕΜΕΙΣ! SİGARA MI? BİZDEN UZAK!
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΡΟΤΑΣΗ ΘΕΜΑΤΟΣ.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Μικροδιδασκαλία (Microteaching)
Δημιουργία θετικής ατμόσφαιρας μάθησης Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης Περιφερειακό Ινστιτούτο Επιμόρφωσης Θεσσαλονίκης Παπαδόπουλος Πάρης.
Κεφ. 8 ο : Εκπαιδευτικό Λογισμικό Γενικοί ορισμοί: Γενικοί ορισμοί: (software): –Λογισμικό (software): οι καταγραφές σε υλικό –Υλικό hardware –Υλικό (hardware):
Ένα ολοκληρωμένο μοντέλο Παιδαγωγικής Διαχείρισης Ποιότητας
Σενάριο.
 Π.Ε.ΚΑ.Π. Νικ. Καλογερόπουλος Αξιοποίηση των τεχνολογιών της πληροφορίας και της επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην εκπαίδευση. Η εξέλιξη της τεχνολογίας.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου. Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου Διδακτικό αρχείο : ένα καλά οργανωμένο σύνολο στοιχείων και πληροφοριών.
To παιχνίδι ρόλων 11/1/2015 Υοu 4 Teachers
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Πληροφορίες – οδηγίες για το μάθημα: Διδακτική της Γεωλογίας Διδάσκοντες: Α. Χατζηπέτρος– Δ. Κωστόπουλος Κ. Μακρή.
1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης Καρακούσης.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Αποστόλης Καλέμας - Γιάννης Μόκιας Επιμόρφωση Β Επιπέδου ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ (BLOG) Blog = Web + Log =δικτυακή καταχώρηση.
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Εκπαιδευτικό λογισμικό Εκπαιδευτικό λογισμικό είναι το προϊόν της τεχνολογίας μέσω του οποίου πραγματοποιείται η διδασκαλία ενός ή περισσοτέρων γνωστικών.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ και ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
Η παρουσία του εκπαιδευτικού στη σχολική μονάδα. Ο εκπαιδευτικός ως πρότυπο (role model) Ο εκπαιδευτικός: είτε το επιδιώκει είτε όχι, είτε το θέλει είτε.
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι Μάθημα 1 ο Διδάσκει : Βασίλης Τσελφές.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
Θετική Σκέψη “Σκέψου θετικά, και θετικά πράγματα θα συμβούν”
Πηγή: Ματσαγγούρας, Η. (2000) Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και μάθηση
Τι είναι/ περιλαμβάνει ένα περιβάλλον μάθησης;
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Ορισμός Είναι ένα σύνολο συστηματικών, προγραμματισμένων, μεθοδικών και σκόπιμων δραστηριοτήτων (λέξεις μέσα σε πράξεις) με τις οποίες επιτυγχάνονται.
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Ο πολυσύνθετος ρόλος του εκπαιδευτικού
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Προσχολική Παιδαγωγική
Μετά το σχεδιασμό και την υλoποίηση των προγραμμάτων ΠΕ…
Δραστηριότητα από ΑΠΣ Α’ Λυκείου
Ανάθεση Εργασίας (Homework Assignment)
ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ ΤΗΓΑΝΙΤΑ ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΤΣΟΥΚΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΜΑΓΚΛΑΡΑ ΓΕΩΡΓΙΑ.
ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΤΑΞΗ Διερεύνηση με συζήτηση
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Project.
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
To Teach Curricular Subjects
Παραπρόγραμμα / Λανθάνον ή κρυφό ΑΠ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (Ανατροφοδότηση /Μαρία Κωνσταντινίδου)

Ανατροφοδότηση στην Εκπαίδευση  Πως οι εκπαιδευτικοί αντιλαμβάνονται την ανατροφοδότηση στην εκπαιδευτική διαδικασία;  Σχολιάστε τη φράση «Οι δάσκαλοι ξέρουν καλά μόνο να κρίνουν…»  Προβληματισμός/ Συζήτηση μέσω παραδειγμάτων κι εμπειριών

Τι είναι η Ανατροφοδότηση; Το πλήθος των πληροφοριών που δίνονται κατά τη διάρκεια ή μετά την εκτέλεση μιας οποιασδήποτε μαθησιακής δράσης. Έχει επιβεβαιωτικό ή/ και διορθωτικό ρόλο Επηρεάζει τη μάθηση

