Κοινωνικές ανισότητες και Ισότητα των Δύο Φύλων

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© GfK 2013 | Η Επιχειρηματικότητα στην Ευρώπη – 2013 | Αθήνα, 4 Φεβρουαρίου GfK Hellas | Consumer Experiences | Dr. Spyridon Tryfonas Αθήνα, 4 Φεβουαρίου.
Advertisements

«Κυβερνητικές προτάσεις για το Ασφαλιστικό» © VPRC – Μάρτιος / Δ.1 © VPRC – Μάρτιος 2008 ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ.
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
Ειρήνη Κορδερά Ψυχολόγος MSc Υγείας MSc Παιδιών και Εφήβων.
Γυναίκα στην Αρχαία Ελλάδα
ΔΙΑΦΥΛΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ.
1.1 Η οικογένεια- Η ελληνική οικογένεια
1 Γυναίκες και επιστήμη: μια πρώτη διερεύνηση Λάουρα Αλιπράντη Κύρια Ερευνήτρια, Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών.
ΘΕΜΑ : « Διαπροσωπικές σχέσεις των νέων»
Αναλύοντας τη Δημοκρατία
Κριτική παιδαγωγική & δημιουργία σχολικού κήπου
Η ΙΣΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΔΥΟ ΦΥΛΩΝ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΧΑΤΖΗΠΛΑΤΩΝ Α4 1ΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ Ν
Τα επαγγελματικά πρότυπα των μαθητών της Στ΄ τάξης του δημοτικού σχολείου ως κίνητρα των μελλοντικών επαγγελματικών τους στοχοθετήσεων Στέλιος Κ. Κρασσάς.
Κοινωνικό κράτος και κρίση Με έμφαση στις ανισότητες ανάμεσα στα φύλα Χρήστος Κουτσαμπέλας Κέντρο Οικονομικών Ερευνών, Πανεπιστήμιο Κύπρου.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Δρ. Χριστίνα Χατζησωτηρίου Συνάντηση 5 η.
ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ μμμμμμμμμμμμμμμ.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΡΑΦΑΕΛΛΑ Β’
ΚΑΣΣΑΒΕΤΗ ΜΑΡΙΑ ΖΑΒΙΤΣΑΝΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
1.Ιστορική αναδρομή της Οικιακής Οικονομίας
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ: “ΦΥΛΛΑ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ»
6.1. Δικαιώματα και υποχρεώσεις
«ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ: ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ»
ΙΣΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΔΥΟ ΦΥΛΩΝ.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ Εργασία 6: Η θέση της γυναίκας στην ομηρική εποχή & η σύγκριση με άλλες εποχές, καθώς και σύγκριση με την σύγχρονη εποχή. Ρωμανός.
Ενημερωτική Ημερίδα Εκπαιδευτικών ΣΕΠ
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ.
Ερευνητική εργασία «Φύλα και επαγγέλματα»
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT)
Ισότητα Φύλων Πανταζάκου Χριστίνα.
ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΣΕ ΘΕΣΕΙΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ
Επιμορφωτική Ημερίδα Καθηγητών κλάδου ΠΕ04 Τρίτη 18 Ιανουαρίου 2011 Εισηγητής Σωκράτης Τουμπεκτσής Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών.
