ΕπιμΟρφωση ΕκπαιδευτιΚΩν ΔημοτιΚΗΣ, ΠροδημοτικΗΣ και ΕιδικΗΣ ΕκπαΙδευσηΣ για τα νΕα ΑναλυτικΑ ΠρογρΑμματα (21-22 ΔεκεμβρΙου 2010 και 7 ΙανουαρΙου 2011)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σεμινάρια Επιθεωρητών Σεπτεμβρίου Σχολική χρονιά
Advertisements

Ο Αθλητισμός στο κυπριακό Δημοτικό Σχολείο
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
Επιμορφωτικό Σεμινάριο 23 & 24 Νοεμβρίου 2013 Θεωρητική Κατάρτιση και Πρακτική Άσκηση Aναστάσιος Νικήτας Καθηγητής Φυσικής Αγωγής Υπεύθυνος Αθλήματος Κολύμβησης.
Προσωπικές δεξιότητες
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΝΕΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ (Σύμφωνα με το νόμο 4186/ ) ΚΕ.ΣΥ.Π. Ηρακλείου Δρ. Αντωνίου Θεόδωρος.
Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» στο πλαίσιο των αξόνων προτεραιότητας.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Το μάθημα της Πληροφορικής Η πραγματικότητα σήμερα!!! ΗΥ-302:Διδακτική της Πληροφορικής Επιμέλεια-Παρουσίαση Γεωργία Αδαμοπούλου Εύα Νοικοκυράκη.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
ΕΤΗΣΙΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ Στέλιος Αδάμου Β. Δ
Θεωρητική Παρουσίαση Μαθήματος Γυμνασίου
Θεωρητική Παρουσίαση Μαθήματος Γυμνασίου
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία»
«ΠΙΡΠΙΡΟΥΝΑ» Πειραματισμός για τη διδασκαλία της παραδοσιακής μουσικής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Δέσποινα Μπογδάνη – Σουγιούλ Ιούνιος 2002.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
«Φυσική Αγωγή Α’ Γυμνασίου» Βιβλίο Καθηγητή
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Συνεργατική τέχνη, αφήγηση και συμπεριληπτική εκπαίδευση
Βιωματικές Δράσεις 2 ο Γυμνάσιο Καλλίπολης
Καλλιβρετάκη Αργυρώ Καθηγήτρια Πληροφορικής Π.Ε. 19
Στοιχεία Διοίκησης Επιχειρήσεων
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Βασικοί παιδαγωγικοί όροι
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Dr. ΜΗΤΣΙΟΥ ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ- ΝΕΥΡΟΨΥΧΟΛΟΓΟΣ.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Ψυχολογία Φυσικής Αγωγής ΜΚ 208, Διάλεξη 12
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
1ο γενικο λυκειο μαρκοπουλου
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Νέο Πρόγραμμα Σπουδών της Φυσικής Αγωγής
Κλασσικός αθλητισμός στο Γυμνάσιο
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
… ένα σχολείο για όλους… μαθητές, γονείς, κοινότητα Ευγενία Νιάκα: Σχολική Σύμβουλος Περιφερειακή Υπεύθυνη Συντονισμού του Προγράμματος ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Η Διδασκαλία της Πετοσφαίρισης
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Ρυθμική γυμναστική Κωνσταντίνα Μάστορα ΓΠ. ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ● ΣΤΗΝ ΡΥΘΜΙΚΗ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΔΥΟ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ! ● 1 ΤΟ ΑΤΟΜΙΚΟ ● 2 ΤΟ ΟΜΑΔΙΚΟ(2-6)ΑΤΟΜΑ.
ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ.  Το «στυλ των εντολών».  Το «στυλ πρακτική εξάσκηση των ασκουμένων».  Το «στυλ της αμοιβαίας διδασκαλίας».  Το «στυλ.
1 Σχέδια Εργασίας & Φυσική Αγωγή. 2 Σκοπός της συνάντησης η παρουσίαση, ανάπτυξη & εφαρμογή της μεθόδου διδασκαλίας με σχέδια εργασίας στη Φυσική Αγωγή.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Έργο Παιδαγωγικής, κλάδοι, βασικοί παιδαγωγικοί όροι Έργο Παιδαγωγικής: να βοηθήσει το παιδί και τον έφηβο να διανύσει ομαλά την εξελικτική του πορεία.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Βιολογία Γυμνασίου.
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΜΙΛΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Αναλυτικό Πρόγραμμα Προσχολικής Αγωής
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕπιμΟρφωση ΕκπαιδευτιΚΩν ΔημοτιΚΗΣ, ΠροδημοτικΗΣ και ΕιδικΗΣ ΕκπαΙδευσηΣ για τα νΕα ΑναλυτικΑ ΠρογρΑμματα (21-22 ΔεκεμβρΙου 2010 και 7 ΙανουαρΙου 2011) Δ’ Φάση Επιμόρφωσης Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Γραφείο Διαμόρφωσης Αναλυτικών Προγραμμάτων 15 Δεκεμβρίου 2010

