Οι μαθητές να: 1.Επεξηγούν τη σχέση συναισθήματος και συμπεριφοράς 1
Διαφάνεια 2 2
Διαφάνεια 3 3
Συναίσθημα είναι η: «ευάρεστη ή δυσάρεστη ψυχική κατάσταση που είναι αποτέλεσμα κάποιου γεγονότος ή εμπειρίας». 4
Πώς αντιλαμβάνεστε τον χώρο που καταλαμβάνει το κάθε συναίσθημα στον κύκλο που έχουν σχεδιάσει; (πχ. Γιατί κάποιο συναίσθημα μπορεί να καταλαμβάνει πάνω από το μισό του κύκλου;) Πόσο εύκολο είναι να συνειδητοποιήσουμε ότι ένα γεγονός προκαλεί ποικίλα συναισθήματα; Πώς διαφοροποιείται η έκφραση των συναισθημάτων ανάλογα με το γεγονός; π.χ. Συνήθως σε ένα ευχάριστο γεγονός εκδηλώνονται πιο εύκολα συναισθήματα ή ένα συναίσθημα σε διαφορετικές καταστάσεις εκδηλώνετε διαφορετικά. Πηγή: Χατζηχρήστου, Χ.Γ., (2004) 5
Τα θετικά συναισθήματα σχετίζονται πάντα με θετικές εμπειρίες και αντιστρόφως; Πχ. Η γέννηση ενός παιδιού είναι ένα ευχάριστο γεγονός που μπορεί να προκαλέσει άγχος, αγωνία ή φόβο ή η επιτυχία σε κάποιο διαγώνισμα προκαλεί χαρά, αλλά και άγχος όσον αφορά τις μετέπειτα εξετάσεις στο τέλος της χρονιάς. Πηγή: Χατζηχρήστου, Χ.Γ., (2004) 6
Περιγράφουν συμπεριφορές ενσυναίσθησης (γλωσσάριο) 7
Είναι σημαντικό να μπαίνουμε στην θέση του άλλου (ενσυναίσθηση). Να επιδιώκουμε διάλογο με τους κηδεμόνες μας όπου εκφράζουμε συναισθήματα Μέσω συζήτησης καταλαβαίνουμε ο ένας τον άλλο, ωριμάζουμε και κατανοούμε γιατί μας επιτρέπουν ή απαγορεύουν κάτι Έτσι αποβάλλουμε τα αρνητικά συναισθήματα και αυξάνεται η αυτοεκτίμηση μας. Συμπεράσματα
Να δείχνουμε στην οικογένεια μας ότι μεγαλώσαμε και είμαστε υπεύθυνοι με το να: αναλαμβάνουμε υπευθυνότητες, βοηθώντας στο σπίτι φροντίζουμε και να οργανώνουμε τον προσωπικό μας χώρο είμαστε συνεπείς και να αντιμετωπίζουμε με σοβαρότητα το σχολείο. Συμπεράσματα
Όταν εκφράζουμε τα συναισθήματά μας: Διευκολύνεται η επικοινωνία μας με τους άλλους, ανακουφιζόμαστε, συνειδητοποιούμε ποιά είναι τα συναισθήματα μας και πώς μπορούμε να τα χειριστούμε καλύτερα, προσδιορίζουμε καλύτερα τον τρόπο αντίδρασης μας.