(απλοποιημένη εκδοχή για την Β΄ Γυμνασίου)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

ΚΑΙ Η ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΟΡΟΥ Ο ΓΝΩΜΩΝ Eίναι ένα μέσον με το οποίο Γνωρίζουμε κάτι: ένας Δείκτης. Αρχικά εμφανίζεται ως αστρονομικό όργανο μέτρησης χρόνου.
Ένα παράδειγμα διαθεματικής αξιοποίησης ψηφιακών εργαλείων έκφρασης στα Μαθηματικά και στην Πληροφορική. Α. Ψαλτίδου Σ. Δουκάκης Ένα παράδειγμα διαθεματικής.
ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΣΗΣ «Εξερευνώντας τα τρίγωνα»
Κανονικά πολύγωνα Τουρναβίτης Στέργιος.
<<Ο ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ ΚΑΙ Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΟΥ ΣΤΗ ΜΕΤΡΗΣΗ ΤΟΥ ΚΥΚΛΟΥ>>
ΣΤΟΧΟΙ: ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
ΧΑΡΤΑΕΤΟΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Sketchpad Χρήση του λογισμικού ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ
Περί του π Παντελής Ι. Σαλλιάρης – 1ο Γενικό Λύκειο Χίου Νάουσα 2008.
Διδακτική της Πληροφορικής
ΕΡΓΑΣΙΑ 1η Θέμα: «Απόδειξη άλλων τύπων για τα κανονικά πολύγωνα»
Η αξιοποίηση της ιδέας του σεναρίου στη διδασκαλία της ΑΕΓΓ στο Λύκειο
Διδάσκοντας με τη βοήθεια λογισμικού υπολογιστικών φύλλων
ΣΧΕΔΙΟ-ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΧΑΤΖΗΦΩΤΕΙΝΟΥ M.Sc. Computation, Univ. of London
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
Έρευνα «Η θέση και ο ρόλος των ασκήσεων στη διδασκαλία των μαθηματικών στο σύγχρονο ελληνικό σχολείο» Σάλτας Βασίλειος Διδάκτωρ Μαθηματικών.
Διδακτικά οφέλη από τη χρήση του διαδραστικού πίνακα στην τάξη
Τα Μαθηματικά την Αρχαία Ελλάδα.
Ένα σύντομο ταξίδι στην ιστορία του π
Βελτιώνοντας την μάθηση των Μαθηματικών μέσα σε ένα ψηφιακό περιβάλλον Ελισσάβετ Καμπάνη Phd Διδακτική των Μαθηματικών Σχ. Σύμβουλος Μαθηματικών.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ
Π λ ύ γ ω ν α Γρηγόρης Τάσιου.
ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
ΣΕΝΑΡΙΟ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΑ ΣΧΗΜΑΤΑ ΤΑΝΙΑ ΤΙ.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ: ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία Ιστορικό Ιδρυσης Το Μάρτη του 1918, μία ομάδα μαθηματικών αποφάσισε να δημιουργήσει την Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία, με.
Διδακτικά σενάρια.
ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΙΣ ΑΚΡΙ.
Ιδιότητες ευθ. τμήματος που ενώνει τα μέσα των πλευρών τριγώνου
Λόγος εμβαδών Όμοια τρίγωνα Όμοια πολύγωνα Τρίγωνα με Α = Α΄
Άσκηση 7 Οι πλευρές του ορθογωνίου τριγώνου ΑΒC είναι x-14, x, x+4 και η περίμετρος του είναι 80m. Να υπολογίσετε την τιμή του x και στη συνέχεια να επαληθεύσετε.
Ντενίσα Λεσάι Ελένη Κοντογόνη
«Πλακόστρωση» Μαρίνα Πάλλα.
ΠΟΛΥΓΩΝΑ Στόχοι μαθήματος
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΨΗΦΙΑΚΑ ΜΕΣΑ.
Πρόγραμμα Σπουδών ΤΠΕ-Τεχνολογίες Πληροφορίας Επικοινωνίας Ε’ τάξης.
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
Αρχαίοι Έλληνες μαθηματικοί και η συμβολή τους στη θετική σκέψη
EXCEL – λογιστικά φύλλα. Χρήση επεξεργασία, αναπαράσταση και επικοινωνία αριθμητικών (η γενικότερα ποσοτικών) δεδομένων Ειδικότερα Εφαρμογή εκπαιδευτικών.
ΠΛΑΤΩΝΙΚΑ ΣΤΕΡΕΑ.
ΤΙΤΛΟΣ ΑΝΟΙΧΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΦΑΓΟΓΕΝΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ, ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ ΚΕΡΚΥΡΑ / Ομάδα ανάπτυξης 5 ο ΓΕΛ ΚΕΡΚΥΡΑΣ.
από τον Εργαστηριακό Οδηγό Φυσικής
Πρακτική Άσκηση 2013 – 2014 Ιωσηφίδης Σταύρος Καραγγέλης Κωνσταντίνος
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ – ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Καλαμάρα Αγγελική
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ – ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Μαρκουλιδάκης Ανδρέας 1112.
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
Εξορθολογισμός της ύλης για την Γεωμετρία Α΄ & Β΄ Λυκείου Ηρακλής Νικολόπουλος Εκπαιδευτικός ΠΕ 03.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Περίμετρος- Εμβαδόν: Διάκριση με τη χρήση ψηφιακού γεωπίνακα ( Μαθηματικά Δ΄ τάξης, Ενότητα 33 «Υπολογίζω Περιμέτρους κι Εμβαδά»)
Διδακτική της Πληροφορικής
Δημιουργία σεναρίου.
Συνισταμένη δύναμη Το πλοίο το τραβάνε με δύο
Δραστηριότητα - απόδειξη
Εργασία 2η: Δραστηριότητα από την Α΄ Λυκείου (Γεωμετρία)
Τα Μαθηματικά του Δρόμου
Νικόλαος Τρουπιώτης - Γεωργία Βελέντζα
ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ Ο ΣΑΜΙΟΣ ( πΧ)
Δραστηριότητες και μικροσενάρια
Κλικ για επιστροφή στην ερώτηση
Εμβαδομέτρηση Το εμβαδόν ενός κλειστού σχήματος μπορεί να υπολογιστεί με τις εξής μεθόδους: Αναλυτική μέθοδος Γραφική μέθοδος Μηχανική μέθοδος (εμβαδόμετρο)
ΣΤΟΧΟΙ: ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
ΔΡΑΣΗ ΤΟΥ 8ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ-ΛΥΚΕΙΑΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

