Οδηγίες συγγραφής βιβλιογραφικών συνόψεων Π. Βασιλειάδης 05-10-2007

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σημ.: Οι ώρες διδασκαλίας που αναφέρονται σε κάθε φάση και στάδιο είναι κατά προσέγγιση.
Advertisements

Σεμινάριο Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης στην Έρευνα και την Ανάλυση Δεδομένων με χρήση ΝΤ, Ιωάννινα 2009 Αντώνης Λιοναράκης Προδιαγραφές μεθοδολογίας έρευνας.
πως γράφουμε τη βιβλιογραφία στην εργασία μας
Θεμελιώδη Στοιχεία για Ατομική & Επαγγελματική Ανάπτυξη Τραγέα Γιώτα, Φυσικοθεραπεύτρια ΜSc (Pain Management)
“A Comparison of On-Line Science Citation Databases” Vaclav Petricek, Ingemar J. Cox, Hui Han, Isaac G. Councill,C. Lee Giles «Σύγκριση on-line επιστημονικών.
Κωδικοποίηση και επεξεργασία ποιοτικών δεδομένων
ΕΧ ΑΝΤΕ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ Ε.Υ.Σ.Σ.Α.Α.Π. Βόλος
ΠΩΣ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΩ Βασικές δεξιότητες μελέτης. Β. Βασιλείου.
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
Οδηγίες για τη συγγραφή εργασιών
Συγγραφή και παρουσίαση άρθρων Περιεχόμενο Δομή Διαδικασία Πως γίνομαι καλύτερος Μέρος Α: Περιεχόμενο + Δομή + Διαδικασία Μέρος Β: Πως γίνομαι καλύτερος.
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟΥ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟΥ
ΜΑΘΗΜΑ:. Ψυχολογία ΤΑΞΗ:. Α’ Λυκείου ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:
Δημιουργία Διαφανειών
Αλγόριθμοι και Πολυπλοκότητα
Σεμινάριο Βιβλιογραφίας στους προπτυχιακούς φοιτητές της Σχολής Θετικών & Τεχν. Επιστημών κ’ της Σχολής Επιστημών Υγείας Ηράκλειο Eαρινό Eξάμηνο 2015.
Η συγγραφή μιας διδακτορικής διατριβής Αριστείδης Ν. Χατζής Ε.Λ.Κ.Ε.16/12/2004.
Συμβουλές για επιτυχημένη Πτυχιακή/Διατριβή Γεώργιος Χατζημηλιούδης Κε.Δι.Μα. Ταχύρρυθμα μαθήματα Εαρινό Εξάμηνο
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ & ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΜΣ: «ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ» ΜΑΘΗΜΑ: ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑ: MULTI-DOCUMENT SUMMARIZATIONS.
Πώς γράφουμε μια εργασία -Project
Τίτλος Ενδιάμεση Εξέταση Πτυχιακής Εργασίας >. 2 Αντικείμενο της εργασίας Ο σκοπός της εργασίας είναι να κατασκευασθεί ένα σύστημα > Οδηγία: customize.
Γκρίζα βιβλιογραφία Διονύσης Κόκκινος, Βιβλιοθηκονόμος, MSc Εργαστηριακός συνεργάτης ΤΕΙ Αθήνας e-Class:
Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΑνάπτυξη Εφαρμογών για την ΕΕΑ Διάλεξη 1: Εισαγωγή 1/26 12/2/2015 Διάλεξη 1 Εισαγωγή Ανάπτυξη Εφαρμογών για την Εκπαίδευση & την.
1 Η ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΠΕΡΙΛΗΨΕΩΝ ΣΤΗΝ XML ΑΝΑΚΤΗΣΗ ΜΑΘΗΜΑ : ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ επιμέλεια : ΡΑΜΜΑ ΧΑΡΙΚΛΕΙΑ ΑΘΗΝΑ 2007 Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας –
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας και Βιβλιοθηκονομίας Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας «Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Εργαστηριακή διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στα Σχολεία Δ/θμιας Εκπ/σης του Ν. Καρδίτσας Σεραφείμ Μπίτσιος, Φυσικός, υπεύθυνος Ε.Κ.Φ.Ε. Ν. Καρδίτσας.