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΘΕΜΑΤΑ 8:30 – 10:00 ΜΕΡΟΣ Α: Εισαγωγικό, θεωρητικό ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ 10:00 – 10:30 ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ 10:30 – 12:30 ΜΕΡΟΣ Β:Πρακτικές εισηγήσεις ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΙΚΡΕΣ ΤΑΞΕΙΣ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΕΓΑΛΕΣ ΤΑΞΕΙΣ 12:30 – 13:00 ΜΕΡΟΣ Γ: Συζήτηση

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕΡΟΣ Α: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ Νέα ΑΠ και Αναλυτικό Πρόγραμμα Φυσικής Αγωγής Διαφορά από το προηγούμενο ΑΠΦΑ /1994 Διδακτικοί Σκοποί ΑΠΦΑ Δείκτες Επιτυχίας Θεματικές Ενότητες Διδακτική Μεθοδολογία Αξιολόγηση

Τα νεα αναλυτικα προγραμματα Τα νεα αναλυτικα προγραμματα Στοχεύουν: Στο Δημοκρατικό και Ανθρώπινο Σχολείο

το δημοκρατικΟ σχολεΙο 1. Κοινό σχολικό περιβάλλον για όλα τα παιδιά 2. Επίτευξη όλων των στόχων της εκπαίδευσης απ’ όλα τα παιδιά Κανένα παιδί δεν αποκλείεται από την απόκτηση όλων των εφοδίων που χαρακτηρίζουν ένα μορφωμένο (και κινητικά - physically) άνθρωπο

το ανθρωπινο σχολειο x Σεβασμός της ανθρώπινης αξιοπρέπειας 2. Δικαίωμα στην παιδική ηλικία και νεότητα ΟΧΙ στον αποκλεισμό, την περιθωριοποίηση, το στιγματισμό, την περιφρόνηση, τη δυστυχία ΟΧΙ στην Παιδεία χωρίς παιδιά ΝΑΙ στο δικαίωμα για παιδική και νεανική ηλικία ΝΑΙ στις δημιουργικές και ευτυχισμένες περιόδους της ηλικίας αυτής ΟΧΙ στην κοπιαστική προετοιμασία για την ενήλικη ζωή x

το καινοτομο σχολειο, τομεσ... “Αν διδάσκουμε σήμερα όπως διδάσκαμε χθες, τότε θα στερήσουμε τα παιδιά μας από το αύριο” Αναλυτικά Προγράμματα Ωρολόγια Προγράμματα Μεθοδολογικές προσεγγίσεις Σχολικά εγχειρίδια Υλικοτεχνική υποδομή Αξιολόγηση σχολικής μονάδας Αξιολόγηση εκπαιδευτικών Εμπλοκή γονέων και μαθητών Καινοτομία στην Εκπαίδευση αλλά και Εκπαίδευση στην Καινοτομία

Βασικοί σκοποί, πυλώνες (σελ.303)

ΤΟ ΠΑΛΙΟ ΑΠ Α.Π. Φ.Α.(1994, 1996) Γενικό και Ασαφές - πολύ γενικούς στόχους - ασαφείς στόχους - δεν αναφέρει συγκεκριμένους στόχους ανά τάξη, αναπτυξιακή ηλικία - αναφέρει ενδεικτικές δραστηριότητες χωρίς δείκτες επιτυχίας - αναφέρει κάποιες θεματικές ενότητες μόνο Έχει περιορισμένους ορίζοντες τόσο κινητικούς, όσο και κοινωνικούς Τα Α.Π. στις πλείστες χώρες αναθεωρούνται κάθε 5-10 χρόνια, για να εξυπηρετούν τις ανάγκες των παιδιών και της κοινωνίας

