Θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Advertisements

Δημοτικό σχολείο Χρυσελεούσας (Κ.Β)
ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΟΥ
Σύμβουλος Ελληνικών: Ευρυδίκη Παπαγεωργίου
Γιατί να μελετούμε Ιστορία;
Παρουσίαση από τους μαθητές της 5Α Τάξης Anna Thomas Οι απόψεις των παιδιών και των δασκάλων για τη σχολική στολή.
Έρευνα για το Βιβλίο Δημοτικό Σχολείο Αλάμπρας Σχολική χρονιά
Η αξιολόγηση των σχολικών βιβλίων Κοινωνικών Επιστημών της Πέμπτη τάξης Akdoğan Dr. Fazıl Küçük Τάξη 5 Rabiya Mentes.
Tο project από τα μάτια των μαθητών ΕΓΩ ΚΑΙ ΕΝΑ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑ Το καλοκαίρι του 2011, όταν άκουγα στην τηλεόραση για ένα καινούριο μάθημα– την ερευνητική.
Το Δίκτυο Ηλεκτρονικής Μάθησης για την Τάξη
ΠΩΣ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΩ Βασικές δεξιότητες μελέτης. Β. Βασιλείου.
Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧ. ΕΤΟΣ
Άτυπη ομάδα νέων Καισαριανής
Μοντελοποίηση Έργα Μαθήματα Αξιολόγηση Αναστοχασμός Αναστοχασμός.
ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ Π.Ε.
Learning to Learn Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο τον συντάκτη.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΡΟΤΑΣΗ ΘΕΜΑΤΟΣ.
Διαφορετικότητα 4ο Δημοτικό Σχολείο Ελληνικού Ομάδα: Δανάη Φαλέκα
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
Δραστηριότητα ΤΙΤΛΟΣ : «ΠΟΥ ΕΊΝΑΙ Η ΦΩΛΙΑ ΤΟΥ» ΤΙΤΛΟΣ : «ΠΟΥ ΕΊΝΑΙ Η ΦΩΛΙΑ ΤΟΥ» ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΗΚΕ : KIDSPIRATION ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΗΚΕ.
ΚΟΙΤΑΖΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΟΙΤΑΖΩ ΓΥΡΩ ΜΟΥ. Η Διαδικασία της λήψης απόφασης στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων ΓΡΑΣΕΠ Γ/σιο Ερασμίου Ξάνθης.
Παρεμβάσεις ενάντια στο σχολικό εκφοβισμό Εντοπίζονται σε τρία επίπεδα: Στοχευμένες παρεμβάσεις Ολιστικές παρεμβάσεις ή παρεμβάσεις βασισμένες στο σχολείο.
ΚΟΙΝΑ ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΤΜΗΜΑΤΑ 4ου & 22ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΕΥΟΣΜΟΥ
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
Κούρτη-Καζούλλη Βασιλεία Eπίκουρη Καθηγήτρια ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιου Αιγαίου Επιστημονικά υπεύθυνη για τη Δράση 7 στο Νότιο Αιγαίο.
1. Το όνομά σου, η διεύθυνσή σου, το τηλέφωνό σου. Το όνομά σου, η διεύθυνσή σου, το τηλέφωνό σου. 2. Ο χαρακτήρας σου. Ο χαρακτήρας σου 3. To μ π ουφάν.
Διδασκαλία των Θρησκευτικών με Νέες Τεχνολογίες
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Ψηφιδωτό, ψηφιδωτό από τον κόσμο τον παλιό ως και τον σημερινό,ΨΑΧΝΩ,ΒΡΙΣΚΩ ΚΑΙ ΚΟΛΛΩ.» Σχ. έτος Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός:
ΦΙΛΙΑ Σε μια αληθινή φιλία, βρίσκομαι μαζί με τον άλλο άνθρωπο για να μοιραστούμε την ίδια τη ζωή, τις χαρές και τις λύπες της. Ο αληθινός φίλος είναι.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Είμαστε ό,τι τρώμε»
