Το Web 2.0, η κοινωνική δικτύωση και οι νέες κοινωνικές πρακτικές

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ελληνογαλλική Σχολή Πειραιά «Ο Άγιος Παύλος» Τμήμα Γ1 Γυμνασίου Με τι θα ασχοληθούμε σήμερα…
Advertisements

Επιμορφωτική συνάντηση Διευθυντών Σχ. Μονάδων Κέρκυρας
Αναζήτηση πληροφοριών στο διαδίκτυο Ντάνης Αντώνης ΠΕΟ4 ΧΗΜΙΚΟΣ.
3.4 ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ (ΘΕΩΡΗΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΚΤΙΚΗ)
Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού
ΧΡΗΣΗ ΕΚΠ/ΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Αξιοποίηση – Αξιολόγηση ιστοσελίδων, ιστοχώρων και πυλών
ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΤΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ(WORD)
ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ, ΙΣΤΟΧΩΡΩΝ ΚΑΙ ΠΥΛΩΝ
Τι είναι wiki; Μια ιστοσελίδα που επιτρέπει στους επισκέπτες της να προσθέσουν, να αφαιρέσουν και να διαμορφώσουν το περιεχόμενό της.
Wikipedia Η Βικιπαίδεια ή Wikipedia είναι ένα εγχείρημα: • Συλλογικό, • Εγκυκλοπαιδικό παγκόσμιο, • Πολύγλωσσο, Στόχος • Να παρέχει ελεύθερα επαναχρησιμοποιήσιμο.
Παιδαγωγική Αξιοποίηση του Διαδικτύου στην εποχή του Web 2.0
Internet ‘Εκεί που η πληροφορία είναι το νόμισμα’ Παρουσιάζεται από τον Παναγιώτη Μιντόπουλο.
Web 2.0 Διαδίκτυο: Ο Προσωπικός μας Υπολογιστής
Το web 2.0, εισήγαγε (ακριβέστερα: δημιούργησε τις προϋποθέσεις για) νέες κοινωνικές και διδακτικές πρακτικές. Η επίδραση του web 2.0 στην Εκπαίδευση μπορεί.
& Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στην Χρήση και Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Διαδικασία Τσουλής Μιλτιάδης
Χρήση και υποστήριξη Κοινοτήτων Πρακτικής και Μάθησης Το web 2.0 Σχετικά με τις έννοιες: ► Ορισμένοι ερευνητές (Wenger 1999) θεωρούν ότι η συμμετοχή σε.
ETwinning Η δράση της Ηλεκτρονικής Αδελφοποίησης.
Η ΠΟΛΥΠΛΟΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠ / ΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΩΝ ΕΚΠ / ΣΗΣ ΚΑΝΕΙ ΤΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΑΣΑΦΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΚΡΙΒΗΣ, ΕΓΚΥΡΑ ΦΟΡΕΙΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ.
Μ. Βιβίτσου, Ν. Λαμπροπούλου, Αλ. Γκίκας, Ι. Χαρδαλούπα
Το Web 2.0. Τι είναι; Τι κάνουμε με αυτό; Τι κερδίζουμε; Συμμετέχουμε Εφαρμογές και περιβάλλοντα στο Διαδίκτυο Συνεργαζόμαστε, σχολιάζουμε, μοιραζόμαστε,
Χρήση και υποστήριξη κοινοτήτων μάθησης. Ψηφιακές κοινότητες  Κοινότητες που τα μέλη τους επικοινωνούν ψηφιακά μεταξύ τους.
Δευτέρα 25/9/2006 ΤΕΙ Λάρισας Παρουσίαση Web-site – Θεματικής Πύλης (Elektra.teilar.gr) και Λογισμικού Ασύγχρονης και Σύγχρονης Τηλε-εκπαίδευσης (E-Presence.
Ενότητα 3.3 Αξιοποίηση-Αξιολόγηση Ιστοσελίδων, ιστοχώρων & πυλών
Πανεπιστημιακό κέντρο εκπαίδευσης επιμορφωτών Δυτικής Ελλάδας Πανεπιστήμιο Πατρών, ΤΕΕΑΠΗ - Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, ΤΚΕΠ Εκπαίδευση Επιμορφωτών Β΄Επιπέδου.
TO FACEBOOK Αναστασία Τσιναρίδη Σπυριδούλα Τόλιου Β’4.
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Ασύγχρονη Τηλεκπαίδευση
Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Ηλεκτρονικό Περιοδικό e-emphasis.
Διαχείριση πληροφοριών και επικοινωνίες Ονομ/νυμο Επιμορφωτή Επιμορφωτής: Ονομ/νυμο Επιμορφωτή ΥΠΕΠΘ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ»
Εφαρμογές Πληροφορικής
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Microsoft ASP.NET Browser Web 2.0 CSS JavaScript Server Client Clients Κατσιώτης Ιωάννης Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Οι ΤΠΕ (Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών) ως εργαλεία για την ανάπτυξη κριτικής ιστορικής σκέψης: εκπαιδευτικό λογισμικό, χρήση διαδικτύου ΜΕ.
