1 Ολυμπιάδα Πληροφορικής Μάθημα 3. 2 Στόχοι μαθήματος Δομή Επανάληψης Εντολή while Εντολή for.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
(READ – WRITE) ΚΑΙ ΤΥΠΟΙ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ (INTEGER,REAL,CHAR)
Advertisements

Παράδειγμα 2: Υπολογισμός αθροίσματος με επαναληπτική εντολή: για...από...μέχρι... με βήμα Να βρεθεί και να εκτυπωθεί το άθροισμα των άρτιων αριθμών από.
Γεωργαλλίδης Δημήτρης Καθηγητής Πληροφορικής
ΜΑΘΗΜΑ: ΓΛΩΣΣΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ C++ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Π. ΚΑΤΣΑΡΟΣ Δευτέρα, 30 Ιουνίου 2014Δευτέρα, 30 Ιουνίου 2014Δευτέρα, 30 Ιουνίου 2014Δευτέρα, 30 Ιουνίου 2014Τμ.
Να καταργήσουμε τη ΓΛΩΣΣΑ και να κρατήσουμε μόνο την ψευδογλώσσα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΠΙΝΑΚΕΣ ΠΕΚ ΠΕΙΡΑΙΑ Α΄φάση Επιμόρφωσης Εκπ/κών κλάδου ΠΕ19 Διδακτική της Πληροφορικής Ρόδος, Νοέμβρης 2007.
Παράδειγμα 2: Κινηματογράφοι Να γραφεί πρόγραμμα το οποίο:
Αναδρομη και static Γραψετε την συναρτηση sequence_size που διαβαζει μια απροσδιοριστου μεγεθους σειρας και υπολογιζει και τυπωνει το μεγεθος της. int.
Παράδειγμα 2: Υπολογισμός μέγιστου μισθού Σε μια εταιρία εργάζονται 200 υπάλληλοι και είναι γνωστός ο μισθός του καθενός. Να χρησιμοποιηθεί η δομή του.
HY100 : ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ, ΣΧΟΛΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ, ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ Αντώνιος Σαββίδης, Χρήστος.
Σχεδίαση Αλγορίθμων Προτεινόμενα βιβλία:
Γενική μορφή προγράμματος Pascal
Παράδειγμα 1: Εκτύπωση διαδοχικών αριθμών(χρήση επαναληπτικής εντολής Επανέλαβε...μέχρις_ότου (repeat…until) Να γραφεί αλγόριθμος που να εμφανίζει τους.
Παράδειγμα 14: Υπολογισμός αριθμού μαθητών Σε ένα Λύκειο υπάρχουν οκτώ τμήματα.Το πρώτο τμήμα έχει 24 μαθητές, το δεύτερο 18, το τρίτο 20, το τέταρτο 22,
1. Να γράψετε το Διάγραμμα Ροής του επόμενου αλγόριθμου:
Ενότητα Η Δομή Επανάληψης
Εισαγωγή στο Excel Σχολή Αγρονόμων Τοπογράφων Μηχανικών
Παράδειγμα 1:Υπολογισμός αθροίσματος αριθμών με επαναληπτική εντολή : για...από...μέχρι(for ..to) Να βρεθεί και να εκτυπωθεί το άθροισμα των 100 ακεραίων.
Ολυμπιάδα Πληροφορικής
Διδάσκων: Παύλος Παυλικκάς1 Ολυμπιάδα Πληροφορικής Recursion - Αναδρομή.
1 Ολυμπιάδα Πληροφορικής Μάθημα 7. 2 Στόχοι μαθήματος Δημιουργία συναρτήσεων από το χρήστη Δομή προγράμματος με συναρτήσεις Συναρτήσεις και παράμετροι.
Ολυμπιάδα Πληροφορικής
Ολυμπιάδα Πληροφορικής
ΒΡΟΧΟΙ ΜΑΘΗΜΑ 5. ΒΡΟΧΟΙΒΡΟΧΟΙ Ο Βρόχος (loop) αποτελείται από προτάσεις επανάληψης. Οι προτάσεις επανάληψης είναι οι προτάσεις που επαναλαμβάνουν ένα.
1 Ολυμπιάδα Πληροφορικής Μάθημα 2. 2 Στόχοι μαθήματος Αριθμητικοί– Λογικοί Τελεστές Η εντολή IF.
Η Δομή Επανάληψης Από τη Δομή Επανάληψης Για στην Όσο Η παρουσίαση της εντολής Όσο είναι από την εισήγηση των κ. Σ. Δουκάκη και Π. Τσιωτάκη στο 3ο Συνέδριο.
1 Ολυμπιάδα Πληροφορικής Μάθημα 5. 2 Στόχοι μαθήματος Πίνακες 2 διαστάσεων.
Είσοδος & Έξοδος στη C++ Ι
Αλγοριθμική Μία εισαγωγή στον αλγοριθμικό τρόπο σκέψης.
Eντολες Επαναληψης - Βροχοι (repetition and loops)
ΠΙΝΑΚΑΣ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ ,000 2,000 4,000 8,000 16,000 32,000 64, , , ,000 1,000,000 Πατήστε στα ποσά για ερώτηση.
Διασκεδάζω Προγραμματίζοντας στο code.org
Γεωργαλλίδης Δημήτρης Καθηγητής Πληροφορικής
