Ενότητα Α1 Προσανατολισμός της Αναπτυξιακής Πορείας του Ελληνικού Τουρισμού Εισηγητές Γ. Δρακόπουλος, Γενικός Διευθυντής ΣΕΤΕ Α. Ίκκος, Διευθύνων Σύμβουλος JBR Hellas
Προσανατολισμός Πολιτικής Ζήτησης Σκοπός - Μεθοδολογία Προσέγγιση Αποδοτικότερου Μίγματος Αγοράς, με κριτήρια: –Μεγιστοποίηση Εσόδων –Άμβλυνση Εποχικότητας Αποδοτικότερο Μίγμα Αγοράς, βάσει: –Χωρών Προέλευσης –Ειδικών Αγορών (Niches) Κριτήρια –Χώρες Προέλευσης: (Εξερχόμενος) x (κ.κ. AEΠ) –Ειδικές Αγορές: Δαπάνη Συγκεκριμένης Αγοράς
Οι 10 κυριότερες χώρες εξερχόμενου τουρισμού στον κόσμο (εκ. ταξιδιώτες) Πηγή: WTO Από πού θα προσελκύσουμε τουρίστες
Κύριες Χώρες Προέλευσης από Ευρώπη Ι Εξάρτηση Διείσδυση
Κύριες Χώρες Προέλευσης από Ευρώπη ΙΙ Εξάρτηση Διείσδυση
Κύριες Χώρες Προέλευσης από Ευρώπη ΙΙΙ Εξάρτηση Διείσδυση Κύκλος = εξερχόμενος τουρισμός * κ.κ ΑΕΠ
Κύριες Χώρες Προέλευσης εκτός Ευρώπης Κύκλος = εξερχόμενος τουρισμός * κ.κ ΑΕΠ Εξάρτηση Διείσδυση
Απευθείας Αεροπορικές Συνδέσεις (εβδομαδιαία βάση, Φεβρουάριος 2003) Πηγή: Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών
Ιαπωνία Καναδάς ΗΠΑ Κίνα Επέκταση Από Ευρώπη Διατήρηση Στρατηγικοί Στόχοι ανά χώρα Δανία ΑυστρίαΒρετανία Κύπρος Σουηδία Ολλανδία Νορβηγία Εκτός Ευρώπης Αυστραλία Γερμανία Ελβετία Γαλλία Ιταλία Βέλγιο Φινλανδία Ρωσία
Eιδικές Αγορές I Golf +40% δαπάνη άμβλυνση εποχικότητας Spa +35% δαπάνη άμβλυνση εποχικότητας Yacht +70% δαπάνη
Sports tourism –εκμετάλλευση Ολυμπιακής υποδομής –άμβλυνση εποχικότητας Conference –+ 35% δαπάνη –άμβλυνση εποχικότητας Γ’ Ηλικία – ΑΜΕΑ – Υγεία –υψηλότερη δαπάνη –υψηλότερη ζήτηση –άμβλυνση εποχικότητας Eιδικές Αγορές II
Προσανατολισμός Πολιτικής Προσφοράς Ερωτήματα & Απαντήσεις Αναπτυξιακό πλαίσιο Μείωση ρυθμού ανάπτυξης για τον τουρισμό μας; Είναι ο Τουρισμός μας εργαλείο περιφερειακής ανάπτυξης; Θέλουμε να προσελκύσουμε ξένες επενδύσεις; Επενδύουμε προς την άμβλυνση της εποχικότητας; Επιθυμούμε την ποιοτική αναβάθμιση της προσφοράς μας;
Αφίξεις και Ρυθμοί Ανάπτυξης
Χωρική κατανομή Ξενοδοχειακών κλινών
Οι ξένες επενδύσεις στην Ελλάδα κατά κλάδο (ΕΛΚΕ, ) 0,96 %
Μονάδες Διεθνών Ξενοδοχειακών Αλυσίδων (ανά χώρα, 2000)
Μοντέλο Εποχικότητας 2000 & Στόχος 2010 (Αφίξεις 2000: 13 εκ, Στόχος 2010: 19,4 εκ) Συνεδριακά: 15 Μαρίνες: 42 Golf: 46 Spas:
Νέες Ξενοδοχειακές κλίνες % +59% +19% +49% +23% +3%
Υποστηρικτικό πλαίσιο Επικοινωνία Εκπαίδευση - Έρευνα - Στατιστικά Αναπτυξιακός Νόμος - Φορολογία
Συνοψίζοντας Δυνατά Σημεία Βασικό προϊόν όλες οι μορφές τουρισμού Απειλές Η Αδιαφορία και ο κακός εαυτός μας Μειονεκτήματα Value for money Εποχικότητα - Χαμηλή ποιότητα Ανεπάρκεια γενικών υποδομών Ξένες Επενδύσεις Εκπαίδευση, Έρευνα, Στατιστικά Επικοινωνία Ευκαιρίες Value for money Εποχικότητα - Χαμηλή ποιότητα Ανεπάρκεια γενικών υποδομών Ξένες Επενδύσεις Εκπαίδευση, Έρευνα, Στατιστικά Επικοινωνία