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Μουσειοσκευή Racce «Σεισμοί και Ηφαίστεια» Φύλλο Προ- αξιολόγησης Το ερωτηματολόγιο στοχεύει στη συλλογή πληροφοριών σχετικά με τα χαρακτηριστικά και τα.
… ένα σχολείο για όλους… μαθητές, γονείς, κοινότητα Ευγενία Νιάκα: Σχολική Σύμβουλος Περιφερειακή Υπεύθυνη Συντονισμού του Προγράμματος ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Bullying Τρόποι Πρόληψης και Αντιμετώπισης
ΤΑΚΤΙΚΕΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ ΣΤΟΝ ΕΞΩ ΚΟΣΜΟ 17 Ασίκη Ζωή / 1 ο Δημοτικό Σχολείο Ελευθερούπολης.
“ΛΥΣΙΑΣ 2012” 16ος Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός μέσω Internet.
Βιωματικές δράσεις Α΄ τάξη Σχ. Έτος: Γ΄ Τρίμηνο
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας Mάθημα Παιδαγωγικών Ενισχυτική Εργασία Υπεύθυνη μαθήματος: Ζαχαρούλα.
Εργασία της ομάδας Εφήβων Συμβούλων Συνήγορου του Παιδιού Πρώτη περίοδος: Ιανουάριος – Μάρτιος 2009 ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ Το δικαίωμα έκφρασης.
Δημόσια ή ανοικτή συζήτηση ή συζήτηση με ακρoατήριο (open forum) Είναι η οργανωμένη συζήτηση ενός αμφιλεγόμενου θέματος από μικρή ομάδα ατόμων, τα οποία.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ- ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
ΤΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΕΞΑΕΡΩΣΗΣ, ΤΗΣ ΥΓΡΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΞΑΤΜΙΣΗΣ. Πανεπιστήμιο Πατρών Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής.
Πανεπιστήμια Πατρών Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική ηλικία Μάθημα: Δραστηριότητες από τον κόσμο.
Αφήγηση Παράδειγμα ανάλυσης. Παράγοντες επιλογής Ένα βασικός παράγοντας, για να επιλέξω να γίνω εκπαιδευτικός ήταν ότι και οι δύο μεγαλύτερες αδελφές.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΚΩΦΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΗΣ ΕΠΑΡΧΙΑΣ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ Χριστίνα Γιασεμή Ειδική.
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
Η δύναμη της εικόνας Σήμερα γιορτάζουμε την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου με θέμα «Γίνε η αλλαγή: Όλοι μαζί για ένα καλύτερο διαδίκτυο»
Μαθαίνω να χρησιμοποιώ με ασφάλεια το διαδίκτυο
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών
Eργαστήριο ομαδικής παρέμβασης στην προσωπική ανάπτυξη ΙΙ
«Τάξη» έξω από την «τάξη»…
Η Πρακτική σας Άσκηση στο πλαίσιο της Διδακτικής Μαθηματικών ΙΙ
Δέσποινα Μαγαλιού Σεπτέμβρης 2015 Ε1’.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Όνομα δασκάλου – Επίπεδο Χ
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
Καλώς ορίσατε! Σχολική χρονιά [Εισαγωγή έτους] Όνομα σχολείου
Θεατρικές δραστηριότητες και τεχνικές
1ο Νηπιαγωγείο Πατρών
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
2 ο Νηπιαγωγείο Δεμενίκων
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Δρ. Χριστίνα Χατζησωτηρίου Συνάντηση 4η