ΜΑΘΗΜΑ 4ο (Κοινωνικές ομάδες)
Πόσο Ελεύθερες είναι οι Προσωπικές Επιλογές μας
ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ Η ΣΚΟΤΕΙΝΗ ΠΛΕΥΡΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Ευγνωσία Ραφτοπούλου-Χατζηπρίμου
Εργασία Λογοτεχνίας “Η γυναίκα στην σύγχρονη εποχή” Από τους μαθητές:
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
Στερεότυπα φύλου στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων του Γιώργου Π
Η θέση της γυναίκας στη θρησκεία (Χριστιανισμός, Ισλάμ, Ινδουϊσμός, Βουδισμός) Ερευνητική εργασία του τμήματος Β3 του 2ου ΓΕΛ Μεγάρων Σχολικό Έτος
Η θέση της γυναίκας ανά τους αιώνες
5. Οι αξίες της ΕΕ Άρθρο 2 ΣΕΕ. Από τις αρχές στις Αξίες Η ΕΕ βασίζεται στις αξίες του σεβασμού της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, της ελευθερίας, της δημοκρατίας,
Οι σκοποί της Αγωγής. Αγωγή α) Σύνολο από σκόπιμες, προγραμματισμένες και μεθοδευμένες ενέργειες και επιδράσεις (β) Διαδικασίες και επιδράσεις του ευρύτερου.
Η ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΣΗΜΕΡΑ
Grundtvig Learning Partnership Parents-School-Children: Learning by doing together Γονείς – Σχολείο – Παιδιά: Μαθαίνουμε μέσα από κοινές δραστηριότητες.
ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ ΟΡΙΣΜΟΣ Πολίτευμα είναι ο τρόπος οργάνωσης και άσκησης της κρατικής εξουσίας.
Σχολική επίδοση και μειονότητες
Γαλάνη Γεωργία Α΄τμήμα ΠΕΣΥΠ
Η γλώσσα δεν είναι αθώα. Σπάει κόκκαλα. Ενίοτε και προκαταλήψεις.
Μάθημα: Πολιτική Παιδεία
ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Ο όρος ρατσισμός στην κυριολεκτικά σημαίνει το μίσος ή τον φόβο για άτομα που ανήκουν σε φυλές διαφορετικές από τη δική μας, καθώς και την εχθρική.
Ισότητα Mind Mosaic Από τις μαθήτριες: Καραγιωργάκη Κατερίνα, Κυπραίου Αγγελική, Πολίτη Κατερίνα, Τσαγκαράκη Μαρία.
Μαθημα 2ο Τα επαναστατικα κινηματα στην ευρωπη 19ος αιωνασ
ΦΥΛΛΟ.
ΜΑΘΗΜΑ ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Διδακτικοί στόχοι Το κεφάλαιο αυτό θα σε βοηθήσει να κατανοήσεις ότι κάθε κοινωνία οργανώνεται με βάση συγκεκριμένους κοινωνικούς κανόνες, οι οποίοι προσδιορίζουν.
Γυμνάσιο Ν. Περάμου Διεύθυνση Δυτικής Αττικής Σχολικό έτος:
ΜΑΘΗΜΑ ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Ο κοινωνικός περίγυρος - Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων.
Η οικογένεια - Η ελληνική οικογένεια
Πολιτική Παιδεία Α’ Λυκείου Διδάσκων: Κοψιδάς Οδυσσέας
ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ
Ευρωπαϊκός Πυλώνας Κοινωνικών Δικαιωμάτων:
Η ισότητα των δυο φύλων Η θέση της γυναίκας ιστορικά
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Κοινωνικές ανισότητες και Ισότητα των Δύο Φύλων Ερευνητική Εργασία α’ λυκείου Κ. Τιθορέας

