ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Στη διδακτική διαδικασία ο διδάσκων θέτει στόχους, στη συνέχεια μεριμνά για την επίτευξή τους και τέλος αξιολογεί το έργο του, το υλικό.
Advertisements

Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
 εργαλείο δυναμικής διαχείρισης γεωμετρικών σχημάτων και αλγεβρικών παραστάσεων  δυνατότητα δυναμικής αλλαγής των αντικειμένων :  είναι δυνατή η μετακίνηση,
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 Δουλεύοντας με Σχέδια Εργασίας – Η μέθοδος Project Γιάννης Ρουσσάκης.
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
« ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ » Μια Πρώτη Γνωριμία. Είδη Εκπαιδευτικού Λογισμικού Λογισμικό που υποστηρίζει τον παραδοσιακό τρόπο διδασκαλίας, τη μετάδοση.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
ΚΡΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ Σεμινάρια Φεβρουαρίου 2009 Μ. Τορτούρης
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία Ο υπολογιστής ως γνωστικό εργαλείο Γνωστικά εργαλεία θεωρούνται οι εφαρμογές που έχουν δημιουργηθεί με σκοπό να.
Το διαδίκτυο στη διδασκαλία και στη μάθηση Β. ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ Επικ. Καθηγήτρια ΑΠΘ.
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Soft skills = προσωπικά χαρακτηριστικά και ικανότητες Δέκα προσωπικά χαρακτηριστικά και ικανότητες που αναπτύσσονται κατά την εφαρμογή ενός προγράμματος.
Δραστηριότητες προσομοίωσης
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
Αυτορυθμιζόμενη μάθηση
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Learning to Learn Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο τον συντάκτη.
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Επιμόρφωση στα Επιμόρφωση στα νέα βιβλία Συνάντηση πρώτη Μαθηματικά Γκουτζαμάνης Βασίλης – Σχολικός Σύμβουλος Ζυγούρη Έλενα – Σχολικός.
Εφαρμογή της καθοδηγούμενης διερευνητικής μεθόδου: πλεονεκτήματα, δυσκολίες και τρόποι αντιμετώπισης Σαλούστρου Πόπη ΓΕΛ Γαζίου.
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Πρόταση αποτελεσματικής μαθησιακής διαδικασίας για το μάθημα : Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο. Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας.
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης Καρακούσης.
Μόκιας Γιάννης ΚΣΕ ΔΗΜΗΤΡΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ Β 1 ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ Σύγχρονες διδακτικές μέθοδοι και ΤΠΕ.
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Εκπαιδευτικό λογισμικό Εκπαιδευτικό λογισμικό είναι το προϊόν της τεχνολογίας μέσω του οποίου πραγματοποιείται η διδασκαλία ενός ή περισσοτέρων γνωστικών.
Τμήματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Περιβαλλοντική Εκπαίδευση Axαΐας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καινοτόμο Σεμινάριο Περιβαλλοντικής.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
Τεχνολογια ΑΤΟΜΙΚΟ ΕΡΓΟ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΟΥΡΛΟΣ.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ & ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Ερωτηματική μέθοδος Η ερωτηματική μέθοδος είναι αμφίδρομη επικοινωνία Αποτελείται από δύο στοιχεία: την ερώτηση και την απάντηση Θέτει τον εκπαιδευόμενο.
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ Ετήσιο Πρόγραμμα Παιδαγωγικής Κατάρτισης / Ε.Π.ΠΑΙ.Κ.
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Τμήμα Εκπαιδευτικών Ηλεκτρολογίας Ακαδημαϊκό έτος:
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Τι είναι/ περιλαμβάνει ένα περιβάλλον μάθησης;
Διαδικασία Μάθησης Γνωστικές Δεξιότητες
Πορεία διδασκαλίας Στάδιο προετοιμασίας Στάδιο παρουσίασης
Ραχήλ Μαρτίδου Σχ. Σύμβουλος 37ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας
H εκπαίδευση και το πρόγραμμα STEM
Παρουσίαση στο μάθημα «Διγλωσσία και εκπαίδευση»
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Διερευνητική ανακαλυπτική μάθηση
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Project ΘΕΜΑ: Η ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΑΠΟ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥΣ, ΤΡΑΓΙΚΟΥΣ ΠΟΙΗΤΕΣ, ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΑΛΛΩΝ ΘΡΗΣΚΕΙΩΝ Ιωάννα Κομνηνού.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΛΥΣΗΣ Στην τεχνολογική εκπαίδευση, η διδασκαλία μέσω επίλυσης προβλημάτων έχει γίνει το επίκεντρο των διδακτικών.
Σχεδιασμοί 1η παρέμβαση.
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Project.
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Ατομικός Φάκελος Υλικού / Φάκελος Εργασιών Εκπαιδευτικού και Μαθητή
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΠΡΟΒΛΗΜΑ Ως πρόβλημα ορίζεται μια ερώτηση που δημιουργεί σύγχυση, αμφιβολία ή αβεβαιότητα, ένα δίλημμα, μια δύσκολη απροσδόκητη κατάσταση που πρέπει να ξεκαθαριστεί (Μπιρμπίλη, 2008:203).

ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ Η ικανότητα επίλυσης προβλήματος βασίζεται στην κατανόηση και υιοθέτηση ορισμένων βημάτων, όπως (Becker et al., 1979. Britz, 1993). • Ορισμός του προβλήματος. • Καταιγισμός ιδεών για την επίλυση. • Αναζήτηση εναλλακτικών τρόπων, επιλογή μιας λύσης και προσπάθεια εφαρμογής. • Αξιολόγηση των επιλογών και αιτιολόγηση του τι συνέβη. Αξιολογώντας τη διαδικασία επίλυσης προβλήματος τα παιδιά αναγνωρίζουν τις επιλογές και τα λάθη τους και μαθαίνουν να εκτιμούν τη δουλειά τους (Becker et al., 1979).

ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ: πλεονεκτήματα. Η ικανότητα να βρίσκει νέα λύση στο πρόβλημά του, βοηθά το παιδί να σκέφτεται την αιτία, να παίρνει τις δικές τους αποφάσεις και να μαθαίνει κριτικά, αναστοχαστικά. Η ανακάλυψη, η έρευνα και η γνωστική σύγκρουση μέσα στη διαδικασία επίλυσης προβλήματος οδηγούν στη μάθηση των παιδιών. Τα προβλήματα για την ανάπτυξη δεξιοτήτων είναι συνήθως αυτά που δεν απαιτούν μια και μοναδική λύση, αλλά αποτελούν πρόκληση για έρευνα, συζήτηση και ομαδική εργασία (Foglere & LeBlanc, 1995). Οι δραστηριότητες επίλυσης προβλήματος που ενθαρρύνουν την έρευνα και την αιτιολόγηση, είναι ανοιχτές δραστηριότητες, οι οποίες κάνουν χρήση ποικιλίας πηγών, επιδέχονται περισσότερες της μιας λύσης, εξυπηρετούν την ανάπτυξη πολλαπλής νοημοσύνης και επιτρέπουν λάθη και ελεύθερες επιλογές. Η δόμηση της γνώσης μέσω λαθών αποτελεί μέρος της φυσικής διαδικασίας επίλυσης προβλήματος.

Αρχές στρατηγικής επίλυσης προβλήματος Επίλυση μέσω συνεργασίας. Επίλυση μέσω εξωτερίκευσης των σκέψεων (ή σκέφτομαι δυνατά).

Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στη διαδικασία επίλυσης προβλήματος να βοηθούν τα παιδιά να ξεκαθαρίζουν εξαρχής τους στόχους και το σκοπό κάθε δραστηριότητας. να οργανώνουν δραστηριότητες στις οποίες τα παιδιά δεν δουλεύουν απλώς πλάι-πλάι, αλλά μοιράζονται ένα στόχο, να βεβαιώνονται ότι ο κοινός στόχος, το πρόβλημα, κινητοποιεί το ενδιαφέρον των παιδιών και να τα εμπλέκουν σε δραστηριότητες που προσφέρουν πολλές δυνατότητες για την εκπλήρωση των στόχων τους, να προτρέπουν τα παιδιά να ενεργούν σε αντικείμενα, να παρατηρούν τα αποτελέσματα των ενεργειών τους και να αναρωτιούνται γιατί δεν πέτυχαν το στόχο τους ή πως θα τον πετύχουν, να ενθαρρύνουν τα παιδιά να αλληλεπιδρούν και να υιοθετούν και άλλες απόψεις, (Britz, 1993). να εμπλέκουν στη διαδικασία παιδιά που δεν αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες. να επιτρέπουν στα παιδιά να κάνουν λάθη στην προσπάθειά τους να ανακαλύψουν τα ίδια τη γνώση(Britz, 1993).