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
…………………………………………………………. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Το κλειδί για τη δια βίου μάθηση 14 – 16 Ιουνίου 2006 Goethe-Institut Athen Μαθαίνοντας δια βίου Βιβλιοθήκες.
Σχολικό Έτος ο ΕΚ Καρδίτσας Πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης “H ενδοσχολική επιμόρφωση της καρδιάς μας. Ο ένας για τον άλλο” Η χρήση του.
Η επιστήμη του Web.
Ενότητα 1.1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης. Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για την περίοδο και.
Σχεδίαση μαθημάτων με τη χρήση του Διαδικτύου. Διδακτικοί Στόχοι  Κατανόηση των αρχών που διέπουν ένα μάθημα (επιμόρφωσης ή διδασκαλίας) με τη χρήση.
Blogs ( ιστολόγια) To Blog or not to Blog? That is the question!! Ποιος μπορεί να έχει ιστολόγιο? Όλοι μας!! Είναι πολύ εύκολο! Γιατί να έχω ιστολόγιο?
26 Ιουνίου 2007 Το φθηνό μαθητικό laptop: Η περίπτωση του OLPC, τεχνολογικές και παιδαγωγικές προκλήσεις Χρήστος Μπούρας Αναπληρωτής Καθηγητής Πανεπιστημίου.
Αρχικός τίτλος: «Το κλίμα αλλάζει. Κάνε κάτι και εσύ» H ομάδα ΑΛΚΥΟΝΙΔΕΣ ξεκινά ένα πρόγραμμα που εποπτεύεται από τη ΓΓΝΓ, και υλοποιείται από το Ινστιτούτο.
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
Χρήση και υποστήριξη Κοινοτήτων Πρακτικής και Μάθησης
Πλατφόρμα Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης
Το διαδίκτυο ως πηγή πληροφοριών. Πλεονεκτήματα: Σε επίπεδο πηγών Πληθώρα πληροφοριών Οι μαθητές->ερευνητές πληροφοριών λόγω εύκολης πρόσβασης σε δεδομένα.
Χαρακτηριστικά και επίδρασή του σε χρήστες
Ένα σύνολο ατόμων με κοινά χαρακτηριστικά  Σταδιακά δημιουργούν μια κοινή ορολογία, κοινές απόψεις, αξίες, στάσεις και πρακτικές  Επικοινωνούν και συνήθως.
2η περίοδος επιμόρφωσης Β' επιπέδου - ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ 1 Τι είναι το web 2.0; Γιατί είναι τόσο σημαντικό για την εκπαίδευση;
ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ, ΙΣΤΟΧΩΡΩΝ ΚΑΙ ΠΥΛΩΝ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΑΞΙΑΣ ΤΟΥΣ.
Κωνσταντίνος Δούκας Εκπαιδευτήρια Δούκα 27 Ιουνίου 2012.
Και η εκπαιδευτική τους χρήση.  Web 2.0 τεχνολογίες, εφαρμογές και υπηρεσίες  Δημιουργία μαθημάτων με τη χρήση εργαλείων Web 2.0, διαδικτύου – σύγκριση.
Εκμετάλλευση υπηρεσιών Web 2.0 σε σχολικούς ιστοτόπους Παλάζης Βασίλης 3o Γυμνάσιο Μυτιλήνης.
Παρουσίαση Web 2.0 εργαλείων
Κεφαλαιο 15 Κοινωνικά Δίκτυα.
ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ, WEB2.0 KAI WEB X Από τον WEB 1.0 στον WEB X.0
Παραγωγή Ηλεκτρονικού Προϊόντος – ψηφιακός πίνακας ανακοινώσεων
ΤΙ ΕIΝΑΙ ΤΟ WEB2 Το Web 2.0 αναφέρεται σε μια αναμενόμενη δεύτερη γενιά του Web που επιτρέπει στα άτομα να δημιουργούν, να δημοσιεύουν, να ανταλλάσσουν,
Ανάπτυξη τηλεματικών υπηρεσιών από το Παν
Web 2.0 Χαρακτηριστικά-Εργαλεία
Ο Παγκόσμιος Ιστός – Εισαγωγή στην έννοια του Υπερκειμένου
Κοινωνικά Δίκτυα στο Internet
Συνεδρία 5 Μέρος 2ο Ιστολόγια (Blogs)
Web 2 Τεχνολογίες και η χρήση τους στη μαθησιακή διαδικασία
Παρουσίαση εκπαιδευτικής πλατφόρμας Eco-Destinations
ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ, ΙΣΤΟΧΩΡΩΝ ΚΑΙ ΠΥΛΩΝ
«Βιβλιοθήκη ανοικτού εκπαιδευτικού λογισμικού ΠΣΔ:
Ιστολόγια (Blogs) και οι εκπαιδευτικές τους χρήσεις
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Το Web 2.0, η κοινωνική δικτύωση και οι νέες κοινωνικές πρακτικές ∆ιδακτικοί Στόχοι • Η εκµάθηση βασικών χαρακτηριστικών του web 2.0 • H εξοικείωση µε µερικά από τα βασικά περιβάλλοντα και τις υπηρεσίες του web 2.0 • H βασική γνώση της προβληµατικής που σχετίζεται µε τις νέες χρήσεις και τις κοινωνικές πρακτικές που χαρακτηρίζουν το web 2.0