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Eντολες Επαναληψης - Βροχοι (repetition and loops)
1 Τμήμα Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής Πανεπιστήμιο Πατρών ΟΝΤΟΚΕΝΤΡΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΙΙ (C++) Δομημένος Προγραμματισμός και Δομές.
Kεφάλαιο 4 ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ-ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ (αναλυτική προσέγγιση)
ΜΑΘΗΜΑ: ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Π. ΚΑΤΣΑΡΟΣ Παρασκευή, 3 Απριλίου 2015Παρασκευή, 3 Απριλίου 2015Παρασκευή, 3 Απριλίου 2015Παρασκευή, 3 Απριλίου 2015Τμ.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ (ΜΗ-ΠΡΟΚΑΘΟΡΙΣΜΕΝΕΣ ΕΠΑΝΑΛΗΨΕΙΣ – WHILE – REPEAT) Καλλονιάτης Χρήστος Επίκουρος Καθηγητής Τμήμα.
1 Κέλυφος Bash – Τι μάθαμε? Μεταξύ άλλων…  Συνθήκες ελέγχου (if, case…) και βρόχοι επανάληψης (for, while)  Πράξεις ακεραίων (let, expr) και δεκαδικών.
2ο Γυμνάσιο Αριδαίας Α’ Γυμνασίου
Οι εντολές επανάληψης Σε πολλά προβλήματα απαιτείται η επανάληψη ενός συνόλου ενεργειών προκειμένου να λυθεί το πρόβλημα. Θα αναφέρουμε δύο χαρακτηριστικά.
Για μτ από ατ μέχρι ττ [με_βήμα β] εντολές Τέλος_επανάληψης : περιοχή εντολών μτ : η μεταβλητή της οποίας η τιμή θα περάσει από την αρχική.
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Προγραμματισμός ΗΥ Ενότητα 4: Επαναληπτικές δομές. Διδάσκων: Ηλίας Κ Σάββας, Αναπληρωτής Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών.
ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Ευάγγελος Γ. Ούτσιος Θεόδωρος Γ. Λάντζος.
Καθηγητής Νίκος Λορέντζος Προγραμματισμός & Εφαρμογές Υπολογιστών Κωδικός Μαθήματος: 2890 Κωδικός Διαφανειών: MKT130 Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα.
Προγραμματισμός & Εφαρμογές Υπολογιστών Κωδικός Μαθήματος: 2890 Κωδικός Διαφανειών: MKT130 Καθηγητής Νίκος Λορέντζος Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα.
Βρόχος Do … Loop Σκοπός Μαθήματος Χρήση Do… Loop για την εκτέλεση μιας ομάδας εντολών μέχρι να εκπληρωθεί μια συγκεκριμένη συνθήκη. Αθήνα, 2015.
Βρόχος Do … Loop Σκοπός Μαθήματος Χρήση Do… Loop για την εκτέλεση μιας ομάδας εντολών μέχρι να εκπληρωθεί μια συγκεκριμένη συνθήκη.
Ενότητα 2 : Αλγόριθμοι Δρ. Γκόγκος Χρήστος
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
for (παράσταση_1; παράσταση_2; παράσταση_3)
Αρχεσ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Η/Υ ΤΑξη Β΄
ΔΟΜΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ: η εντολή ΓΙΑ
Μορφές κατανομών Αθανάσιος Βέρδης.
ΜΟΡΦΕΣ ΔΟΜΩΝ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
Επανάληψη.
Επαναληπτικές ασκήσεις
Δομές Επανάληψης ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ AΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
8.2 Η Δομή Επανάληψης Μέχρις_ότου
Επαναληπτικές ασκήσεις
Β.ΕΠΑΛ-Γενικής Παιδείας  ΜΑΘΗΜΑ: Εισαγωγή στης αρχές Επιστήμης των Η/Υ  ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4: Γλώσσες Αναπαράστασης Αλγορίθμων  ΕΝΟΤΗΤΑ 4.2: Δομή Ακολουθίας 
1Εντολή Δείξε
Ενότητα Γ6.10 (Δημιουργία, Τροποποίηση και Εκτύπωση Εκθέσεων )
Ενότητα Γ6.11 (Ταξινόμηση Δεδομένων )
Από τη Δομή Ακολουθίας στις Δομές Επανάληψης
Λογισμικό Εφαρμογών/Επεξεργασία Κειμένου
Ενότητα Γ6.6 (Δημιουργία Φόρμας Εισαγωγής Δεδομένων )
Ενότητα Γ6.14 (Δημιουργία Ερωτημάτων από δύο Συσχετιζόμενους Πίνακες )
Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ολυμπιάδα Πληροφορικής Μάθημα 3