(απλοποιημένη εκδοχή για την Β΄ Γυμνασίου) Κύκλου Μέτρησις Γεωμετρία Β Λυκείου (απλοποιημένη εκδοχή για την Β΄ Γυμνασίου)

1983

Και μόνο η ύπαρξη ενός υπολογιστή στο σχολείο αποτελούσε επανάσταση!

Σήμερα τα πράγματα έχουν αλλάξει!

Τεχνολογία στην τάξη

Γνώσεις Δεξιότητες Αφομοίωση Γνώσης Εντοπισμός γνώσης Διδασκαλία Συνανακάλυψη Στεγανοποιημένα διδακτικά αντικείμενα Διαθεματικότητα Διεπιστημονικότητα

Ολοκληρωμένο Διδακτικό Σενάριο

Ένα ΟΔΣ περιλαμβάνει Περιγραφή των κύριων και δευτερευόντων στόχων. Αναλυτική, χρονισμένη περιγραφή της διαδικασίας διεξαγωγής του. Το σύνολο των μέσων που χρησιμοποιούνται (φύλλα εργασίας, λογισμικό, ειδικά ηλεκτρονικά αρχεία, διαδικτυακές διευθύνσεις κλπ.)

Κύκλου μέτρησις Κύριος στόχος Δευτερεύοντες στόχοι Η κατανόηση της σταθεράς π και η προσέγγισή της Η πειραματική ανακάλυψη του τύπου Περίμετρος κύκλου = π∙διάμετρος Δευτερεύοντες στόχοι Η γνωριμία με τη μέθοδο της εξάντλησης και η προσέγγιση της έννοιας του απείρου Η ένταξη του προβλήματος στο ιστορικό του πλαίσιο Η δημιουργική χρήση της τεχνολογίας και ο εντοπισμός των ορίων της.