ΤΟ ΝΕΟ ΑΠ ΒΑΣΙΖΕΤΑΙ ΣΤΟ ΕΝΙΑΙΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΚΑΘΟΔΗΓΗΤΙΚΟ ΠΕΡΙΕΧΕΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΥΣ ΣΚΟΠΟΥΣ, ΣΤΟΧΟΥΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΕΠΙΔΙΩΞΕΙΣ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΚΑΙ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ /ΣΤΟΧΩΝ ΚΑΘΩΣ ΠΡΟΧΩΡΑΜΕ ΑΠΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΕΝΣΤΕΡΝΙΖΕΤΑΙ ΤΗ ΣΠΕΙΡΟΕΙΔΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΟΧΕΥΕΙ ΣΤΗΝ ΠΡΟΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΥΡΥΤΕΡΗ ΕΝΝΟΙΑ , ΚΑΙ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΠΟΙΗΣΗ ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΕΙ ΤΗΝ ΠΡΟΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΑΤΟΜΙΚΗΣ ΠΡΟΟΔΟΥ ΣΤΟΧΕΥΕΙ ΜΕΘΟΔΕΥΜΕΝΑ ΣΤΗ ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΠΙΘΕΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΒΙΑΙΩΝ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΩΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΙ ΤΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΕΝΙΣΧΥΕΙ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΩΣ ΑΝΟΙΚΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ – ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ – ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΕΝΙΣΧΥΕΙ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΟΤΗΤΑ ΣΤΟΧΕΥΕΙ ΣΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ – ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΣΕΒΑΣΜΟ ΑΛΛΩΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΩΝ (ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ,ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ, ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ)

0ι εξι Διδακτικοι σκοποι Έξι άξονες στους οποίους κτίζεται η γνώση και η μάθηση. Καθορίζουν και περιγράφουν τι πρέπει να ξέρουν και τι θα πρέπει να μπορούν να κάνουν οι μαθητές/μαθήτριες σε μια συγκεκριμένη περιοχή κατά τη μαθητική τους ζωή αλλά και αργότερα.

Φυσικη αγωγη και διδασκΑλΙα τησ εξι Βασικοι παραλληλοι, αλληλενδητοι σκοποι Ανάπτυξη κινητικών δεξιοτήτων και ικανοποιητική εκτέλεση ορισμένων από αυτές Απόκτηση γνώσεων από την αθλητική επιστήμη (πώς και γιατί) και παράλληλη εφαρμογή τους για την αποτελεσματική συμμετοχή σε παρούσες και μελλοντικές συνθήκες φυσικής δραστηριότητας Γνώση και ανάπτυξη ενός επιπέδου φυσικής κατάστασης για την υγεία Απόκτηση θετικής εμπειρίας από τη φυσική δραστηριότητα και ανάπτυξη της αυτοέκφρασης και της κοινωνικότητας Κατανόηση και σεβασμός της διαφορετικότητας των ατόμων και συνεργασία με όλους και όλες Επίδειξη υπεύθυνης αθλητικής και κοινωνικής συμπεριφοράς, ως αποτέλεσμα της συμμετοχής στη φυσική δραστηριότητα

Οι εξι Διδακτικοι σκοποι 1. Ανάπτυξη κινητικών δεξιοτήτων και ικανοποιητική εκτέλεση ορισμένων από αυτές Οι μαθητές/μαθήτριες θα πρέπει να αναπτύξουν κινητικές έννοιες, βασικές κινητικές και σύνθετες αθλητικές δεξιότητες για τη συμμετοχή τους σε Φυσικές Δραστηριότητες (ΦΔ) αναψυχής. Α΄, Β΄: Βασικές κινητικές δεξιότητες: Σταθεροποίησης, Μετακίνησης και Χειρισμού Γ΄: Συνδυασμός και εκτέλεση βασικών κινητικών δεξιοτήτων και εφαρμογή σε εκπαιδευτικά παιχνίδια Δ΄: Εισαγωγή βασικών δεξιοτήτων των αθλημάτων ή αγωνισμάτων Ε΄, Στ΄: Συμμετοχή και εφαρμογή σε τροποποιημένες και κανονικές συνθήκες αθλητικού παιχνιδιού  

