Η τεχνη των κλασικων χρονων
Αρχιτεκτονική Πάνω στον ιερό βράχο της Ακρόπολης της Αθήνας κτίζονται: Πάνω στον ιερό βράχο της Ακρόπολης της Αθήνας κτίζονται: Προπύλαια Παρθενώνας Ναός της Αθηνάς Νίκης Ερέχθειο
Προπύλαια Μνησικλής Κίονες δωρικού και ιωνικού ρυθμού Κίονες δωρικού και ιωνικού ρυθμού 5 είσοδοι (από την κεντρική η πομπή των Παναθηναίων)
Αναπαράσταση των Προπυλαίων
Πομπή των Παναθηναίων
Παρθενώνας Ικτίνος & Καλλικράτης Δωρικός ναός Ικτίνος & Καλλικράτης Δωρικός ναός (Με στοιχεία Ιωνικά π.χ ζωφόρος)
Κάτοψη του Παρθενώνα
Ο γλυπτός διάκοσμος του Παρθενώνα Φειδίας & μαθητές Αετώματα Ζωφόρος Μετώπες
Η γέννηση της Αθηνάς από το κεφάλι του Δία Ανατολικό αέτωμα Το σχέδιο του Carrey Η γέννηση της Αθηνάς από το κεφάλι του Δία
Η φιλονικία του Ποσειδώνα με την Αθηνά Δυτικό αέτωμα Η φιλονικία του Ποσειδώνα με την Αθηνά Ίρις : Το κεφάλι βρίσκεται στο Μουσείο του Λούβρου και ο κορμός στο Βρετανικό Μουσείο
Ζωφόρος H ζωφόρος του Παρθενώνα είναι μία συνεχής ζώνη με ανάγλυφες παραστάσεις, που περιέτρεχε το πάνω μέρος του σηκού, του κυρίως ναού, μέσα από την εξωτερική κιονοστοιχία του. Θέμα της ήταν η πομπή προς την Aκρόπολη που γινόταν κατά τα Μεγάλα Παναθήναια, τη γιορτή προς τιμήν της θεάς Aθηνάς. H ζωφόρος είχε συνολικό μήκος 160 μέτρα και ύψος 1.02 μέτρο. Στην πομπή εικονίζονταν περίπου 360 ανθρώπινες και θεϊκές μορφές καθώς και περισσότερα από 250 ζώα, κυρίως άλογα. http://www.parthenonfri eze.gr/#/read/text6
Η πομπή των Παναθηναίων στη ζωφόρο του Παρθενώνα Ιππείς που προετοι- μάζονται Ιππείς-Αρματοδρόμοι-Ηλικιωμένοι άνδρες-Μουσικοί-Υδροφόροι-Σκαφηφόροι-Πολίτες με ζώα για θυσία Ιππείς-Αρματοδρόμοι-Ηλικιωμένοι άνδρες-Νέοι & Νέες -Πολίτες με ζώα για θυσία ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ Θεοί – Η παράδοση του πέπλου - Θεοί ΝΔ Από αυτό το σημείο ξεκινά η πομπή Β Ν Δ Α
Δυτική ζωφόρος
Νότια ζωφόρος
Βόρεια ζωφόρος
Ανατολική ζωφόρος
Ζωφόρος (σκηνές)
Μετώπες Η βόρεια πλευρά ιστορούσε σκηνές από τον Τρωικό πόλεμο. Β Η βόρεια πλευρά ιστορούσε σκηνές από τον Τρωικό πόλεμο. Β Η δυτική πλευρά ιστορούσε τη μάχη των Αθηναίων με τις Αμαζόνες. Η ανατολική πλευρά ιστορούσε τον αγώνα των θεών του Ολύμπου εναντίον των Γιγάντων (Γιγαντομαχία). Δ Α Ν Η νότια πλευρά ιστορούσε τον αγώνα των ανθρώπων κατά των Κενταύρων.
Αναπαράσταση Παρθενώνα Ο Παρθενώνας του Νάσβιλ, Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, είναι ένα αρχιτεκτονικό αντίγραφο του Αυθεντικού Παρθενώνα της Αθήνας, τόσο στο σχέδιο όσο και στο μέγεθος
Ναός Αθηνάς Νίκης Οι Αθηναίοι, για να μη φύγει ποτέ η νίκη από την πόλη τους, σκέφτηκαν να την κάνουν χωρίς φτερά! Ναός της Αθηνάς Νίκης ή της Απτέρου Νίκης σε σχέδια του Καλλικράτη σε ανάμνηση των νικών των Ελλήνων κατά των Περσών !