Το Web 2.0 Με τον όρο «web 2.0» εννοούνται µια σειρά από εφαρµογές και περιβάλλοντα στο ∆ιαδίκτυο που: είναι ανοιχτά στην πρόσβαση και ευνοούν την ουσιαστική συµµετοχή των χρηστών: οι χρήστες : δεν επισκέπτονται µόνο ιστοσελίδες και δεν αρκούνται στην παθητική ανάγνωση του περιεχοµένου τους, αλλά σχολιάζουν, κατασκευάζουν δικές τους ιστοσελίδες και δηµιουργούν περιεχόµενο. Ταυτόχρονα, αξιολογούν συλλογικά το ψηφιακό περιεχόµενο του ∆ιαδικτύου, µοιράζονται τους ψηφιακούς πόρους, δηµιουργούν και συντηρούν online κοινότητες. http://en.wikipedia.org/wiki/Web_2.0

Yπηρεσίες Web 2.0 στη διεύθυνση: http://www.go2web20.net/ (τελευταία επίσκεψη 12/12/2009) υπάρχει ένα µεγάλο ευρετήριο µε εφαρµογές Web 2.0.

Το Web 2.0 Ποιο θα είναι το µέλλον του web 2.0; οι επικρατέστερες τάσεις: η «φορητή ταυτότητα», δηλαδή η διασύνδεση των ιστοχώρων κοινωνικής δικτύωσης (έτσι ώστε στοιχεία από τον ένα να µεταδίδονται και να ενηµερώνουν το λογαριασµό του ίδιου χρήστη σε άλλον) και η επέκταση των υπηρεσιών στις φορητές συσκευές (τηλέφωνα τρίτης και τέταρτης γενιάς, ipod αλλά και υπερφορητά netbooks κ.ά.).

Blogs (Ιστολόγια) και «προσωπική δηµοσιογραφία» (personal journalism) Οδηγίες για τους αρχάριους στα ιστολόγια υπάρχουν στο: http://www.problogger.net/archives/2006/02/14/blogging-for-beginners-2/ Επίσης, κατατοπιστικό είναι το video: http://www.commoncraft.com/blogs (τελευταία επίσκεψη 12/01/2010)

Blogs (Ιστολόγια) και «προσωπική δηµοσιογραφία» (personal journalism) Τα ιστολόγια έχουν ευρείες εφαρµογές στην Εκπαίδευση. Μερικά παραδείγµατα: http://e-filologos.blogspot.com/, http://3gymnasio-toumpas-thessalonikis.blogspot.com/ και http://blogs.sch.gr/tgiakoum/

Wikis Πρόκειται για ένα ιστοχώρους ή ιστοσελίδες στους οποίους οι χρήστες, και όχι µόνο ο δηµιουργός, επιτρέπεται να προσθέτουν ή να επεξεργάζονται το περιεχόµενο. H δηµιουργία και επεξεργασία των ιστοσελίδων δε γίνεται έµµεσα, δηλαδή αλλάζοντας τον κώδικα html, αλλά άµεσα, µέσω ενός φυλλοµετρητή (web browser). Το πιο γνωστό «προϊόν» των wikis είναι η γνωστή wikipedia: http://el.wikipedia.org/ και στην ιστοσελίδα http://www.wikimedia.org/ είναι συγκεντρωµένοι όλοι οι σχετικοί ιστοxώροι µε το project wikipedia.

