Διαδικασία ανάπτυξης Προσδιορισμός απαιτήσεων

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Βασικές έννοιες αλγορίθμων
Advertisements

7.3.8 Μεταφραστές Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί - Τίκβα Χριστίνα.
Εισαγωγή στις Τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών
Δομημένη Ανάλυση Αποτελεί τμήμα της Δομημένης Ανάλυσης και Σχεδίασης (Structured Analysis and Design – SADT) Είναι μία μέθοδος ανάλυσης που χρησιμοποιείται.
H ΕΤΑΙΡΙΑ & Η ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΤΗΣ
Ανάπτυξη Λογισμικού (Software Development)
7.5.2 Αντικειμενοστραφής προγραμματισμός
ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 2.2 Ορισμός των στόχων στην πράξη.
Κεφάλαιο 1ο: ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ
Διαδικασία ανάπτυξης Προσδιορισμός απαιτήσεων Αρχιτεκτονικός Σχεδιασμός Λεπτομερής Σχεδιασμός Κωδικοποίηση Έλεγχος Παράδοση Συστήματος Λειτουργία - Συντήρηση.
Χαρακτηριστικά συνθετικής κίνησης 1 Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί - Τίκβα Χριστίνα.
H διαδικασία ανάπτυξης λογισμικού. Tι θα γνωρίσουμε •Τις φάσεις ανάπτυξης του λογισμικού. •Γιατί χρειάζεται να γίνει ανάλυση του προβλήματος. •Τι θα πρέπει.
Λογισμικο συστηματοσ Κεφάλαιο 4ο
 Αυδίκου Χριστίνα  Γιουμούκης Παναγιώτης  Κιντσάκης Θάνος  Πάπιστας Γιάννης.
Εισηγητής:Στέφανος Μέτης
Τι είναι Ανάλυση Τι είναι Συστήματα Πληροφορικής
ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΗ ΕΝΝΟΙΩΝ 1. 2 Χρήστης Στόχος Ταμίας διενέργεια πώλησης διενέργεια ενοικίασης εισαγωγή ταμείου εξαγωγή ταμείου * 1 Μοντέλο Πεδίου Προβλήματος.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Δεδομένα, Πληροφορίες και Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Σχεδιασμός Λογισμικού u Ανάπτυξη λύσης που ικανοποιεί τις απαιτήσεις λογισμικού.
Μοντέλα Συστημάτων Παρουσιάσεις των συστημάτων των οποίων οι απαιτήσεις αναλύονται.
HMMY Τεχνολογία Λογισμικού Διδάσκων Κώστας Κοντογιάννης Αναπλ. Καθηγητής, Ε.Μ.Π.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
Σχεδίαση Αλγορίθμων. Διεργασίες (1/2) Μία διεργασία αλληλεπιδρά με το περιβάλλον της δεχόμενη είσοδο και παράγοντας έξοδο.
Κατανόηση (δεδομένα – ζητούμενα) Ανάλυση σε απλούστερα προβλήματα Επίλυση με οργανωμένα, απολύτως καθορισμένα, πεπερασμένα βήματα ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ.
Σχεδίαση Εκπαιδευτικού Λογισμικού Σχέδιο Μαθήματος – Ανάπτυξη Εφαρμογών Γ’ Λυκείου Τεχνολογικής Κατεύθυνσης Ιωάννης Βλαχόπουλος – Μ1249 Αικατερίνη Δρόσου.
Διδακτική της Πληροφορικής ΗΥ302 Εργασία :Παρουσίαση σχολικού βιβλίου Γ’ Λυκείου Τεχνολογικής Κατεύθυνσης «Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον»
Διαδικασία ανάπτυξης Προσδιορισμός απαιτήσεων Αρχιτεκτονικός Σχεδιασμός Λεπτομερής Σχεδιασμός Κωδικοποίηση Έλεγχος Παράδοση Συστήματος Λειτουργία - Συντήρηση.
ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ:ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1ο Ιστορική αναδρομή Οι υπολογιστές στη ζωή μας ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2ο Βασικές έννοιες της Πληροφορικής Κώδικες αναπαράστασης.
Σχεδιασμός Προσανατολισμένος σε Λειτουργίες
Computers: Information Technology in Perspective By Long and Long Copyright 2002 Prentice Hall, Inc. Προγραμματισμός Η / Υ 6 η Διάλεξη.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ. ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ Μηχανή που μπορεί να φέρει σε πέρας πνευματικές εργασίες ρουτίνας με μεγάλη ταχύτητα.