Ερέχθειο Καρυάτιδα !!!
Θέατρο της Επιδαύρου
Θέατρο
Θεατρικό έργο Τίτλος: Αντιγόνη Είδος: Αρχαίο δράμα | Τραγωδία Έτος: 442 c. πΧ Συγγραφέας: Σοφοκλής Μετάφραση: Ιωάννης Γρυπάρης Σκηνοθεσία : Αλέξης Μινωτής Έτος παράστασης :1956 Τόπος : Επίδαυρος Θέατρο
Γλυπτική Υλικά της γλυπτικής: Μάρμαρο Ορείχαλκος Ελεφαντόδοντο Φύλλα χρυσού Χρυσελεφάντινα κολοσσιαία αγάλματα Π.χ. της Αθηνάς και του Δία (έργα του Φειδία)
Χρυσελεφάντινα αγάλματα …της Αθηνάς Παρθένου, στο εσωτερικό του Παρθενώνα (12 μέτρα ύψος !!!)
Χρυσελεφάντινα αγάλματα …του Δία στην Ολυμπία
Μορφές – Καλλιτέχνες Αθλητών (δισκοβόλοι, δορυφόροι….) Πολεμιστών Αθλητών (δισκοβόλοι, δορυφόροι….) Πολεμιστών Ηρώων Μυθολογικών προσώπων (κυρίως Ηρακλή) Θεών του Ολύμπου Μύρων, Φειδίας, ο Πολύκλειτος από το Άργος, ο Πραξιτέλης και οΛεωχάρης από την Αθήνα, ο Σκόπας από την Πάρο και οΛύσιππος από τη Σικυώνα.
Γλυπτική Ο μοσχοφόρος Ο έφηβος
Ο Ηνίοχος Το χάλκινο άγαλμα βρέθηκε στους Δελφούς και αρχικά αποτελούσε μέρος ενός μεγαλύτερου συγκροτήματος, που παρουσίαζε άρμα με τέσσερα άλογα, από τα οποία μερικά μικρά κομμάτια σώθηκαν. Το ύψος του είναι 1.8μ και αποτελείται από έξι διαφορετικά κομμάτια. Αρχαιολογικό Μουσείο Δελφών
Χάλκινος Ποσειδώνας ή Δίας του Αρτεμισίου, 460 π.Χ. Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, Συλλογή χαλκών.
Ο Δισκοβόλος
Ο Διαδούμενος, έργο του Πολύκλειτου Ο Διαδούμενος, έργο του Πολύκλειτου Υπουργείο Πολιτισμού: Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, Συλλογή γλυπτών
Ερμής του Πραξιτέλη, ύψος 2,13 μ. Βρέθηκε στο ναό της Ήρας στην Ολυμπία. Χρονολογείται στα 330 π.Χ περίπου. Ο θεός πατά στο δεξί πόδι και στηριγμένος σε κορμό δένδρου, όπου έχει απλώσει το ιμάτιό του, κρατά στο αριστερό χέρι ένα βρέφος, τον Διόνυσο, ενώ με το υψωμένο δεξί του έδειχνε ένα τσαμπί σταφύλια.
του Λεωχάρους, γύρω στο 338-330 π.Χ. Απόλλων Belvedere, του Λεωχάρους, γύρω στο 338-330 π.Χ.
Ο «έφηβος των Αντικυθήρων» Ο Ηρακλής (Αναπαυόμενος). του Λύσιππου
Αποξυόμενος του Λύσιππου, το 330 π.X. (Μουσείο Βατικανού).
Αγγειογραφία – εκπρόσωποι Ο Πολύγνωτος από τη Θάσο, ο Μίκων, ο Απολλόδωρος, και ο Νικίας από την Αθήνα, ο Παρράσιος από την Έφεσο, οΖεύξις από τη Μ. Ελλάδα, ο Απελλής από την Κολοφώνα, οΕυφράνωρ
Αγγειογραφία Ερυθρόμορφο αγγείο (στάμνος) με αναχώρηση πολεμιστή. Ο βουβός πόνος των αγαπημένων προσώπων για τον αποχωρισμό τους εκφράζει χαρακτηριστικά το πνεύμα της κλασικής τέχνης. 430 π.Χ. (Μόναχο)
Αγγειογραφία
Αγγειογραφία
Ευχαριστώ πολύ !!! Σχολ. έτος 2012- 2013 49ο Γυμνάσιο Αθηνών Σχολ. έτος 2012- 2013 49ο Γυμνάσιο Αθηνών Μιχοπούλου Γεωργίσ. Φιλόλογος