Η τεχνη των κλασικων χρονων

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΚΡΟΠΟΛΗ.
Advertisements

Η ΖΩΦΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ
ΑΡΧΑΪΚΗ ΤΕΧΝΗ.
Ζωφορος θησαυρου σιφνιων
ΛΥΚΕΙΟ ΘΡΑΚΟΜΑΚΕΔΟΝΩΝ
Κλασική εποχή(5ος αι. π.Χ.)
Γιώργος Τζήκας Στ’2 Τάξη Είναι ένα χάλκινο άγαλμα που βρέθηκε στην θαλασσιά του Μαραθώνα το Το άγαλμα, μεγέθους μικρότερο από το φυσιολογικού,
ΝΕΡΟ Ο πλανήτης που ζούμε, η Γη, αποτελείται στο μεγαλύτερο μέρος του από νερό. Σύμφωνα με τους αρχαίους Έλληνες θεός του νερού ήταν ο Ποσειδώνας,. ΜΑΚΡΗΣ.
Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ
1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό σχολείο
Τα Μαθηματικά της Τέχνης & η τέχνη των Μαθηματικών
Η Ακρόπολη των Αθηνών 5ος αιώνας π.Χ Ο Χρυσός Αιώνας του Περικλή
ΤΟ ΟΙΚΟΔΟΜΗΜΑ ΚΑΙ Ο ΓΛΥΠΤΟΣ ΤΟΥ ΔΙΑΚΟΣΜΟΣ
Αρχαιολογοι.
Ο«ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» 5ος αι.π.Χ.
Γλυπτική της κλασικής περιόδου του 5ου αι. π.Χ.
ΚΛΑΣΙΚΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
Ο «χρυσός αιώνας» της τέχνης
Η ζωφόρος του Παρθενώνα
Γενικά στοιχεία για την Αθηνά νίκη Λεβεντούλα Καματάκη Δ 2 1 ο Πειραματικό δημοτικό σχολείο Θεσσαλονίκης ΑΘΗΝΑ ΝΙΚΗ.
Λευτέρης Δάλπης Δ’2 1ο Πειραματικό σχολείο Θεσσαλονίκης
Η Ελλαδα ταξιδευει στο εξωτερικο
ΤΕΧΝΗ ΚΛΑΣΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ
Κλασική Εποχή 5ος αιώνας.
Παρθενώνας O Παρθενώνας είναι ναός χτισμένος προς τιμήν της Αθηνάς, προστάτιδας της πόλης της Αθήνας. Χτίσηκε το 448/ π.Χ. Η εποχή της κατασκευής.
Αρχαίοι ελληνικοί ναοί
εποχές στην ευρωπαϊκή αλλά και στην παγκόσμια ιστορία.
Αυτή η εργασία φτιάχτηκε από τους
Κλασική εποχή π.Χ., Περικλής
ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ.
Χάρης Λεμονιάς 2009 Η ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ.
Ο μεγαλύτερος αριθμός αρχιτεκτονικών κατασκευών είναι ναοί, οι οποίοι τα αρχαϊκά χρόνια ήταν στην αρχή με ξύλινο σκελετό.
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας
1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο ΑΠΘ
Ακρόπολη Τριαντόπουλος Θεμιστοκλής Τριτσαρώλης Γιώργος Ζάχος Γιάννης
Οι Ολύμπιοι Θεοί στην τέχνη….
Η ΑΡΧΑΙΑ ΑΘΗΝΑ.
4ο ΕΠΑ.Λ. ΑΘΗΝΩΝ 2013 Πάουλα Σαλομπεχάι Λουίζα Σαλομπεχάι
Πολύκλειτος: Δορυφόρος (ρωμ. αντίγραφο)
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ
Αρχαϊκή Τέχνη.
ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ.
ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΣΥΜΠΛΕΓΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΚΤΗΡΙΩΝ ΤΗΣ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ
Μαριέττα Μαρία.  Η λέξη Ακρόπολη προέρχεται από το συνδυασμό των λέξεων άκρος και πόλις και κυριολεκτικά σημαίνει πόλη στην άκρη (ή σε ακρότατο). Για.
Εισαγωγή στην Κλασική Αρχαιολογία ΙΙ (5ος - 4ος αι. π.Χ.)
Εισαγωγή στην Κλασική Αρχαιολογία ΙΙ (5ος - 4ος αι. π.Χ.)
Δ 10. Αρχαϊκή τέχνη π Χ (σελ.65-67). Κορυφαίες δημιουργίες Οι λίθινοι μνημειακοί ναοί Οι λίθινοι μνημειακοί ναοί Τα λίθινα αγάλματα σε φυσικό.
Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ
Η ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΗΛΙΑΝΑ ΚΟΡΟΒΕΣΗ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΜΑΚΡΗΣ. ΕΠΙΣΚΕΦΤΕΙΤΕ ΤΟΝ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ Ο Παρθενώνας χτίστηκε το 302 π.Χ. Αρχιτέκτονες ήταν ο Ικτίνος και ο Καλλικράτης.
ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ ΓΕΩΡΓΙΑ Λ. ΑΛΚΗΣΤΙΣ Π. ΣΠΥΡΟΣ Π. Δ2. ΤΑ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ ΝΑΟΣ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΝΙΚΗΣ ΝΑΟΣ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΝΙΚΗΣ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ ΕΡΕΧΘΕΙΟ.
Η Ακρόπολη και τα μνημεία της
O Παρθενώνας Δ1ΣΠΥΡΟΣΧΡΙΣΤΙΝΑ. Τι σημαίνει η λέξη Ακρόπολη Το ψηλότερο σημείο μιας πόλης που κατά την αρχαιότητα το οχύρωναν με τείχη.
Η Κληρονομιά μας Οι καταστροφές των αγαλμάτων σπουδαίων αρχαίων πολιτισμών στις εμπόλεμες περιοχές με λύπησαν πάρα πολύ. Συγκέντρωσα τις φωτογραφίες.
Η ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΑΡΙΑΔΝΗ ΒΑΛΕΝΤΙΝΟ Δ1.
Άσκηση υπερσυνδέσεων ΙΙ Ακρόπολη
ΤΕΧΝΗ ΑΡΧΑΪΚΩΝ ΧΡΟΝΩΝ Καλλιόπη Ψαρουδάκη.
Ερέχθειον.
Η τέχνη στην κλασική εποχή ( π.Χ.)
Aκρόπολη.
Αρχιτεκτονική των ναών της Ακρόπολης
ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ ΕΡΕΧΘΕΙΟ-ΚΑΡΙΑΤΙΔΕΣ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ
ΚΩΣΤΑΣ ΣΤΑΣΙΝΟΣ ΕΛΕΝΗ ΛΙΟΣΗ
Αθηνά Θεά της Σοφίας.
ΦΑΙΔΡΑ Δ’1 a.
ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ ΝΑΟΣ ΑΘΗΝΑΣ ΝΙΚΗΣ ΑΓΑΛΜΑ ΑΘΗΝΑΣ ΠΡΟΜΑΧΟΥ ΕΡΕΧΘΕΙΟ
Μυθολογια στην ακροπολη
ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ ΕΡΕΧΘΕΙΟ
Ε5. Η διαδικασία της μόρφωσης- ο Αθηναίος και η εργασία- η Αθήνα γιορτάζει (σελ ) πηγές:
ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΒΟΥΖΗΣ Α4 Γυμνασίου 12/11/2018.
Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΡΧΑΪΚΗΣ ΕΠΟΧΗΣ. Βασικές καινοτομίες Η αρχαϊκή τέχνη αποτυπώνει την αίσθηση της υπεροχής που αισθάνονται οι Έλληνες μετά τη νίκη τους στους.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η τεχνη των κλασικων χρονων