Λογικές πύλες Λογικές συναρτήσεις
Δίνονται το ονοματεπώνυμο κάθε μαθητή μιας τάξης και η βαθμολογία του σε κάθε μάθημά του και θέλουμε να υπολογίσουμε το μέσο όρο της βαθμολογίας όλων των.
Τεχνολογία Επικοινωνιών
Δομές Δεδομένων 1 Θέματα Απόδοσης. Δομές Δεδομένων 2 Οργανώνοντας τα Δεδομένα  Η επιλογή της δομής δεδομένων και του αλγορίθμου επηρεάζουν το χρόνο εκτέλεσης.
Διαδικασία ανάπτυξης Προσδιορισμός απαιτήσεων Αρχιτεκτονικός Σχεδιασμός Λεπτομερής Σχεδιασμός Κωδικοποίηση Έλεγχος Παράδοση Συστήματος Λειτουργία - Συντήρηση.
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Τεχνολογία Απαιτήσεων u Καθορίζει τι θέλει ο πελάτης από ένα σύστημα λογισμικού.
Αρχιτεκτονική υπολογιστών
Η Κεντρική Μονάδα Συστήματος Εισαγωγή στην Πληροφορκή 1 Η κεντρική μονάδα του συστήματος (base unit ή system unit) αποτελεί τον πυρήνα ενός υπολογιστή.
Κύκλος Ανάπτυξης και Ζωής ενός ΠΣ ΜΕΡΟΣ 2 Ο (Διάλεξη 4)
ΕΝΟΤΗΤΑ 1. ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1.1 ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ 1.
Έβδομο μάθημα Ψηφιακά Ηλεκτρονικά.
Η Διαδικασία της Αναλυτικής Ιεράρχησης
Επιχειρηματικός Σχεδιασμός
Ανάλυση και σχεδιασμόσ πληροφοριακών συστημάτων
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΛΥΣΗ
Όγδοο μάθημα Ψηφιακά Ηλεκτρονικά.
Μοντελοποίηση υπολογισμού
ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Τ.Ε.
Ανάλυση και σχεδιασμόσ πληροφοριακών συστημάτων
Ψηφιακή Σχεδίαση Εργαστήριο Τετάρτη 9/12/2015.
ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΑΘΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ
ΟΠΑ -Τεχνολογία Λογισμικού – Εμμ. Γιακουμάκης
Στρατηγικές πληροφορημένης αναζήτησης
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Ανάλυση προβλήματος.
ΦΑΣΕΙΣ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ – ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Πληροφοριακό σύστημα Πληροφοριακό Σύστημα μιας επιχείρησης/οργανισμού είναι ένα σύστημα που αποτελείται από ανθρώπους, διαδικασίες και εξοπλισμό (Υλικό,
Στοιχεία Δομημένου Προγραμματισμού
Σύγχρονες μεθοδολογίες ανάπτυξης και διαχείρισης Πληροφοριακών Συστημάτων 2ο Κεφάλαιο.
Χειμερινό εξάμηνο 2017 Πέμπτη διάλεξη
Σχεδιασμός και Ανάπτυξη
Βασικές έννοιες αλγορίθμων
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΓΙΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΑ ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΑ  Προγραμματιστικό Υπόδειγμα: Είναι ένα πρότυπο ανάπτυξης προγραμμάτων, δηλ. μια καθορισμένη μεθοδολογία με βάση την οποία.
Γ' ΤΑΞΗ ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΑ ΚΑΙ ΛΟΓΙΚΑ ΛΑΘΗ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Γ΄ Γυμνασίου Α΄ Τρίμηνο
Ιεραρχική σχεδίαση Καθορίζονται οι βασικές λειτουργίες σε ανώτερο επίπεδο και στη συνέχεια γίνεται διάσπαση σε όλο και μικρότερες λειτουργίες μέχρι το.
Το υπολογιστικό σύστημα σαν ενιαίο σύνολο
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διαδικασία ανάπτυξης Προσδιορισμός απαιτήσεων Ποιο το πρόβλημα ? Αρχιτεκτονικός Σχεδιασμός Ποια η λύση ? Πώς θα υλοποιηθεί η λύση ? Λεπτομερής Σχεδιασμός Κωδικοποίηση Κώδικας ??? Έλεγχος Επιλύθηκε το πρόβλημα? Αξιοποιεί ο πελάτης τη λύση ? Παράδοση Συστήματος Παρουσιάζονται προβλήματα ? Λειτουργία - Συντήρηση

