ΕΤΑΙΡΙΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΑΝΗΛΙΚΩΝ ΑΘΗΝΩΝ « Ανήλικοι σε υψηλό κίνδυνο – Ευθύνη όλων » 8 Απριλίου 2009 «Η ΠΡΑΓΜΑΤΟΓΝΩΜΟΣΥΝΗ ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΥΠΟΒΟΗΘΗΣΗΣ ΤΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Ίδρυμα και παιδική προστασία στην Ελλάδα σήμερα»
Advertisements

Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Ποια είναι τα σημάδια του Αυτισμού;
Διαγνωστικοί αξιολογικοί και υποστηρικτικοί φορείς μαθητών με αναπηρία και ειδικές μαθησιακές ανάγκες είναι τα: ΚΕ.Δ.Δ.Υ. Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης.
Τα αδέλφια παιδιών με γενετικά προβλήματα Παντελής Κοντογιάννης Παιδοψυχολόγος-Οικογενειακός Σύμβουλος ΕΛΕΠΑΠ Αθήνας.
Διαχείριση κινδύνων εργασιακού άγχους στο KEK INA IDEC Α.Ε. Πειραιάς, Ελλάδα gr.
Παραβατικότητα ανηλίκων. Εκτίμηση επικινδυνότητας και αναγκών τους
ΠΡΩΤΟΠΟΡΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΚΜΨΥ ΒΑ ΚΥΚΛΑΔΩΝ ΕΠΑΨΥ
Η Ψυχολογία της άθλησης μελετά τον άνθρωπο και τη συμπεριφορά του σε σχέση με την άθληση. Εφαρμόζεται σε συμβουλευτικό επίπεδο (σε αθλητικούς ομίλους ή.
«Εξαρτήσεις…τις χρειάζομαι;»
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Διαχείριση Κρίσεων στη Σχολική Κοινότητα
Ενιαία Αρχή για τις Δημόσιες Συμβάσεις Ενιαία Αρχή για τις Δημόσιες Συμβάσεις
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Φόβοι, ανασφάλειες και ψυχολογικά προβλήματα εφηβικής ηλικίας
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,
Εταιρία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου
Ενδοσχολική Βία Η ενδοσχολική βία είναι μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη , απρόκλητη, συστηματική και επιθετική συμπεριφορά που έχει ως.
Διαχείριση εργασιακού άγχους στην EDUCACONSULT M&J Consulting Παρντουμπίτσε, Δημοκρατία της Τσεχίας
Η ΕΞΕΤΑΣΗ ΤΟΥ ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΟΥ ΑΣΘΕΝΟΥΣ
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες/ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Η. Ε. Κουρκούτας.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ & ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ «ΦΥΛΟ ΚΑΙ ΝΕΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ.
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΤ’ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
Πρόληψη και Διαχείριση εργασιακού άγχους
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
Ο ρόλος του θύτη στην ενδοσχολική βία Το προφίλ και τα χαρακτηριστικά του, τα αίτια που τον ωθούν και οι συνέπειες των πράξεών του.
«Μια σειρά από αρχές/κανόνες στους οποίους στηρίζεται η επιστημονική και επαγγελματική δραστηριότητα των ψυχολόγων/συμβούλων. Στόχος είναι η προάσπιση.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: AITIA KAI ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΜΠΡΙΓΚΕΛ ΣΕΛΕΝΙΤΣΑ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ. ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ;  Αντικείμενο προσοχής  Εσκεμμένη η απρόκλητη  Κοινωνικό πρόβλημα  Ομαδικό φαινόμενο  Συχνό φαινόμενο.
ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
Πρακτικές Οδηγίες Εκπαίδευσης στην Κοινωνικοποίηση… Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ΕΙΡΗΝΗ.
