1 Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΩΝ Τ.Π.Ε. ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ 22-23 NOEMBPIOY 2014 ΙΔΡΥΜΑ ΕΥΓΕΝΙΔΟΥ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Κοινωνικός Αποκλεισμός στην Εκπαίδευση! Το φροντιστήριο απαραίτητο εργαλείο προόδου των νέων.
Advertisements

«Κυβερνητικές προτάσεις για το Ασφαλιστικό» © VPRC – Μάρτιος / Δ.1 © VPRC – Μάρτιος 2008 ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ.
ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ Στοιχεία και αριθμητικά δεδομένα (1) : Επιδείνωση κοινωνικών δεικτών  Πληθυσμός σε κίνδυνο φτώχειας ή κοινωνικό αποκλεισμό.
Ερωτηματολόγιο Συλλογής Απαιτήσεων Εφαρμογών Υψηλών Επιδόσεων
Σχέση ισοτιμίας και εισοδήματος
Μάρτιος 2011 Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές. “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
Η προστιθέμενη αξία των Ιδρυμάτων μέσω της παροχής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης Κυριακή Μπαλτά.
Αλέξανδρος Σαχινίδης, ΜΒΑ, Ph.D. ΙΟΥΝΙΟΣ 2009
Page  1 Προτεραιότητες της Κυπριακής Προεδρίας για την Ανώτερη Εκπαίδευση Διεύθυνση Ανώτερης και Ανώτατης Εκπαίδευσης Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
Χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ κατά τη διδασκαλία των μαθηματικών στη δευτεροβάθμια ελληνική εκπαίδευση Δρ. Σάλτας Βασίλειος, Ιωαννίδου Ευφροσύνη Τμήμα.
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
1 Απόσταση και βιβλιοθήκες ή πώς ερμηνεύεται η επικοινωνία των χρηστών με τα κέντρα πληροφορίας και γνώσης στις σημερινές συνθήκες Κατερίνα Τοράκη Τεχνικό.
16ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Οι απόψεις των υπευθύνων των Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών για τη Συναισθηματική Νοημοσύνη» Ιφιγένεια.
Ανάλυση του λευκού φωτός και χρώματα
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
-17 Προσδοκίες οικονομικής ανάπτυξης στην Ευρώπη Σεπτέμβριος 2013 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 a +20 Δείκτης 0 a -20 Δείκτης < -20 Σύνολο στην Ευρωπαϊκή Ένωση:
+21 Προσδοκίες οικονομικής ανάπτυξης στην Ευρώπη Δεκέμβριος 2013 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 να +20 Δείκτης 0 να -20 Δείκτης < -20 Σύνολο στην Ευρωπαϊκή Ένωση:
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
ΤΠΕ και γραμματισμός Επιμέλεια παρουσίασης: Νότα Σεφερλή.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
ΙΣΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΒΑΣΕΙ Δ.Λ.Π. (ΕΝΑΡΞΗΣ)
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Φ. Τροχούτσος, ΤΟΠΜΑΚ Σέρρες 1 Γραφείο Διασύνδεσης Σπουδών & Σταδιοδρομίας του Δ.Π.Θ. Υπηρεσίες Έρευνα για την Επαγγελματική Σταδιοδρομία των Αποφοίτων.
Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας Θράκης ∆ιαχείριση έργων επίβλεψης µε σύγχρονα µέσα και επικοινωνία C2G, B2G, G2G Γενική Δ/νση Εσωτερικής Λειτουργίας.
Η επιρροή του χώρου εργασίας των σχολικών τάξεων στη μάθηση
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
1/5/ ΧΡΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΗΛΙΑΚΗΣ ΑΝΤΙΝΟΒΟΛΙΑΣ 1/5/ (πηγή: HELIOAKMI).
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
13ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών – Κέρκυρα Οκτωβρίου 2004 Το σύστημα COINE για την προβολή της πολιτιστικής κληρονομιάς και την υποστήριξη.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 Περιγραφική Στατιστική
Ψηφιακό Χάσμα O αναλφαβητισμός στον 21 ο αι. 15 Μαρτίου 2010 Ντέπη Τζιμέα Δ/νση Εταιρικής Επικοινωνίας.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
+14 Σεπτέμβριο 2014 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 να +20 Δείκτης 0 να -20 Δείκτης < -20 Συνολικά της ΕΕ: +1 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 να +20 Δείκτης 0 να -20 Δείκτης.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