Δομημένη Σχεδίαση Yourdon – Constantine, 1979 Σχεδιασμός Δομής Προγράμματος Κατευθυντήριες γραμμές, όχι αλγόριθμος βήμα προς βήμα Κάθε σύστημα λογισμικού θεωρείται ότι έχει κάποιες εισόδους τις οποίες μετασχηματίζει στις επιθυμητές εξόδους Κύριο πρόβλημα η υλοποίηση της συνάρτησης μετασχηματισμού Απώτερος στόχος: Ιεραρχική δομή προγράμματος με χαμηλή σύζευξη μεταξύ μονάδων και υψηλή συνεκτικότητα μονάδων

Δομημένη Σχεδίαση Παραγοντοποίηση (Factoring) ονομάζεται η διαδικασία αποσύνθεσης μιας μονάδας έτσι ώστε ο κύριος όγκος της εργασίας να πραγματοποιείται από τις υποκείμενες μονάδες Ένα σύστημα θεωρείται πλήρως παραγοντοποιημένο αν όλη η επεξεργασία πραγματοποιείται από ατομικές μονάδες του χαμηλοτέρου επιπέδου και οι μη ατομικές μονάδες εκτελούν τον έλεγχο και συντονισμό Η δομημένη σχεδίαση έχει ως στόχο τη δημιουργία πλήρως παραγοντοποιημένων συστημάτων

Δομημένη Σχεδίαση Η γενική στρατηγική συνίσταται στον εντοπισμό των ροών εισόδου, εξόδου και των κεντρικών μετασχηματισμών Μονάδες υψηλού επιπέδου υλοποιούν αυτές τις δραστηριότητες και στη συνέχεια εκλεπτύνεται η σχεδίασή τους Τέσσερα κύρια βήματα: Μοντελοποίηση του προβλήματος ως ΔΡΔ Εντοπισμός εισόδων – εξόδων και αποσαφήνιση των ορίων Παραγοντοποίηση πρώτου επιπέδου Παραγοντοποίηση εισόδου, εξόδου, μετασχηματισμών

Μεθοδολογία Συνοπτική περιγραφή συστήματος: Μηχάνημα αυτόματων συναλλαγών (ATM) που επιτρέπει ανάληψη από τους πελάτες Βήμα 1ο: Κατασκευή Διαγράμματος Ροής Δεδομένων (Έμφαση στο σύστημα λογισμικού )

