Ευρωπαϊκή Ένωση Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο ΕΡΓΟ «Προβολή του έργου και των δράσεων της Ε.Σ.Ε.Ε.» Με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© GfK 2013 | Η Επιχειρηματικότητα στην Ευρώπη – 2013 | Αθήνα, 4 Φεβρουαρίου GfK Hellas | Consumer Experiences | Dr. Spyridon Tryfonas Αθήνα, 4 Φεβουαρίου.
Advertisements

«Κυβερνητικές προτάσεις για το Ασφαλιστικό» © VPRC – Μάρτιος / Δ.1 © VPRC – Μάρτιος 2008 ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ.
Φεβρουάριος 2010 ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΥΝΔΙΚΑΤΑ στη συγκυρία της οικονομικής κρίσης Ποσοτική Έρευνα με τη μέθοδο των προσωπικών συνεντεύξεων στο μισθωτό και άνεργο.
Έρευνα για την οικοδομική δραστηριότητα 2010 Επαμεινώνδας Ε. Πανάς Καθηγητής Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών Πρόεδρος του Τμήματος Στατιστικής Απόψεις.
Γιώργος Μπάλτας Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
OIKONOMIKO ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ OIKONOMIKO ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ alco THE PULSE OF SOCIETY.
«ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΤΩΝ ΑΙΤΙΩΝ ΠΟΥ ΤΑ ΠΛΟΙΑ ΔΕΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ
ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Ιανουάριος 2010 © Κυπριακό Βαρόμετρο Συντάχθηκε για λογαριασμό του Τηλεοπτικού Σταθμού ΑΝΤ1.
Διαχείριση κινδύνων εργασιακού άγχους στο KEK INA IDEC Α.Ε. Πειραιάς, Ελλάδα gr.
Η προστιθέμενη αξία των Ιδρυμάτων μέσω της παροχής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης Κυριακή Μπαλτά.
Στρατηγικές αντιμετώπισης της κρίσης Τάσος Kυριακιδης Σύμβουλος επιχειρήσεων Grand Hotel 11/2/12.
ΤΡΑΠΕΖΑ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΕΣΕΕ ΓΣΕΒΕΕ ΕΣΤΕ Κοινή Συνέντευξη Τύπου Αθήνα, 24/4/2013.
ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ Διεύθυνση Στρατηγικής και Οικονομικής Ανάλυσης ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ Διεύθυνση Στρατηγικής και Οικονομικής Ανάλυσης Ιούλιος 2012 Παύλος Μυλωνάς.
Κρίση, Κοινωνική Συνοχή & Ελληνική Τοπική Αυτοδιοίκηση
ΕΡΕΥΝΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΙΙ: ΤΥΠΟΙ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ.
50 χρόνια ΕΕ 26 χρόνια ένταξης για την Ελλάδα Παρουσίαση Αποτελεσμάτων Πανελλαδικής ΤηλεφωνικήςΈρευνας Μάρτιος 2007.
OIKONOMIKO ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2011 alco THE PULSE OF SOCIETY.
ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ ΕΒΕΘ – ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2013 AD – HOC ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ.
1.  Μεθοδολογία-Στόχοι-Ερωτήματα  Πειρατεία και οι τρόποι αντιμετώπισης  Πειρατεία στην Ελλάδα  Συνέπειες  Ερωτηματολόγια και σχολιασμοί  Βιβλιογραφία.
Το Οικονομικό Κλίμα και οι Αγορές Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών το Νοεμβρίου 2009 Δρ. Έλλη Παγουρτζή Πρόεδρος Δ.Σ Παρατηρητήριο για την ΚτΠ 11.
OIKONOMIKO ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ OIKONOMIKO ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ alco THE PULSE OF SOCIETY.