Οι εξι Διδακτικοι σκοποι 2. Απόκτηση γνώσεων από την αθλητική επιστήμη (πώς και γιατί) και παράλληλη εφαρμογή τους για την αποτελεσματική συμμετοχή σε παρούσες και μελλοντικές συνθήκες φυσικής δραστηριότητας. Οι μαθητές/μαθήτριες θα πρέπει να γνωρίζουν βασικές αρχές της αθλητικής επιστήμης (αρχές, κανόνες, στρατηγικές) για την αποτελεσματική συμμετοχή σε εκπαιδευτικά και αθλητικά παιχνίδια στο παρόν και το μέλλον. Σωστός τρόπος εκτέλεσης Διαφορετικές δυνατότητες εκτέλεσης διαφόρων δεξιοτήτων σε σχέση με τις κινητικές έννοιες Ανάπτυξη της δημιουργικότητας Επίλυση προβλημάτων ΟΛΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ: Διδάσκω μια δεξιότητα στο σύνολό της (ολικά) Δίνω έμφαση σε ορισμένα διδακτικά σημεία κάθε φορά Α΄, Β΄, Γ΄: ανάπτυξη στρατηγικών για συμμετοχή σε εκπαιδευτικά παιχνίδια που εμπεριέχουν βασικές δεξιότητες σταθεροποίησης, μετακίνησης και χειρισμού. Δ΄, Ε΄, Στ΄: ανάπτυξη στρατηγικών (επιθετικές, αμυντικές) αποτελεσματική συμμετοχή σε συνθήκες παιχνιδιού  

Οι εξι Διδακτικοι σκοποι 3. Γνώση και ανάπτυξη ενός επιπέδου φυσικής κατάστασης για την υγεία. Οι μαθητές/μαθήτριες θα πρέπει να αναπτύξουν αλλά και να γνωρίζουν πώς θα πετύχουν και θα διατηρήσουν ένα ικανοποιητικό επίπεδο φυσικής κατάστασης, που προάγει την υγεία στο παρόν και το μέλλον Γνώση και κατανόηση φυσικής κατάστασης για την υγεία Ενίσχυση των παιδιών για ενασχόληση με την άσκηση και εκτός σχολείου Συμμετοχή γονιών σε αθλητικές δραστηριότητες με τα παιδιά

Οι εξι Διδακτικοι σκοποι 4. Απόκτηση θετικής εμπειρίας από τη φυσική δραστηριότητα και ανάπτυξη της αυτο-έκφρασης και της κοινωνικότητας. Οι μαθητές/μαθήτριες θα πρέπει να έχουν εμπειρίες επιτυχίας από τη συμμετοχή τους στις Φυσικές Δραστηριότητες. Πρέπει να δημιουργούν ποικίλους και πρωτότυπους τρόπους κίνησης, να εκφράζουν μέσω αυτών συναισθήματα, σκέψεις και προβληματισμούς και παράλληλα να αναπτύξουν δεξιότητες επικοινωνίας και κοινωνικής συναναστροφής με άλλους. Εμπειρίες επιτυχίας Ατομικοί και ομαδικοί στόχοι Συμμετοχή σε δραστηριότητες που τους ευχαριστούν, ατομικά, με φίλους, με γονείς και εκτός σχολείου  

Οι εξι Διδακτικοι σκοποι 5. Κατανόηση και σεβασμός της διαφορετικότητας των ατόμων και συνεργασία με όλους. Οι μαθητές/μαθήτριες θα πρέπει να κατανοούν, να σέβονται τις όποιες διαφορές μεταξύ των ανθρώπων και να επιθυμούν να συμμετέχουν με όλους και όλες σε κάθε είδους δραστηριότητα.   Θετική αλληλεπίδραση με τα άλλα παιδιά, ανεξαρτήτως ατομικών διαφορών Σεβασμός και προθυμία να συνεργαστούν με άλλα παιδιά και να τα βοηθήσουν Προσαρμογή του τρόπου εξάσκησης στις δυνατότητες και ανάγκες των μελών της ομάδας Έμφαση στην προσωπική βελτίωση, ατομική πρόοδο Συνεργασία με τα υπόλοιπα άτομα της ομάδας Διασκέδαση με τη συμμετοχή σε δραστηριότητες μαζί με άλλους