Blogging στην εκπαίδευση. Μια μικρή έρευνα Πόσοι από εσάς έχετε ξανακούσει τους όρους blog/blogging/ιστολόγιο? … διαβάζετε τακτικά κάποιο blog? … «κρατάτε»
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ-ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΥΓΕΙΑΣ Εργαστήριο  Ανάλυση συστημάτων Μακροχρόνιας Φροντίδας Υγείας.
ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ “Επιστημονική εργασία” Εύρεση πηγών Άξονες δομής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση) Κανόνες γραφής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση)
► ► Η συγγραφή μιας ερευνητικής εργασίας ► ► Επιστημονικά κείμενα ► ► Οδηγίες για την συγγραφή και δημοσίευση εργασίας σε επιστημονικά περιοδικά ► ► Οδηγίες.
Βασικες Εννοιες Φυσικης Βασιλης Κολλιας Βασικές Εννοιες Φυσικής _ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ.
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 4 η (2015 – 16) Βιβλιογραφική Έρευνα Δρ. Αλέξανδρος Αποστολακης
1 Βιβλιογραφική Ανασκόπηση Literature Review. 2 Τι είναι η Βιβλιογραφική Ανασκόπηση;  Είναι η ικανότητα του σπουδαστή- συγγραφέα-ερευνητή να ανατρέχει.
Συγγραφή μεταπτυχιακής διπλωματικής εργασίας Χριστίνα Κανάκη Βιβλιοθηκονόμος, PhD Μάιος 2016.
ΤΡΟΠΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας Δρ Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕκπαιδευτικΗς ΕΡΕΥΝΑΣ: Συγγραφη εργασιας
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΕΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΑΓΟΡΑΣ
Κατάρτιση και αποδελτίωση βιβλιογραφίας
Αναφορά προόδου ή κατάστασης
Σεμινάριο Τελειοφοίτων
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Βασική βιβλιογραφία:
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
Ανασκόπηση βιβλιογραφίας
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
Ένα δάσκαλος δημιουργεί ιστολόγια
Οδηγίες για τη συγγραφή εργασιών
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Δημοσιογραφική Γραφή & Στιλ γραφής.
Δομή ερευνητικής εργασίας
Διερευνητική ανακαλυπτική μάθηση
Κύρια βήματα της έρευνας Πρωτόκολλο έρευνας
Εκπαίδευση προσωπικού
Βάσεις Δεδομένων και Παγκόσμιος Ιστός
Μεθοδολογια εκπαιδευτικης ερευνας
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 9η Σύνταξη Πτυχιακής Εργασίας
Εργασία για το μάθημα «Συγκίνηση και Νόηση»
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΠΟΛΥΜΕΣΙΚΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ
Ενδιάμεση Εξέταση Πτυχιακής Εργασίας
Κάποιες βασικές έννοιες στη μεθοδολογία της ψυχολογίας
ΕΦΕΙΑ – 4ο Μάθημα Ανάδειξη των ι.μ. Μεθοδολογία Workshop.
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
Ακαδημαϊκές και Επαγγελματικές Δεξιότητες
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΕΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣ
Επιχειρηματική Πολιτική και Στρατηγική
Βιβλιογραφική Ανασκόπηση
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Οδηγίες συγγραφής βιβλιογραφικών συνόψεων Π. Βασιλειάδης