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2012 © Συντάχθηκε για λογαριασμό του Τηλεοπτικού Σταθμού.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ & ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΗΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ ΤΗΣ ΕΣΕΕ, ΚΩΔ. ΟΠΣ Π.2.3 «Έρευνα πεδίου σε αντιπροσωπευτικό δείγμα ΜΜ.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ 2007 – 2013
Διαχείριση εργασιακού άγχους στην EDUCACONSULT M&J Consulting Παρντουμπίτσε, Δημοκρατία της Τσεχίας
Quatuor Squilla Θέμα: "Πώς επηρέασε η χρήση της κινητής τηλεφωνίας τις διαπροσωπικές σχέσεις και ποια νέα ήθη και γλώσσα εισήγαγε στη σύγχρονη καθημερινότητα;"
1 Συλλογή Στοιχείων 24 Νοεμβρίου έως 5 Δεκεμβρίου 2005 Κοινωνικό, πολιτικό & οικονομικό περιβάλλον 1 1 ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ, ΠΟΛΙΤΙΚΟ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ( Δείκτες.
1 Έρευνα για την οικονομία Ελλάδα 2004 Ετοιμάστηκε ειδικά για την Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ημερομηνία: 5 Νοεμβρίου 2003 TNS ICAP 64, Vas. Sofias Ave.,
PUBLICOPINIONGREEK. Ταυτότητα της έρευνας Α Επωνυμία του διενεργήσαντος τη δημοσκόπηση: G.P.O. ΕΡΕΥΝΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΕ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Ν. ΠΛΑΣΤΗΡΑ 86 ΤΗΛΕΦΩΝΟ:
ΕΡΕΥΝΑ 2010 ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΤΗΣ ΤΡΙΠΟΛΗΣ.
Μάιος 2010 © Κυπριακό Βαρόμετρο Συντάχθηκε για λογαριασμό του Τηλεοπτικού Σταθμού ΑΝΤ1.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ & ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ «ΦΥΛΟ ΚΑΙ ΝΕΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ.
6 MRB, Συλλογή στοιχείων: 24 Νοεμβρίου έως 5 Δεκεμβρίου 2005 Εξωτερική Πολιτική: Τουρκία – Κυπριακό – ΠΓΔΜ - Κοσσυφοπέδιο 1 6 ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ( Τουρκία.
1. Πριν λίγες μέρες ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του Συνεδρίου της ΚΕΔΕ.Εσείς πιστεύετε ότι :
Διάσκεψη Σερρών Ιουνίου 2004 Ερίκ Γκαζόν Σύμβουλος σε θέματα Εργασιακών Σχέσεων & Απασχόλησης Ποιές είναι οι προοπτικές απασχόλησης στους νόμους.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΠΑΝΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ
Διάγραμμα 1 Φεβρουάριος 2012 αποτελέσματα παγκύπριας τηλεφωνικής έρευνας, χρήσης του διαδικτύου στην Κύπρο για οικονομική πληροφόρηση © συντάχθηκε για.
1 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Αναζητώντας πρότυπα αλληλεπίδρασης χρηστών για ψηφιακές βιβλιοθήκες Εργασία στο Μάθημα: Ψηφιακές.
ΜΑΘΗΜΑ: ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΕΦΟΔΙΑΤΙΚΗΣ ΑΛΥΣΙΔΑΣ.  E.R.P μπορούμε να πούμε ότι είναι ένα επιχειρησιακό εργαλείο ελέγχου, παρακολούθησης και συντονισμού των διαδικασιών.
Ποσοτική δειγματοληπτική έρευνα Ομοσπονδία Βιοτεχνών Υδραυλικών Ελλάδας Ιούνιος 2013.
ΑΝΕΡΓΙΑ.
OIKONOMIKO ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ OIKONOMIKO ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ alco THE PULSE OF SOCIETY.
ΕΝΗΛΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΟΙ
OIKONOMIKO ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ OIKONOMIKO ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ alco THE PULSE OF SOCIETY.
Μοντέλα και μορφές αξιολόγησης
OIKONOMIKO ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ OIKONOMIKO ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ alco THE PULSE OF SOCIETY.
Φάση 2: Αvάπτυξη εθνικών και ευρωπαϊκών σεναρίων Ορφανός Ευθύμιος.
ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΟ ΕΦΗΒΟ ΑΓΟΡΙ - ΚΟΡΙΤΣΙ 5o γενικό λύκειο Ηρακλείου ΔΙΔ. ΕΤΟΣ: Β. ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ Ομάδα εργασίας Μάριος.
Κοινωνικός και οικονομικός ρόλος της εκπαίδευσης ενηλίκων στην Ελλάδα
OIKONOMIKO ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ ΙΟΥΝΙΟΣ 2011 alco THE PULSE OF SOCIETY.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α΄ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ ΤΜΗΜΑ 2. ΘΕΜΑ:ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΚΤΙΡΙΟ ΤΟΥ ΕΥΚΛΕΙΔΗ -ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ-ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ.
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΡΑΤΣΙΣΜΟ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ «ΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΠΡΙΣΜΑ Α.Ε.» Φοιτήτρια: Μαίρη Παπαδοπούλου ( Α.Μ. 8240) Επιβλέπων:
OIKONOMIKO ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2011 alco THE PULSE OF SOCIETY.
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας. Tο κεντρικό ζητούμενο ενός συστήματος διοίκησης και διαχείρισης των υπηρεσιών Μακροχρόνιας Φροντίδας.
OIKONOMIKO ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ OIKONOMIKO ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ alco THE PULSE OF SOCIETY.
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες και Δημόσιες Σχέσεις Αθανάσιος Σ. Δερμετζόπουλος, MSc. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Κατ. Διοίκησης Τουριστικών.
ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Εργαστήριο Αγροτικής Πολιτικής & Συνεταιρισμών ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ (ΕΣΠΑ) Υπεύθυνος Πρακτικής.
ΘΕΩΡΙΕΣ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
Φοιτητής: Τάρταρης Παναγιώτης (Α.Μ 6510)
ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΠΕΙΧΗΡΗΜΑΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ
Διοίκηση Ποιότητας Ενότητα 3: Το κόστος της ποιότητας - Βραβεία ποιότητας Διδάσκων: Τσέλιος Δημήτριος, Καθηγητής Εφαρμογών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
ΑΠΟΤΥΠΩΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΚΛΙΜΑΤΟΣ
Τακτικό Ευρωβαρόμετρο 90   ΚΟΙΝΗ ΓΝΩΜΗ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ 2018 ΕΘΝΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΚΥΠΡΟΣ Αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Κύπρο Τακτικό.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ευρωπαϊκή Ένωση Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο ΕΡΓΟ «Προβολή του έργου και των δράσεων της Ε.Σ.Ε.Ε.» Με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης Παρουσίαση Έρευνας «Το μέλλον και η εκπροσώπηση του Ελληνικού Εμπορίου» Φεβρουάριος- Μάρτιος 2013

ΕΘΝΙΚΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ 2 1. Ερευνητικοί Στόχοι Τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας αποτελούν μέρος ενός ολοκληρωμένου ερευνητικού προγράμματος το οποίο θα συμβάλλει στην αποτύπωση της κατάστασης στο χώρο του Εμπορίου, καθώς και στην διερεύνηση της εικόνας της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ). Οι στόχοι του ερευνητικού προγράμματος συνοψίζονται ως εξής Καταγραφή της εικόνας του εμπορικού κόσμου τα τελευταία χρόνια. Διερεύνηση της συναίσθησης «κλαδικής ταυτότητας». Διερεύνηση της εικόνας εκπροσώπησης και καταγραφή επιθυμητών προτεραιοτήτων. Διερεύνηση και αξιολόγηση εικόνας ΕΣΕΕ. Ανάδειξη ζητημάτων επικαιρότητας και καταγραφή θέσεων και προτάσεων. Άντληση πληροφόρησης για τον αποτελεσματικότερο σχεδιασμό Επικοινωνιακής Στρατηγικής καθώς και διερεύνηση συγκεκριμένων επικοινωνιακών κατευθύνσεων.

ΕΘΝΙΚΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ 3 2. Μεθοδολογία Για την επίτευξη των στόχων της έρευνας, χρησιμοποιήθηκε η πολυμεθοδική προσέγγιση συλλογής δεδομένων. Συγκεκριμένα υλοποιήθηκαν:  Ποσοτική έρευνα με χρήση δομημένων ερωτηματολογίων, μέσω τηλεφωνικών συνεντεύξεων σε 600 επαγγελματίες, προερχόμενους από διαφορετικές επιμέρους κατηγορίες εμπορικού κόσμου.  Ποσοτική έρευνα με focus groups. Πραγματοποιήθηκαν 3 ομάδες συζήτησης, στην Αθήνα, με μεικτά groups εμπόρων από διαφορετικούς χώρους.  Ποιοτική έρευνα με προσωπική συνέντευξη βάθους (“in depth interview”) σε 20 άτομα, επίσης προερχόμενα από διαφορετικές κατηγορίες επαγγελματιών. Τα δείγματα ήταν αναλογικά ώστε να καλύπτονται όσο το δυνατόν περισσότεροι χώροι του εμπορίου. Με τη μεθοδολογία αυτή διασφαλίστηκε η σφαιρική διερεύνηση των ζητημάτων της έρευνας, καθώς αποτυπώθηκαν οι γενικές τάσεις και παράλληλα υπήρξε εστίαση σε βάθος σε ζητήματα που δεν ήταν εύκολο να αποτυπωθούν με προεπιλεγμένες απαντήσεις.

Ευρωπαϊκή Ένωση Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο ΕΡΓΟ «Προβολή του έργου και των δράσεων της Ε.Σ.Ε.Ε.» Με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κεντρικά Συμπεράσματα

ΕΘΝΙΚΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ 5 1. Πορεία εμπορικού κόσμου τα τελευταία χρόνια. Απόψεις & Συναισθήματα  Καταγράφεται καθολική απογοήτευση από την πορεία του εμπορίου, τόσο σε ατομικό, όσο και σε συλλογικό επίπεδο. Ποσοστό 90% δηλώνει ότι πάει προς το χειρότερο.  Υπάρχει έλλειψη προοπτικής και ελπίδας, καθώς το 76,5% δηλώνει ότι «τα χειρότερα δεν έχουν έρθει ακόμα». Η τάση αυτή ήταν κυρίαρχη σε όλες τις επιμέρους ομάδες εμπόρων, καθώς και σε όλες τις περιοχές ή ηλικίες, με απειροελάχιστες αποκλίσεις. Σε γενικές γραμμές, ως σημείο καμπής παρουσιάζεται το Από εκεί και μετά αποτυπώνεται μια επιδείνωση της κατάστασης που έγινε ραγδαία την τελευταία 3ετία.

ΕΘΝΙΚΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ 6 Τα τελευταία χρόνια η πορεία της επιχείρησής σας είναι;

ΕΘΝΙΚΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ 7 Μιλώντας γενικά, σε σχέση με την οικονομική κρίση πιστεύετε ότι τα χειρότερα έχουν περάσει ή δεν έχουν έρθει ακόμα;

ΕΘΝΙΚΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ 8 Τα συναισθήματα συμπυκνώνονται στο τρίπτυχο: Φόβος – Λύπη – Θυμός. Τρία συναισθήματα που συγκαταλέγονται στα βασικά ή πρωτογενή συναισθήματα, τα οποία λειτουργούν ως θεμέλιο για διάφορα άλλα. Θεωρείται δε ότι η ανεπαρκής ή ελλειμματική ρύθμισή τους συνδέεται με προβλήματα όπως η κατάθλιψη και το άγχος. Μέσα σε αυτό το κλίμα, οι περισσότεροι έμποροι αισθάνονται φοβισμένοι, ελάχιστα δημιουργικοί, με ισχυρά συμπτώματα παραίτησης. Ενδεικτικές φράσεις:  «γιατί να γίνεται όλο αυτό;»  «δεν υπάρχει φως στο τούνελ»  «Δεν υπάρχει εμπόριο σήμερα»,  «Μαγαζί που κλείνει δεν ξανανοικιάζεται»,  «Συρρικνωνόμαστε»,  «Ζούμε το θάνατο του εμποράκου» 1. Πορεία εμπορικού κόσμου τα τελευταία χρόνια. Απόψεις & Συναισθήματα (συνέχεια)

ΕΘΝΙΚΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ 9 1. Πορεία εμπορικού κόσμου τα τελευταία χρόνια. Απόψεις & Συναισθήματα...μόνη (μικρή) εξαίρεση: Μόνη (μικρή) εξαίρεση σε αυτό το κλίμα είναι κάποιοι έμποροι νεώτερης ηλικίας που δραστηριοποιούνται σε χώρους μεγαλύτερης εξειδίκευσης, οι οποίοι διατηρούν κάποια στοιχεία αισιοδοξίας. Θεωρούν δε πως είναι μια στιγμή που πρέπει να εντοπίσουν ευκαιρίες και να δραστηριοποιηθούν, καθώς η κρίση απαιτεί:  Δημιουργία  Εγρήγορση  Ευκαιρίες Φράσεις που ακούστηκαν:  «…απλώς ελπίζουμε ότι κάποια στιγμή τα πράγματα θα αλλάξουν»  «Χρειάζεται ο καθένας να βγάλει την αυθεντικότητά του»  «Υπάρχουν πολλές νέες προσπάθειες που γίνονται…»  «με τη γκρίνια δεν βγαίνει τίποτα» (συνέχεια)

ΕΘΝΙΚΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ Κύριοι λόγοι για την κρίση στο εμπόριο Η κρίση στο εμπόριο θεωρείται απότοκος της γενικότερης κρίσης. Ως κύρια αίτιά της καταγράφονται:  Γενική οικονομική κρίση  Οικονομική Αστάθεια  Μειώσεις μισθών  Αβεβαιότητα – κλίμα φόβου Σε αυτό το κλίμα βρίσκουν έδαφος να αναπτυχθούν και αρκετές θεωρίες συνομωσίας, σύμφωνα με τις οποίες η Ελλάδα είναι «στόχος εξόντωσης» από «εξωτερικές» δυνάμεις. Φράσεις που ακούστηκαν:  «στημένο σκηνικό»  «θέλουν να μας πάρουν τις περιουσίες»  «Όλα γίνονται για τους μεγάλους»

ΕΘΝΙΚΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ Καταγραφή βασικότερων προβλημάτων Ως βασικότερα προβλήματα του εμπορικού κόσμου καταγράφηκαν: Έλλειψη Ρευστότητας (έμποροι και καταναλωτές) Αδυναμία καταβολής Φ.Π.Α Έλλειψη χρηματοδότησης από τράπεζες Δυσπιστία ξένων εταιριών και αναγκαστική προκαταβολή εμπορεύματος Εφορία – ΣΔΟΕ (+διαφθορά) Υψηλή Φορολογία Προβληματικές διαδικασίες για ένταξη σε προγράμματα ΕΣΠΑ Πολυκαταστήματα Παραεμπόριο (Κινέζικα προϊόντα) Συνεχείς αλλαγές στα οικονομικά μέτρα (κατά συνέπεια αδυναμία οργάνωσης επιχείρησης) Συνεχώς τροφοδοτούμενο φοβικό περιβάλλον στο καταναλωτικό κοινό (και από ΜΜΕ) Γενικά παρατηρείται διάρρηξη σχέσεων εμπιστοσύνης μεταξύ κράτους – εμπόρων («δεν μπορούμε να εμπιστευτούμε το κράτος», «εμένα το κράτος με κάνει κλέφτη γιατί ξέρω ότι το κράτος είναι κλέφτης»), ενώ ως κυρίαρχη προτεραιότητα καταγράφεται το ζήτημα της ρευστότητας (76%).

ΕΘΝΙΚΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ 12 Τι πιστεύετε ότι λείπει περισσότερο από το χώρο του ελληνικού εμπορίου, για να μπορέσει να αντιμετωπίσει καλύτερα την κρίση; (έως 2 απαντήσεις)

ΕΘΝΙΚΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ Προσδοκία βοήθειας Στην ερώτηση «Από ποιον περιμένετε βοήθεια σε αυτήν την περίοδο της κρίσης;», αποτυπώνεται πάλι η κυρίαρχη απαισιοδοξία του εμπορικού κόσμου. Οι περισσότερες προσδοκίες είχαν εναποτεθεί σε εξωτερικούς παράγοντες (Κυβέρνηση 40%, Αυτοδιοίκηση 25%). Ο συνδυασμός προσδοκίας κυρίως από το κράτος και παράλληλα η αίσθηση ότι το κράτος αποτελεί βασικό «αντίπαλο» των εμπόρων, λειτουργεί εντελώς απορρυθμιστικά στο όλο τοπίο και εντείνει σημαντικά τη σύγχυση και την απογοήτευση των εμπόρων. Πολύ σημαντικό τμήμα εκφράζει την απογοήτευσή του με αναφορές στη μεταφυσική, λέγοντας ότι «μόνη ελπίδα είναι ο Θεός» (12% σε αυθόρμητη αναφορά!).

ΕΘΝΙΚΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ Προσδοκία βοήθειας Έτσι, ο συνολικός βαθμός προσδοκιών καταγράφεται πολύ χαμηλός, επιβεβαιώνοντας το κλίμα γενικευμένης απαισιοδοξίας, με μια πολύ μικρή διαφοροποίηση σε νεότερους ηλικιακά εμπόρους, οι οποίοι είναι πιο «αισιόδοξοι», σε ό,τι αφορά τις πρωτοβουλίες του ίδιου του εμπορικού κόσμου. Φράσεις που ακούστηκαν:  «όχι μόνο δεν μας βοηθάνε, αλλά μας πολεμάνε κιόλας»  «εδώ που φτάσαμε ελπίζω μόνο στο θεό»  «…χρειάζεται ενεργοποίηση έξω από τα κόμματα και τις οργανώσεις»  «δεν υπάρχει βοήθεια, δεν υπάρχει πολιτική»  «χρειάζεται ένα μεταξύ μας κίνημα αλληλεγγύης»  «χρειάζεται να ψαχτούμε μόνοι μας» (συνέχεια)

ΕΘΝΙΚΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ 15 Σε αυτήν την περίοδο κρίσης, από ποιον έχετε μεγαλύτερες προσδοκίες να σας βοηθήσει στα προβλήματά σας; (έως 2 απαντήσεις)

ΕΘΝΙΚΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ 16 Α) Κυριακές Η συντριπτική πλειοψηφία δεν επιθυμεί το άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές. Οι βασικοί λόγοι για τους οποίους εναντιώνονται είναι: Αθέμιτος ανταγωνισμός. «Εάν ανοίξουν οι άλλοι υποχρεώνεσαι να ανοίξεις». Υψηλότερο κόστος λόγω απασχόλησης υπαλλήλου Αμελητέα διαφοροποίηση στα έσοδα («τα λεφτά λείπουν όχι ο χρόνος») Κοινωνικοί. («Δεν θα έχουμε χρόνο να δουμε τις οικογένειές μας»). Σεβασμός στην αργία («από μεγαλύτερους υπήρξε αναφορά στον εκκλησιασμό») Β) Παραεμπόριο: Μολονότι το θέμα του παραεμπορίου παραμένει ψηλά στις ιεραρχήσεις του εμπορικού κόσμου, υπάρχει η αίσθηση ότι έχει παρουσιαστεί σημαντική βελτίωση. Οι περισσότεροι θεωρούν ότι το πρόβλημα πλέον εστιάζεται λιγότερο στα εμπορεύματα στο δρόμο και περισσότερο στη λειτουργία παράνομων καταστημάτων, κυρίως στο κέντρο της Αθήνας. Επιμέρους θεματικές (συνέχεια)

ΕΘΝΙΚΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ 17 Με την απόφαση σχετικά με τη λειτουργία των καταστημάτων την Κυριακή, εσείς προσωπικά συμφωνείτε ή διαφωνείτε;