Οι εξι Διδακτικοι σκοποι 6. Επίδειξη υπεύθυνης αθλητικής και κοινωνικής συμπεριφοράς, ως αποτέλεσμα της συμμετοχής στη φυσική δραστηριότητα. Οι μαθητές/μαθήτριες θα πρέπει να μάθουν να συμπεριφέρονται κατάλληλα καθώς συμμετέχουν σε φυσικές δραστηριότητες εντός αλλά και εκτός του σχολικού περιβάλλοντος. Αυτό θα τους βοηθήσει να είναι ολοκληρωμένοι πολίτες στο πλαίσιο λειτουργίας τους στο κοινωνικό σύνολο. Χρήση κατάλληλου εξοπλισμού Τήρηση κανόνων για διατήρηση της ασφάλειας Τίμιο Παιχνίδι Ρόλοι και υπευθυνότητες

Εμφαση σΚΟΠΩΝ ανα ταξη ☺ ΕΠΙΠΕΔΟ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ Α-Β – Γ ΤΑΞΗ Δ- Ε-ΣΤ ΤΑΞΗ ΣΚΟΠΟΣ ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΒΑΣΙΚΩΝ ΚΙΝΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ☺ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΚΑΙ ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟΥ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΦΥΣΙΚΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΓΙΑ ΠΡΟΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΓΝΩΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ & ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΠΑΡΟΥΣΕΣ & ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΘΕΤΙΚΗΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΑΥΤΟΕΚΦΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΟΛΟΥΣ ΕΠΙΔΕΙΞΗ ΥΠΕΥΘΥΝΗΣ ΑΘΛΗΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ

ΔΕΙΚΤΕΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ Δημοτική Εκπαίδευση, Α΄ - Β΄- Γ΄ Τάξη Δημοτική Εκπαίδευση, Α΄ - Β΄- Γ΄ Τάξη   Τα παιδιά με την ολοκλήρωση του προγράμματος πρέπει να είναι σε θέση: Να εκτελούν σε ικανοποιητικό βαθμό βασικές κινητικές δεξιότητες μετακίνησης. Να εκτελούν σε ικανοποιητικό βαθμό βασικές κινητικές δεξιότητες σταθεροποίησης. Να εκτελούν σε ικανοποιητικό βαθμό βασικές κινητικές δεξιότητες χειρισμού. Να εκτελούν σε ικανοποιητικό βαθμό συνδυασμούς δεξιοτήτων μετακίνησης και ισορροπίας, μετακίνησης και χειρισμού και ισορροπίας και χειρισμού. Να γνωρίζουν πως εκτελούνται οι δεξιότητες μετακίνησης, χειρισμού, χορού κ.ά. Να αναγνωρίζουν τα κύρια μέλη του σώματος (π.χ. καρδιά, πνεύμονες, κλπ.) και την επίδραση της άσκησης στη λειτουργία του. Να αναγνωρίζουν τη θετική επίδραση της φυσικής δραστηριότητας στην υγεία. Να εκτελούν καθημερινά φυσικές δραστηριότητες εντός και εκτός σχολικού χώρου και με τους γονείς και με την οικογένειά τους. Να αναγνωρίζουν, να σέβονται και να αποδέχονται τη διαφορετικότητα των ατόμων

ΔΕΙΚΤΕΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ Δημοτική Εκπαίδευση, Δ΄ - Ε΄- ΣΤ΄ Τάξη Τα παιδιά με την ολοκλήρωση του προγράμματος πρέπει να είναι σε θέση: Να γνωρίζουν και να εκτελούν βασικές δεξιότητες αθλοπαιδιών. Να γνωρίζουν και να εκτελούν βασικές δεξιότητες των αγωνισμάτων στίβου. Να παρουσιάζουν επαρκή ικανότητα εκτέλεσης στον τομέα του χορού. Να εκτελούν απλούς κινητικούς επιθετικούς και αμυντικούς συνδυασμούς σε ομαδικά αθλήματα. Να συνεργάζονται με όλα τα παιδιά. Να αναγνωρίζουν και να αποδέχονται τη διαφορετικότητα. Να καλλιεργούν μηχανισμούς αυτο-καθορισμού στόχων και να προσπαθούν για την εκπλήρωσή τους. Να καλλιεργούν μηχανισμούς αποφυγής συγκρούσεων για την επίλυση διαφορών. Να αυτό-αξιολογούν την πρόοδό τους.  

ΤΟ ΜΕΣΟ ΓΙΑ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΤΩΝ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΣΚΟΠΩΝ ΟΙ ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΜΕ ΒΑΣΗ: Α. Τις κινητικές δεξιότητες (απόκτηση και εφαρμογή) Βασικές κινητικές δεξιότητες και έννοιες Σύνθετες ατομικές και ομαδικές δεξιότητες Β. Το παιδί βελτίωση και διατήρηση υγείας συνεχή βελτίωση κινητικών δραστηριοτήτων θετική συμμετοχή φυσική δραστηριότητα για διασκέδαση/ αναψυχή Γ. Την κοινωνία κοινωνικές αξίες, συμπεριφορά αθλητική συμπεριφορά συνύπαρξη, ομαδικό πνεύμα σεβασμός, συναγωνισμός

Σταθεροποίησης Μετακίνησης Χειρισμού ΚΙΝΗΤΙΚΟ ΑΛΦΑΒΗΤΟ - ΒΑΣΙΚΕΣ ΚΙΝΗΤΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ Σταθεροποίησης Μετακίνησης Χειρισμού Δίπλωση Διάταση Περιστροφή Στροφή Αιώρηση Ανεστραμμένες στηρίξεις Ρολάρισμα σώματος Προσγείωση Σταμάτημα Αλλαγή κατεύθυνσης Ισορροπία Βάδισμα Τρέξιμο Άλμα Κουτσό Χόπλα Γκάλοπ Γλίστρημα Συνεχόμενα Άλματα Αναρρίχηση Κλότσημα μπάλας στον αέρα Ρίψη Υποδοχή Κλότσημα Χτύπημα Σταμάτημα μπάλας Πάσα βόλεϊ Αναπήδηση Ρολάρισμα μπάλας Κλότσημα μπάλας Δεξιότητες Σταθεροποίησης είναι αυτές που το σώμα παραμένει σταθερό, αλλά κινείται γύρω από τον άξονά του. Επίσης, δίνουν μεγάλη σημασία στον έλεγχο και ισορροπία του βάρους του σώματος καθώς αυτό κινείται γύρω από τον άξονά του.

ΚΙΝΗΤΙΚΟ ΑΛΦΑΒΗΤΟ -ΚΙΝΗΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟ ΑΛΦΑΒΗΤΟ -ΚΙΝΗΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΧΩΡΟΣ Που το σώμα κινείται ΕΠΙΠΕΔΑ Ψηλό Μεσαίο Χαμηλό ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ Μπροστά,Πίσω Διαγώνια,Πλάγια Πάνω,Κάτω Διάφορους τρόπους (καμπύλη,ευθεία, κλπ) ΠΕΔΙΟ Σχήματα Σώματος Χώροι Σώματος Εκτάσεις Σώματος ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ Πως το σώμα κινείται ΔΥΝΑΜΗ Δυνατά ελαφρά ΧΡΟΝΟΣ Γρήγορα Αργά Μέτρια Παρατεταμένα Ξαφνικά ΡΟΗ Ελεύθερα Περιορισμένα ΣΧΕΣΕΙΣ Κίνηση με αντικείμενα/ανθρώπους ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ Πάνω από, κάτω από Μέσα, έξω Ανάμεσα Μπροστά, πίσω Στο πάνω μέρος, στο κάτω μέρος Μέσα από, γύρω από ΑΝΘΡΩΠΟΙ Καθρέπτισμα Σκιά Μαζί ταυτόχρονα Μαζί, χωριστά Εναλλάξ,Ταυτόχρονα Ζευγάρια, ομάδες

ΑντιληπτικΟ-κινητικΑ ΣτοιχΕΙα ΓΝΩΣΗ ΣΩΜΑΤΟΣ Μέρη σώματος Τι μπορούν να κάνουν Πώς να κινούνται ΓΝΩΣΗ ΧΩΡΟΥ Ατομικός Γενικός Περιορισμένος Σχήματα Επίπεδα Τρόποι, μορφή κίνησης ΓΝΩΣΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ Πλευρικότητα ΓΝΩΣΗ ΧΡΟΝΟΥ Συντονισμός ματιού-χεριού, ματιού-ποδιού Συγχρονισμός Ρυθμός Αλληλουχία

ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ Α, Β, Γ, ΤΑΞΗ ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ Α, Β, Γ, ΤΑΞΗ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ ΧΟΡΟΣ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΑΘΕΡΟΠΟΙΗΣΗΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ ΧΕΙΡΙΣΜΟΥ ΓΝΩΣΗ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΣΧΕΣΕΙΣ

ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ δ΄, ε΄, Στ΄ταξη ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ ΧΟΡΟΣ ΑΛΛΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΓΝΩΣΤΕΣ ΣΤΙΒΟΣ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ Δεξιότητες ομαδικών αθλημάτων ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ Δεξιότητες ομαδικών αθλημάτων Δεξιότητες ρακέτας (τένις, επιτραπέζια αντισφαίριση, αντιπτέριση (badminton), ρακέτες θαλάσσης και σκουός/ράκετμπωλ) ΣΤΙΒΟΣ Δεξιότητες Στίβου ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ Ασκήσεις εδάφους Δεξιότητες φυσικής κατάστασης (δύναμη, αντοχή κ.λπ.) ΧΟΡΟΣ Δεξιότητες ρυθμικής-χορού (παραδοσιακοί, μοντέρνοι, hip-hop, brake-dance, Latin, aerobic dance) ΑΛΛΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ Δεξιότητες σε ρόδες (ποδηλασία, ρόλερ, σκέιτ, πατίνι) Φυσικές Δραστηριότητες αναψυχής (προσανατολισμό, κυνήγι θησαυρού, τοξοβολία κ.λπ.) Δεξιότητες πολεμικών τεχνών (ασιατικές, πάλη κ.λπ.) Δεξιότητες βουνού (ορειβασία, χιονοδρομία, snow-board, αναρρίχηση) Δεξιότητες σε νερό (κολύμβηση, υδατοσφαίριση, aqua aerobic, κωπηλασία και ιστιοπλοΐα)

Ποσοστα θεματικων ενοτητων για καθε ταξη ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ Α-Β - Γ Δ-Ε-ΣΤ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ 50% 15% ΧΟΡΟΣ 25% ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ 35-40% ΣΤΙΒΟΣ - 15-20% ΑΛΛΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΓΝΩΣΤΕΣ

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ Για ένα ποιοτικό μάθημα Φυσικής Αγωγής Συστηματικός προγραμματισμός Συστηματική οργάνωση Κατάλληλο για την ηλικία των παιδιών Προοδευτικότητα – Διαβάθμιση της δυσκολίας Διαφοροποίηση Μέγιστη ανάπτυξη κάθε παιδιού Ατομική επιτυχία Ενεργός συμμετοχή Μεγιστοποίηση του χρόνου συμμετοχής κάθε παιδιού Ποικιλία μεθόδων διδασκαλίας Ποικιλία μέσων Ποικιλία δραστηριοτήτων

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ Προτεινόμενες μέθοδοι αξιολόγησης 1. Μαθητικό πλάνο 1. Μαθητικό πλάνο 2. Μαθητικό αρχείο 3. Ημερολόγιο 4. Γραπτές δοκιμασίες 5. Ατομικές εργασίες για το σπίτι 6. Ομαδικές εργασίες 7. Συνέντευξη 8. Παρατήρηση 9. Αυτο-αξιολόγηση 10. Portfolio 11. Παρουσίαση ρόλου 12. Οργάνωση μιας δραστηριότητας 13. Παρατήρηση του παιδιού από το διδάσκοντα 14. Επίδειξη