Μαρία Παπαδάκη. Η αντιμετώπιση του προβλήματος πριν την εκδήλωσή του Μείωση της ζήτησης – Προαγωγή της υγείας WHO: Προαγωγή της υγείας αποτελεί η ανάπτυξη.
Παρουσίαση Υπηρεσιών Υποστήριξης Φοιτητών Συμβουλευτικός Σταθμός Πανεπιστημίου Αιγαίου Παράρτημα Ρόδου.
Βασιλική Μουγκού Γεωργία Παπαθεοδώρου
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ
Β΄ τάξη Θεωρητική κατεύθυνση Συμπεράσματα και Εντυπώσεις Υπεύθυνη καθηγήτρια: Φ. Κυριλλίδου ΠΕ 13.
Οικογενειακές σχέσεις Ψυχολογική προσέγγιση
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΙΚΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΣΕ ΓΕΝΙΚΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ, Γ.Ν.Π. «Π. & Α. ΚΥΡΙΑΚΟΥ»
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
ΥΓΙΕΙΝΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ  Φυσικό Περιβάλλον  Τοξικοί κίνδυνοι στα Σχολεία  Διατροφή και Κυλικείο  Συνέπειες Σχολικής.
Συνέντευξη Τύπου: ένας χρόνος δράσης του Κέντρου Αλληλεγγύης Αθήνας
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
ΑΣΠΑΙΤΕ - ΠΕΣΥΠ ΤΜΗΜΑ ΄Α ΜΑΘΗΜΑ: ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Διαχείριση Κρίσεων στη Σχολική Κοινότητα
ΚΑΘΕ ΠΑΙΔΙ ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΜΙΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ
ΔΙΑΛΕΞΗ 9η Ελληνικός Κώδικας Νοσηλευτικής Δεοντολογίας.
ΔΙΑΛΕΞΗ 5η Συνηγορία Υπευθυνότητα/ευθύνη Συνεργασία Στάση φροντίδας
Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Γεωγραφίας, Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο
«Διαχείριση απώλειας και πένθους στο σχολείο» Συμβουλευτική ψυχολόγος
Παιδαγωγικό ζεύγος: μαθητής – δάσκαλος Σχολείο: γενικεύτηκε με τη σημερινή του μορφή κατά τους τελευταίους δύο με τρεις αιώνες. Μαθητής: παιδικό επάγγελμα.
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
Η αιτιολογία της εξάρτησης
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Τμήμα Ψυχολογίας
ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΒΙΑ Project:βία και παραβατικότητα (LA VITA E BELLA)
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ & ΑΝΑΠΗΡΙΑ.
Φυσιολογικό και παθολογικό
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΤΑΙΡΙΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΑΝΗΛΙΚΩΝ ΑΘΗΝΩΝ « Ανήλικοι σε υψηλό κίνδυνο – Ευθύνη όλων » 8 Απριλίου 2009 «Η ΠΡΑΓΜΑΤΟΓΝΩΜΟΣΥΝΗ ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΥΠΟΒΟΗΘΗΣΗΣ ΤΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗ ΣΕ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΕΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΓΙΑ ΕΚΔΟΣΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ» «Η ΠΡΑΓΜΑΤΟΓΝΩΜΟΣΥΝΗ ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΥΠΟΒΟΗΘΗΣΗΣ ΤΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗ ΣΕ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΕΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΓΙΑ ΕΚΔΟΣΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ» Αναστασία Παρασκευοπούλου – Rush, Ph.D. Κλινική Ψυχολόγος Πραγματογνώμων Δικαστικής Ψυχολογίας Πιστοποιημένη Διαμεσολαβητής Οικογενειακό Δίκαιο & Δίκαιο Ανηλίκων Fl, USA