Σκοπός Η βιβλιογραφική επισκόπηση, αποτελεί μια οργανωμένη καταγραφή (α) της ερευνητικής περιοχής που εξετάζεται, (β) των κρίσιμων τεχνικών ζητημάτων που εμπλέκονται σε αυτή, και (γ) μεθόδων αντιμετωπίσεως των εν λόγω τεχνικών προβλημάτων, όπως αυτές έχουν παρουσιαστεί στη διεθνή βιβλιογραφία. Πρέπει, δηλαδή, να θυμάστε, ότι η βιβλιογραφική επισκόπηση ως πρώτιστο στόχο έχει να σας βοηθήσει να οργανώσετε στο μυαλό σας, αφενός ποια είναι τα κρίσιμα ζητήματα, και αφετέρου, πώς τα αντιμετωπίζουμε.

Checklist Στην τελική της μορφή, η επισκόπηση έχει σκοπό να παρουσιάσει στον αναγνώστη, με δομημένο τρόπο, την οργάνωση της περιοχής που έχετε καταστρώσει στο μυαλό σας – και συγκεκριμένα, ποια είναι τα γενικά χαρακτηριστικά του ευρύτερου προβλήματος που διερευνούμε ποιες είναι οι σχετικές υποπεριοχές (γι’ αυτό και φτιάχνουμε μια υποενότητα για κάθε τέτοια περιοχή), ποιες είναι οι κρίσιμες εργασίες σε κάθε περιοχή και τι κάνουν. πώς συνοψίζεται η εικόνα της ερευνητικής προσπάθειας μέχρι στιγμής στην παγκόσμια βιβλιογραφία τι ζητήματα μένουν ανοιχτά προς διερεύνηση.

Εκκίνηση συλλογής της βιβλιογραφίας Τρεις είναι οι πηγές από τις οποίες μπορείτε να ξεκινήσετε τη συλλογή του υλικού: (α) ο επιβλέπων καθηγητής σας, (β) το DBLP, (γ) το Google. Οφείλετε να τις χρησιμοποιήσετε και τις τρεις! Επίσης, οφείλετε να δώσετε ιδιαίτερη σημασία στην βιβλιογραφία των τελευταίων ετών. Σχετικές εργασίες τα τελευταία 5-6 χρόνια στα συνέδρια VLDB, SIGMOD, ICDE, EDBT. στα περιοδικά ACM TODS, VLDBJ, Information Systems, IEEE TKDE Επισκοπήσεις: σα περιοδικά ACM Computing Surveys (CSUR) και VLDB Journal (VLDBJ) Επίσης:tutorials των προαναφερθέντων μεγάλων συνεδρίων

DBLP Στις βάσεις δεδομένων, το κατ’ εξοχήν σημείο αναφοράς για τη διεθνή βιβλιογραφία είναι το site του DBLP, που συντηρείται από τον M. Ley στο καθώς και τα mirrors του

Η ουσία ενός άρθρου... Givena set of assumptions Introduc e a technique / algorithm / data structure / theorem /… Such thata goal is achieved / certain measures are optimized (y-axis) / certain qualities are verified (essence of a theorem) Testedover a set of configuration parameters (x-axis)

Γράφε όπως διαβάζεις... Η τεχνική «γράφε όπως διαβάζεις» λέει ότι εν παραλλήλω με την παραπάνω διαδικασία κατανόησης, διεξάγεται και η διαδικασία καταγραφής: Γράψτε το GIST του άρθρου σε μία – δύο προτάσεις. Γράψτε σε τεχνικό ύφος το πώς δουλεύει η προτεινόμενη τεχνική ΠΡΟΣΟΧΗ: αυτό είναι το πιο δύσκολο σημείο + εδώ απαιτείται έμφαση στην βαθειά κατανόηση του άρθρου. Προσθέστε και οποιαδήποτε άλλα σχόλια, π.χ., για τα πειράματα ή τα ευρήματα.... και... Σκεφτείτε πολύ σοβαρά τι λείπει από το άρθρο και καταγράψτε το. Ασχέτως αν θα περιλάβετε τις ελλείψεις στην επισκόπηση, το σημείο αυτό σας βοηθά να κατανοήσετε τι μπορείτε να κάνετε εσείς.

Οργάνωση σε ομάδες G, I, S, με την αντίστροφη σειρά. Οι ευρύτερες ομάδες συνήθως προκύπτουν από το τελικό στόχο (S) Οι τεχνικές ανά στόχο ομαδοποιούνται ανάλογα με τα μέσα που χρησιμοποιούμε (I) Οι επί μέρους εργασίες διαφοροποιούνται ανάλογα με τις υποθέσεις που κάνουν (G), ή/και τις μετρικές που προσπαθούν να βελτιστοποιήσουν (S) Ο στόχος είναι να παραχθεί ένα ενιαίο, ομογενές κείμενο και όχι μια απλή συρραφή των επί μέρους σημειώσεων.