Ανατροφοδότηση Κατεύθυνση (ατομική, ομαδική) Σκοπό (αξιολογική, διορθωτική) Περιεχόμενο (ειδική, γενική) Τύπο (θετική, αρνητική ) Πλαίσιο (δεξιότητα, συμπεριφορά, γνώση)

Ανατροφοδότηση στη Βιωματική Εκπαίδευση Ποιους σκοπούς εξυπηρετεί; ( Γιατί; ) ωθεί την κατανόηση της μαθησιακής πορείας συμβάλλει στην οικοδόμηση της γνώσης ενισχύει την «απελευθερωτική» συμπεριφορά επαναπροσδιορίζει τους παράγοντες της εκπαιδευτικής διαδικασίας

Ποιος ανατροφοδοτεί ποιον; Ανατροφοδότηση Εκπαιδευτικός Μαθητής Συμμαθητής

Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στην ανατροφοδότηση…. Παρατηρεί & Καταγράφει Ενθαρρυντικός Υποστηρικτικός Φιλικός Διακριτικός Αφουγκράζεται Επικροτεί Τονίζει το θετικό

Ο ρόλος των μαθητών στην ανατροφοδότηση…  Καθοριστικός για την εξέλιξη της διδακτικής διαδικασίας  Διακριτικός  Δίνουν την «πληροφορία» μόνο εφόσον θελήσουν  Εκφράζονται με ειλικρίνεια, αμεσότητα κι αυθορμητισμό

Στη Βιωματική Εκπαίδευση σκοπός είναι να μπορούν οι μαθητές να εκτεθούν και να εκφραστούν ώστε να εξερευνήσουν νέες ικανότητες και να αποκτήσουν νέες δεξιότητες Επομένως, κατά την ανατροφοδότηση… Ο εκπαιδευτικός δεν αναζητά το «λάθος» για να το διορθώσει Αναγνωρίζει τις «εσωτερικές» δυνάμεις των μαθητών του και τις ενισχύει Δεν κρίνει Επιβραβεύει κι επαινεί

Πότε γίνεται η ανατροφοδότηση; Στο τέλος του μαθήματος…. Στο τέλος της δραστηριότητας…. Κατά τη διάρκεια της δραστηριότητας…. Προβληματισμός των εκπαιδευτικών... Συζήτηση και τεκμηρίωση απόψεων ???

Με ποιους τρόπους γίνεται η ανατροφοδότηση (Πως;) Λεκτικοί και μη λεκτικοί Δομημένοι ή μη δομημένοι Με χρήση Τεχνών (χορός, ζωγραφική, πηλός, αυτόματη/δημιουργική γραφή) Με χρήση συμβόλων ή/και συμβολισμών Ποικίλοι τρόποι

Δραστηριότητες Ανατροφοδότησης… «Ζωγραφίζω το συναίσθημά μου!» «Το κρυφό μου ημερολόγιο!» «Γράμμα σ΄ ένα αγαπημένο μου πρόσωπο...» «Σου δίνω ένα δώρο!» «Αν ήσουν …τι θα ήσουν;»

Ενδεικτική Βιβλιογραφία Bilodeau, I. (1966). The effects of an instructional strategy with two schedules οf augmented KP feedback upon skill acquisition of a selected shooting task. Journal of Teaching in Physical Education, 11:47-58 Stuart, R., & Ratliffe, T. (2000). Keeping kids on task with crossgroup feedback. Strategies, 13(6): Pintrich P. R. & Schunk, D. H. (1996) Motivation in education: Theory, research, and applications, Merrill (Englewood Cliffs, N.J.) Jennings Sue (1998) Creative Drama in Groupwork, Winslow Press Ltd, UK Payne Helen (1995) Creative Movement & Dance in Groupwork, Winslow Press Ltd, UK Αρχοντάκη Ζ. & Φιλίππου Δ. (2003) «205 Βιωματικές Ασκήσεις για εμψύχωση ομάδων», εκδ. Καστανιώτη, Αθήνα. Μπακιρτζής, Κ. (2005) Βιωματική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην ψυχοπαιδαγωγική της επικοινωνίας, Παιδαγωγική Επιθεώρηση, 28, σελ Ματσαγγούρας Η. (2002) "Στρατηγικές Διδασκαλίας: Η Κριτική Σκέψη στη Διδακτική Πράξη", Gutenberg, Αθήνα