Παιδαγωγική Πολιτισμικής Συνάφειας Στοιχεία από διαφορετικές κουλτούρες πρέπει να εισάγονται στο Α.Π. και στην ύλη όλων των μαθημάτων. Οι εμπειρίες των μαθητών ‘νομιμοποιούνται’ καθώς γίνονται μέρος του Α.Π. Όλοι οι μαθητές μπορούν να γευθούν τη σχολική επιτυχία.

Διατήρηση σχέσεων συνεργασίας με τους μαθητές, τους γονείς και την κοινότητα. Επίδειξη ‘συνδετικότητας’ με τους μαθητές. Κοινή η διαδικασία απόκτησης της γνώσης μεταξύ δασκάλων και μαθητών. Υποβοήθηση των μαθητών για κατανόηση των δεσμών μεταξύ κοινοτικών, εθνικών, υπερεθνικών ταυτοτήτων.

Δικτύωση Σχολείου Σχολείο Οικογένεια Κοινότητα

Δραστηριότητα Αφού συζητήσετε στην ομάδα προτείνετε τρόπους για τη διασφάλιση της συνεργασίας μεταξύ οικογένειας, κοινότητας και σχολείου.

Οικογένεια, Κοινότητα και Σχολείο Σεμινάρια για γονείς Προς κατανόηση της ανάπτυξης του παιδιού και του εφήβου Δίνεται η ευκαιρία στους γονείς να μοιραστούν την κουλτούρα και τα έθιμά τους με το σχολείο των παιδιών τους (2) Ενημέρωση γονέων Σχετικά με τα σχολικά προγράμματα Σχετικά με την πρόοδο των παιδιών τους

(3) Εθελοντικές δραστηριότητες Με σκοπό την προετοιμασία των γονεών για να στηρίξουν τους δασκάλους, τους μαθητές και τους διευθύνοντες. Πώς; Γονείς ως ακροατήριο για τις παρουσιάσεις των μαθητών ή για σχολικούς εορτασμούς. ‘Δωμάτια γονεών’ ή ‘Κέντρα γονέων’: Δραστηριότητες πέραν της σχολικής τάξης. (4) Δραστηριότητες για μάθηση στο σπίτι Εμπλοκή των γονέων στην κατ’ οίκον εργασία των παιδιών τους.

(5) Συμμετοχή στη λήψη αποφάσεων - Εκπροσώπηση των γονέων στις σχολικές επιτροπές και συμβούλια Οι γονείς αυτοί πρέπει να εκπαιδευτούν προκειμένου να προσεγγίζουν όλες τις οικογένειες τις οποίες αντιπροσωπεύουν. (6) Συνεργασία με την κοινότητα - Ενημέρωση των γονέων για τα προγράμματα και τις υπηρεσίες που παρέχει η κοινότητά τους, τα οποία μπορούν να βοηθήσουν τους ίδιους, αλλά και τα παιδιά τους.

Προτεινόμενες Δραστηριότητες Συζήτηση στην τάξη Εξατομικευμένη διδασκαλία Ομαδοσυνεργατική μέθοδος Παιδαγωγικές δραστηριότητες

Βλαντιμίρ και Αλί Οδηγίες: Ζήτησε από τα άτομα να καθίσουν σε κύκλο Χρόνος: 30 λεπτά Μέγεθος ομάδας: 8-10 Υλικά: Μπάλα, σημειωματάριο και στυλό, flip chart και μαρκαδόρος Οδηγίες: Ζήτησε από τα άτομα να καθίσουν σε κύκλο Ζήτησε από κάποιον/α να γίνει ο/η παρατηρητής. Εξήγησέ του/της ότι πρέπει να καθίσει έξω από τον κύκλο και να καταγράψει την ιστορία που θα δημιουργηθεί.

3. Εξήγησε στην υπόλοιπη ομάδα ότι μαζί θα δημιουργήσουν μια ‘συνεργατική’ ιστορία. Για το σκοπό αυτό θα χρησιμοποιήσουν μια μπάλα. 4. Ξεκινάς λέγοντας: «Αυτή είναι η ιστορία του Βλαντιμίρ, ενός νεαρού άντρα από τη Ρωσία» και δίνεις τη μπάλα σε ένα άλλο μέλος της ομάδας και τον/την καλείς να συνεχίσει την ιστορία με μία ή δύο προτάσεις και μετά να δώσει την μπάλα σε κάποιον άλλο/η κ.ο.κ.

5. Μετά από 10 λεπτά ξαναζήτα την μπάλα και πες: «Ο Βλαντιμίρ ξέρει τον Αλί, ένα αγόρι από τη Συρία, ο οποίος έχει κι αυτός τη δική του ιστορία» και πέρασε την μπάλα σε κάποιον άλλον/η στον κύκλο ζητώντας τους να εξιστορίσουν την ιστορία του Αλί. 6. Μετά από 15 λεπτά τελείωσε τη δραστηριότητα. Ζήτησε από τον παρατηρητή να διαβάσει τις σημειώσεις του. 7. Συζήτηση.