Προσοχή! Η οργάνωση της υπάρχουσας βιβλιογραφίας ΔΕΝ ταυτίζεται με την καταγραφή της! Τίποτα δεν πετυχαίνει με την πρώτη! Δεν χρειάζεται όλες οι εργασίες να αναλυθούν ομοίως! Η διαδικασία επαναλαμβάνεται σε κύκλους... Απαιτείται ΑΥΣΤΗΡΗ ΤΥΠΙΚΟΤΗΤΑ στον τρόπο με τον οποίο καταχωρούμε τις αναφορές στο τέλος του κειμένου!!!

Δομή Τα κεφάλαια της επισκοπήσεως έχουν περίπου την εξής δομή: 1. Εισαγωγή 2. Θεμελιώδεις έννοιες και παράδειγμα αναφοράς 3. Κατηγοριοποίηση των βασικών εννοιών και της σχετικής εργασίας Παρουσίαση της σχετικής δουλειάς ανά κατηγορία Σχετικά projects 6. Κατανομή των εργασιών σε κατηγορίες και timeline των δημοσιεύσεων 7. Ανακεφαλαίωση – Μελλοντική δουλειά

Δομή Η εισαγωγή απαντά το ερώτημα “why bother?” με απλό τρόπο, χωρίς ιδιαίτερες τυπικότητες και εξηγεί στον αναγνώστη πού βρίσκεται κάθε τι (κυρίως για τον αναγνώστη που θα διαβάσει το άρθρο μετά από καιρό ψάχνοντας για κάποιο πολύ συγκεκριμένο πρόβλημα). Θεμελιώδεις έννοιες: ορίζει τις θεμελιώδεις έννοιες με τεχνικό ύφος και αυστηρό τρόπο.

Δομή Κατηγοριοποίηση: Ζητήματα αιχμής που τελικώς διαμορφώνουν τις υπό εξέταση κατηγορίες Αν είναι εφικτό (συνήθως είναι), μια δενδρική ιεραρχία των ζητημάτων πινακάκι κατανομής της βιβλιογραφίας που δείχνει ποιες εργασίες εντάσσονται σε κάθε κατηγορία. το timeline των δημοσιεύσεων: σε ένα οριζόντιο άξονα του χρόνου, τοποθετούνται οι δημοσιεύσεις ώστε να φαίνεται ποια επεκτείνει ποιες προηγούμενες. Όταν η κατηγοριοποίηση έχει συντελεσθεί, το τοπίο της έρευνας είναι πολύ πιο καθαρό και οργανωμένο

Η τυπικότητα στην βιβλιογραφία είναι θέμα θρησκευτικής ευλάβειας... [AnSp04]Stephanos Androutsellis-Theotokis, Diomidis Spinellis. A survey of peer-to-peer content distribution technologies. ACM Computing Surveys 36(4), pp , 2004 [Bab+02]Brian Babcock, Shivnath Babu, Mayur Datar, Rajeev Motwani, Jennifer Widom. Models and Issues in Data Stream Systems. In Proceedings of the 21 st ACM SIGACT-SIGMOD-SIGART Symposium on Principles of Database Systems (PODS 2002), pp. 1-16, June 3-5, Madison, Wisconsin, USA. ACM 2002 [Hale01]Alon Y. Halevy. Answering queries using views: A survey. VLDB J. 10(4), pp , [Koss00]Donald Kossmann: The State of the art in distributed query processing. ACM Computing Surveys 32(4), pp , 2000 [RaBe01]Erhard Rahm, Philip A. Bernstein. A survey of approaches to automatic schema matching. VLDB J. 10(4), pp , 2001 [Βασι06]Π. Βασιλειάδης. Γενικές αρχές εκπόνησης και συγκρότησης της εργασίας σας για το MSc, Διαθέσιμες στο

Το πλήρες κείμενο των οδηγιών ads/Survey_guidelines_byPV.pdf