Μαθητές που έλαβαν μέρος Βαρβαρήγος Ιωάννης Γιαλούρη Χρύσα Γρίβα Νάσια Θανασιά Νάγια Θεοδώρου Αγγελική Καρλής Πέτρος Κοζάκης Γιάννης Λέντα Λουκία Μπεκιάρη Ευγενία Παπαευθυμίου Κωνσταντίνος Παπαλουκά Δήμητρα Σκεντέρι Kατερίνα Σκεντέρι Χρήστος Τόρε Εράλντα Χαϊδεμένου Αναστασία

Σκοπός της εργασίας Σκοπός της συγκεκριμένης έρευνας είναι: η επανεξέταση παγιωμένων στερεοτυπικών αντιλήψεων για τις κοινωνικές ανισότητες κοινωνικών ομάδων (γυναίκες, ΑμΕΑ, κ.ά.) η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών, του εκπαιδευτικού προσωπικού, και των υπολοίπων μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας και της τοπικής κοινωνίας

Σκοπός της εργασίας η αλλαγή συμπεριφοράς και στάσης ζωής απέναντι στα άτομα διαφορετικού φύλου η θετική αντιμετώπιση καταστάσεων από τις ανισότητες φύλου η δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων του ερωτηματολογίου αλλά και της βιβλιογραφικής έρευνας

Θεματολογία Εργασίας Οικογένεια Σχέσεις των δύο φύλων Εκπαίδευση Επαγγελματικός προσανατολισμός Εργασία Ανεργία Φεμινισμός-Μαζικά κινήματα Πολιτική

Εισαγωγή Το ζήτημα της γυναικείας ισότητας τίθεται ήδη από την αρχαία εποχή. Ο Πυθαγόρας δέχεται στη σχόλη του άντρες και γυναίκες. Τους θεωρεί απολύτως ίσους. Παραδέχεται μόνο λειτουργικές διαφορές των φύλων, που όμως δεν αναιρούν την ισότητα.

Εισαγωγή Ο πιο διάσημος μισογύνης στα νεότερα χρόνια είναι ο Σοπενχάουερ. Χαρακτηριστικά αναφέρει: «‘Oσο πιο τέλειο είναι κάτι, τόσο αργότερα αναπτύσσεται. Γι’ αυτό το λόγο οι γυναίκες ωριμάζουν στα 18 και οι άνδρες στα 28».

Ο γυναικείος χαρακτήρας!!!

Ανδροκρατούμενες κοινωνίες Όλες οι κοινωνίες ανεξάρτητα από την οργάνωσή τους χαρακτηρίζονται από την κυριαρχία των ανδρών. Μέσα από έναν πολύχρονο αγώνα αναδείχθηκαν και δημοσιοποιήθηκαν όλες οι κοινωνικές διακρίσεις σε βάρος των γυναικών.

Η θέση των γυναικών σήμερα συγκριτικά με παλαιότερες εποχές Παραδοσιακή νοικοκυρά Σύγχρονη νοικοκυρά, μητέρα, εργαζόμενη, κ.ά.

Οικογένεια Υπάρχει σαφής διαχωρισμός σε ανδρικές και γυναικείες δραστηριότητες. Κυρίαρχος ρόλος στον άνδρα αναδεικνύεται αυτός του τροφοδότη της οικογένειας, βασισμένος κυρίως στα βιολογικά του χαρακτηριστικά.

Οικογένεια Tο θηλυκό αναλαμβάνει τη φροντίδα του σπιτιού και την ανατροφή των παιδιών

Η οικογένεια αλλάζει μορφή Τα ζευγάρια τώρα πιστεύουν, ότι σημασία δεν έχει το τυπικό που ορίζει η Εκκλησία ή η Πολιτεία, αλλά πώς αισθάνονται τα ίδια για την οικογένεια

Μορφές οικογένειας (1) Δανία: όταν ένα ζευγάρι συζεί, αυτομάτως έχουν κοινή κηδεμονία των νεογέννητων παιδιών τους και οι δύο γονείς

Μορφές οικογένειας (2) Ολλανδία: το 23% των νεογέννητων είναι από ανύπαντρους γονείς. Πολωνία: τα τελευταία 20 χρόνια έχουν διπλασιαστεί τα παιδιά που γεννιούνται από ανύπαντρους γονείς

Μορφές οικογένειας (3) Γερμανία τα τελευταία 10 χρόνια έχουν αυξηθεί κατά 63% οι μονογονεϊκές οικογένειες που αποτελούνται από τον άνδρα και το/τα παιδί/παιδιά