Το καλύτερο συμφέρον του παιδιού  Τα παιδιά έχουν δικαίωμα να αγαπούν και τους δυο γονείς και να επικοινωνούν με τον κάθε ένα χωρίς την παρεμβολή του άλλου  Τα παιδιά ωφελούνται από το ειρηνικό κλίμα επικοινωνίας και συνεργασίας μεταξύ των γονέων  Τα παιδιά πρέπει να είναι ασφαλή και προστατευμένα και να μην εκτίθενται σε κινδύνους σωματικής, ψυχικής ή σεξουαλικής κακοποίησης  Οι ανάγκες των παιδιών διαφέρουν σε κάθε αναπτυξιακό στάδιο  Τα παιδιά χρειάζονται συνέπεια λόγων και πράξεων από τον κάθε γονέα  Τα παιδιά βιώνουν καλύτερα τις δυσκολίες όταν ο κάθε γονέας υποστηρίζει και ενθαρρύνει τη σχέση του παιδιού με τον άλλο γονέα

Επιπτώσεις διαζυγίου στα παιδιά Βραχυπρόθεσμα, ανάλογα με το αναπτυξιακό στάδιο: –Δυσκολία αποχωρισμού με οικεία πρόσωπα –Πτώση της σχολικής επίδοσης –Επιθετική συμπεριφορά & ευερεθιστότητα –Παλινδρομήσεις (π.χ. ενούρηση, τραυλισμός, κ.α.) –Ψυχοσωματικά συμπτώματα –Κοινωνική απομόνωση & αποστασιοποίηση –Άγχος, ανασφάλεια & θυμός –Χαμηλή αυτοεκτίμηση –Καταθλιπτικό συναίσθημα (αυτομομφές, ενοχές κ.α.) –Χρήση ουσιών, παραβατικότητα Μακροπρόθεσμα, στην ενήλικη ζωή: –Κρίσεις πανικού & ψυχοσωματικά συμπτώματα –Παραβατική συμπεριφορά –Δυσκολίες στη σχέση με το άλλο φύλο –Χαμηλή αυτοεκτίμηση –Δημιουργία επιφανειακών διαπροσωπικών σχέσεων –Δυσλειτουργίες στην οικογενειακή ζωή

Στόχος της πραγματογνωμοσύνης: Να αξιολογηθεί το καλύτερο συμφέρον του παιδιού Παροχή στο δικαστήριο αντικειμενικών στοιχείων σχετικά με καταλληλότητα γονέων ή άλλων αιτούντων να αναλάβουν την επιμέλεια Πρόταση καταλληλότερου διακανονισμού επισκέψεων από τον γονέα – μη έχοντα την επιμέλεια Διασφάλιση της ψυχικής υγείας του παιδιού Αξιολόγηση ψυχολογικών και αναπτυξιακών αναγκών του παιδιού Δικαστικές Υποθέσεις Επιμέλειας

Το προφίλ του Πραγματογνώμονα  Εξειδίκευση στη Δικαστική Ψυχιατρική ή κάτοχος διδακτορικού διπλώματος στην Κλινική ή Δικαστική Ψυχολογία  Πιστοποίηση σε συγκεκριμένο Δίκαιο  Γνώστης Νομοθεσίας της χώρας που εκδικάζεται η υπόθεση  Συνεχής επιμόρφωση από έγκριτους φορείς  Τήρηση Κώδικα Δεοντολογίας από αντίστοιχους επαγγελματικούς συλλόγους  Απουσία καταγγελιών για παράβαση επαγγελματικής δεοντολογίας  Συνεργασία με Διεπιστημονική Ομάδα

Ρόλος Πραγματογνώμονα  Διαγνωστικός ΌΧΙ θεραπευτικός  Αξιολογεί με γνώμονα το συμφέρον του παιδιού  Διατηρεί αντικειμενική και αμερόληπτη στάση  Ενημερώνει τους ενήλικες για τα περιορισμένα όρια του απορρήτου και την αποκάλυψη των δεδομένων της αξιολόγησης  Παραδίδει έκθεση με το πόρισμα της εξέτασης που διεξήγαγε και όχι αποφάσεις για την υπόθεση  Δεν εκφέρει γνώμη για άτομα τα οποία δεν έχει αξιολογήσει και αναφέρονται στην υπόθεση (συγγενικό, φιλικό περιβάλλον, κα)  Δεν διατηρεί διπλό ρόλο στην υπόθεση: αξιολογητή - θεραπευτή