Αγαπητέ φίλε... Χρόνος: - Μέρος Α: 30 λεπτά - Μέρος Β: 15 λεπτά - Μέρος Γ: 30 λεπτά - Μέρος Δ: 45 λεπτά Οδηγίες: Μέρος Α: Ζήτησε από 2-3 συμμετέχοντες να γράψουν ένα γράμμα ο ένας στον άλλο για ένα συγκεκριμένο θέμα π.χ. Αδικία, προκατάληψη, το να είσαι μέλος μια μειονότητας

Τα γράμματα στο τέλος πρέπει να ζητούν από τον παραλήπτη να απαντήσει ένα ερώτημα. Π.χ. «Τι νομίζεις γι’ αυτό;», «Μπορείς να με βοηθήσεις με το θέμα αυτό;» Μέρος Β: Ζήτησε από τους συγραφείς να διαβάσουν τα γράμματα αυτά σε ολόκληρη την ομάδα. Μέρος Γ: Ζήτησε από τα άτομα στα οποία απευθύνονταν τα γράμματα να απαντήσουν σε αυτά. Μέρος Δ: Ζήτησε τους να διαβάσουν δυνατά τις απαντήσεις τους.

Ντόμινο Οδηγίες: Ζήτησε από ένα άτομο να ξεκινήσει τη δραστηριότητα με το να ανακοινώσει δύο χαρακτηριστικά του στην ομάδα, όπως: «Στην αριστερή μου πλευρά είμαι κορίτσι, στη δεξιά μου πλευρά έχω δύο αδελφούς». Μετά ζήτησε από κάποιον/α άλλον/η στην ομάδα που έχει κοινά χαρακτηριστικά να κρατήσει το δεξί ή αριστερό χέρι του ατόμου (ανάλογα με το ποια χαρ/κά είναι όμοια).

Μετά ζήτησε τους να προσθέσουν τα δικά τους χαρ/κά στην ελεύθερη τους πλευρά. Π.χ. «Στη δεξιά μου πλευρά είμαι κορίτσι, στα αριστερά μου έχω καστανά μάτια» 3. Προσπάθησε να λάβουν μέρος όλα τα μέλη της ομάδας ώστε στο τέλος να δημιουργηθεί ένας μεγάλος κύκλος όπου όλοι είναι ενωμένοι με κάποιον άλλον/η. 4. Αν συγκεκριμένα χαρ/κά δεν υπάρχουν σε κάποιον/α άλλον/η διαπραγματεύσου την αλλαγή του χαρ/κού αυτού με κάποιο άλλο.

Διαγωνισμός Ανεκδότων Προετοιμασία: Συγκέντρωσε διάφορα ανέκδοτα όπως: εναντίον πλουσίων, Ποντίων, χορτοφάγων, αναπήρων, πολιτικών, ξανθών, ομοφυλοφίλων, αλλοδαπών Ανέκδοτα για θέματα taboo Κινούμενα σχέδια  Θα χρειαστείτε ένα καπέλο, ένα μεγάλο χαρτόνι και στυλό για να σημειώνετε τα σκορ

Οδηγίες: Γράψε αυτά τα ανέκδοτα σε χαρτάκια και ρίξτε τα στο καπέλο. Καθίστε όλοι σε κύκλο και περάστε το καπέλο. Ζητήστε να πάρουν όλοι ένα χαρτάκι και μετά ζητήστε τους να πουν δυνατά το ανέκδοτο στην υπόλοιπη ομάδα. Η υπόλοιπη ομάδα αξιολογεί το ανέκδοτο του δίνοντάς του ένα βαθμό από το 1-10. Σημείωσε τη βαθμολογία στο χαρτόνι. Συζήτηση στην τάξη.

Η Ιστορική Γραμμή Οδηγίες: Φτιάξε ένα ημερολόγιο χρονολογημένο από το 1500 μέχρι σήμερα στον πίνακα της τάξης. Ζήτησε από τον κάθε συμμετέχοντα να σκεφτεί 5 ιστορικές ημερομηνίες πολύ σημαντικές για τη χώρα ή την κουλτούρα τους και να γράψουν το όνομά των γεγονότων κάτω από τη χρονολογία στο ημερολόγιο.

3. Όταν όλοι γράψουν στο ημερολόγιο, ρώτησέ τους γιατί οι ημερομηνίες αυτές είναι σημαντικές, τι αντιπροσωπεύουν και γιατί τις επέλεξαν. 4. Ρώτησε τους συμμετέχοντες αν κάποιες ημερομηνίες τους κίνησαν το ενδιαφέρον ή αν υπήρχαν κάποιες ημερομηνίες κοινές για όλους. Αν κάποια γεγονότα είναι άγνωστα για κάποιους συμμετέχοντες τότε ζήτησε από αυτόν/ήν που κατέγραψε το γεγονός να το εξηγήσει περισσότερο. 5. Συζήτηση με όλη την τάξη.

Ευχαριστώ!