Οι διαφορές των δύο φύλων στη σχέση μεταξύ τους (1) Άνδρες: δίνουν έμφαση στην εξωτερική ελκυστικότητα Γυναίκες: προσέχουν περισσότερο την κοινωνική και οικονομική κατάσταση του άνδρα, τη δύναμη του χαρακτήρα και την εξυπνάδα

Οι διαφορές των δύο φύλων στη σχέση μεταξύ τους (2) Οι γυναίκες είναι πολύ πιο πρόθυμες από τους άνδρες να παντρευτούν κάποιον που δεν έχει ελκυστικό παρουσιαστικό ή κάποιον μεγαλύτερός τους, εάν έχει μεγαλύτερο εισόδημα ή είναι περισσότερο μορφωμένος από τις ίδιες Οι άνδρες ψάχνουν για «ενδείξεις ικανότητας αναπαραγωγής» - εμφάνιση και νεότητα

Ευρήματα ερωτηματολογίου (1) Άνδρες ηλικίας 25-35 απάντησαν ότι βρίσκουν τον εαυτό τους δραστήριο, ικανό, τρυφερό και ανεξάρτητο, Άνδρες 35-55: αυστηρό, δραστήριο, συναισθηματικό Γυναίκες ηλικίας 18-25 απάντησαν ότι είναι συναισθηματικές και ευαίσθητες, 25-35 δραστήριες, αυστηρές, ευαίσθητες 36-45, ανεξάρτητες και συναισθηματικές

Ευρήματα ερωτηματολογίου (2) Δραστηριότητες ανδρών: δουλειά, χόμπυ, καλός οικογενειάρχης, και παιχνίδι με τα παιδιά. Δραστηριότητες γυναικών: η ανατροφή των παιδιών παίζει τον κυρίαρχο ρόλο, οι δουλειές του σπιτιού, τα οικονομικά

Ευρήματα ερωτηματολογίου (3) Ο μηχανικός αυτοκινήτων και ο γιατρός κρίνονται ως καταλληλότερα επαγγέλματα για άνδρες, από τους άνδρες. Ο εκπαιδευτικός και ο δικηγόρος είναι επαγγέλματα και για τα δύο φύλα. Οι γυναίκες επίσης, θεωρούν ότι ο μηχανικός είναι κατεξοχήν ανδρικό επάγγελμα ενώ οι περισσότερες κρίνουν ότι και τα δύο φύλα είναι ικανά να ασκήσουν όλα τα επαγγέλματα εξίσου καλά.

Ευρήματα ερωτηματολογίου (4) Και τα δύο φύλα απαντούν ότι με την ανατροφή των παιδιών ασχολούνται κυρίως οι μητέρες των παιδιών. Οι άνδρες ασχολούνται με εξωτερικές εργασίες Όλοι απαντούν ότι αντιμετωπίζουν τα παιδιά διαφορετικού φύλου με τον ίδιο τρόπο. 36-45 ετών γυναίκες: οι περισσότερες δεν επιτρέπουν στα παιδιά τους να εργάζονται

Ευρήματα ερωτηματολογίου (5) Πρωταρχικός ρόλος της γυναίκας είναι αυτός της μητέρας και μετά της συζύγου. Τα κορίτσια χαρακτηρίζουν τα αγόρια ως άτακτα, ακατάστατα και τεμπέληδες Τα αγόρια χαρακτηρίζουν τα κορίτσια ως αγχώδη και επιμελή-φρόνιμα. Τα κορίτσια αντίστοιχα χαρακτηρίζουν τους εαυτούς τους ως έξυπνες, επιμελείς, και δραστήριες. Τα αγόρια ως δραστήρια και έξυπνα.

Εργασία γυναικών Η Σιμόν ντε Μπωβουάρ είπε χαρακτηριστικά: «η γυναίκα θα χειραφετηθεί μονάχα με τη συμμετοχή της στην παραγωγή».