Αρχιτεκτονική Πάνω στον ιερό βράχο της Ακρόπολης της Αθήνας κτίζονται: Πάνω στον ιερό βράχο της Ακρόπολης της Αθήνας κτίζονται: Προπύλαια Παρθενώνας Ναός της Αθηνάς Νίκης Ερέχθειο

Προπύλαια Μνησικλής Κίονες δωρικού και ιωνικού ρυθμού Κίονες δωρικού και ιωνικού ρυθμού 5 είσοδοι (από την κεντρική η πομπή των Παναθηναίων)

Αναπαράσταση των Προπυλαίων

Πομπή των Παναθηναίων

Παρθενώνας Ικτίνος & Καλλικράτης Δωρικός ναός Ικτίνος & Καλλικράτης Δωρικός ναός (Με στοιχεία Ιωνικά π.χ ζωφόρος)

Κάτοψη του Παρθενώνα

Ο γλυπτός διάκοσμος του Παρθενώνα Φειδίας & μαθητές Αετώματα Ζωφόρος Μετώπες

Η γέννηση της Αθηνάς από το κεφάλι του Δία Ανατολικό αέτωμα Το σχέδιο του Carrey Η γέννηση της Αθηνάς από το κεφάλι του Δία  

Η φιλονικία του Ποσειδώνα με την Αθηνά Δυτικό αέτωμα Η φιλονικία του Ποσειδώνα με την Αθηνά   Ίρις : Το κεφάλι βρίσκεται στο Μουσείο του Λούβρου και ο κορμός στο Βρετανικό Μουσείο

Ζωφόρος H ζωφόρος του Παρθενώνα είναι μία συνεχής ζώνη με ανάγλυφες παραστάσεις, που περιέτρεχε το πάνω μέρος του σηκού, του κυρίως ναού, μέσα από την εξωτερική κιονοστοιχία του. Θέμα της ήταν η πομπή προς την Aκρόπολη που γινόταν κατά τα Μεγάλα Παναθήναια, τη γιορτή προς τιμήν της θεάς Aθηνάς. H ζωφόρος είχε συνολικό μήκος 160 μέτρα και ύψος 1.02 μέτρο. Στην πομπή εικονίζονταν περίπου 360 ανθρώπινες και θεϊκές μορφές καθώς και περισσότερα από 250 ζώα, κυρίως άλογα. http://www.parthenonfri eze.gr/#/read/text6

Η πομπή των Παναθηναίων στη ζωφόρο του Παρθενώνα Ιππείς που προετοι- μάζονται Ιππείς-Αρματοδρόμοι-Ηλικιωμένοι άνδρες-Μουσικοί-Υδροφόροι-Σκαφηφόροι-Πολίτες με ζώα για θυσία Ιππείς-Αρματοδρόμοι-Ηλικιωμένοι άνδρες-Νέοι & Νέες -Πολίτες με ζώα για θυσία ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ Θεοί – Η παράδοση του πέπλου - Θεοί ΝΔ Από αυτό το σημείο ξεκινά η πομπή Β Ν Δ Α

Δυτική ζωφόρος 

Νότια ζωφόρος

Βόρεια ζωφόρος

Ανατολική ζωφόρος

Ζωφόρος (σκηνές)

Μετώπες Η βόρεια πλευρά ιστορούσε σκηνές από τον Τρωικό πόλεμο. Β Η βόρεια πλευρά ιστορούσε σκηνές από τον Τρωικό πόλεμο.  Β Η δυτική πλευρά ιστορούσε τη μάχη των Αθηναίων με τις Αμαζόνες. Η ανατολική πλευρά ιστορούσε τον αγώνα των θεών του Ολύμπου εναντίον των  Γιγάντων (Γιγαντομαχία). Δ Α Ν  Η νότια πλευρά ιστορούσε τον αγώνα των ανθρώπων κατά των Κενταύρων.

Αναπαράσταση Παρθενώνα Ο Παρθενώνας του Νάσβιλ, Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, είναι ένα αρχιτεκτονικό αντίγραφο του Αυθεντικού Παρθενώνα της Αθήνας, τόσο στο σχέδιο όσο και στο μέγεθος

Ναός Αθηνάς Νίκης Οι Αθηναίοι, για να μη φύγει ποτέ η νίκη από την πόλη τους, σκέφτηκαν να την κάνουν χωρίς φτερά! Ναός της Αθηνάς Νίκης ή της Απτέρου Νίκης σε σχέδια του Καλλικράτη σε ανάμνηση των νικών των Ελλήνων κατά των Περσών !

Ερέχθειο Καρυάτιδα !!!