European Commission 1 Μετανάστευση: Αποτελεσματική Πολιτική και Ανοιχτή Κοινωνία ΟΜΙΛΙΑ ΤΗΣ ΑΝΔΡΟΥΛΛΑΣ ΚΑΜΙΝΑΡΑ ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΤΗΣ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΑΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ.
Ενότητα 1.2 Μοντέλα εισαγωγής ΤΠΕ στην εκπαίδευση ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ Β΄ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΣΤΙΣ Τ.Π.Ε. – ΠΕ03 Γιώργος Γεωργιόπουλος Μαθηματικός M.Sc., M.Ed.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
…………………………………………………………. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Το κλειδί για τη δια βίου μάθηση 14 – 16 Ιουνίου 2006 Goethe-Institut Athen Μαθαίνοντας δια βίου Βιβλιοθήκες.
17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Η ΑΠΟΨΗ ΤΩΝ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
1 Η Θέση της Ελλάδας στη Διεθνή Αγορά Επενδύσεων Θεοδόσιος Β. Παλάσκας Καθηγητής Παντείου Πανεπιστημίου και Διευθυντής Έρευνας ΙΟΒΕ Ίδρυμα Οικονομικών.
Εκδήλωση για το 6ο Πρόγραμμα Πλαίσιο για την Έρευνα. Τεχνολογίες της Κοινωνίας της Πληροφορίας (IST) Εκδήλωση για το 6ο Πρόγραμμα Πλαίσιο για την έρευνα.
Η ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΣΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΧΩΡΟ
1 Τμήμα Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής Πανεπιστήμιο Πατρών ΟΝΤΟΚΕΝΤΡΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΙΙ (C++) Κληρονομικότητα.
Ανάπτυξη Πρωτοτύπου Λογισμικού
Συνολική Ζήτηση Εθνικό Εισόδημα Εθνικό Προϊόν Εθνική Δαπάνη
«ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ – Μ.Β.Α.» Χίος, Δεκέμβριος 2013 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
1 Νέα Θεωρία Μεγέθυνσης Ενδογενής μεγέθυνση. 2 Συνάρτηση παραγωγής προϊόντος Υ t = Y(K, L, A) Y t = [(1-α k )·K t ] α · [(1-α L )·A t ·L t ] 1-α 0
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
Αποτελέσματα Αξιολόγησης Προγράμματος Σπουδών Σπύρος Κοκολάκης Τμ. Μηχ/κών Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων.
ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΕΠΘ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΧΑΣΜΑΤΟΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΘΩΜΑΣ ΣΦΗΚΟΠΟΥΛΟΣ.
1. Ποιοτική Αναβάθμιση της Εκπαίδευσης στην Κύπρο
Διοίκηση Πληροφοριακών Συστημάτων
+19 Δεκέμβριος 2014 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 έως +20 Δείκτης 0 έως -20 Δείκτης < -20 Συνολικά της ΕΕ: +5 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 έως +20 Δείκτης 0 έως -20.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
ΡΑΛΛΕΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ: 155 ΧΡΟΝΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ.
Δικαιούχος φορέας Συμπράττοντες φορείς ● Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση.
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ Α.Τ.Ε.Ι. ΠΑΤΡΑΣ ΣΤΟ INSTALL INSTALL Innovative strategy for raising awareness of lifelong learning in Greece.
ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ – ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ 11/14/ Κοινωνία στην Οικονομία της Γνώσης.
Αγορά Εργασίας - Καινοτομία στην Οικονομία της Γνώσης
Γενικό Λύκειο και ΕΠΑΛ.
Τζένη Παγγέ Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο»
Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης
ΘΕΜΑ 2016 Ανεργία και Απασχόληση και οι συνέπειες τους για την οικονομία. α) Αίτια και πολιτικές αντιμετώπισης της ανεργίας. β) Η επίδραση της σημερινής.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΩΝ Τ.Π.Ε. ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ NOEMBPIOY 2014 ΙΔΡΥΜΑ ΕΥΓΕΝΙΔΟΥ