Κοινωνική δικτύωση και folksonomy Το FaceBook (http://www.facebook.com) αριθµεί περίπου 350 εκατοµµύρια µέλη (Ιανουάριος του 2010), το MySpace (http://www.myspace.com) άνω των 450 το Twitter (http://www.twitter.com) περίπου 50 εκατοµµύρια µέλη – σύµφωνα τουλάχιστον Στη διεύθυνση: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_social_networking_websites υπάρχει µια ενηµερωµένη εκτεταµένη κατάσταση ιστοχώρων κοινωνικής δικτύωσης.

e-Learning Πανεπιστήµιο Μακεδονίας http://telemathea.uom.gr Πρόκειται για ένα περιβάλλον ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης που προσφέρει ηλεκτρονική υποστήριξη στα µαθήµατα ξένων γλωσσών και τα µαθήµατα σεµιναριακού τύπου αλλά και προγράµµατα για την απόκτηση βασικών δεξιοτήτων που στηρίζονται σε Ανοιχτό Λογισµικό και προσφέρονται από το Πανεπιστήµιο Μακεδονίας. Βασίζεται στο λογισµικό ανοικτού κώδικα Moodle. Full Web Building Tutorials http://www.w3schools.com/ Η σελίδα προσφέρει πάρα πολλά web-building tutorials Αναζητήστε στο ∆ιαδίκτυο σελίδες που προσφέρουν online µαθήµατα σχετικά µε την ειδικότητά σας.

Σελίδες που ασχολούνται µε την αξιοπιστία της πληροφορίας στο ∆ιαδίκτυο και την ασφαλή της αναζήτηση http://www.library.jhu.edu/researchhelp/general/evaluating/ http://lib.nmsu.edu/instruction/evalcrit.html http://www.educationworld.com/a_tech/tech078.shtml http://www.pacificwebsites.com/lesson_example.htm http://www.cnr.edu/home/bmcmanus/internetassign.html

Σελίδα µε πολλούς συνδέσµους που βοηθούν τους εκπαιδευτικούς στην αποτελεσµατική χρήση του ∆ιαδικτύου http://www.internet4classrooms.com/teacher.htm

Ερωτήσεις 1) Το WebQuest είναι µια µορφή µαθήµατος µε προσανατολισµό προς την έρευνα όπου η περισσότερη αν όχι όλη η πληροφορία µε την οποία θα εργαστούν οι µαθητές προέρχεται από το διαδίκτυο. Σας φαίνεται ότι η πρόταση αυτή ανταποκρίνεται στην αλήθεια; 2) Θα µπορούσατε να βρείτε τρόπους ώστε να ενσωµατώσετε τα κριτήρια για την αξιολόγηση ιστοσελίδων στην καθηµερινή διδακτική σας πρακτική;

http://www.nytimes.com/2006/06/21/nyregion/21sidekick.html ?_r=1 ∆ραστηριότητα 1η Βρείτε σχετικά στοιχεία στο ∆ιαδίκτυο και σχολιάστε τα Επισκεφτείτε τη σελίδα: http://www.nytimes.com/2006/06/21/nyregion/21sidekick.html ?_r=1 Περιέχει την ιστορία του χαµένου κινητού τηλεφώνου και της ανάκτησής του. Συζητείστε την ιστορία αυτή και το γενικότερο νόηµά της.

∆ραστηριότητα 2η Στη διεύθυνση: http://www.ert-archives.gr/V3/public/index.aspx µπορείτε να βρείτε αρχειακό υλικό της ελληνικής ραδιοφωνίας και τηλεόρασης σε ψηφιακή µορφή. Αφού επισκεφθείτε τον σχετικό ιστοχώρο και εξοικειωθείτε µε τα περιεχόµενα του και τον τρόπο πρόσβασης σε αυτά, προσπαθήστε να βρείτε τρόπους µε τους οποίους αυτό το υλικό θα µπορούσε να αξιοποιηθεί διδακτικά.

1. Επισκεφτείτε τη σελίδα http://googleblog.blogspot.com/ και δηµιουργείστε το προσωπικό σας ιστολόγιο (blog). 2. Εντοπίστε στο ∆ιαδίκτυο τρόπους για να χρησιµοποιήσετε wikis/blogs στη διδασκαλία σας.

ΕΑΙΤΥ -Τομέας Επιμόρφωσης και Κατάρτισης (ΤΕΚ) Επιμορφωτικό υλικό για τη διδασκαλία και τη μάθηση στις Φυσικές Επιστήμες ΕΑΙΤΥ -Τομέας Επιμόρφωσης και Κατάρτισης (ΤΕΚ) ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ: ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ-ΙΟΥΝΙΟΥ (2010-11) ΓΕΩΡΓΙΑ ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΥ