Η μάθηση από κείμενα 1 Τρίτη, 5 Ιουλίου 2011  Η μάθηση από κείμενα είναι μια πολύπλοκη διαδικασία η οποία μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει πλήρως κατανοητή.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Στη διδακτική διαδικασία ο διδάσκων θέτει στόχους, στη συνέχεια μεριμνά για την επίτευξή τους και τέλος αξιολογεί το έργο του, το υλικό.
Advertisements

ΟΓΚΟΜΕΤΡΗΣΗ Ή ΤΙΤΛΟΔΟΤΗΣΗ ;
Πρότυπο Εκπαιδευτήριο Ευρωπαϊκή Παιδεία
Δημιουργία Παρουσιάσεων με τη βοήθεια του PowerPoint
Πήδουλας Γεώργιος M. sc Γυμναστής φυσικής κατάστασης ποδοσφαίρου
Γενικού τύπου χαρακτηριστικά
ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
1 Τα Οικονομικά των Βιομηχανιών Δικτύου και του Internet Main references: Economides, N., (1996), ‘The economics of Networks’, International Journal of.
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
EIΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΑ ΔΙΚΤΥΑ
Στόχοι Να εξηγήσουμε τι είναι τα δίκτυα υπολογιστών, ποιες είναι οι βασικές κατηγορίες τους και ποιες οι πιο συνηθισμένες τοπολογίες τους. Να περιγράψουμε.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ «ΔΙΚΤΥΑ ΕΛΕΓΧΟΥ» ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2004.
Ορισμός εννοιολογικού χάρτη
ΚΡΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ Σεμινάρια Φεβρουαρίου 2009 Μ. Τορτούρης
1 Συλλογικοί Κατάλογοι & Διαδίκτυο Μιχάλης Σφακάκης.
Xαρτογράφηση Εννοιών Εννοιολογικοί Χάρτες και οι εφαρμογές τους στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών.
Xαρτογράφηση Εννοιών με λογισμικό Inspiration
. Εννοιολογικοί χάρτες.
Μερικά ακόμη παραδείγματα
Στοιχειώδης γεννήτρια εναλλασσόμενου ρεύματος
Xαρτογράφηση Εννοιών λογισμικό Κidspiration
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Έλενα Βλαχογιάννη Φιλόλογος – Επιμορφώτρια ΤΠΕ
Συνεδρία Εργασίας: «Ζητήματα Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Σύγχρονων Συνεργατικών Συστημάτων Μάθησης με Υπολογιστές» 2/10/2004 ACT: Ένα Διαδικτυακό Προσαρμοστικό.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ
Η διδασκαλία των δικτύων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση με χρήση εικονικού περιβάλλοντος μάθησης Θ. Ζευγίτης Ημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής.
«Εκπαίδευση Εκπαιδευτών ΙΕΚ ΠΑΤΡΑΣ» ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ
Οικονομία - Επιχειρηματικότητα , στη Β/θμια εκπαίδευση Επιστημονική Υπεύθυνη ‘Εργου ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΝΕΩΝ Δρ. Θεοχαρούλα Μαγουλά
Συμβολική αναπαράσταση της γνώσης
Δίκτυα Ευρείας Ζώνης Υπευθ. Καθηγητής: Ι. Βενιέρης.
Κατανεμημένα Συστήματα με Java Ενότητα # 5: Εκλογή αρχηγού Διδάσκων: Γεώργιος Ξυλωμένος Τμήμα: Πληροφορικής.
ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ - ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
Xαρτογράφηση Εννοιών λογισμικό Κidspiration
Δέσποινα Μαγγίνα M1175 Κωνσταντίνος Γαργάνης Μ1172 Δήμητρα Μαρία Χαρακλιά Μ1206 Ιωάννης Παπαδάκης Μ1171 Αλέξανδρος Νικολόπουλος Μ1182 Δημήτριος Μπαϊρακτάρης.
Δίκτυα Ηλεκτρονικών Υπολογιστών
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
6/12/2012 Παρουσίαση: Μιμηγιάννης Δημήτρης
Η μάθηση από κείμενα 1 Τρίτη, 5 Ιουλίου 2011  Η μάθηση από κείμενα είναι μια πολύπλοκη διαδικασία η οποία μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει πλήρως κατανοητή.
ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Δίκτυο είναι ένα σύνολο υπολογιστών και συσκευών
Γλώσσα και σκέψη Με τον όρο σκέψη εννοούμε ένα μεγάλο φάσμα νοητικών διεργασιών: Επεξεργασία εννοιών, επίλυση προβλημάτων, ονειροπόληση, προγραμματισμό.
Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
ONOMATIKEΣ ΦΡΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΦΡΑΣΕΙΣ
Εισαγωγή Στις Τηλεπικοινωνίες Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεματικής Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο Αθηνών Διδάσκων: Χρήστος Μιχαλακέλης Ενότητα.
Χρήση της χαρτογράφησης εννοιών για την μείωση των λαθών στο μάθημα της Τεχνολογίας ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ «ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ» ΑΘΗΝΑ, 1-2 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ,
Σαράντος Ψυχάρης ΑΣΠΑΙΤΕ
ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
Παραδείγματα Διδάσκουσα: Ζαχαρούλα Σμυρναίου,
ΠερIληψη Α. Προετοιμασία
Η σύνδεση των παραγράφων (6ο μάθημα)
Κατανεμημένα Συστήματα
Βάσεις Δεδομένων & Έμπειρα Συστήματα
Τεχνολογία Πολυμέσων Ενότητα # 16: Πολυεκπομπή
TCP/IP.
ΤΟΠΟΛΟΓΙΕΣ KAI ΜΟΝΑΔΕΣ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ ΤΟΠΙΚΩΝ ΔΙΚΤΥΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών και Διδακτική Πράξη
Κεφάλαιο 7: Διαδικτύωση-Internet
Κεφάλαιο 7: Διαδικτύωση-Internet Μάθημα 7.9: Δρομολόγηση
Κεφάλαιο 7: Διαδικτύωση-Internet
Δίκτυα Κεφάλαιο 3.3.
Προσχολική Παιδαγωγική
Προσχολική Παιδαγωγική
ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΛΥΣΗΣ Στην τεχνολογική εκπαίδευση, η διδασκαλία μέσω επίλυσης προβλημάτων έχει γίνει το επίκεντρο των διδακτικών.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Γ΄ Γυμνασίου Α΄ Τρίμηνο
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η μάθηση από κείμενα 1 Τρίτη, 5 Ιουλίου 2011  Η μάθηση από κείμενα είναι μια πολύπλοκη διαδικασία η οποία μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει πλήρως κατανοητή (Fletcher, 2006; Snow, 2003)  «Με ποιο τρόπο επιτυγχάνονται τα μέγιστα μαθησιακά αποτελέσματα κατά τη διαδικασία ανάγνωσης ενός κειμένου; Καθιστώντας τη διαδικασία της κατανόησης του κειμένου όσο το δυνατόν πιο εύκολη ή υποστηρίζοντας την ενεργή και συνειδητή εμπλοκή του εκπαιδευόμενου κατά την οικοδόμηση του νοήματος του κειμένου» (Kintsch, 1998). (Britton & Gulgoz, 1991;McNamara et al, 1996;Beyer, 1990;Voss & Silfies, 1996;Vidal-Abarca et al, 2000;Linderholm et al, 2001;McNamara, 2001;Gilabert et al, 2005;Boscolo & Mason, 2003;Long et al, 2006; Ainsworth & Burcham, 2007; O’ Reilly & McNamara, 2007;Ozuru et al, 2009)