2 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΚΩΣΤΑΣ ΤΣΟΛΑΚΙΔΗΣ 22 Νοεμβρίου 2014 "Η εκπαίδευση, η πληροφορική και η σχέση τους στην εποχή της κρίσης "

3 Με μια ματιά Η ΚΡΙΣΗ 2. Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΚΡΙΣΗ 3. Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ ΣΤΗΝ ΚΡΙΣΗ 4. Η ΑΠΟ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΩΣ ΑΠΟΔΟΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΣ ΣΤΗΝ ΚΡΙΣΗ 5. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

4 1. Η ΚΡΙΣΗ

5 Στην Ελλάδα και τον κόσμο…

Δηλώνει: την παρουσία αστάθειας και αρνητικής προοπτικής σε πολλές ή και όλες τις παραμέτρους της οικονομικής ζωής Εμφανίζεται όταν: H οικονομική δραστηριότητα σε μια χώρα μειώνεται σε πολύ χαμηλά – επικίνδυνα επίπεδα Με την τρέχουσα έννοια, κρίση σημαίνει οικονομική κρίση. Είναι: Μια υποχρεωτική και απότομη αλλαγή Ένα αρνητικό δυναμικό φαινόμενο Μια αρνητική ασυνέχεια Μια αρνητική μεταβολή ανάμεσα σε δύο καταστάσεις

7 Η κρίση έχει ιδιαίτερα χαρακτηριστικά:  Αιτίες (ελληνικές και διεθνείς)  Μέγεθος  Διάρκεια  Αποτελέσματα  Προοπτικές ανάκαμψης? Προκαλεί αλλαγές σε κάθε πλευρά της ζωής:  Οικονομική  Κοινωνική  Πολιτική  Ηθική Σε όλα τα προηγούμενα έχουμε “ιδίαν πείρα” και βρισκόμαστε με εμπειρία εκκολαπτόμενου οικονομολόγου με πολλά χέρια?! ΖΗΤΟΥΜΕΝΟ: ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΚΑΜΨΗΣ

8 Ακόμα και σε αναπτυγμένες χώρες υπάρχουν κρίσεις καθώς: Άνθρωποι γίνονται άνεργοι Οικογένειες υποβιβάζουν το βιοτικό τους επίπεδο Εταιρείες μειώνουν τον κύκλο εργασιών τους Κυβερνήσεις δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις βασικές τους λειτουργίες και υποχρεώσεις Χώρες αναφέρουν αρνητικούς ρυθμούς ανάπτυξης Σε κάθε περίπτωση: Όλες οι δραστηριότητες και οι υπηρεσίες υποβαθμίζονται και μαζί με αυτές η εκπαίδευση...

9 2. Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΡΙΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ

10 Τέσσερις μύθοι και μια αλήθεια για την εκπαίδευση, ανεξαρτήτως κρίσης

11 Πρώτος μύθος “Το πτυχίο οδηγεί σε ανεργία” ΛΑΘΟΣ!!!!!

12 Ποσοστά ανέργων σε χώρες του ΟΟΣΑ (2009) Απόφοιτοι Πανεπιστημίου 4,4 Άτομα που δεν τελείωσαν την δευτεροβάθμια εκπαίδευση 11,5 Σε όλο τον κόσμο η ανεργία των απόφοιτων ΑΕΙ είναι μικρότερη σε σύγκριση με την ανεργία των απόφοιτων κατώτερων βαθμίδων...

13 Ακόμα και στην Ελλάδα του 2012 Ποσοστό ανέργων (%).. (Όταν)... 23,6 Κάτοχοι μεταπτυχιακού / διδακτορικού ………12,9 Με Πτυχίο ΑΕΙ….…………………………………..16,2 Με απολυτήριο Λυκείου……………………… ….26,0

14 Δεύτερος μύθος “Έχουμε πολλούς πτυχιούχους στην Ελλάδα” ΛΑΘΟΣ!!!!!

15 Απόφοιτοι τριτοβάθμιας εκπαίδευσης ηλικίας 25 – 64 ετών. Ποσοστό του πληθυσμού στις αντίστοιχες ηλικίες το 2006

16 Τρίτος μύθος “Στην Ελλάδα οι πτυχιούχοι χρόνο με το χρόνο αυξάνονται με ταχύτατους ρυθμούς” ΛΑΘΟΣ!!!!!

17 Ποσοστό αύξησης των αποφοίτων (1999 – 2006) ΟΟΣΑ (OECD) 2009

18 Τέταρτος μύθος “Στην Ελλάδα όλοι τρέχουν σε επιμορφώσεις” ΛΑΘΟΣ ?!

