Αστυνομική Λογοτεχνία Project Α’ Τετραμήνου Οι Μαθητές: Παπαγίαννης Στέφανος, Παπαπέτρου Αριστείδης, Παύλου Μαρίνα, Σαλπέα Ελένη, Σιαμπουρδάνης Στυλιανός.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΑ ΕΓΚΗΜΑΤΑ Παρουσίαση από : Πούλου Τίνα Θωμαΐδα Χατζηθωμά.
Advertisements

Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης
Χρίστος Παπαριστοδήμου Λάουρα Παπέλ
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ
Θόδωρος Αγγελόπουλος (Αθήνα, 27 Απριλίου Ιανουαρίου 2012) Έλληνας σκηνοθέτης, σεναριογράφος και παραγωγός κινηματογράφου. Έχει τιμηθεί με.
ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ,Η ελληνιδα που συγκίνησε το κόσμο
Οι μεγάλες Δυνάμεις απέναντι στον Ελληνικό Αγώνα - Φιλελληνισμός
Η ΟΜΟΡΦΙΑ ΣΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ ΠΕΡΙΟΔΟΣ Σήμερα.
Ποιο δελτίο καιρού ταιριάζει
Μαργαρίτα Λυμπεράκη
Ελλάδα Θαύματα ομόνοιας Δράματα διχόνοιας Το θέμα μας Η ερευνητική εργασία μας κινείται σε δύο πόλους. Ο εκκολαπτόμενος αυριανός πολίτης, ο νέος μαθητής.
Ο ΨΕΥΤΗΣ ΠΑΠΠΟΥΣ ΑΛΚΗ ΖΕΗ
Τοπική Ιστορία Δράμα, 12/1/2011
Ομάδα Παραδοσιακών Χορών Δήμου Φιλοθέης
Βέρα Δακανάλη1 2 Σε κάθε ανάγνωση υπάρχουν τρεις συντελεστές/παράγοντες: ο συγγραφέας, που υπάρχει έξω από το κείμενο, αλλά μπορεί να προσθέτει στην.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΑΦΗΓΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ
ΤΟ ROCK ΑΡΧΙΖΕΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ.
Μενέλαος Λουντέμης.
Λογοτεχνία Α΄ Λυκείου Κριτήρια αξιολόγησης
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΦΗΓΗΣΗ Πράξη επικοινωνίας με την οποία παρουσιάζεται προφορικά ή γραπτά μια σειρά πραγματικών ή πλασματικών γεγονότων. Προϋποθέτει τουλάχιστον.
Οδυσσέας Ελύτης Ο ποιητής του Αιγαίου
Επιμέλεια: Σπύρος Αντωνέλλος ΕΜΕ
Το κειμενικό είδος της επιστολής Σκεύη Στυλιανού – Χατζηαναστάση
Λευτέρης Αραπάκης ΣΤΕΛΙΟΣ ΓΕΩΡΓΑΛΑΣ
Άλκη Ζέη. Η Άλκη Ζέη γεννήθηκε στην Αθήνα το 1925, αλλά έζησε τα παιδικά της χρόνια στη Σάμο. Ασχολήθηκε με το γράψιμο από μικρή. Όταν ήταν μαθήτρια γυμνασίου,
Άλκη Ζέη.
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ β’ λυκείου Μεγάλοι ποιητές της γενιάς του 1880, του Γ.Ροϊλού (στο μέσον ο Παλαμάς)
ΕΛΛΗΝΕΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ: ΑΛΚΗ ΖΕΗ
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Επιμορφωτική Ημερίδα Καθηγητών κλάδου ΠΕ04 Τρίτη 18 Ιανουαρίου 2011 Εισηγητής Σωκράτης Τουμπεκτσής Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών.
5ο Ιστορικό Λύκειο Θεσσαλονίκης
Έλληνες Λογοτέχνες: Άγγελος Σικελιανός Τμήμα: Ε΄1 Μιχαέλα Τ. Μαρινα Μ. Ηλιάννα Κ.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης
ΑΛΚΗΣ ΖΕΗ Το καπλάνι της βιτρίνας
Οι γκρίζες πλευρές του σύγχρονου τεχνολογικού πολιτισμού μέσα από το χιούμορ του Αρκά Ερευνητική εργασία του 24ου ΓΕΛ Θεσσαλονίκης Συντονιστές Εκπαιδευτικοί.
Ελλάδα Θαύματα ομόνοιας Δράματα διχόνοιας Το θέμα μας Ο εκκολαπτόμενος αυριανός πολίτης, ο νέος μαθητής καλείται να αναζητήσει το πώς και το γιατί,
ΕΚΦΡΑΣΗ ΕΚΘΕΣΗ, Τεύχος Α΄
Εργασία Κειμένων Θέμα: Στράτης Μυριβήλης και Α’ Παγκόσμιος Πόλεμος
Έλληνες Λογοτέχνες: Ζωρζ Σαρή
TO ΡΕΜΠΕΤΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΣΥΝΘΕΤΕΣ-ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΕΣ. Τα άτομα που συνέβαλαν σημαντικά στην εξέλιξη και κοινωνικοποίηση του ρεμπέτικου τραγουδιού. Ο Μάρκος Βαμβακάρης.
ΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΤΟΥ ΓΕΝΟΥΣ.
1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσ/νίκης
Διερευνητική Εργασία Α΄ Λυκείου ΠΤΥΧΙΟ, ΜΟΡΦΩΣΗ, ΠΑΙΔΕΙΑ, ΙΔΕΩΔΗ ΠΟΥ ΑΜΦΙΣΒΗΤΟΥΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ Υπεύθυνος καθηγητής: Ευθυμιάδης Παύλος.
Καλλιτέχνες που συνεργάστηκαν με το Μάνο Λοΐζο: Γιάννης Νεγρεπόντης Τάξη:ΣΤ’1 Αγγέλα Π. Άννα Κ.
ΛΙΘΟΞΟΪΔΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ Α.Ε.Μ  Ένα βασικό κι αναγνωρισμένο πεδίο εισαγωγής της στα προγράμματα σπουδών και της γενικής εκπαίδευσης.  Ένα συχνό θέμα.
Η ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ Η πορεία αύξουσας εξειδίκευσης των μαθητών
Ο ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΑΜΑΡΑΚΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ. ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΑΜΑΡΑΚΗΣ …
1 Το Α1 πρότζεκτ του ΓΕ.Λ. Νέας Ζίχνης παρουσιάζει την ερευνητική εργασία με τίτλο.
Ζωρζ Σαρή Δημήτρης.Σ Σχολ. 1 ο Δημοτικό σχολείο Σκύδρας Τάξη Ε
1 Παιδική Λογοτεχνία Κωτόπουλος H. Τριαντάφυλλος Π.Τ.Ν. – Π.Δ.Μ.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΣΤΗΝ ΑΣΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ Οι οικονομικές εξελίξεις κατά τον 20 ο αι.
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Αφήγηση αφήγηση.
Εισαγωγή Με αφορμή το μάθημα της ερευνητικής εργασίας, αποφασίσαμε για κοινό θέμα ενασχόλησης ένα διάσημο χαρακτήρα παγκόσμιας φήμης τον Σέρλοκ Χολμς.
ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ
Βιβλιοπαρουσίαση Αντρέας Πεμπέτσιος E΄2.
Ζητείται Ελπίς Αντώνης Σαμαράκης
Αναγέννηση: Γράμματα Τέχνη
ΚΙ ΕΧΟΥΜΕ ΠΟΛΕΜΟ ΚΩΣΤΑΣ ΤΑΧΤΣΗΣ
Ερευνητική εργασία (Project)
ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΛΥΜΠΕΡΑΚΗ.
ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΓΕΩΡΓΟΣΤΑΘΗΣ
Project.
ΤΟ ΚΑΠΛΑΝΙ ΤΗΣ ΒΙΤΡΙΝΑΣ
ΑΦΗΓΗΣΗ Αρχιτεκτονικός Σχεδιασμός και Νέες Τεχνολογίες Ι Ομάδα Story 3 Υπ. Καθ.
Εργοστάσια στην περιοχή
Έλενα Βότση, Βαλίνα Διαμαντή
Θανοσ Βλεκασ του Παύλου Καλλιγά.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αστυνομική Λογοτεχνία Project Α’ Τετραμήνου Οι Μαθητές: Παπαγίαννης Στέφανος, Παπαπέτρου Αριστείδης, Παύλου Μαρίνα, Σαλπέα Ελένη, Σιαμπουρδάνης Στυλιανός