Θέατρο της Επιδαύρου

Θέατρο

Θεατρικό έργο Τίτλος: Αντιγόνη Είδος: Αρχαίο δράμα | Τραγωδία Έτος: 442 c. πΧ Συγγραφέας: Σοφοκλής Μετάφραση: Ιωάννης Γρυπάρης Σκηνοθεσία : Αλέξης Μινωτής Έτος παράστασης :1956 Τόπος : Επίδαυρος Θέατρο

Γλυπτική Υλικά της γλυπτικής: Μάρμαρο Ορείχαλκος Ελεφαντόδοντο Φύλλα χρυσού Χρυσελεφάντινα κολοσσιαία αγάλματα Π.χ. της Αθηνάς και του Δία (έργα του Φειδία)

Χρυσελεφάντινα αγάλματα …της Αθηνάς Παρθένου, στο εσωτερικό του Παρθενώνα (12 μέτρα ύψος !!!)

Χρυσελεφάντινα αγάλματα …του Δία στην Ολυμπία

Μορφές – Καλλιτέχνες Αθλητών (δισκοβόλοι, δορυφόροι….) Πολεμιστών Αθλητών (δισκοβόλοι, δορυφόροι….) Πολεμιστών Ηρώων Μυθολογικών προσώπων (κυρίως Ηρακλή) Θεών του Ολύμπου  Μύρων, Φειδίας,  ο Πολύκλειτος από το Άργος, ο Πραξιτέλης και οΛεωχάρης από την Αθήνα, ο Σκόπας από την Πάρο και οΛύσιππος από τη Σικυώνα.

Γλυπτική Ο μοσχοφόρος Ο έφηβος

Ο Ηνίοχος Το χάλκινο άγαλμα βρέθηκε στους Δελφούς και αρχικά αποτελούσε μέρος ενός μεγαλύτερου συγκροτήματος, που παρουσίαζε άρμα με τέσσερα άλογα, από τα οποία μερικά μικρά κομμάτια σώθηκαν.  Το ύψος του είναι 1.8μ και αποτελείται από έξι διαφορετικά κομμάτια. Αρχαιολογικό Μουσείο Δελφών

Χάλκινος Ποσειδώνας ή Δίας του Αρτεμισίου, 460 π.Χ. Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, Συλλογή χαλκών.

Ο Δισκοβόλος

Ο Διαδούμενος, έργο του Πολύκλειτου Ο Διαδούμενος, έργο του Πολύκλειτου Υπουργείο Πολιτισμού: Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, Συλλογή γλυπτών

Ερμής του Πραξιτέλη, ύψος 2,13 μ. Βρέθηκε στο ναό της Ήρας στην Ολυμπία. Χρονολογείται στα 330 π.Χ περίπου. Ο θεός πατά στο δεξί πόδι και στηριγμένος σε κορμό δένδρου, όπου έχει απλώσει το ιμάτιό του, κρατά στο αριστερό χέρι ένα βρέφος, τον Διόνυσο, ενώ με το υψωμένο δεξί του έδειχνε ένα τσαμπί σταφύλια.

του Λεωχάρους, γύρω στο 338-330 π.Χ. Απόλλων Belvedere, του Λεωχάρους, γύρω στο 338-330 π.Χ.

Ο «έφηβος των Αντικυθήρων» Ο Ηρακλής (Αναπαυόμενος). του Λύσιππου

Αποξυόμενος του Λύσιππου, το 330 π.X. (Μουσείο Βατικανού).

Αγγειογραφία – εκπρόσωποι Ο Πολύγνωτος από τη Θάσο, ο Μίκων,  ο Απολλόδωρος, και ο Νικίας από την Αθήνα, ο Παρράσιος από την Έφεσο, οΖεύξις από τη Μ. Ελλάδα, ο Απελλής από την Κολοφώνα, οΕυφράνωρ

Αγγειογραφία Ερυθρόμορφο αγγείο (στάμνος) με αναχώρηση πολεμιστή. Ο βουβός πόνος των αγαπημένων προσώπων για τον αποχωρισμό τους εκφράζει χαρακτηριστικά το πνεύμα της κλασικής τέχνης. 430 π.Χ. (Μόναχο)

Αγγειογραφία

Αγγειογραφία

Ευχαριστώ πολύ !!! Σχολ. έτος 2012- 2013 49ο Γυμνάσιο Αθηνών Σχολ. έτος 2012- 2013 49ο Γυμνάσιο Αθηνών Μιχοπούλου Γεωργίσ. Φιλόλογος