Η εργασία ως μέσο απελευθέρωσης και ανεξαρτησίας της γυναίκας Αισθάνεται τη χαρά της δημιουργίας Την εξασφαλίζει οικονομικά Συνεισφέρει οικονομικά στην οικογένεια Διευρύνεται ο ορίζοντας των ενδιαφερόντων της Συμμετέχει σε συνδικαλιστικές, πολιτικές και πολιτιστικές δραστηριότητες

Οικιακή εργασία Η οικιακή εργασία δεν αναγνωρίζεται από όλους ως σημαντική προσφορά της γυναίκας. Αμφισβητείται και υποτιμάται Σήμερα, η αναγνώριση της οικιακής εργασία, τονώνει ψυχολογικά τη γυναίκα και την ενισχύει οικονομικά

Αιτία υποτίμησης της γυναίκας (1) Η αντίληψη των πατριαρχικών κοινωνιών για γυναικεία αδυναμία Ο αποκλεισμός της γυναίκας από την μόρφωση Η εκπαίδευση με τα πρότυπα που προβάλλει Τα ΜΜΕ προβάλλουν πρότυπα υπεροχής του άνδρα

Αιτία υποτίμησης της γυναίκας (2) Στερεότυπα και προκαταλήψεις, σχετικά με την φυσική και νοητική κατωτερότητα της γυναίκας Η επιβάρυνση της γυναίκας με πολλούς ρόλους (νοικοκυρά, σύζυγος, μητέρα, εργαζόμενη, κοινωνικά και πολιτικά δραστηριοποιημένη κλπ)

Αποτελέσματα υποτίμησης Κοινωνική περιθωριοποίηση Συμπτώματα χαμηλής αυτοεκτίμησης Διατήρηση των παραδοσιακών ρόλων στην οικογένεια Περιορισμός του ελευθέρου χρόνου Συνειδησιακά προβλήματα Ανεργία και άνιση αμοιβή Περιορισμένη συμμετοχή στην πολιτική.

Ισότιμη μεταχείριση γυναικών Ορθή λειτουργία της οικογένειας Πρόοδος στην παιδεία και στην επιστήμη. Κοινωνική δικαιοσύνη & κοινωνική συνεργασία. Ηθική δικαίωση της γυναίκας. Απαλλαγή της γυναίκας από τα συμπλέγματα κατωτερότητας Δημοκρατικός τρόπος διακυβέρνησης, ανθρώπινα δικαιώματα.

Τι έχει αλλάξει… Δικαίωμα ίσης αμοιβής για όμοια εργασία, έχουν στο εξής άνδρες και γυναίκες. Διάκριση συνιστά οποιαδήποτε λιγότερο ευνοϊκή μεταχείριση προσώπου που συνδέεται με αλλαγή φύλου Ο παραβάτης τιμωρείται με πρόστιμο 500-50.000 ευρώ.

Εκπαίδευση και γυναικείο φύλο Η εκπαίδευση δεν ήταν πάντα ανοιχτή για τις γυναίκες. Κατά την κρατούσα άποψη της εποχής, όπως εκφράζεται από τον Όσκαρ Ουάιλντ : «Οι γυναίκες είναι διακοσμητικό φύλο, καμία γυναίκα δεν είναι μεγαλοφυΐα».

Εκπαίδευση κοριτσιών Με το διάταγμα του 1834 κατοχυρώνεται νομοθετικά το δικαίωμα της Ελληνίδας, να συμμετέχει στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Το είδος της εκπαίδευσης είναι διαφορετικό για τα δύο φύλα και τα ποσοστά φοίτησης των κοριτσιών είναι μικρά Η εκπαίδευση τις προετοιμάζει για το ρόλο της συζύγου και της μητέρας

Αρσάκειο Το 1861 το Αρσάκειο χρίστηκε επισήμως Διδασκαλείο Θηλέων το οποίο στόχο είχε την εκπαίδευση της γυναίκας για το διδασκαλικό επάγγελμα