Το αστυνομικό μυθιστόρημα είναι ένα ξεχωριστό είδος λογοτεχνικής αφήγησης με κάποιους σταθερούς κανόνες γραφής που το διακρίνουν από τα άλλα λογοτεχνικά είδη. Πάντα ασχολείται με κάποιο μυστήριο ή γρίφο σχετικό με την παραβίαση και την εφαρμογή των νομών και την ανάλογη έρευνα για τη λύση του. Η εμφάνισή του ως ένα ιδιαίτερο αφηγηματικό είδος είναι ιστορικά καθορισμένη και έχει ως αφετηρία τις αρχές του 19ου αιώνα (στη Μ. Βρετανία και τη Γαλλία), οπότε και θεσμοθετείται κρατικά η αστυνομία ως μηχανισμός ελέγχου του εγκλήματος. Το πρώτο γενικά παραδεκτό αστυνομικό αφήγημα θεωρείται το διήγημα του Ε.Α.Πόε Οι φόνοι της Οδού Μοργκ (1841). Ένα από τα χαρακτηριστικά των αστυνομικών ιστοριών είναι πως σε κάθε φάση τους, ξεκινάνε συνήθως ως ένα παραλογοτεχνικό ρεύμα μέσα από ευτελή περιοδικά και έντυπα μέχρι να αποκρυσταλλωθούν σε μια διακριτή αφηγηματική φόρμα