Τα τρία μέρη του σεναρίου Ένταξη του προβλήματος στο ιστορικό του πλαίσιο Η μέθοδος του Αρχιμήδη Τα όρια της τεχνολογίας

Ένταξη του προβλήματος στο ιστορικό του πλαίσιο Μεσοποταμία Κλασική Ελλάδα Ελληνιστική αρχαιότητα Αίγυπτος 1ο μέρος Ένταξη του προβλήματος στο ιστορικό του πλαίσιο

Οι μαθητές κατά ομάδες ερμηνεύουν ιστορικά ντοκουμέντα σχετικά με τη μέτρηση του κύκλου

YBC 7302

Σύμφωνα με το πιο πάνω κείμενο της Παλαιάς Διαθήκης, ο λόγος της περιμέτρου προς τη διάμετρο του κύκλου, δηλαδή το π ισούται με ….

Ο τύπος που χρησιμοποιούμε σήμερα 𝜋=4∙ 64 81 ≅3,16 Ο τύπος που χρησιμοποιούμε σήμερα Ο τύπος του Αχμές 8 9 𝛿 2 𝜋 𝛿 2 2

Στη συνέχεια μεταφράζουμε και σχολιάζουμε τις ιδέες του Αρχιμήδη

Κάθε κύκλος είναι σαν ορθογώνιο τρίγωνο που η μια περί την ορθή γωνία πλευρά του ισούται με την ευθεία από το κέντρο και η βάση ισούται με την περίμετρο του κύκλου.  ακτίνα περίμετρος

Ο κύκλος έχει προς το τετράγωνο με βάση τη διάμετρό του λόγο ίσο με ια προς ιδ 𝜋 𝛿 2 2 𝛿 2 = 11 14 𝜋= 22 7

3+ 10 71 𝛿<𝜋𝛿< 3+ 1 7 𝛿 223 71 <𝜋< 22 7 Σε κάθε κύκλο η περίμετρος είναι περίπου τριπλάσια της διαμέτρου και διαφέρει από αυτήν περισσότερο από ένα έβδομο μέρος της διαμέτρου και λιγότερο από δέκα εβδομηκοστά πρώτα. 3+ 10 71 𝛿<𝜋𝛿< 3+ 1 7 𝛿 223 71 <𝜋< 22 7 3,140845<𝜋<3,142857

2ο μέρος Η μέθοδος του Αρχιμήδη

Οι μαθητές ανακαλύπτουν τη μέθοδο της εξάντλησης προσεγγίζοντας τον κύκλο με εγγεγραμμένα και περιγεγραμμένα πολύγωνα με ολοένα και μεγαλύτερο πλήθος πλευρών

Διαδοχικές προσεγγίσεις με κανονικά πολύγωνα

Πυθαγόρειο θεώρημα – όμοια τρίγωνα Β Γυμνασίου: Από την περίμετρο του κανονικού εξαγώνου υπολογίζουμε την περίμετρο κανονικού δωδεκαγώνου και βλέπουμε τις διαδοχικές προσεγγίσεις του π. Β Λυκείου: υπολογίζουμε το λ2ν ως συνάρτηση του λν τόσο για τα εγγεγραμμένα όσο και για τα περιγεγραμμένα πολύγωνα.

Στη συνέχεια οι υπολογισμοί ανατίθενται σε ένα λογιστικό φύλλο (spreadsheet)

Εκτέλεση των πράξεων στο Excel

𝜋≅ 22 7

Τα όρια της τεχνολογίας 3ο μέρος Τα όρια της τεχνολογίας

Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την υπολογιστική δύναμη που διαθέτουμε σήμερα για να έχουμε καλύτερα αποτελέσματα;

Από ένα σημείο και πέρα ο υπολογιστής κάνει τρέλες!

Άλλοι τύποι για τον υπολογισμό του π

Τύπος του Euler

Τύπος του Euler

Τύπος Gregory - Leibniz

Τύπος Gregory - Leibniz