Το σημαντικότερο: Να μην επιδεικνύουν τρόπους επίλυσης του προβλήματος στα παιδιά. Οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι το να φτάσουν τα παιδιά κοντά στη σωστή λύση είναι λιγότερο σημαντικό για τη γνωστική τους ανάπτυξη, από τη διαδικασία επίλυσης προβλήματος (Tudge & Caruso, 1989).

Προβληματοκεντρική μάθηση ή ΠΚΜ Η Μάθηση μέσω επίλυσης Προβλήματος(PBL) είναι μια μαθητοκεντρική παιδαγωγική διαδικασία στην οποία οι μαθητές μαθαίνουν σχετικά με ένα θέμα μέσα από την εμπειρία της επίλυσης του προβλήματος.

ΒΗΜΑΤΑ ΜΑΘΗΣΗΣ ΜΕΣΩ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ. 1.Διασαφήνιση των όρων και των εννοιών που δεν έ­ χουν γίνει κατανοητά. 2.Ορισμός του προβλήματος. 3.Ανάλυση του προβλήματος, που καταλήγει στη διατύπωση ιδεών και υποθέσεων. 4.Συγκέντρωση όλων των εξηγήσεων που αφορούν στο 3ο βήμα. 5.Διατύπωση των αντικειμενικών σκοπών της μάθησης. 6.Συλλογή επιπρόσθετων πληροφοριών. 7.Σύνθεση και έλεγχος της νέας γνώσης που αποκτήθηκε.

Διαφορές Pbl και μάθησης μέσω project. ΟΜΟΙΟΤΗΤΕΣ Έμφαση στην ανεξαρτησία των μαθητών και στην έρευνα. Είναι πλέον πιο πολύπλευρα από τα παραδοσιακά μαθήματα. Εστιάζονται σε σύγχρονες δεξιότητες Εγγραμματισμών. Παρέχουν αυθεντικές εφαρμογές περιεχομένου και δεξιοτήτων. Εστίάζουν σε μια ανοιχτή ερώτηση ή εργασία. Εστιασμένα στο μαθητή. Στα προϊόντα. Στην επαφή με πραγματικές καταστάσεις. Στα βήματα. Στη διάρκεια. Στη θεματικότητα. ΔΙΑΦΟΡΕΣ

ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ PROJECT PBL ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟ. ΔΙΑΡΚΕΙ ΑΡΚΕΤΑ. ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ‘ΓΕΝΙΚΑ’ ΒΗΜΑΤΑ. ΤΟ "ΠΡΟΪΟΝ" ΜΙΑ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΛΥΣΗ, ΜΕ ΓΡΑΠΤΗ Η’ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ. ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΜΕΛΕΤΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ Η’ ΠΛΑΣΜΑΤΙΚΑ ΣΕΝΑΡΙΑ ΩΣ ΔΟΜΗΜΕΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ. ΕΙΝΑΙ ΚΥΡΙΩΣ ΜΟΝΟΘΕΜΑΤΙΚΟ. ΠΙΟ ΣΥΝΤΟΜΟ. ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΕΙΔΙΚΑ ΒΗΜΑΤΑ. ΠΕΡΙΕΧΕΙ ΤΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ Η’ ΤΕΛΙΚΗΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΑΣ. ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΑΥΘΕΝΤΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ, ΕΜΠΛΟΚΗ ΜΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Συνήθως η μάθηση μέσω επίλυσης προβλήματος εμπεριέχεται σε ένα γενικότερο project και προάγουν μαζί την ενεργητική μάθηση.

Μέσω της επίλυσης προβλήματος η μάθηση γίνεται μια ανακαλυπτική περιπέτεια.

ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ!!!