ΔΡΔ - Παράδειγμα

Μεθοδολογία Εντοπισμός των πιο αφηρημένων μορφών στοιχείων εισόδου και εξόδου Οι μετασχηματισμοί του λογισμικού δεν επιδρούν απευθείας στην πρωτογενή μορφή της εισόδου Οι είσοδοι μετατρέπονται σταδιακά σε μορφή επεξεργάσιμη από τους κεντρικούς μετασχηματισμούς Αντίστοιχα συμβαίνει και στην έξοδο Ο στόχος σε αυτό το βήμα είναι ο διαχωρισμός των μετασχηματισμών που ‘’προετοιμάζουν’’ τα δεδομένα εισόδου και εξόδου από τους μετασχηματισμούς που εκτελούν τις κύριες διεργασίες Τα δεδομένα εισόδου της πιο αφαιρετικής μορφής είναι τα δεδομένα που απέχουν το μέγιστο δυνατό από τις φυσικές εισόδους, αλλά μπορούν ακόμη να θεωρηθούν είσοδοι του συστήματος

Μεθοδολογία Εντοπισμός των πιο αφηρημένων μορφών στοιχείων εισόδου και εξόδου Οι πιο αφηρημένες μορφές δεδομένων εισόδου (ΠΑΕ) προκύπτουν συνήθως μετά από λειτουργίες όπως έλεγχος σφαλμάτων, επικύρωση δεδομένων, μορφοποίηση και μετατροπή. Π.χ. μία είσοδος (χρηματικό ποσό) η οποία αρχικά δίδεται σε δολάρια και στη συνέχεια μετατρέπεται σε Euro, παραμένει είσοδος του συστήματος Οι πιο αφηρημένες μορφές εισόδου εντοπίζονται ξεκινώντας από τις φυσικές εισόδους και προχωρώντας προς τις εξόδους στο ΔΡΔ Στόχος η μεγαλύτερη δυνατή απομάκρυνση από την φυσική είσοδο χωρίς να απωλεστεί η εισερχόμενη φύση των δεδομένων

ΔΡΔ - Παράδειγμα

Μεθοδολογία Οι μετασχηματισμοί που απομένουν μεταξύ των πιο αφηρημένων μορφών εισόδου και εξόδου ονομάζονται κεντρικοί μετασχηματισμοί Οι μονάδες λογισμικού που υλοποιούν τους κεντρικούς μετασχηματισμούς δεν ασχολούνται με μετατροπή των εισόδων σε κατάλληλη μορφή, ελέγχου των δεδομένων κτλ

ΔΡΔ - Παράδειγμα Κεντρικοί Μετασχηματισμοί

Παραγοντοποίηση 1ου επιπέδου Έχοντας εντοπίσει τις πιο αφηρημένες μορφές εισόδου και εξόδου καθώς και τους κεντρικούς μετασχηματισμούς, είναι δυνατόν να γίνει ο εντοπισμός των πρώτων μονάδων λογισμικού Αρχικά καθορίζεται μία μονάδα (main) συντονισμού που καλεί τις υποκείμενες μονάδες Για κάθε μία από τις πιο αφηρημένες εισόδους καθορίζεται μία υποκείμενη μονάδα στη μονάδα main (ή μία μονάδα εισόδου για όλες τις εισόδους) Κάθε μονάδα εισόδου έχει ως σκοπό την παροχή στη μονάδα main των πιο αφηρημένων δεδομένων εισόδου για τα οποία δημιουργήθηκε Αντιστοίχως για τις μονάδες εξόδου

Παραγοντοποίηση 1ου επιπέδου Στη συνέχεια, για κάθε κεντρικό μετασχηματισμό καθορίζεται μια υποκείμενη μονάδα στη main (ή μία μονάδα για όλους τους κεντρικούς μετασχηματισμούς) Οι μονάδες αυτές, δεν λαμβάνουν μόνο δεδομένα από την main αλλά της παρέχουν και τα αποτελέσματα των μετασχηματισμών που υλοποιούν

Παραγοντοποίηση - Παράδειγμα Main Είσοδος Επεξεργασία Έξοδος

Παραγοντοποίηση Εισόδων User: User_ID : string amount : int verified: bool account : int Main Είσοδος Επεξεργασία Έξοδος Λήψη Αρ. Λογαρ. Λήψη Ποσού Ανάκτ. στοιχ, Χρέωση Λογαρ. Ενημέρ. Λογαρ. Καταγρ. Συναλ