Ο μεσοπόλεμος του 20ου αιώνα στην Ευρώπη θα ονομαστεί η Χρυσή Εποχή του αστυνομικού αφηγήματος, διότι στην Αγγλία η αστυνομική ιστορία υπερβαίνει το χώρο του διηγήματος ή της νουβέλας, όπως συνέβαινε έως τότε, και ανοίγεται στο μυθιστόρημα με διάσημη εκπρόσωπό της την Αγκάθα Κρίστυ. Το αστυνομικό αφήγημα θα περάσει οριστικά με τον Ντάσσιελ Χάμμετ στη σφαίρα του ρεαλισμού. Ήρωάς του ο επαγγελματίας ιδιωτικός ντετέκτιβ. Η οπτική γωνία που επέλεξε ο Χάμμετ να διηγηθεί τις ιστορίες του (τις δεκαετίες του 20 και του 30) τον οδήγησε αμέσως να αφήσει στην άκρη τη βικτωριανή σκηνογραφία και την εκλογίκευση του μυστηρίου τύπου Σέρλοκ Χολμς. Το είδος αυτό θα ονομαστεί hard-boiled και thriller και στα ελληνικά θα αποδοθεί ως «σκληρό» αστυνομικό μυθιστόρημα ή θρίλερ. Μετά τον πόλεμο στην Αμερική εμφανίζεται ένα τρίτο είδος αστυνομικού μυθιστορήματος, που συνδυάζει την στραμμένη στο παρελθόν αφήγηση με την έρευνα σε ενεστώτα χρόνο. Το ψυχολογικό αστυνομικό μυθιστόρημα ή suspense novel, που έγινε γνωστό στην Γαλλία (με την ομώνυμη εκδοτική σειρά) και μετά στην Ευρώπη ως μαύρο μυθιστόρημα από έξι μυθιστορήματα του Κόρνελ Γούλριτζ.

Το αστυνομικό αφήγημα στην Ελλάδα γνώρισε τη χρυσή εποχή του στα χρόνια μεταξύ 1950 –1967 και ήρθε μέσα από τα περιοδικά Μάσκα και Μυστήριο που ξεπέρασαν μαζί τα 700 τεύχη, μέσα από τα διηγήματα και τις νουβέλες που δημοσιεύονταν σε γυναικεία περιοδικά μεγάλης κυκλοφορίας. Στην μεταπολεμική Ελλάδα ευδοκίμησε εντυπωσιακά ένα πολύ χαρακτηριστικό είδος ελαφρού θεάματος και αναγνώσματος. Η τυπολογία του αναγνωρίζεται εύκολα στον εμπορικό κινηματογράφο. Πρόκειται για μια επιτυχημένη ελληνική συνταγή ενός κινηματογραφικού είδους που γνώρισε δόξες στο Μεσοπόλεμο στην Ευρώπη και την Αμερική – έχει γερμανικές ρίζες και καλλιτεχνική του εκδοχή μεταξύ άλλων το σκηνοθέτη Ερνστ Λιούμπιτς. Ο Γιάννης Μαρής ( ) αποτελεί εκπρόσωπο μιας ολόκληρης σχολής εγχώριου “ελαφρού” αστυνομικού μυθιστορήματος, σε αντιδιαστολή με το “σκληρό” αφήγημα της Μάσκας και του Μυστήριου. Ο Μαρής με τα πενήντα σχεδόν μυθιστορήματα που έγραψε ήταν ο πιο δημοφιλής συγγραφέας της εποχής του. Χωρίζονται στα αθηναϊκά, σε αυτά που διαδραματίζονται στο Θεσσαλικό κάμπο και σε αυτά της Μυκόνου, της Ύδρας και του Αγίου Όρους, ενώ ένα αναφέρεται στη Δικτατορία της 4ης Αυγούστου και τρία κάνουν αναδρομή στην Κατοχή.

ΓΝΩΣΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΞΕΝΟΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΩΝ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑΤΩΝ [1]Αγκάθα Μαίρη Κλαρίσσα Μίλερ, Λαίδη Μάλλοουαν (15 Σεπτεμβρίου Ια νουαρίου 1976) [2]Πέτρος Μάρκαρης ( 1 Ιανουαρίου σήμερα) [3]Αθηνά Κακούρη (1928- σήμερα) [4]Ντόνα Λεόν (29 Σεπτεμβρίου σήμερα) [5]Ντόιλ Σερ Άρθουρ Κόναν ( )