19 Αναμενόμενες ώρες μη τυπικής εκπαίδευσης κατά την διάρκεια της επαγγελματικής ζωής των εργαζομένων (2007)

20 Η αλήθεια είναι ότι…

21 Κοινωνικές Αλλαγές Οικονομικές Αλλαγές – Ανταγωνισμός Αλλαγές στις απόψεις των σύγχρονων ανθρώπων + Εξέλιξη της ψηφιακής Τεχνολογίας Ανάπτυξη των Τηλεπικοινωνιών Ανάπτυξη της ψηφιακής κουλτούρας = Ανάγκη για περισσότερη εκπαίδευση – Ευρύτερη Γνώση Ανάγκη για περισσότερη εξειδίκευση – Βαθύτερη γνώση Ανάγκη για συνεχή επιμόρφωση – Δια βίου μάθηση Η ανάγκη για εκπαίδευση... Περισσότερα αντικείμενα Εξειδίκευση Δια βίου Μάθηση …η ανάγκη για εκπαίδευση αυξάνεται

22 Τι συμβαίνει με την εκπαίδευση, σε περίοδο κρίσης ?

23 Αρνητικές εξελίξεις στην εκπαίδευση λόγω κρίσης Η εκπαίδευση επηρεάζεται από την οικονομική κρίση λόγω περικοπών στην χρηματοδότηση:  Λιγότεροι εκπαιδευτικοί  Πιο κακοπληρωμένοι εκπαιδευτικοί  Μείωση της εκπαιδευτικής έρευνας  Μείωση της ποιότητας των εκπαιδευτικών υποδομών  Μικρότερη επένδυση στην τεχνολογία για την εκπαίδευση

24 Αν και υπάρχει μικρότερη χρηματοδότηση, μπορεί να αυξάνεται η ζήτηση για εκπαίδευση Θετικές προοπτικές για την εκπαίδευση, λόγω κρίσης? Ο λόγος: Η αύξηση των προσόντων είναι ίσως: Η μοναδική εφικτή θωράκιση απέναντι στην κρίση Αναγκαία προϋπόθεση για τον καθένα προκειμένου να βρει ή να κρατήσει μια δουλειά. Σε περίοδο κρίσης οι άνθρωποι προσπαθούν για:

25 Πρόσθετα πτυχία, Πιστοποιήσεις από προγράμματα μη τυπικής εκπαίδευσης Απόκτηση εξω-ακαδημαϊκών γνώσεων (γλώσσες και πληροφορική) Απόκτηση δεξιοτήτων μέσω άτυπων μορφών μάθησης Ενίσχυση του βιογραφικού τους με οποιονδήποτε τρόπο Πανεπιστήμια του εξωτερικού MOOCS Massive Open Online Courses Μαζικα Ανοιχτα Διαδικτυακά Τμήματα)

26 3. Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ ΣΤΗΝ ΚΡΙΣΗ

27 Βιομηχανία

28 Ιατρική

29 Εκπαίδευση

30 Στην Ελλάδα διεισδύει η πληροφορική …. με υστέρηση αλλά με γρήγορους ρυθμούς

31

32

33 1. Με την χρήση της κερδίζουμε (αλλά και χάνουμε με άνισο τρόπο) κάθε φορά 2. Δίνει επιλογές 3. Έχει οικονομική διάσταση άρα πολιτική διάσταση 4. Δημιουργεί νέα δεδομένα = νέες μεθόδους Η κρίση στην παραγωγή αναστρέφεται με ανάπτυξη Η ανάπτυξη απαιτεί καινοτομία και αποτελεσματικότητα. Η Π ληροφορική ενυπάρχει στα παραπάνω ως:  προϊόν,  συσκευή ή  εναλλακτική μέθοδος Γιατί πληροφορική στην κρίση; Γενικά

Γίνεται ευκολότερη Γίνεται πιο εύληπτη Γίνεται πιο προσιτή Δίνει εκπ/κές ευκαιρίες σε πολλές ομάδες (ανεξαρτήτως ηλικίας, τόπου, επαγγελματικής και οικογενειακής κατάστασης) Η κρίση στην απασχόληση αντιμετωπίζεται με εκπαίδευση σε αντικείμενα υψηλής ζήτησης στην αγορά εργασίας Με τις ΤΠΕ * η εκπαίδευση: Γιατί πληροφορική στην κρίση; Σε σχέση με την εκπαίδευση

35 4. Η ΑΠΟ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΩΣ ΑΠΟΔΟΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΣ ΣΤΗΝ ΚΡΙΣΗ

36 Η Από Απόσταση Εκπαίδευση (ΑΑΕ) μπορεί να ικανοποιήσει σε συνδυασμό τα κριτήρια: (α) κόστους (β) μαθησιακής αποτελεσματικότητας (γ) προσβασιμότητας (δ) ποιότητας Γιατί Από Απόσταση Εκπαίδευση? (ανεξαρτήτως κρίσης, αλλά κυρίως σε περίοδο κρίσης?) για να προσφέρει εκπαιδευτικές ευκαιρίες υψηλής ποιότητας με χαμηλό κόστος και πρόσβαση από πολλούς