Επάγγελμα Δασκάλα Το επάγγελμα της δασκάλας αποτελούσε: μια πρώτη εναλλακτική λύση στην απόλυτη οικονομική εξάρτηση και στον περιορισμό στους οικιακούς ρόλους. ευκαιρίες κοινωνικής ένταξης και βελτίωσης της κοινωνικής τους θέσης

Επαγγελματική επιλογή

Αποτελέσματα ερωτηματολογίου επαγγελματικής επιλογής (1) Εύκολο μάθημα για τους περισσότερους μαθητές και των δύο φύλων θεωρείται η γυμναστική, τα καλλιτεχνικά και τα θρησκευτικά Αντίθετα δύσκολα μαθήματα θεωρούνται τα μαθηματικά και τα αρχαία Τα αγόρια επιλέγουν στην πλειοψηφία τους θετική και τεχνολογική κατεύθυνση ενώ τα κορίτσια κυρίως τη θεωρητική

Αποτελέσματα ερωτηματολογίου επαγγελματικής επιλογής (2) Ο οικονομικός παράγοντας παίζει αρκετά μεγάλο ρόλος την επιλογή του επαγγέλματος σε όλες τις ηλικίες Αν επέλεγαν μία ξένη χώρα για σπουδές αυτές θα ήταν: Αγγλία, Γαλλία, Η.Π.Α., Ισπανία, κ.ά. Καλύτεροι μαθητές θεωρούνται και τα δύο φύλα, αν και από τις απαντήσεις των κοριτσιών δεν έχουμε ούτε μία που να μας δείχνει καλύτεροι μαθητές τα αγόρια

Αποτελέσματα ερωτηματολογίου επαγγελματικής επιλογής (3) Οι περισσότεροι μαθητές πιστεύουν ότι υπάρχουν ακόμα γυναικεία και ανδρικά επαγγέλματα Ως ανδρικά θεωρούνται τα επαγγέλματα του υδραυλικού, οικοδόμου, δικηγόρου, ηλεκτρολόγου, νταλικέρη, πολιτικού μηχανικού Ως γυναικεία θεωρούνται τα επαγγέλματα της μανικιουρίστας, της καθαρίστριας, της δασκάλας, της λογίστριας, του μοντέλου και της νταντάς.

Αποτελέσματα ερωτηματολογίου επαγγελματικής επιλογής (4) Οι άνδρες αναζητούν από την εργασία τους: ευκολία εύρεσης εργασίας, αναγνώριση και αποδοχή, διεκδίκηση σημαντικών θέσεων, ενθάρρυνση από την οικογένεια Οι γυναίκες αναζητούν: ίδιους μισθούς για την ίδια εργασία, αναγνώριση και αποδοχή και ενθάρρυνση από την οικογένεια, σταθερή εργασία.

Ο ελληνικός φεμινισμός Η αρχή γίνεται το 1920, με την ίδρυση του συνδέσμου για τα δικαιώματα της γυναίκας. Ξεκίνησε ως μια αντίδραση των κυρίων της Αθήνας που δεν ανέχονταν πλέον τις εξαιρετικά οπισθοδρομικές αντιλήψεις των συζύγων τους.

Οι πρώτες φεμινίστριες

Δύο μεγάλες φεμινίστριες της εποχής Καλιρρόη Παρρέν Αύρα θεοδωροπούλου

Όπου υπάρχει ανεργία οι γυναίκες είναι οι πρώτες που μένουν χωρίς δουλειά. Το 80% των απολυθέντων είναι γυναίκες Στην Ε.Ε. μόνο το 51% των γυναικών έχει εργασία έναντι του 71% των ανδρών. Ανεργία

Η ανεργία των γυναικών στην Ελλάδα Στην Ελλάδα το 70% των ανέργων μακράς διάρκειας είναι γυναίκες Γυναίκες με επιστημονική μόρφωση πλήττονται από την ανεργία σε ποσοστό 76% περισσότερο από τους άνδρες

