ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ
Γενικές Ικανότητες που επιδιώκεται να αναπτυχθούν 1.Tα παιδιά παίρνουν ποικίλες ευκαιρίες μέσα από ενδιαφέρουσες δραστηριότητες και με τις κατάλληλες διδακτικές παρεμβάσεις εφαρμόζουν τα μαθηματικά στην καθημερινή πρακτική. 2. Με τη χρήση κατάλληλου λογισμικού και με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού τα παιδιά «παίζουν» δημιουργώντας και βρίσκοντας λύσεις σε προβληματικές καταστάσεις
1. να «ερμηνεύουν» γενικά στοιχεία του κόσμου που τα περιβάλλει μέσα από διαδικασίες παρατήρησης και περιγραφής, σύγκρισης, ταξινόμησης, αντιστοίχισης, σειροθέτησης, και συμβολικής αναπαράστασης. 2. να χρησιμοποιούν κατάλληλο λογισμικό για να εκτελέσουν παιχνίδια εξερεύνησης και επίλυσης απλών προβλημάτων. Σκοποί:
Περιεχόμενο ενδεικτικής δραστηριότητας Στα παιδιά δίνεται η ευκαιρία να παρατηρήσουν, να περιγράψουν, να συγκρίνουν και να ταξινομήσουν με βάση ορισμένα γνωρίσματα που είναι κοινά σε αντικείμενα και καταστάσεις (π.χ. χρώμα, σχήμα, μέγεθος, επάγγελμα κ. ά.) για κάποιο σκοπό και να εισάγονται σταδιακά στην έννοια των σχέσεων.
Υλικά: Ηλεκτρονικός υπολογιστής Κάνσον χαρτόνι
Αφόρμηση:project «ΤΑ ΖΩΑ» Τα παιδιά δημιούργησαν στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων γύρω από τα ζώα και ύστερα από πρόσκληση της Νηπιαγωγού μία ομάδα των τεσσάρων(4) νηπίων και έπαιξαν το παιχνίδι. Τα παιδιά δημιούργησαν στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων γύρω από τα ζώα και ύστερα από πρόσκληση της Νηπιαγωγού μία ομάδα των τεσσάρων(4) νηπίων και έπαιξαν το παιχνίδι. Κάνε κλικ εδώ για να επισκεφθείς το σχετικό σύνδεσμο του παιχνιδιού. Κάνε κλικ εδώ για να επισκεφθείς το σχετικό σύνδεσμο του παιχνιδιού.Κάνε κλικ εδώ για να επισκεφθείς το σχετικό σύνδεσμοΚάνε κλικ εδώ για να επισκεφθείς το σχετικό σύνδεσμο
Δραστηριότητα Κάθισαν μπροστά στον Η/Υ και μπήκαν με τη βοήθεια της Νηπιαγωγού στο σχετικό σύνδεσμο. Κάθισαν μπροστά στον Η/Υ και μπήκαν με τη βοήθεια της Νηπιαγωγού στο σχετικό σύνδεσμο. Ο αρχηγός της ομάδας συντόνιζε την ομάδα ακούγοντας τις προτάσεις όλων των μελών της. Ο αρχηγός της ομάδας συντόνιζε την ομάδα ακούγοντας τις προτάσεις όλων των μελών της. Αντιστοίχισαν τις φωνές των ζώων με τα ζώα. Αντιστοίχισαν τις φωνές των ζώων με τα ζώα.
Ολοκλήρωση της Δραστηριότητας Στο τέλος, μόλις ολοκληρώθηκε το παιχνίδι και η ομάδα διαπίστωσε ότι τα κατάφερε, παρουσίασαν όλοι μαζί το παιχνίδι στους συμμαθητές τους. Στο τέλος, μόλις ολοκληρώθηκε το παιχνίδι και η ομάδα διαπίστωσε ότι τα κατάφερε, παρουσίασαν όλοι μαζί το παιχνίδι στους συμμαθητές τους. Τα νήπια σκέφτηκαν να παίξουν και μεταξύ τους το παιχνίδι. Τα νήπια σκέφτηκαν να παίξουν και μεταξύ τους το παιχνίδι. Έψαξαν και βρήκαν στο Διαδίκτυο εικόνες και άλλων ζώων, τις εκτύπωσαν. Έψαξαν και βρήκαν στο Διαδίκτυο εικόνες και άλλων ζώων, τις εκτύπωσαν. Τις κόλλησαν σε μικρά χαρτόνια κάνσον. Τις κόλλησαν σε μικρά χαρτόνια κάνσον. Δημιουργήθηκε άλλη ομάδα νηπίων που έπαιζε και με άλλους ήχους ζώων, ενώ οι υπόλοιποι αντιστοίχιζαν στα παιδιά τις καρτέλες. Δημιουργήθηκε άλλη ομάδα νηπίων που έπαιζε και με άλλους ήχους ζώων, ενώ οι υπόλοιποι αντιστοίχιζαν στα παιδιά τις καρτέλες.
Αξιολόγηση θεματικής προσέγγισης Τα νήπια ερμήνευσαν γενικά στοιχεία του κόσμου που τα περιβάλλει μέσα από διαδικασίες παρατήρησης και περιγραφής, σύγκρισης, ταξινόμησης και συμβολικής αναπαράστασης. Τα νήπια ερμήνευσαν γενικά στοιχεία του κόσμου που τα περιβάλλει μέσα από διαδικασίες παρατήρησης και περιγραφής, σύγκρισης, ταξινόμησης και συμβολικής αναπαράστασης. Χρησιμοποίησαν κατάλληλο λογισμικό για να εκτελέσουν παιχνίδια εξερεύνησης και επίλυσης απλών προβλημάτων. Χρησιμοποίησαν κατάλληλο λογισμικό για να εκτελέσουν παιχνίδια εξερεύνησης και επίλυσης απλών προβλημάτων.
Ευχαριστούμε πολύ για την προσοχή σας Ευχαριστούμε πολύ για την προσοχή