37 Υποδομές Μηχανήματα Ηλ. Υποδομές Προσωπικό Εκπ. Υλικό ΑΑΕ  ΣΕ  (α) Κόστος Αριθμ. Εκπαιδευομένων Κόστος ΣΕ ΑΑΕ Συνεπώς: Το κόστος της ΑΑΕ: Πολύ μικρότερο του κόστους της ΣΕ

38 (β) Μαθησιακή αποτελεσματικότητα Μελέτες έχουν δημοσιευθεί δείχνοντας ότι τα μαθησιακά αποτελέσματα της χρήσης ΑΑΕ δεν είναι χειρότερα από τα αποτελέσματα της χρήσης της ΣΕ (γ) Προσβασιμότητα Με την ΑΑΕ βελτιώνεται η πρόσβαση στην εκπαίδευση Ωστόσο: Η πρόσβαση στην ΑΑΕ είναι δύσκολη ??!!! Λόγω θεσμικών ζητημάτων (Μεταπτυχιακά/ Ψέριμος)

39 (δ) Ποιότητα Οι βασικές θεωρίες για την ΑΑΕ και ειδικά η θεωρία της Επιχειρησιακής Απόστασης επιτρέπουν να μελετήσουμε την ΑΑΕ και να την απομυθοποιήσουμε

40 Γιατί? Θεωρία της Επιχειρησιακής Απόστασης (ΕΑ) Επιχειρησιακή Απόσταση: Η δυσκολία στην επικοινωνία και στην κατανόηση μεταξύ εκπαιδευτικού και εκπαιδευομένου (απόσταση δάσκαλου μαθητή) Στην εκπαίδευση υπάρχει πάντα μια επιχειρησιακή απόσταση Η ποιότητα στην εκπαίδευση είναι υψηλότερη όσο μικρότερη είναι η ΕΑ. Επιχειρησιακή Απόσταση: παιδαγωγική έννοια

41 Επιχειρησιακή Απόσταση = Συνάρτηση των Διαλόγου, Δομής του μαθήματος Αυτονομίας του εκπαιδευόμενου Παραδείγματα: Ο απρόσεκτος μαθητής και ο δάσκαλος μειώνουν την πιθανότητα του διαλόγου Η δια ζώσης διδασκαλία σε ένα μεγάλο αμφιθέατρο Το διάβασμα ενός βιβλίου Συνεπώς θεωρία και πειράματα δείχνουν ότι η ποιότητα της ΑΑΕ δεν υστερεί σε σχέση με την ΣΕ..

42 5. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ...

43 1.Νέες τολμηρές πολιτικές για την ΑΑΕ Μια νέα και ευέλικτη στρατηγική για την ΑΑΕ Η Από Απόσταση Εκπαίδευση είναι μια πολλά υποσχόμενη μέθοδος για να επιτύχουμε εκπαίδευση καλής ποιότητας με λιγότερο κόστος, ειδικά σε περιόδους κρίσης. Πώς? 2. Νέα τμήματα προσφερόμενα από απόσταση. Η προσφορά να εναρμονιστεί με τις ανάγκες της κοινωνίας 3. Επένδυση στην τεχνολογία ως: υποδομή, μέσον επικοινωνίας, αντικείμενο 4. Αλλαγή κουλτούρας: Να μάθουμε νέους τρόπους να μαθαίνουμε!!

44 Η κρίση είναι ένας αγγελιαφόρος της αλλαγής Η Πληροφορική και η ΑΑΕ μπορούν να επιστρατευθούν για να μειώσουν τις συνέπειες της κρίσης δίνοντας πολλαπλές ευκαιρίες εκπαίδευσης και ενισχύοντας την παραγωγικότητα και την καινοτομία. Η κρίση επηρεάζει την παγκόσμια κοινότητα, την Ευρώπη την Ελλάδα Απαιτούμενο υπόβαθρο – Τι χρειάζεται: a.Τηλεπικοινωνιακή υποδομή της χώρας b. Διαπερατότητα της πληροφορικής στην κοινωνία c. Θεσμικές αλλαγές d. Αλλαγή στην κουλτούρα

45 Το Πανεπιστήμιο Αιγαίου συνεχίζει να ερευνά και να διδάσκει νέες μεθόδους για την εφαρμογή της πληροφορικής στην εκπαίδευση ….. ανεξαρτήτως κρίσης…..

46

47