Προετοιμασία πραγματογνωμοσύνης  Συλλογή & μελέτη: Δικογραφίας Σχετικού νομοθετικού πλαισίου Αντιγράφων καταγγελιών & προηγούμενων δικαστικών αποφάσεων  Αξιολόγηση των ευρημάτων της κοινωνικής έρευνας  Επικοινωνία με ειδικούς ψυχολόγους ή ψυχιάτρους που έχουν ασχοληθεί με την περίπτωση  Επιλογή μεθοδολογίας  Προετοιμασία του παιδιού

Παράγοντες Αξιολόγησης  Ποιότητα σχέσης μεταξύ κάθε γονέα – παιδιού /παιδιών  Ποιότητα σχέσης μεταξύ γονέων  Γονική Ικανότητα για επιμέλεια  Ψυχική κατάσταση παιδιού/ παιδιών  Ψυχική κατάσταση κάθε γονέα

Δυσκολίες πραγματογνωμοσύνης  Αξιολόγηση τουλάχιστον 3 ατόμων  Αξιολόγηση κάθε μέλους χωριστά & σε σχέση με το παιδί/ παιδιά  Πολύπλευρη αξιολόγηση: Ψυχολογική, κοινωνική, οικογενειακή  Απομόνωση των προσωπικών συγκρούσεων των γονέων και επικέντρωση στη διαδικασία επιμέλειας προς το καλύτερο συμφέρον του παιδιού vs  Διεθνείς δομές & Πρωτόκολλα Πραγματογνωμοσύνης vs Εφαρμογή Πραγματογνωμοσύνης βάσει προσωπικής εκτίμησης των αξιολογητών

Οφέλη πραγματογνωμοσύνης  Συλλογή αντικειμενικών δεδομένων  Ανάδυση παραγόντων επικινδυνότητας  Ανάδυση παραγόντων ψυχοπαθολογίας γονέα  Εντοπισμός στοιχείων για: Υποβολιμότητα Γονική Αποξένωση Ψυχοπαθολογία παιδιού/ παιδιών Φαντασιώσεις Μυθοπλασία  Αξιολόγηση και των δυο γονέων σε κοινά πεδία  Το πόρισμα της πραγματογνωμοσύνης δεν υποδεικνύει τον «καλύτερο» γονέα αλλά το καλύτερο συμφέρον του παιδιού

Συμπεράσματα Η πραγματογνωμοσύνη υποβοηθά και διαφωτίζει τις δικαστικές αρχές στη λήψη της καλύτερης απόφασης προς το συμφέρον του παιδιού, ως ολοκληρωμένο, επιστημονικό & αμερόληπτο εργαλείο.

Προτάσεις  Ίδρυση οργανισμού εξειδίκευσης & πιστοποίησης πραγματογνωμόνων, εκπαίδευσης δικαστικών λειτουργών & αστυνομικών αρχών  Στάθμιση & προσαρμογή επιπρόσθετων ψυχομετρικών εργαλείων στον Ελλαδικό χώρο  Θεσμοθέτηση ασυλίας πραγματογνώμονα  Δημιουργία ειδικού κλάδου πιστοποιημένων διαμεσολαβητών σε Οικογενειακό Δίκαιο & Δίκαιο Ανηλίκων:  Μείωση αριθμού οικογενειών που προσέρχονται στα Δικαστήρια για να επιλύσουν ζητήματα επιμέλειας  Ελαχιστοποίηση οικονομικής επιβάρυνσης κράτους & αιτούντων  Περιορισμός του άγχους και του ψυχικού τραύματος στην οικογένεια – κυρίως στο παιδί – που βρίσκεται σε χρόνιες νομικές διαμάχες  Ειδικά σεμινάρια γονέων πριν τη δικαστική διαδικασία

…για το καλύτερο συμφέρον του παιδιού “Mediate do not Litigate” Σας ευχαριστώ…