Γυναίκες και Πολιτική Το 1792 τίθεται για πρώτη φορά στην παγκόσμια ιστορία το ζήτημα για την συμμετοχή των γυναικών στην πολιτική Πολλές γυναίκες, πλήρωσαν τις πολιτικές απόψεις τους με την ίδια τους τη ζωή, αφού οδηγήθηκαν στην γκιλοτίνα, κατά την διάρκεια της Γαλλικής Επανάστασης

Μαζικά κινήματα Στα μέσα του 19ου αιώνα αναπτύσσεται μαζικό κίνημα για την χειραφέτηση γυναικών σε όλη την Ευρώπη. Ιδρύονται δεκάδες γυναικείοι σύλλογοι και ενώσεις, και εκδίδονται γυναικείες εφημερίδες και περιοδικά όπου γράφονται και συζητιούνται οι προβληματισμοί του γυναικείου κινήματος (Βρετανία, Γαλλία, Δανία, Νορβηγία, Φιλανδία, Γερμανία, κ.ά.).

Δικαίωμα ψήφου Η Ελλάδα κατοχυρώνει τελικά, το 1952, με νομοσχέδιο (Ν.2151), την παροχή ίσων πολιτικών δικαιωμάτων στις γυναίκες

Χρονολόγιο ψήφου γυναικών 1887 Η 18χρονη Ελένη Παντελίδου αυτοκτονεί στην Αθήνα, επειδή δεν γίνεται δεκτή στην Ιατρική Σχολή 1894 Το Πανεπιστήμιο Αθηνών δέχεται την εγγραφή φοιτητριών 1927 Η Ελλάδα δίνει δικαίωμα ψήφου στις δημοτικές εκλογές 1952 Η Ελλάδα δίνει το δικαίωμα ψήφου 1953 Εκλέγεται η πρώτη Ελληνίδα βουλευτής, η Ελένη Σκούρα 1956 Διορίζεται η πρώτη Ελληνίδα υπουργός, η Λίνα Τσαλδάρη

Σύνταγμα της Ελλάδας Άρθρο 4 παρ.2: «Έλληνες και Ελληνίδες έχουν ίσα δικαιώματα και υποχρεώσεις» 2001: Αναθεώρηση του Συντάγματος Άρθρο 116 παρ.2: «Το κράτος μεριμνά για την άρση των ανισοτήτων που υφίστανται στην πράξη, ιδίως σε βάρος των γυναικών». 2001: Με το νόμο 2910/2001 κατοχυρώνεται το υποχρεωτικό ποσοστό του 33% ή 1/3 κάθε φύλου στα ψηφοδέλτια για τις δημοτικές εκλογές.

Επιτεύγματα γυναικείου κινήματος 1.Ισότιμη εκπαίδευση της γυναίκας με τον άντρα 2.Κατάργηση των διαχωριστικών γραμμών σε επαγγέλματα 3.Καθιέρωση ίσης αμοιβής άνδρα και γυναίκας για ίση προσφορά εργασίας. 4.Κατάκτηση του δικαιώματος του εκλέγειν και του εκλέγεσθαι. 5.Αναθεώρηση του οικογενειακού δικαίου 6. Η γυναίκα παύει να ζει περιορισμένη στο σπίτι.

Προϋποθέσεις για πραγματική ισότητα Πνεύμα ισοτιμίας των δύο φύλων Αλληλοβοήθεια και αλληλοσυμπλήρωση στους ρόλους Ανθρωπιστική παιδεία Σωστή αγωγή και διαπαιδαγώγηση Γαλούχηση παιδιών με πνεύμα ισότητας και σεβασμού

8 Μαρτίου έχει οριστεί ως Παγκόσμια Ημέρας της Γυναίκας 8 Μαρτίου έχει οριστεί ως Παγκόσμια Ημέρας της Γυναίκας

Ευχαριστούμε για την προσοχή σας!!!