Η μάθηση από κείμενα Πληροφορικής 2 Τρίτη, 5 Ιουλίου 2011  Τα κείμενα Πληροφορικής διαφέρουν από αυτά των κοινωνικών επιστημών και των φυσικών επιστημών γιατί:  Η επιστήμη της Πληροφορικής στηρίζεται σε διαφορετικές επιστήμες,  Οι εκπαιδευόμενοι πληροφορικής πρέπει να μάθουν να συνδυάζουν τη θεωρία και την πρακτική,  ν’ αναγνωρίζουν τη σημασία της αφαιρετικής ικανότητας και να εκτιμούν την αξία της καλής μηχανικής σχεδίασης (ACM and IEEE, 2008).

Το μοντέλο Κατανόησης Κειμένου του Kintsch (1998) 3 Τρίτη, 5 Ιουλίου 2011 Λαμβάνει υπόψη του το ρόλο του γνωστικού υποβάθρου του αναγνώστη κατά τη διαδικασία της κατανόησης. Διακρίνει:  Επίπεδα Κατανόησης Κειμένου: Μοντέλο κειμένου (Text-base model) Μοντέλο εγκαθίδρυσης (Situation model)  Μικρο-δομή και Μακρο-δομή  Ποιότητα Μοντέλου Κειμένου-Μοντέλου Εγκαθίδρυσης