2 Στόχοι μαθήματος Δομή Επανάληψης Εντολή while Εντολή for

Δομή Επανάληψης Χρησιμοποιείται όταν θέλουμε μια ομάδα εντολών να επαναληφθεί πολλές φορές. Για παράδειγμα: Εκτύπωση ενός πίνακα δεδομένων Υπολογισμός αθροίσματος ή γινομένου Έλεγχος τιμών μέχρι να δοθεί η σωστή τιμή. 3

Δομή Επανάληψης Παράδειγμα 1 Θέλουμε να βρούμε το άθροισμα των αριθμών από το 1 μέχρι το 100 Λύση 1 Sum= Λύση 2 Counter=1 Sum=0 Εφόσον counter<=100 { sum=sum+counter counter=counter+1 } 4

Δομή Επανάληψης Παράδειγμα 2 Θέλουμε να βεβαιωθούμε ότι ένας αριθμός είναι μεγαλύτερος του 0 Λύση Διάβασε num Εφόσον num<=0 { τύπωσε μήνυμα λάθους ξαναδιάβασε num } 5

Εντολή while Σύνταξη while(συνθήκη) { εντολές } Οι εντολές εκτελούνται εφόσον η συνθήκη είναι αληθής (true) 6

Παράδειγμα 1 Να δημιουργήσετε ένα πρόγραμμα που να δέχεται Ν ακέραιους αριθμούς και να βρίσκει το άθροισμά τους. Το πρόγραμμα να σταματά μόλις δοθεί ο αριθμός 0. 7

Παράδειγμα 1 #include using namespace std; int main(){ int num,sum=0; cin>>num; while(num!=0){ sum=sum+num; cin>>num; } cout<<sum<<endl; return 0; } 8

Εντολή for Σύνταξη for(αρχική τιμή μετρητή;έλεγχος;αύξηση μετρητή){ εντολές } Συνήθως χρησιμοποιούμε την εντολή for όταν ξέρουμε εκ των προτέρων τον αριθμό των επαναλήψεων 9

Παράδειγμα 2 Να δημιουργήσετε το πρόγραμμα που βρίσκει το άθροισμα των άρτιων αριθμών από το 0 μέχρι το

Παράδειγμα 2 #include using namespace std; int main(){ int i,sum=0; for(i=0; i<=10; i=i+2) { sum = sum + i; } cout<<sum<<endl; return 0; } 11

Παράδειγμα 3 Ένας αριθμός αποκαλείται αριθμός Armstrong όταν το άθροισμα των ψηφίων του υψωμένα στην 3 η μας δίνει τον ίδιο τον αριθμό. (π.χ. 153 = ). Να δημιουργήσετε το πρόγραμμα που τυπώνει όλους τους 3-ψήφιους αριθμούς Armstrong. 12

Παράδειγμα 3 # include using namespace std; int main(){ int sum,num,ek,dek,mon; for(num=100; num<=999; num++) { ek=num/100; dek=num%100/10; mon=num%100%10; sum=pow(ek,3)+ pow(dek,3)+ pow(mon,3); if (sum==num) cout<<num<<endl; } // end for return 0; } 13

Παράδειγμα 4 Να δημιουργήσετε το πρόγραμμα που τυπώνει στο αρχείο p4.out τον πίνακα πολλαπλασιασμού 10x10 14

Παράδειγμα 4 #include using namespace std; int main(){ FILE *fout; fout=fopen("p4.out","w"); int i,j; for (i=1; i<=10; i++) { for (j=1; j<=10; j++) fprintf (fout, "%4d", i*j); fprintf (fout,"\n"); } return 0; } 15