ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ Π.Ε.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Advertisements

Ο ρόλος των Μαθηματικών στο Νέο Γενικό Λύκειο και ΕΠΑ.Λ.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Συνεργατική τέχνη, αφήγηση και συμπεριληπτική εκπαίδευση
ΠΑΙΔΕΣ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ ΜΙΑ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΜΙΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Burnout Εκπαιδευτικών
1 ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛIΤΙΣΜΟΥ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.
ΕΚΘΕΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΕΡΕΥΝΑΣ για την καταγραφή απόψεων & αναγκών των εκπαιδευτικών της 31ης Ε.Π. Π.Ε. Αθηνών σε θέματα ενημέρωσης και επιμόρφωσης ΣΤΕΛΙΟΣ.
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ – ΣΧ.ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ –ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ 1/3/2004 Σκοπός – στόχοι της Συνάντησης Ο ρόλος του Σχολικού Συμβούλου (Παιδαγωγική ευθύνη λειτουργίας.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
ΠΑΙΔΕΙΑ. Προϋποθέσεις σύγχρονης εκπαίδευσης  εκπαιδευτικοί με υψηλή επιστημονική και παιδαγωγική κατάρτιση  σύγχρονο περιεχόμενο σπουδών  κατάλληλη.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) 2 Επίπεδα 1.Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (Μ.Δ.Ε.) 2.Διδακτορικό Δίπλωμα (Δ.Δ.) Αναφέρεται σε ίδιες ή συναφείς.
Ιγ’ δημοτικο σχολειο παφου Προγραμμα «Νιωθω ασφαλησ στο σχολειo μου»
1. Ποιοτική Αναβάθμιση της Εκπαίδευσης στην Κύπρο
Η ΕΝΤΑΞΗ ΑΛΛΟΓΛΩΣΣΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ.
Οκτώβριος, 2012 Ειδική Θεματική δραστηριότητα Β΄ Τάξης ΕΠΑΛ Τομέας Ηλεκτρολογικός.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
O/Η «ΘΕΤΟΣ/Η ΓΟΝΕΑΣ». Πρόκειται για γονέα ελληνικής καταγωγής που «υιοθετεί» έναν/μια μετανάστη/ιδα γονέα και συνεργάζεται μαζί του/της, με στόχο την.
Ηγεσία και Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
Η εργογραφία του Ναπολέοντα Μήτση
Πρόταση για την αξιοποίηση της πολυγλωσσίας στη διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών Βασίλης Συμεωνίδης
«Η ΕΛΛΗΝΟΓΛΩΣΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών Μάθημα 6 Το εκπαιδευτικό έργο και οι γενικές όψεις και συνθήκες της εκπαίδευσης.
Δίγλωσση εκπαίδευση και σχολική αποτυχία.. Σχολική Αποτυχία Συχνά η ευθύνη της σχολικής αποτυχίας, επιρρίπτεται στη διγλωσσία. Δεν ισχύει παρά μόνο για.
Η ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΣΗΜΕΡΑ
Grundtvig Learning Partnership Parents-School-Children: Learning by doing together Γονείς – Σχολείο – Παιδιά: Μαθαίνουμε μέσα από κοινές δραστηριότητες.
1ο βήμα : επιλογή ενός θέματος από το Α.Π της γνωστικής περιοχής. 2 ο βήμα: καταγραφή των μαθησιακών στόχων- επιδιώξεων. 3ο βήμα : σχεδιασμός δράσεων.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Σχολική επίδοση και μειονότητες
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας Δρ Κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης
ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΝΤΑΞΗ ΑΛΛΟΔΑΠΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Περιεχόμενο-Ανθρώπινη υποδομή και Διδακτικές προσεγγίσεις στο e-learning Μαρία Κορδάκη, Ph.D, M.Ed.
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στην Προσχολική Εκπαίδευση
H ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ THΣ ΕΝΤΑΞΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΑΠΩΛΕΙΑ ΑΚΟΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Η ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο»
Διαπολιτισμικότητα και Φυσική Αγωγή
Το μάθημα των “Νέων Ελληνικών” στα ΕΠΑΛ: Ζητήματα διδασκαλίας
Ένας Χρόνος ΠΕΑΠ Επίκουρη Καθηγήτρια Ευδοκία Καραβά
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η διαπολιτισμική εκπαίδευση στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα
Καθηκοντα και αρμοδιοτητεσ των Σχολικων συμβουλων
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Εκπαίδευση και μειονότητες
ΔΙΑΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Διαπολιτισμική Προσέγγιση και Παγκοσμιοποίηση
Project.
Εκπαιδευτικός & ΑΠ Χειμερινό εξάμηνο
Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ Π.Ε. ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΤΗΤΑ, ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ & ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ: ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ & ΕΜΠΕΙΡΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ Π.Ε.

ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ Κύριος σκοπός της έρευνάς μας ήταν η διερεύνηση της Ικανότητας (παιδαγωγικής – διδακτικής – κοινωνικής) των Εκπαιδευτικών που υπηρετούν στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση, να αντιμετωπίσουν τα ζητήματα που προκύπτουν από την πολυπολιτισμικότητα του ελληνικού σχολείου και να προωθήσουν τις αρχές της διαπολιτισμικής αγωγής σ’ αυτό.

ΤΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Μια επιμέρους θεματική αφορούσε το ολοήμερο σχολείο, ως προνομιακό χώρο αλληλεπιδράσεων. Τα διερευνητικά ερωτήματα αφορούσαν τις απόψεις των εκπαιδευτικών για την προώθηση των κοινωνικών και παιδαγωγικών στόχων του ολοήμερου σχολείου, στόχων που εμπεριέχουν διαπολιτισμικές αρχές και αξίες και υπό προϋποθέσεις μπορούν να βοηθήσουν στην ομαλή ένταξη των αλλοδαπών και παλιννοστούντων μαθητών.

ΒΑΣΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ Συμμετέχουν οι αλλοδαποί και παλιννοστούντες μαθητές στο ολοήμερο σχολείο Αναπτύσσει το ολοήμερο σχολείο, με τις δραστηριότητές του, τη διαπροσωπική επικοινωνία, τις αλληλεπιδράσεις, την κατανόηση, τις φιλίες και γενικά την αποδοχή της ετερότητας. Βοηθά στην κοινωνικοποίηση και την ομαλή ένταξη των μαθητών αυτών.

ΒΑΣΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ Βοηθά στην κοινωνικοποίηση και την ομαλή ένταξη των μαθητών αυτών. Βοηθά στη γρήγορη εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας. Παρέχει δυνατότητες και ίσες ευκαιρίες σε όλους τους μαθητές

ΒΑΣΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ Λειτουργεί ενισχυτικά και αντισταθμιστικά στην κατεύθυνση άρσης των ανισοτήτων, καταπολέμησης της σχολικής αποτυχίας και διαρροής Οι εκπαιδευτικοί ρωτήθηκαν επίσης, αν κατά τη γνώμη τους, δεν προωθούνται οι παραπάνω στόχοι και αν χρειάζεται επαναπροσανατολισμός του σχολείου όσον αφορά τον κοινωνικό και παιδαγωγικό του προσανατολισμό.

ΒΑΣΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ Σε ανοιχτή ερώτηση ζητήθηκε η γνώμη και οι προτάσεις τους για την ενίσχυση του διαπολιτισμικού του χαρακτήρα, τις οποίες παρουσιάζουμε στη συνέχεια.

ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ Πολυπολιτισμικότητα Διαπολιτισμική Αγωγή Αρχές και Στόχοι της Δ.Α. Ολοήμερο Σχολείο Ο ρόλος των εκπαιδευτικών

ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

ΧΡΟΝΙΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ

ΘΕΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ

ΑΛΛΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΙΔΙΟΤΗΤΑ

ΑΛΛΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΙΔΙΟΤΗΤΑ

ΣΠΟΥΔΕΣ

ΤΥΠΟΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

ΧΩΡΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

ΠΕΡΙΟΧΗ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Η ΠΕΡΙΟΧΗ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΙΝΑΙ:

ΤΙ ΠΟΣΟΣΤΟ, ΚΑΤΑ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ, ΦΟΙΤΑ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΣΑΣ ΑΠΟ: ΠΑΛΙΝΝΟΣΤΟΥΝΤΕΣ ΜΑΘΗΤΕΣ;

ΤΙ ΠΟΣΟΣΤΟ, ΚΑΤΑ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ, ΦΟΙΤΑ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΣΑΣ ΑΠΟ: ΑΛΛΟΔΑΠΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ;

ΤΙ ΠΟΣΟΣΤΟ, ΚΑΤΑ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ, ΦΟΙΤΑ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΣΑΣ ΑΠΟ: ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ;

ΤΙ ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΕΧΟΥΝ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΑΥΤΟΙ;

ΤΑΞΗ

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Παρουσίαση των αποτελεσμάτων. Συζήτηση και ερμηνεία. Προτάσεις.

ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΑΛΛΟΔΑΠΟΙ & ΠΑΛΙΝΝΟΣΤΟΥΝΤΕΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΤΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ; ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΑΛΛΟΔΑΠΟΙ & ΠΑΛΙΝΝΟΣΤΟΥΝΤΕΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΤΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ;

α. Αναπτύσσει τη διαπροσωπική επικοινωνία, την αλληλεπίδραση, την κατανόηση, τις φιλίες και την αποδοχή της ετερότητας (με τις ποικίλες δραστηριότητές του).

β. Βοηθά στην κοινωνικοποίηση & την ομαλή ένταξη των ΠΑΜ μαθητών.

γ. Βοηθά στη γρήγορη εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας

δ. Παρέχει ίσες ευκαιρίες σε όλους τους μαθητές

ε. Λειτουργεί αντισταθμιστικά, στην κατεύθυνση άρσης των ανισοτήτων (καταπολέμηση σχολικής αποτυχίας και διαρροής)

στ. Δεν προωθεί τους παραπάνω στόχους και χρειάζεται αναπροσανατολισμό στην κοινωνική και παιδαγωγική λειτουργία του.

ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΡΩΤΗΣΗ Τι θα προτείνατε για τη βελτίωση του Ολοήμερου Σχολείου (προς μια διαπολιτισμική κατεύθυνση), ώστε να ωφελούνται πολλαπλά οι μαθητές των εθνοπολιτισμικών αλλά και των μη προνομιούχων κοινωνικών ομάδων; Ν = 726 Απάντησαν: 311 (42,8%) ΔΓ/ΔΑ: 415 (57,2%)

Κατηγοριοποίηση απαντήσεων ως εξής: Α. Συστηματική εκμάθηση της ελληνικής και μητρικής τους γλώσσας. Β. Ενισχυτική - εξατομικευμένη διδασκαλία στο γλωσσικό μάθημα (ειδικό φροντιστηριακό τμήμα). Γ. Ειδικά προγράμματα προσανατολισμένα στους αλλοδαπούς μαθητές. Ποσοστό απαντήσεων: 14,5%

Κατηγοριοποίηση απαντήσεων ως εξής: Α. Βελτίωση της υλικοτεχνικής υποδομής (χώροι φαγητού, ξεκούρασης…). Β. Εμπλουτισμός με εκπαιδευτικό και εποπτικό υλικό. Γ. Βελτίωση της οργάνωσής του (πόροι, στελέχωση και υποδομές. Ποσοστό απαντήσεων: 10,1%

Κατηγοριοποίηση απαντήσεων ως εξής: Α. Ενίσχυση του κοινωνικού χαρακτήρα του Ολοήμερου (π.χ. δωρεάν γεύματα). Β. Ενίσχυση της συνεργασίας και της αλληλεγγύης με τις οικογένειες των μαθητών. Γ. Εμπλουτισμός των δραστηριοτήτων με διαπολιτισμικές δραστηριότητες. Ποσοστό απαντήσεων: 6,3%

Κατηγοριοποίηση απαντήσεων ως εξής: Αναμόρφωση/αναπροσαρμογή προγραμμάτων και φιλοσοφίας του Ολοήμερου. Ποσοστό απαντήσεων: 3,7% Ύπαρξη δίγλωσσου δασκάλου ειδικευμένου σε θέματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης από τη χώρα προέλευσης των αλλόγλωσσων μαθητών. Ποσοστό απαντήσεων: 3,4%

Κατηγοριοποίηση απαντήσεων ως εξής: Συνεχής εκπαίδευση/επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε θέματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. Ποσοστό απαντήσεων: 2,6% Ενίσχυση των μαθημάτων ειδικοτήτων (αγγλικά,πληροφορική, δημιουργικές – αθλητικές δραστηριότητες, θεατρικό παιχνίδι). Ποσοστό απαντήσεων: 2,2%