Συνοχή Κειμένου-Συνεκτικότητα Κειμένου 4 Τρίτη, 5 Ιουλίου 2011  O βαθμός στον οποίον οι έννοιες, οι ιδέες και οι σχέσεις μέσα σε ένα κείμενο είναι ξεκάθαρες αναφέρεται ως συνοχή του κειμένου (text cohesion).  Η οικοδόμηση της συνοχής του κειμένου από τον αναγνώστη, αναφέρεται ως συνεκτικότητα του κειμένου (text coherence).  Διακρίνεται σε : α) τοπική συνοχή (local cohesion) β)συνολική συνοχή (global cohesion). (Graesser, McNamara, & Louwerse, 2003;McNamara et al., 1996)

Κανόνες που χρησιμοποιούνται για τη μεγιστοποίηση της τοπικής συνοχής 5 Τρίτη, 5 Ιουλίου 2011  Οι αντωνυμίες αντικαθίστανται με ονοματικές φράσεις όταν οι αναφορές είναι διφορούμενες (π.χ. στη φράση: «Αυτός είναι ο κρίσιμος κόμβος» η αντωνυμία «αυτός» αντικαθίσταται με το ουσιαστικό «η ρίζα».  Προστίθενται πληροφορίες οι οποίες συνδέουν μη γνωστές έννοιες με γνωστές (π.χ., «Οι συνδέσεις είναι μιας κατεύθυνσης», γίνεται «Οι συνδέσεις είναι μιας κατεύθυνσης, δηλαδή η ροή των πληροφοριών έχει την ίδια πάντα φορά επάνω στο δακτύλιο (είτε αυτή των δεικτών του ρολογιού είτε την αντίστροφη»). (McNamara et al, 1996; Ozuru et al, 2009)

Κανόνες που χρησιμοποιούνται για τη μεγιστοποίηση της συνολικής συνοχής 6 Τρίτη, 5 Ιουλίου 2011  Προστίθενται τίτλοι (π.χ. τοπολογία δακτυλίου)  Προστίθενται μακρο-προτάσεις που χρησιμεύουν για τη σύνδεση κάθε παραγράφου με την επόμενη παράγραφο και με το συνολικό κείμενο (π.χ. «Στη συνέχεια θα συζητηθούν τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της τοπολογίας αστέρα») (McNamara et al, 1996; Ozuru et al, 2009)

Κείμενα 7 Τρίτη, 5 Ιουλίου 2011  Τέσσερις εκδόσεις κειμένου με διαφορετική τοπική και συνολική συνοχή (lg, Lg, l g, LG) Παράδειγμα κειμένου με χαμηλή τοπική συνοχή «Η τοπολογία διαύλου υποστηρίζει σύνδεση ευρείας εκπομπής. Το μήνυμα που στέλνει ένας κόμβος σε έναν άλλον, περιέχει τη διεύθυνση του παραλήπτη. Μόλις αυτός λάβει το μήνυμα, ελέγχει τη διεύθυνση του παραλήπτη για να προσδιορίσει αν το μήνυμα προορίζεται γι’ αυτόν. Αν συμβαίνει αυτό, ο παραλήπτης αντιγράφει το πακέτο και στη συνέχεια το στέλνει στους υπόλοιπους κόμβους». Παράδειγμα κειμένου με υψηλή τοπική συνοχή «Η τοπολογία διαύλου υποστηρίζει σύνδεση ευρείας εκπομπής. Σε αυτή τη σύνδεση, το μήνυμα που στέλνεται από κάθε κόμβο λαμβάνεται από όλους τους κόμβους του δικτύου. Μόλις ο κόμβος λάβει το μήνυμα, ελέγχει τη διεύθυνση του παραλήπτη για να προσδιορίσει αν το μήνυμα προορίζεται γι’ αυτόν τον κόμβο. Αν συμβαίνει αυτό, ο παραλήπτης αντιγράφει το πακέτο το οποίο σημαίνει ότι δημιουργεί ένα αντίγραφο του αρχικού πακέτου και στη συνέχεια στέλνει το πακέτο στους υπόλοιπους κόμβους».

Δραστηριότητες 8 Τρίτη, 5 Ιουλίου 2011 Δραστηριότητα ανίχνευσης γνωστικού υποβάθρου Δραστηριότητα Ταξινόμησης (Αρχική και Τελική) Δραστηριότητα Ανάκλησης Κειμένου Ερωτήσεις Βασισμένες στο Κείμενο Ερωτήσεις Γεφυρώματος – Συμπεράσματος Ερωτήσεις Επεξεργασίας-Συμπεράσματος Ερωτήσεις Επίλυσης Προβλήματος (Kintsch, 1998)